C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: Magnate w 16 Lutego 2006, 22:33
-
Jako że znalazłem dzisiaj wolną godzinkę, to pograłem chwilę, żeby zaznajomić się trochę z interfejsem. Nie ruszałem się nawet z miejsca startu, tylko sprawdzałem poszczególne opcje i jak to mniej więcej wszystko działa. Ważną rolę zdaje się odgrywać czas - po zakończeniu dnia następuje game over (no, chyba że poprzez postęp w grze można ten czas jakoś wydłużyć?). Z tego, co zauważyłem, dzień podzielony jest na: dawn, early morning, late morning, noon, early afternoon, late afternoon, evening, dusk. Po zachodzie słońca pojawia się niemiły komunikat, z którego wywnioskowałem, że celem gry jest niedopuszczenie do tego, by jakieś 4 elementy się połączyły. BagoZonde, wiesz, o jakie elementy chodzi?
Niektóre komunikaty są ciekawe, na przykład próba zjedzenia siekiery zwraca \'Your stomach will not agree\'. Z drugiej strony, próba spojrzenia na siekierę (look on axe) da co najwyżej \'Don`t be silly Slaine\'. Jest jakiś ukryty sens w biciu krasnala (
)? Po trzech uderzeniach ucieka, ale w sumie niedziwne. Próbowałem zlać miejscowych, co wychodziło całkiem nieźle (choć ciężko walczy się przy tych latających komendach), tyle że potem ciągle przychodzili nowi (a odpoczynek jednak zabiera trochę czasu). Wnioskuję więc, że lepiej żyć z nimi w zgodzie. Czy jest w ogóle dużo sekwencji walki w czasie gry?
Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie zaintrygowała - po wykonaniu komendy \'Look on Ukko\' prócz krasnala wyświetla się kilka przedmiotów, z których jeden podświetlony jest na biało. Da się te przedmioty wykorzystywać jakoś w grze (ewentualnie zabrać mu je jakoś, w razie gdyby miały okazać się przydatne)? \'Take from Ukko\' dało komunikat \'Keep you hand`s to your self Slaine\' (co za pisownia
).
Dobra, tyle na dzisiaj. BagoZonde, pamiętaj, by wkleić mapki oraz solucję.
-
Witaj :)
Obawiam się, że może mam jakąś niedokończoną wersję Slaine?
Nie wiem, bo ściągałem dwie inne z netu i tak samo jest - dojście do niektórych lokacji jest niemożliwe, bo idę np: ciągle na SE a jak tylko raz wrócę się to jestem w tym samym miejscu - tak jakbym chodził w miejcu. Mógłbyś przesłać mi na mejla Twoją wersję?
U mnie nie ma game over jak minie czas?! Także jak mnie zabiją to gram sobie dalej więc nie wiem czy to tak powinno być.
Nie wiem o jakie elementy chodzi, ale przy jednej bramie pisze, że \'tylko cztery mogą wejść\'. Może chodzi o pierścienie bo dwa mi się udało znaleźć do tej pory. A może o gemy - to bardziej byłoby possible tak na wyczucie ;) ale znalazłem jeden więc pewnie o pierścienie chodzi :).
W biciu poczciwego Ukko jest sens :). Ukko ma własne inventory i czasem nie chce dać jakiejś rzeczy i trzeba go palnąć w łeb - staje się posłuszny. Jest to taki dodatek, ale pomysł kool :).
W czasie gry jest trochę sekwencji, czasem napadają Cię mieszkańcy, ale i ogry czy wojownicy.
Zaniedługo umieszczę na sieci solucję, mapki już zrobiłem i step by step też.
Pozdrawiam!
-
Rzeczywiście - po uderzeniu Ukko komenda \'take from Ukko\' daje pożądany efekt.
Posłusznie oddał wszystko, co miał.
Slaine chyba nie może zginąć - po nieudanej walce traci co najwyżej przytomność i później budzi go Ukko. Tylko że traci się przy tym czas, a coś mi się wydaje, że to będzie towar deficytowy w tej grze.
Po zakończeniu dnia pojawia się komunikat \'The heavens open up and the land is torn assunder, as the four elements join together. All is lost.\', po czym grę rozpoczyna się od nowa. Gram na oryginalnej taśmie z GB64 (format .tap) - za chwilkę prześlę Ci to na maila.
-
No tak, rzeczywiście jest the end. Zapomniałem o tym i dopiero dzisiaj sobie pamięć odświeżyłem.
Dzięki za archiwum, ale niestety nie wiem czy da się rozpakować tap na mojej Amidze, t64, etc. pójdzie... Jakbyś mógł mi to jakoś rozpakować bo i tak nagram na flopiaka i odpalę na c64.
Pozdrawiam
p.s. może jutro stronka będzie gotowa :)
-
Formatu .tap nie można \'rozpakowywać\' - to nie archiwum, a zwykły obraz kasety. Jeśli nie pójdzie na Amidze, to najlepiej weź wersję z Nostalgii:
http://c64.nostalgia.pl/downloads/index.php?action=download&id=86550
Powinna być dobra.
No, to w takim razie czekam na stronę.
-
Co to TAP to na Amisi mogę jakikolwiek format przerobić na TAP i tak właśnie chciałem przynajmniej ten TAP przerobić na PRG. Ściągnąłem ten link (cracked by Triangle) i przerobiłem na PRG. Już kiedyś miałem tą wersję zkrakowaną, tutaj także chodzi się tak \'w miejscu\' w niektórych lokacjach więc może jednak ta gra taka jest? Jak na sieci pojawią się mapki to pogadamy :).
Pozdrawiam
-
Stronka jest jeszcze nie gotowa, ale zamieściłem już kompletną mapę i solucję. Wbrew pozorom gra jest trochę trudna :).
Strona się cały czas będzie budować, ale już teraz zapraszam:
http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/index.php
stronka będzie w angielskim i polskim języku, na razie jest bałagan :).
-
Dobra robota!
Zwłaszcza mapka fajna - cholernie dużo tych lokacji, co raczej nie ułatwi sprawy.
Nie wiem, czy znajdę dzisiaj czas, żeby pograć, ale za chwilę wyślę Ci coś na maila.
Mam pytanie co do Warp Rating - jak na razie walczyłem tylko z wieśniakami i po każdej wygranej walce warp rating rosnął o 1 - tak jest po każdej bijatyce czy w przypadku pokonania jakichś mocniejszych przeciwników ten wskaźnik rośnie szybciej?
PS. Możesz też wrzucić do downloadu ten obraz taśmy, który ostatnio Ci wysłałem - większość pecetowych emulatorów to obsługuje, a może ktoś akurat zechce pograć na oryginalnej wersji. Aha - i linki w \'others\' nie bardzo działają, ale to chyba mało ważne.
-
Fenks :).
No lokacji jest niby trochę, ale jak się pochodzi to świat wydaje się potem nawet trochę za ciasny ;). Nie wiem właśnie czy mam dobrą wersję - chodzi o te lokacje oznaczone na mapie znakiem nieskończoności. Powiedz mi Magnate, czy możesz tam dalej iść... Jeżeli tak, to ta gra jest dziwna :).
Nie sprawdzałem jeszcze WARP RATING pod tym kątem, ostatnio właśnie zaczynam badać różne aspekty co by je opisać.
Obraz wrzucę, muszę go jednak jakoś przerobić na prg albo d64, jakby ktoś mógł pomóc w tej kwestyji.
Others już działają, dzięki za uwagę :). Brakowało po prostu \'http://\' przed adresem.
Pozdrawiam!
-
Próbowałem sobie przerobić TAP -> na T64 programem tape64 na Amidze by potem zapisać go na dyskietce i pograć na c64, ale niestety program nie chce przerobić mi tego TAP. Jeżeli ktoś umiałby robić takie rzeczy na pc i przesłać mi, to byłbym wdzięczny. Sam bym pograł w niezkrakowaną wersję Slaine :).
-
Właśnie sprawdziłem te zapętlone ścieżki - w oryginale jest tak samo, więc chyba cracki są dobre.
W jakimś intrze czytałem zresztą, że gra była łatwa do złamania, więc chyba nie powinno być żadnych problemów.
-
Okej :). To trochę dziwne z tymi ścieżkami? Trzeba to na mapce jakoś narysować :).
No to do dzieła. Czas rozgryźć tą grę, jak znajdziesz wolny czas Magnate to zapraszam do świata panie Slaine ;).
-
Ja wiem, że gra Slaine jest jaka jest - jednego zachwyci, dziewięciu odrzuci. Ale kto przejdzie tą gierkę i wyśle mi solucję to dostanie skrzynkę (niekoniecznie piwa).
Na stronę spraszam, tam wiele fajnego stuffu w download (ofkors dotyczącego samej gry) no i w ogóle strona jest jeszcze między młotkiem a kowadłem, ale buduje się...
http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/slaine.php
p.s. jak ktoś widział Magnate`a to niech da znać, bo utknął pewnie gdzieś w tej grze i wydostać się nie może ;). To moja wina, ja go w to wkręciłem ;).
Właśnie tą grę Slaine miałem na zestawie tych niebieskich EF Commodore zestaw nr 12 co to Hulk Hogan jest na okładce (w porównaniu do Slaine`a - cienias ;).
-
Aha, jeszcze jedno. Ktoś potrafi mi to wyjaśnić? Jest sobie gra Tir Na Nog zaś kraina w której rysowany jest komiks jak i odbywa się akcja gry Slaine to Tir Nan Og, zresztą znana nie tylko z tej slejnowej opowieści. Lekka rozbieżność w nazwie, czy to celowe? No to postawię trzy pytajniki ???
-
Wcześniejszy link do stronki lepiej hitnąć tak:
http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/index.php
Polecam posłuchać sobie muzyczek, bo są kewl :).
-
Jeszcze kilka postów w tym stylu i może i ja spróbuję zasiąść nad tą grą... Bo nie wierzę, by była aż tak trudna
-
Nigdzie na świecie w naszym internecie nie znajdziesz solucji do niej. Może i nie jest trudna, ale bardzo chciałbym skontaktować się z autorem (Archer) i zapytać hey dude, what da`ya must to do?! :)
-
w tym tempie to ja chyba też odpale gre.
-
Ja się tu jeszcze pojawię.
-
Bug report: nie widać spisu programów do zestawu #109, który podesłałem.
-
Hmmm, nie takie pojawienie się miałem na myśli (muszę zacząć patrzeć, gdzie klikam) - czy ktoś może skasować powyższego posta (i tego też przy okazji)?
-
Magnate jednak nie dał się i powrócił z krainy Tir Nan Og, zuch chłopak ;).
Wszystkich zainteresowanych tą grą niestety muszę zmartwić :(. Więcej info na mej stronie nieoficjalnej maniakalnej slejna:
http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/index.php
hitujcie tam język polski i info znajdziecie w HOME.
No to posprzątane... :/
-
napisz do niego by to poprawił ;)
No ale jeśli gry się nie da skończyć to trudno.
-
Jak się cieszę, że nie zacząłem grać w tą grę
To już nawet autor Castle of Terror postąpił bardziej elegancko
Generalnie ten cały Archer był chyba na haju pisząc tę grę -interfejs użytkownika jest, delikatnie mówiąc, niewygodny w obsłudze
-
A swoją drogą wątek fasoli pnącej się ku niebu jest dosyć popularny- wziął się bodajże z baśni braci Grimm a wykorzystali go również Codemasters w grach z serii Dizzy (Fantasy World Dizzy i Fantastic Dizzy)
-
No to ładnie.
Mógłbyś mi przesłać kopię tego maila od autora?
-
Prima aprilis!
Kto sië nabrał na fasolę to się nabrał ;).
Archer na haju? No dla mnie ten system obsługi (REFLEXŽ) jest może i trochę niewygodny, ale wręcz genialny. Innym przykładem na sterowanie ręką jest choćby gra Captain Blood. Mi tam nie przeszkadza :). Jeśli Archer był na haju to ja też chcę :b.
Pozdrawiam :) i zapraszam do stawienia czoła wyzwaniu jakim przejście tej gry jest. Przy okazji możecie słowo o mojej stronce napisać ;b lol!
-
Hahaha
Dobre, dobre
No nie wiem, może się za tę grę wezmę... W sumie ostatnio poszukuję nowych doznań
-
No właśnie coś mi nie pasowało.
BagoZonde, potrzebne mi są wszelkie możliwe informacje nt. walki (lepiej to dobrze opanować, żeby później móc skupić się na questach). W kilku miejscach nie da się uniknąć starcia - np. na skrzyżowaniu stoi 6 wojowników, paru jest także przy wejściu na bagna (może warto by ich zaznaczyć na mapie?). Co się bardziej opłaca - walczyć z nimi czy przed każdą walką przespać się i użyć warpa? Wszelkie inne hinty dot. walki mile widziane.
Wydawało mi się też, że jedzenie zwiększa poziom warpa (jest o tym zresztą wspomniane w instrukcji), tymczasem wpieprzenie pieczywa z tawerny daje zerowy efekt. Jest jakiś inny sposób na zregenerowanie energii prócz snu?
-
Co do walki Magnate, to nie da się jej ominąć. Też się właśnie zastanawiałem, czy np. przy wejściu do Mine te ogry są tam zawsze. Jeżeli tak jest to zaznaczę to na mapie :).
Odpocząć to średni pomysł, bo zabiera czas. Ale warto w grze stosować super dobre ciosy jak THROW (rzucasz toporem, który potem musisz odzyskać poleceniem SHOUT - jest opis na stronie). Zresztą moc ciosów opisałem na stronie w HINTSach.
Jedzenie zwiększa poziom WARP`a - nie ten MAX WARP, tylko zwykły WARP.
WARP`a nie trzeba regenerować po każdej walce, wystarczy go pilnować i jak spadnie koło 5 to wtedy odpocząć.
Pozdrawiam
-
Co do walki Magnate, to nie da się jej ominąć. Też się właśnie zastanawiałem, czy np. przy wejściu do Mine te ogry są tam zawsze. Jeżeli tak jest to zaznaczę to na mapie :).
Odpocząć to średni pomysł, bo zabiera czas. Ale warto w grze stosować super dobre ciosy jak THROW (rzucasz toporem, który potem musisz odzyskać poleceniem SHOUT - jest opis na stronie). Zresztą moc ciosów opisałem na stronie w HINTSach.
Jedzenie zwiększa poziom WARP`a - nie ten MAX WARP, tylko zwykły WARP.
WARP`a nie trzeba regenerować po każdej walce, wystarczy go pilnować i jak spadnie koło 5 to wtedy odpocząć.
Pozdrawiam
-
Oj dziwne, jak piewszy raz wysłałem posta to mi wyskoczył błąd, że nie istnieje ten post lub został usunięty. To jeszcze raz wysłałem. A tu bach, stąd dwa razy.
Jeszcze jedno co do WARP`a. Użycie WARP w czasie walki sprawia, że WARP MAX nie rośnie. Zaś jeżeli walczymy \'klasycznie\' to WARP MAX się podnosi co w przyszłości spowoduje, że będziemy \'silniejsi\' więc i odpoczywanie będzie coraz rzadziej :).
-
Poszukuję wersji gry Slaine zkrakowanej przez:
1. Ikari
2. Dominators
Jeżeli ktoś takowe ma, to już wie co zrobić (wysłać mi, zagrać, pomóc w solucji, czekać na podziękowania).
-
W kwestii: \'przejść Slaine\' niestety nic nie ruszyło, ale za to wreszcie adres do strony jest przejrzysty:
http://www.slaine.int.pl
a także założyłem adres dla cRPG co sobie piszę w php:
http://www.drakmo.int.pl
tyle słowem wstępu :). Zapisany jestem na newsletter c64games.de i co pewien czas dostaję info o solucjach, koverach, tape`ach do komodowych gier gdzie po cichu liczę, że ktoś opublikuje solucję do Slaine, choćby po niemiecku czy japońsku ;) ale na razie nic w tym temacie. Ta gra nie jest prosta jednak! Przekonaj się sam ;)!!! Pozdrawiam!!!
-
Zachęcam do wypróbowania się w Slaine, sorry, ja wiem, że męczę temat i oftopikuję ostro, ale to jess nadal aktualne: chcę skończyć solucję do Slaine`a. Jeżeli kogoś zajawię choć na pół godziny tygodniowo, by odpalił sobie tą gierkę to będzie fajnie, a jeżeli nie to pozostaje tylko odpalić:
www.ondorr.int.pl
oraz wymiennie
www.drakmo.int.pl
wszystkie drogi prowadzą do Ondorr Drakmo :). Projekt nieskończony ale robi się :).
W Slaine brakuje mi kilku okładek i skanów z komiksów, ktoś może pomóc?