C64Power Forum
Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: qus w 30 Maja 2016, 09:00
-
Nie kodowałem w assemblerze od 30 lat, a w makroassemblerze to nigdy nie kodowałem, z gory więc przepraszam za pytanie ;D
Zdisassemblowałem sobie cały kernal, pododawałem ładne etykiety, żeby wiedzieć co dany kawałek kodu robi itp. po czym spróbowałem to ponownie złożyć używając ca65. Patrzę, a tu końcowe wektory failują z "incorrect address mode". Patrzę bardziej I okazuje się, że wynikowy kod ma ponad 8 kb, gdyby go umieścić w c64, to kończyłby się gdzieś pod adresem... 66666. Org jest na e000. Czy ktoś ma pomysł co wyczarowało te dodatkowe bajty?
-
Pewnie jakieś sety w assemblacji
albo to co deassemblowało narobiło sieczki przykładowo
lda $00,x <> lda $0000,x
bit $44 <> bit $0044
podziwiam samozaparcie żeby chciało się deassemblować to i komentować...
Jest taka książka na filetach C64 od środka...
-
Jako sztuka dla sztuki to nie ma sensu - juz ktos to zrobil, lepiej zdisasembluj i opisz rom np od stacji fd2000 ;)
-
Jako sztuka dla sztuki to nie ma sensu - juz ktos to zrobil, lepiej zdisasembluj i opisz rom np od stacji fd2000 ;)
Jako sztuka dla sztuki - nie. Chciałem zrobić swój ROM, z paroma zmienionymi funkcjami, przy okazji pozbywając się części basicowej. Wiem, że jest dość dobre źródło na gicie, z okomentowaną każdą linijką, ale ono wymaga trochę przetworzenia, aby stało się wsadem dla assemblera.
-
a nie możesz sobie użyć AAY64 ?
-
Jest bardzo dobry kod zrodlowy tu: http://spiro.trikaliotis.net/cbmrom
-
Fantastyczne. Czegoś takiego mi było trzeba.