C64Power Forum

Ogólne => News => Wątek zaczęty przez: Raf w 29 Marca 2018, 20:27

Tytuł: Ksiazka o Robbo
Wiadomość wysłana przez: Raf w 29 Marca 2018, 20:27
https://gry.wp.pl/czterech-maniakow-retro-wydalo-ksiazke-napisal-ja-komputer-sprzed-30-lat-6235425214703233a
Tytuł: Re: Ksiazka o Robbo
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 29 Marca 2018, 22:58
Jeżeli dobrze rozumuję, to na atari został napisany algorytm do generowania zdań? Czyli jest baza słów i stwierdzeń oraz odpowiedni algorytm, który to generuje. Zatem całość pewnie zawiera sporo podobnie sformułowanych zdań. Niezła ciekawostka i zarazem sztuka dla sztuki. :) Może czas po latach odpalić Geosa? ;-)
Tytuł: Re: Ksiazka o Robbo
Wiadomość wysłana przez: Raf w 29 Marca 2018, 23:27
Na to wyglada, ze zostal ulozony algorytm pokonywania poziomow, ktoremu zostal nastepnie dopisany "generator zdan" a calosc zostala potem zlozona w Calamusie na Atari ST. W polowie kwitnia (na Grawitacji) bedzie mozna porozmawiac z osobami odpowiedzialnymi za ten projekt :)
Tytuł: Re: Ksiazka o Robbo
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 30 Marca 2018, 10:03
Czyli ta Robbo-Polucja na Calamusie była składana ? Eee... no, jakby całość poszła na małym Atari to respekt, ale tak to... średnio. Pierwsze "C64 od środka" panów Gajewskiego i Radziszewskiego złożone było pod Vizawrite (albo Edytorem PL, który był jego rozwinięciem), to jest hardkor - a nie wypasiony Calamus ;)
W szkole średniej Edytora PL (legalnego !) używałem do wypracowań z polskiego a sprawozdania z laborek (gdzie trzeba było i koloru i grafiki używać, bo wykresy np. wygenerowane pod Warsaw Basiciem) robiłem pod Printfoxem. Wszystko na 4 kolorowej drukarce Star LC100Colour :)
Tytuł: Re: Ksiazka o Robbo
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 30 Marca 2018, 13:50
Na to wyglada, ze zostal ulozony algorytm pokonywania poziomow, ktoremu zostal nastepnie dopisany "generator zdan" a calosc zostala potem zlozona w Calamusie na Atari ST. W polowie kwitnia (na Grawitacji) bedzie mozna porozmawiac z osobami odpowiedzialnymi za ten projekt :)
A po co tak kombinowac ?
Przeciez to solucja w sumie wystarczy zrobic tablice z teksatmi w rodzaju idz w prawo zrob 5 krokow, podskocz ,przeskocz, schyl sie , dla lepszego efektu dodac kilka alternatyw np, dla ruchu w prawo :idz w prawo, skrec w prawo, joy w prawo....
Teraz wystarczy ktos kto dobrze gra i program liczacy kroki, rejestrujacy ruch joystikiem i dodatkowo jakis algorytm losowy wybierajacy sekwencjie , troche grania i solucja gotowa... 8)