C64Power Forum
Software => Software => Oprogramowanie dla PC, emulatory => Wątek zaczęty przez: Raf w 25 Października 2017, 22:03
-
Popelnilem taki konwerter:
http://csdb.dk/release/?id=159967
poniewaz http://csdb.dk/release/?id=52822 0xPaint nie ma sensownego eksportu.
-
Raf ciekawe i przydatne ! Natomiast jest jeszcze inny trick exportu do .BMP i .PNG, że po prostu zamieniamy rozszerzenie pliku z .oxp na .prg, wgrywamy zamieniony plik .prg do dirmaster v3.1.1 by Style, tam klikamy na zakładkę "edit", dalej "view file", dalej "auto" i na wyświetlonym już obrazku kilkamy prawym przyciskiem myszy na export. Mam nadzieję, że też się przyda grafikom. Pozdrawiam
-
Dirmaster "zgaduje", ze OXP to obrazek? layout tego pliku nie jest podobny do innych formatow (lista layoutow/formatow zapisu bitmap jest dostepna np na codebase64)
-
Dirmaster "zgaduje", ze OXP to obrazek? layout tego pliku nie jest podobny do innych formatow (lista layoutow/formatow zapisu bitmap jest dostepna np na codebase64)
Plik ".oxp" to nie, ale po zamianie go na ".prg" wyświetla poprzez "auto", więc być może layout jest podobny do jakiegoś innego formatu graficznego, w sensie adresów pamięci. Ogólnie to patrzyłem w kodzie źródłowym, to chyba jedynie różnią się adresy screen colors w pamięci, od formatu Koala, więc może Dirmaster ma zaimplementowany jakiś algorytm w trybie "auto", który rozpoznaje gdzie są kolory w pamięci obrazka. Nie patrzyłem jeszcze dokładnie, ale w każdym bądź razie wyświetla
-
http://codebase64.org/doku.php?id=base:c64_grafix_files_specs_list_v0.03 - niektore formaty jakies podobienstwo maja, ja w kazdym razie robilem reverse enginering formatu OXP samodzielnie i wyglada to tak jak w moim kodzie w pythonie, a po uporzadkowaniu:
offset hex : len dec : opis
0000 : 2 : byc moze mial to byc load address, ale jest 0,0
0002 : 1000 : color ram
0402 : 1000 : char ram
0801 : 1 : bgcolor
0802 : 8000 : bitmap
jest tez cos pomiedzy 1000 a 1023 bajtem przy char/color ale olalem to i dziala bez tego, jedynie kombinowalem zeby wyciagnac w ktorym bajcie jest bgcolor. Sam edytor jest napisany w visual basic 6 (to moze tlumaczyc jego zajebiscie wolne dzialanie np przy flood fill) ale dekompilacja nie daje pelnego kodu zrodlowego.
-
Jest prawie godzina trzecia, więc aby KB777 znowu nie był zły na mnie ... Ja się sugerowałem jedynie kodem źródłowym z katalogu "SYSTEM" i plikiem "bmpshow.src", że tylko to samo co w formacie koala, to bitmap'a pod $6000 . A czym dekompilujesz, Hex-Rays IDA pro ?
-
jest tez cos pomiedzy 1000 a 1023 bajtem przy char/color
Możliwe, że są tam jakieś informacje dla Codenet, bo co by to mogło być innego. Na pewno nic nie związane z grafiką, więc spokojnie można było to pominąć ...
Sam edytor jest napisany w visual basic 6 (to moze tlumaczyc jego zajebiscie wolne dzialanie np przy flood fill)
Jakiś żart, odnośnie 16 kolorów i rozdzielczości 320x200, ale "Pixcen" też nie lepszy, chociaż CRT/Censor koduje w Visual C++
Ogólnie to nawet nie trzeba zmieniać rozszerzeń plików, bo OxPaint zapisuje też do katalogu "BACKUP" w postaci .prg. Jedynie co źle wyświetla Dirmaster to właśnie background !
-
Probowalem 'auto' w najnowszej wersji dirmastera i nie zobaczylem podgladu.
-
Probowalem 'auto' w najnowszej wersji dirmastera i nie zobaczylem podgladu.
Hmmmm to ciekawe ! Wrzucam ci tutaj w załączniku zrzut ekranu i jeszcze z poziomu assembler'a, jak nie wierzysz, że to ten sam plik z rozszerzeniem .oxp, tylko zamieniony na .prg
-
Myślę, że jednak w offset 0000: 2 jest load adres, skoro z poziomu assembler w Dirmaster od razu pokazuje od $5800, bo gdyby nie było, to chyba pokazywał by od $0000
-
dobra, jak dla mnie koniec dyskusji...
ten i jeszcze jeden obrazek obrazek dostarczone wraz z 0xpaint sa w innym formacie.
-
dobra, jak dla mnie koniec dyskusji...
ten i jeszcze jeden obrazek obrazek dostarczone wraz z 0xpaint sa w innym formacie.
oki . Najważniejsze, że zrobiłeś konwerter do formatu Koala, który zapewne się przyda jeszcze nie raz jakiemuś grafikowi. Ja chociaż nie testowałem, bo nie mam w tej chwili interpretera python'a, czy py2exe pod ręką, to wiem, że na pewno działa tak, jak należy. Fajnie, że wrzucasz krótkie kody źródłowe z których np. ja coś mogę podpatrzeć, bo zajmuje się teraz innymi językami programowania, ale jak kiedyś ci napisałem, to w planach mam też się wziąć za python'a :)
-
bdb konwerter:
(http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/844/770/e9d.jpg)
-
bdb konwerter:
(http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/844/770/e9d.jpg)