C64Power Forum

Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: Reiter w 25 Października 2002, 12:44

Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Reiter w 25 Października 2002, 12:44
 Cześć.
 Mam 2 pomysły, może ktoś byłby chętny do zrealizowania tego. Sam na pewno nie zająłbym się tym, ale mogę pomóc coś tam podpowiadając itp. Właściwie piszę to do jakiegoś dobrego kodera, mam nadzieję, że tacy są tutaj.
 1) mój pomysł numer jeden to zrobienie użytka, który sądzę byłby przydatny każdemu. Wymagania: dobra znajomość programowania stacji 1541 (głównie formatowanie i odczyt / zapis).
 2) chciałbym, aby powstał pewien remake gry, która byłaby zrealizowana na możliwości współczesnych technik tworzenia gier. Być może kilkudyskowa.
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: pvg w 25 Października 2002, 13:23
 odpowiednia gratyfikacja finansowa i zgłoszą siędo Ciebie najlepsi polscy koderzy ;) niestety za darmo to najwyzej kolejna wersja tetrisa i to jak ktos znajdzie czas ;)
 Na gre wielodyskową to nawet nie masz co liczyc bez $$$ , gdyby robienie gier bez kasy bylo takie fajne to juz dawno Taboo skonczylo by Zone of darkness ;)
 ale mimo tego powodzenia, co do uzytka to powiedz co to ma byc a moze juz taki istnieje
 PZDR
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Reiter w 25 Października 2002, 13:47
 Tak, to rozwiązanie najprostsze. Ale z kolei ja nie jestem zainteresowany, aby obyło się w ten sposób. Gdyby popytać wśród grup piszących gry, ktoś na pewno chciałby skorzystać z tego pomysłu. Tym bardziej, że nie chcę nic w zamian oprócz satysfakcji, że ja i wielu innych kolegów, będzie sobie mogło pospędzać mile czas pokonując etapy. Więc jeżeli ktoś czyta ten tekścik i chciałby coś zrobić, a nie ma pomysłu, to proszę - ja zapodam.
 Co do użytku - czy istnieje taki program, który pozwalałby na dyskietce c64 umieścić 2 razy więcej danych niż jak to jest normalnie? Mam pewną sugestię i aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, należałoby pogadać z osobą programującą stację. Mam tu na myśli kogoś kto mógłby od razu wykonać taki programik, a nie tylko pogadać sobie i pójść.
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: pvg w 25 Października 2002, 14:03
 co do tego programu to jestem w 99,9% pewny ze sie nie da po pierwsze jezeli by sie dalo to juz dawno by istniał , wynika to z mozliwosci sprzętu a nie programu, stacja c64 nie ma mozliwosci nagrywania na dyskach o wysokiej gestosci, sa jedynie programy co wykorzystuja jakies dodatkowe sektory ale to niewielka pojemnosc. zawsze rozwiazaniem jest kupienie stacji 3,5 cala (nie pamietam modelu) do c64 ktora miala zdaje sie wiekszą pojemnosc albo podpiecie twardziela  
 nie znam sie na zagadnieniu najlepiej ale sadze mam racje
 PZDR
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Reiter w 28 Października 2002, 13:42
 Chciałbym usłyszeć opinię innych. Nadal mam przeczucie, że to możliwe.
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Pit GM w 29 Października 2002, 08:05
 Co do pomysłu na grę, zawsze marzyłem o rozszerzonej wersji Stunt Car Racer. Po przejściu tej bardzo wymagającej gry stwierdziłem, że to zdecydowanie za mało jak na taki hit. Przydałoby się więcej tras, edytor, multiplay (przecież podłączenie dwóch c64 przez kabel serial jest takie proste...), wspomaganie REU. Przy obecnych zdolnościach koderskich taki Stunt Car Racer Extreme lub Ultimate Stunt Car Racer dorównywałby np. Stunts czy Test Drive 3. Sądzę, że jest to ciekawe wyzwanie dla koderów, którym tak jak mnie brakuje kontynuacji znanych i lubianych gier.
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Magnate w 30 Października 2002, 19:08
 Na programowaniu stacji dyskow sie nie znam, natomiast jestem przekonany, ze nie ma mozliwosci, by na dysku zmiescic wiecej danych, niz jest to aktualnie mozliwe. Pamietaj, ze dysk ma okreslona gestosc i programowo NIC nie wskorasz w tym przypadku.
 Co do gry, to tu tez nie mam zludzen - po pierwsze takiego projektu nie zrobi Ci jedna osoba, po drugie w Polsce praktycznie nie ma osob zajmujacych sie tworzeniem gier, po trzecie zrobienie gry (tym bardziej kilkudyskietkowej) to OGROM roboty. Bardzo watpie, czy na swiecie znalazla by sie teraz osoba, ktora chcialaby siedziec dniami nad jakastam gra, nie mowiac juz o Polsce... Smutne, ale prawdziwe.
 
 pozdrawiam
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: ~meckert@go2.pl#*#meckert w 01 Listopada 2002, 19:34
 ja proponuje zeby napisać program, który by powiększał pojemność dyskietki 4 razy !!!! oczywiście nie znam się na hardwarze ani programowaniu, ale jestem przekonany że to jest możliwe !!! i cieszcie się koderzy, za ten pomysł wcale nie chcę kasy ! w razie czego mogę wam pomóc i doradzić (np. że można też napisać program, dzięki któremu stacja 1541 czytałaby cd-romy, albo lepiej dvd - jestem przekonany że to możliwe !)  
 
 a tak na serio: jeśli chodzi o duże gry na c64, które powstawały ostatnio to radze spojrzeć na BOFH, Newcomera i serie Metal Warrior (czwarta część w drodze), a także nadchodzącą dużymi krokami konwersję Pinball Fantasies
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Magnate w 01 Listopada 2002, 20:02
 http://www.interstyles.nl/pinball/ - o tego pinball\'a Ci chodzi? Bo jesli prace nad nim ida tak, jak to wyglada na stronie (czytaj - zero aktualizacji od marca), to raczej sobie jeszcze troche poczekamy... Inna sprawa, ze gra chodzic bedzie tylko pod REU, czyli kupa - pograc sobie na tym bedzie mozna tylko pod emu...
 Jest tez pare naaaprawde duzych gier zaczetych dawno temu, ale niedokonczonych. Zapewne ujrza one \'kiedys\' swiatlo dzienne, zobaczymy...
 Zwrocilbym tez uwage na ludzi tworzacych nieco mniejsze tytuly - np. Richard\'a Bayliss\'a. Moze za pare lat beda oni robic na C64 gry, o jakich nam sie nawet nie snilo? ;-)
 
 pozdrawiam
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: aze w 03 Listopada 2002, 13:00
 zapisanie na dyskietce c64 2x wiecej danych jest nie mozliwe.jesli uwazasz inaczej to rozwin swoj pomysl.
 pozdrawiam
 
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Reiter w 04 Listopada 2002, 13:08
 Oczywiście zgadzam się z powyższymi opiniami, że jest to niemożliwe. Ale nie wyjaśniłem dokładnie co mam na myśli, a według mojego planu są przesłanki, aby stało się to realne. Jeżeli weĽmie się pod uwagę 2 szczegóły, to wtedy można spróbować. Prawdopodobnie nikt nie wziął pod uwagę tego, ale nie jestem na 100% pewien (musiałbym być chyba Bogiem). Dlatego chciałbym pogadać o tym z real koderem od stacji. Sory, że tak enigmatycznie odpowiedziałem, na razie tylko tyle mogę o tym wspomnieć.
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Reiter w 04 Listopada 2002, 13:11
 Odpowiadając na pytanie Meckerta; jeśli udałoby się zrealizować mój pomysł, to upakowanie na dyskietce 4x więcej danych byłoby już tylko formalnością. Oczywiście nie dla wszystkich danych, ale w najlepszym przypadku i najbardziej optymistycznym wariancie, byłoby to całkiem realne.
 
 Co do gry. wykorzystując pc, skaner, kamerkę czy inne techniczne dodatki, możnaby przecież w niedługim czasie zrobić grę. To jedyny sposób aby w tych czasach wykonać rozbudowany program.
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: ~meckert@go2.pl#*#meckert w 04 Listopada 2002, 16:57
 Beka jak rzeka :-), juz biorę skaner, pc i kamerke... i co mi z tego?? Gry z tego nie zrobisz... co ty chcesz skanować? Platformówke z tego zrobisz ? Przekonwertowana grafika digitalizowana wygląda na c64 kiepsko. A kamera cyfrowa ? Chcesz zrobić grę full motion video na c64 ???  
 
 Żeby zrobić grę potrzebny jest koder, grafik i muzyk. Chyba że ktoś zrobi to wszystko sam ... sam pomysł nie wystarczy :-(
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Pit GM w 19 Listopada 2002, 13:45
 No jasne, że sam pomysł nie wystarczy. Ale czy nikt nie ma ochoty na podrasowany Stunt Car Racer?
 Dema scenowe są pewnego rodzaju wyzwaniem - zrobimy 10 razy więcej niż poprzedni zwycięzcy compo oraz 100 razy więcej niż planowali twórcy c64. Podrasowanie gry też może być takim wyzwaniem.
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: ~meckert@go2.pl#*#meckert w 24 Listopada 2002, 20:11
 z tym że gry to zwykle nie są produkcje scenowe, demo zwykle probuje przekazac jakies przeslanie,jest tez swego rodzaju sztuka dla sztuki, tworcy dem nie chca produkowac programow komercyjnych, ich nawet nie obchodzi czy ktos spoza sceny ich dema oglada czy nie... zapomnij o wypasionym stunt car racerze, nikt nie poswieci na to paru tygodni z zycia... choc moze sie myle :-)
Tytuł: pomysł na grę, pomysł na użytek
Wiadomość wysłana przez: Reiter w 25 Listopada 2002, 12:29
 Meckert, jest dużo racji w tym co piszesz. Należałoby napisać parę gorzkich słów prawdy do tego co powiedziałeś. Nie ma dziś prawdziwej sceny, a to co jest to zmutowana jej odmiana, która posiada pc i działa na jednym i drugim sprzęcie jednocześnie, lub przynajmniej jednym w wiekszym stopniu. Ale to wszyscy wiemy. Druga sprawa, to dzięki temu, że mamy te pecety i internet, komodorek nie zaginął w tym postępie technologicznym. W takim układzie to hobby można traktować w sposób podobny jak podrasowywanie malucha - po prostu dla samej ideii. Cieszy to, że w sieci znajdziesz sporo kolegów, których znałeś wcześniej ze sceny. Ale powiedzmy sobie prawdę, wielu z tych ludzi nic nie robi lub prawie nic jeżeli chodzi o produkcję na c64. Ich aktywność ogranicza się do surfowania i ircowania. Stąd właśnie bierze się zamieranie sceny pierwotnej.
 Nie ma napływu młodej kadry, więc ta grupka użytkowników kurczy się. A jeżeli już ktoś zdecyduje się poscenować, to mało jest z kim to zrobić na dysku 5.25. Jak nie masz pc, to jesteś trup! Tak więc byle Bolek spod miasta nie ma łatwego życia w szukaniu ctx czy zdobyciu jakiegoś doświadczenia.
 Smutne to, ale chyba mało odwracalne. Dlatego w naszym interesie jest wzięcie takiego klienta pod opiekę i pomóc mu wejść w scenę. To jedyne słuszne rozwiązanie dla przedłużenia życia sceny.