C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: nyar w 08 Maja 2006, 14:44
-
Witam jestem tu nowy, lecz czasami sledze ciekawe tematy na tym forum. Mam do was pytanie. Czy teoretycznie dało by sie przekonwertowac takie rogaliki jak adom i nethack na c64 ?. Czy stary C64 pociągnie taką formę crpg ?. jakby napisac go w czystym assemblerze ? wydaje mi sie ze graficznie by komcio sprostał zadaniu ale nie wiem jak z pamiecia by bylo... i pewnie by zajmowal sporo dyskietek :).Tak czy siak pomysł wydaje mi sie świetny. Co o tym sądzicie ?
-
Napisanie cRPG na c64 to było moje marzenie :). Więc zacząłem to realzować, a projekt nazywał się Ondorr Drakmo. Później ze względu na niewygodne programowanie, gdyż pisałem to niestety w basicu - przeszedłem z tym projektem na Amigę. W międzyczasie nauczyłem się php i teraz Ondorr dostępny jest w sieci, tylko tak widzę na dzień dzisiejszy pisać gry. Ma to swoje zalety bo można zrobić multiplayer a i nie jest to uzależnione od platformy.
Ondorr jest jeszcze w powijakach, ale polecam:
http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/ondorrdrakmo/start.php
-
Ciesze sie ,że ktoś sie zainteresował tym tematem. Wydaje mi sie że da sie cos podobnego do ADOMA stworzyc na poczciwym osmiobitowcu. Lecz w zwiazku z tym ze c64 nie ma za duzo pamieci potrzebnej na umieszczenie calej mechaniki gry i calej roznorodnosci potworow/questow/przedmiotow/npc itp. Pasowało by okroic co nieco. tylko co pod noz by poszlo aby gra nie stracila grywalnosci... Zastanawiam sie tez czy nie dało by sie poszerzyc matrycy znakow tak aby gra byla bardziej czytelna ,ale tez zeby znaki nie byly za duze... no chyba ze dojdzie do tego plynny scrooling ... zanim bede cos probowal wykrzesac bede musial zrobic projekt gry... jako ze dawno sie tym nie zajmowalem wiec to bedzie projekt czysto hobbystyczny :D. Podkreślam chodzi tu o c64 ! ta gra mam nadzieje bedzie hołdem oraz ostatnim dobrym crpg na ten komputer... wszystkie crpg jakie wyszly na ten komputerek nie spelnily moich oczekiwan... Wydaje mi sie ze chyba nikt jeszcze nie zrobil roguelike na c64 !(moze sie myle?)
-
Nie znam dokładnie tematu cRPG na c64 niestety, ale życzę powodzenia. Szczerze, sam z ondorrem tak zacząłem i nadal mam sentyment do c64 i chciałbym na nim to napisać, jednak teraz ludzie patrzą z chęcią na graficzki więc robię ten projekt w PHP tak, by był zrobiony z wielkim rozmachem, a nie tylko txt. Mimo wszystko kusi mnie sam txt na c64 tylko, że nie wiem ilu by było chętnych. Apropos krojenia, nie wiem czy to konieczne, wszelkie postaci, npc`y, potwory, lokacje mogą być przecież doczytywane z dyskietki. Tak właśnie działa Ondorr Drakmo, każdą lokację odczytuje z dysku co nie zajmuje za wiele czasu. Wszelkie warunki, charakterystyki, etc. umieściłem w tych doczytywanych plikach w takich modułach, by sam engine wiedział z czym to się je, ale nie zawierał za dużo danych, które by go obciążały. Z jednej strony mniej kodu co poprawiło czytelność, z drugiej strony zaś program ma szanse się zmieścić w pamięci. Kwestia więc wtedy tylko tego, żeby upchać sam engine.
Uch... to się rozpisałem... my hobbyści ;)...
-
Właśnie wygooglałem, że pierwszyą gra typu rogue na c64 była Temple of Apshai 1980... jest to graficzna wersja gry rogue. Właśnie juz zaczynam robic ogolny design do klona-ADOMA na c64 :) w sumie jakoś ADOM mnie bardziej przyciagnal do kompa niz łopatologiczne rogue... Musza byc jakieś ciekawe questy ,ciekawe postacie niezalezne... troche humoru, wystarczajaco duzo broni przedmiotow i ogolnie musi to byc gra bardziej rozbudowana a nie zwykly hack&slash. Oczywiscie grafika w samym ASCII a programowanie w asmie... Tylko ktory assembler bedzie lepszy 6.0 czy tez ktoras z wersji macro... o to jest pytanie hehe pozdrawiam
-
@nyar
Podesłałbyś mi na mejla Temple Of Apshai bądź całą trylogię bo nie bardzo mogę na sieciuni znaleźć?
Powodzeniska w pisaniu, informować proszę o postępach!!! :)
-
hihi słabo szukasz kolego :) gierka juz leci do Ciebie. Narazie sie gotuje na maturke z informy :D A o postepach bede informował wkrótce. Miłej gry w ToA Trilogy życzę.
-
http://www.cstone.net/~rich/Temple/temple_of_apshai.html
a to manual :)
-
:) Na tego manuala trafiłem szukając po sieci, ale czy ten Temple Of Apshai to to samo co Temple Of Apshai Trilogy>? Byłem święciem przekonany, że to co innego.
-
Za krotko w to gralem zeby oceniac tą gre ... Ale chyba manual tyczy sie ogolnie gry ToA. Wyszlo ponoc 2 dodatki do tej gry. Sama ona doczekala sie konwersji na inne platformy. Wersja dyskowa c64 to oryginal +2 dodatki dlatego nazwa trilogy :) nie wiem co zawieraja dodatki bo sam tylko przez chwile gralem w pierwsza czesc :) ale raczej mechanika ta sama... pozdrawiam
-
Wielkie dzięki, niech moc cRPG będzie z Tobą i Twoim całym dworem :b.
-
Respekt dla Ciebie! To bardzo dobrze, ze ktos chce cos robic na C64. Na swiecie cala scena i cale srodowisko zyje, pojawiaja sie nowe produkcje: dema, gry, uzytki... a w Polsce cisza, i tylko kazdy narzeka, ze c64 umarl. Tak wiec cieszy bardzo kazda inicjatywa nowej rzeczy.
Ja wprawdzie nie umiem programowac (a wlasciwie dopiero powoli stawiam pierwsze kroki) w asm, ani pisac muzyki, ani ladnie rysowac... Natomiast w innych rzeczach moge zaoferowac swoja pomoc: merytoryczna (wiem o co chodzi w rpg), moge testowac produkt, reklamowac go itp... Tak wiec jesli potrzebujesz wsparcia, pisz smialo na almistor@wp.pl - na pewno sie odezwa. I oczywiscie trzymam kciuki za projekt!