C64Power Forum
Software => Gry => Wątek zaczęty przez: Raf w 29 Października 2017, 22:26
-
http://www.planetemu.net/rom/commodore-c64-games-d64/oel-pompowacze-19xx-pl
Odswiezam dzisiaj gry, w ktore kiedys gralem na C64, jeszcze w poprzednim millenium - kto zna pompowaczow? :)
-
Pamiętam !!!, oj grało się, grało!
-
Ma ktos zdekompilowana wersje? :D bo pamietam ze modyfikowalem ta gre gdyz mialem wersje nieskompilowana, ale ten download jest skompilowany ;P
-
Ma ktos zdekompilowana wersje? :D bo pamietam ze modyfikowalem ta gre gdyz mialem wersje nieskompilowana, ale ten download jest skompilowany ;P
Zdekompilowaną wersję, czy oryginalny kod źródłowy ?
-
sorry i może banalnie to napisałem, ale nie wierzę, że Raf nie potrafi sam zdekompilować, bo przecież nic łatwiejszego na C64
-
Mialem na mysli "oryginal" w Basicu. Aczkolwiek w zaleznosc od tego jaki kompilator basica zostal uzyty, pewnie sa jakies dekompilatory ale wolalem najpierw zapytac niz szukac narzedzi, ktore uzyje raz w zyciu... a najpierw trzeba jeszcze ustalic czym to zostalo skompilowane
-
aha w Basic'u. No to rzeczywiście masz rację, bo ja myślałem, że gra została napisana w Assmblerze, więc nic łatwiejszego z dekomplilacją, sam przyznasz. Patrzyłem np. na CSDB i są może ze cztery kompilatory do Basic'a, ale jeśli chodzi o dekompilatory z ASM na Basic, to już trochę ciężko, a raczej chyba wcale. Ogólnie to ciekawe zapytanie i może później napiszę o tym na innym forum C64, gdzie jest wielu koderów z prawie całego świata, to może ktoś będzie wiedział, lub może nawet znajdzie się osoba, która sama to skompilowała.
-
https://youtu.be/41ZYJ5QctG0
-
http://csdb.dk/release/?id=147419 - wykrywa blitz!/austrospeed ale niestety nie dekompiluje poprawnie:
b v sz t ra$ k l1
a1$ a2$ a3$ z x si fl
fh tl th w a h l
rz a4$ r s z2 s$ i
z0 m dd d z8 w3 e
w4 q$ j n t1 ts tt
z1 z cc c e1 e2 zz
gx gy dt z9 ox
Scanning for Array Variables
ab - 1 bd - 1 bm - 1 bf$ - 1
bp - 1 bt - 1 fb - 1 f - 1
fm - 1 pa - 1 ta - 1 rp - 1
gf - 1 gg - 1 vg$ - 1 pf$ - 1
tg$ - 1 pf - 1 pw - 1 tp - 1
tw - 1 b$ - 1 bg - 1 bw - 1
sn$ - 1 ks - 1 bk - 1 pp - 1
p - 1 tb - 1 lp - 1 bb - 1
Pass #2: Stripping Run Time Code
33 syntax error
ready.
-
Probowalem wersji 3.1 Blitz/Austro Decompiler V3.1 http://csdb.dk/release/?id=112557
Dekompilacja skonczyla sie poprawnie ale uruchomienie zdekomilowanej wersji
zakonczylo sie "Syntax Errorem".
-
Prawdopodobnie gra została skompilowana z optymalizującym kompilatorem, a nie typową konwersją na kod maszynowy ASM . Użyliśmy tutaj Blitz, austrospeed i nie dało efektu, ale pozostał jeszcze Petspeed do sprawdzenia. Ostatnia możliwość to rozpoznanie, który kompilator używa linii startu z poziomu Basic SYS 2076
-
Patrzac na binarke wyglada ze skompilowana zostala za pomoca Blitz! (Sauron)
http://commodore.software/downloads/download/53-basic-compilers/1183-blitz-sauron
-
W zalaczniku wersja skonwertowana za pomoca bastext https://github.com/thezerobit/bastext oraz zdekompilowana wersja
-
Dzieki :)
-
Również dzięki malik_cjm, a poniżej jeszcze linki do niemieckiej wersji oraz multiOel w Basic'u :
http://www.gb64.com/game.php?id=5349 : Niemiecka wersja
http://www.gb64.com/game.php?id=22117 : Multi-Oel version
-
Czy ktoś wie jak to skompilować? wyskakuje mi ?UNDEF`D STATEMENT ERROR IN 8380
-
Czy ktoś wie jak to skompilować? po uruchomieniu dostaję UNDEF`d STATEMENT ERROR IN 8380
-
ale ze co, jak skompilowac?
-
Skompilować, żeby plik z kodem basica zamienić na *.prg.