C64Power Forum

Software => Gry => Wątek zaczęty przez: cacodemon w 31 Maja 2017, 23:22

Tytuł: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 31 Maja 2017, 23:22
Wrzucam ciekawostkę:

http://www.indieretronews.com/2017/05/wolf3d-supercpu-release-of-wolfenstein.html#more

W 16 kolorach:

http://www.youtube.com/watch?v=6xBVxqsD0uk

i w skromniejszej palecie:

http://www.youtube.com/watch?v=Pa9cC6HcgrE
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 01 Czerwca 2017, 09:36
Wrzucam ciekawostkę:

Było. Z rok temu (OK, na CSDB parę dni temu się pojawiło, ale już wcześniej było wiadomo).

Hmm... to z SuperCPU da się FLI-buga obejść, yeah ! :P
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: Kagaster w 02 Czerwca 2017, 02:53
Z tym superCPU to jest jakieś przegięcie. Kto to ma?
Fajnie byłoby gdyby Chameleon i kiedyś Mega 65 to obsługiwał.
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 02 Czerwca 2017, 06:37
Wrzucam ciekawostkę:

Hmm... to z SuperCPU da się FLI-buga obejść, yeah ! :P
Mozesz ta mysl rozwinac?
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 02 Czerwca 2017, 09:35
Wrzucam ciekawostkę:

Hmm... to z SuperCPU da się FLI-buga obejść, yeah ! :P
Mozesz ta mysl rozwinac?

Dyskusja na ten temat jest tutaj: http://csdb.dk/release/?id=156424
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 02 Czerwca 2017, 10:29
to jest to co pisalem przy TDC-F z display lista. Moje rozwiazanie nie zajmuje czasu procka tylko pamiec wiec imo jest lepszym patentem.
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 02 Czerwca 2017, 10:35
to jest to co pisalem przy TDC-F z display lista. Moje rozwiazanie nie zajmuje czasu procka tylko pamiec wiec imo jest lepszym patentem.

No tak. Tylko, że.... hmm.... Ile ludzi ma TDC-F a ile SCPU ?
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 02 Czerwca 2017, 16:03
tyle samo co UK vs U.
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: Skull w 03 Czerwca 2017, 09:40
Cieszy, że jest to zgodność z oryginałem (są i secrety) - nawet to okienko można sobie rozszerzyć na całą szerokość ekranu. Hehe, te "nasze" 16 kolorów, całkiem nieźle się wkomponowuje, no i wreszcie jest na c64 (bo jednak mood, mimo szacunku do tego projektu i dobrego kodu, wygląda jak kaszana, wg mnie to bardziej kwestia designu niż silnika). Jednak niektórzy oczekiwali pełnej płynności.

Można pograć w emulatorze, wystarczy zrobić sobie plik bat, tzn pliki do jednego katalogu i wywołanie emu, np. (tak jak zresztą podane w opisie z plikami gry):
C:\Program Files (x86)\WinVICE\xscpu64.exe" -reu -reusize 16384 +reuimagerw -reuimage wolf3d.reu -autostartprgmode 1 -autostart loader.prg
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 03 Czerwca 2017, 18:43
A tak swoją drogą.... SNES ma duuużo wolniejsze 65c816, ale W3D wcale nie jest wolniejszy. Coś nie halo.
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 03 Czerwca 2017, 19:18
A tak swoją drogą.... SNES ma duuużo wolniejsze 65c816, ale W3D wcale nie jest wolniejszy. Coś nie halo.

A czasem w carcie Wolfensteina nie ma dodatkowego chipa 3d ? W carcie do Dooma na SNESA jest.
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 04 Czerwca 2017, 09:23
Do Wolfa wystarczy goły Snes. Apple 2gs, które miało tego samego proca do Wolfa też nie musiało mieć dopałki, choć była rekomendowana (ok 10 MHz wtedy było dostępne).
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 04 Czerwca 2017, 10:52
Do Wolfa wystarczy goły Snes. Apple 2gs, które miało tego samego proca do Wolfa też nie musiało mieć dopałki, choć była rekomendowana (ok 10 MHz wtedy było dostępne).

No tak, goły SNES, ale to nie SNES przetwarza tylko dodatkowy scalak w carcie.
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 04 Czerwca 2017, 11:05
Do Wolfa wystarczy goły Snes. Apple 2gs, które miało tego samego proca do Wolfa też nie musiało mieć dopałki, choć była rekomendowana (ok 10 MHz wtedy było dostępne).

No tak, goły SNES, ale to nie SNES przetwarza tylko dodatkowy scalak w carcie.

Normalnie PPA czy Exec...

http://lmgtfy.com/?q=Super+NES+enhancement+chips (http://lmgtfy.com/?q=Super+NES+enhancement+chips)
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 04 Czerwca 2017, 14:25
Do Wolfa wystarczy goły Snes. Apple 2gs, które miało tego samego proca do Wolfa też nie musiało mieć dopałki, choć była rekomendowana (ok 10 MHz wtedy było dostępne).

No tak, goły SNES, ale to nie SNES przetwarza tylko dodatkowy scalak w carcie.

Normalnie PPA czy Exec... - nie wiem po co to napisałeś. Co ma piernik do wiatraka

A co Wolfenstetina 3D to ciekawie wygląda kontekst amigowej wersji, która wymaga o wiele mocniejszego sprzętu niż specyfikacja SNESa.
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 04 Czerwca 2017, 22:19
.. Apple 2gs, które miało tego samego proca do Wolfa też nie musiało mieć dopałki, choć była rekomendowana (ok 10 MHz wtedy było dostępne).
Czyli na applu 2gs z rozszerzeniem 512kB pójdzie ?
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 05 Czerwca 2017, 11:28
Normalnie PPA czy Exec... - nie wiem po co to napisałeś. Co ma piernik do wiatraka

Właśnie, powinienem napisać "Elektroda".
Tytuł: Re: Wolf3D na SuperCPU C64/C128 i 16MB RAM :)
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 05 Czerwca 2017, 11:40
.. Apple 2gs, które miało tego samego proca do Wolfa też nie musiało mieć dopałki, choć była rekomendowana (ok 10 MHz wtedy było dostępne).
Czyli na applu 2gs z rozszerzeniem 512kB pójdzie ?

Żebym wiedział ;) Patrząc jak chodzi na 10 Megowej dopałce (ile RAMu na pokładzie, hgw), to nie wiem jak na oryginalnym 2.8MHz "zasuwa". Chyba screenshoty generuje :P

Ten na SNESie chodzi w miarę szybko bo... "The SNES relies on a zoomed-in low-res Mode 7 screen (something like 96x80 pixels, irrc)"