C64Power Forum
Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: Zbych w 27 Kwietnia 2016, 09:37
-
Nie przewidziałem wcześniej jak to będzie robione i teraz stanąłem przed tym zadaniem jaki dać sposób wyboru etapu?
W obecnej wersji można wybrać za pomocą joysticka dowolny numer etapu (na razie jest ich 20), ale chciałbym żeby gracz miał dodatkową motywację bo wybór dowolnego etapu wydaje mi się zbyt proste. Mam takie pomysły:
1) rozwiązanie a'la Boulderdash - czyli możliwość wyboru co 4ty lub 5ty level, do leveli pośrednich trzeba dojść przechodząc je po kolei. To rozwiązanie podoba mi się z tym że wymaga najmniej pracy ;D
2) hasło - to chyba jeden z najpopularniejszych sposobów, czyli do każdego etapu jest hasło, to rozwiązanie niestety jest najbardziej pracochłonne bo muszę zrobić wyświetlanie hasła po przejściu etapu, a w menu pobieranie hasła i sprawdzanie do którego etapu jest ono przypisane
3) zapisywanie (na dyskietce) numeru etapu który został odblokowany. Czyli po przejściu etapu zapamiętywany jest jego numer a po zakończeniu rozgrywki zapisywany jest maksymalny numer etapu który został odblokowany, mógłbym to robić przy okazji zapisywania hi-score, dzięki temu gracz może wybrać dowolny etap aż do numeru który odblokował. To rozwiązanie najbardziej mi się podoba bo jest w miarę proste do wykonania (zapis hi-score już mam) tylko że nie słyszałem żeby ktoś stosował takie coś na C64 i nie wiem czy to ma sens, czy to jest praktyczne (wiadomo że jak ktoś zabezpieczy przed zapisem dyskietkę to nic z tego nie wyjdzie)?
-
3, unlocki chyba najrozsądniejsze.
-
co do zabezpieczenia dochodzi kwestia obrazow zamontowanych read-only (w roznych dewajsach/emulatorach) i jakiegos loadera/savera kompatybilnego ze wszystkim.
a jesli giera bylaby plikówką - raczej hasla.
-
Z mojego punktu widzenia opcja 1 ewentualnie 2.
-
Na razie nie mam loadera, korzystam z funkcji kernalowych, ładowanie etapu trwa kilka sekund, jedynie powrót do menu ciut dłużej ale też nie długo ok. 8-10 sekund.
Raczej nie planuję dodawać ekstra loadera.
-
Hasło generowane na podstawie jakiegoś klucza, żeby było użyteczne tylko dla właściciela. Kłopot tylko skąd wziąć klucz.
-
Kłopot tylko skąd wziąć klucz.
z kieszeni, a jak ktoś ma problem to może generować kod wynikowy gry z numerem ewidencyjnym i używać go do generacji kluczy, algorytm właściela itd.
-
Kłopot tylko skąd wziąć klucz.
z kieszeni, a jak ktoś ma problem to może generować kod wynikowy gry z numerem ewidencyjnym i używać go do generacji kluczy, algorytm właściela itd.
Właśnie. Tylko niech rozwinę myśl, co nie daje mi spokoju: co zrobiłbyś gdyby:
- gra miała być jednoplikowa, np. dla datasette - odpada generacja unikalnego klucza i zapisanie go na dyskietce, bo jej nie ma.
- gra miała być darmowa np. 1 egzemplarz .prg do umieszczenia na csdb - odpada generacja unikalnych egzemplarzy kodu wynikowego dla każdego kupującego
C64 są bardzo powtarzalne, nie mają w ROM numerów seryjnych (przynajmniej nie przypominam sobie takowych), pewne rozróżnienie jest między SIDami, NTSC/PAL itp, ale to chyba za mało by mieć unikalny klucz dla każdego h/w. Wygenerować pseudolosowy i zapisać na dyskietce, to nie problem. Co jednak, jeśli nie zamierzamy nic zapisywać, a bazować tylko na tym, co można odczytać programowo z h/w? Ja nie mam pomysłu.
-
- gra miała być jednoplikowa, np. dla datasette - odpada generacja unikalnego klucza i zapisanie go na dyskietce, bo jej nie ma.
rozpoczynasz grę od podania imienia/pseudonimu i generujesz z niego (znane z gba)
-
Przeszło mi to przez myśl, tylko że ktoś wyda na jakimś forum parę nick/hasło i całe szyfrowanie w gwizdek, niepotrzebne.
-
Hasło generowane na podstawie jakiegoś klucza, żeby było użyteczne tylko dla właściciela. Kłopot tylko skąd wziąć klucz.
Trochę hardcore w sensie więcej czasu i roboty przy takim rozwiązaniu. Pomijając to nie bardzo rozumiem sens różnych kodów dla różnych właścicieli.
-
Już wyjaśniam. Chodziło mi o to, by gracz był nagradzany, a nie sciągał kody do leveli z netu. Z kolei cracker też poczuje się wynagrodzony jak , znajdzie obejścię. Łatwizna demotywuje.
-
Trochę nie widzi mi się pomysł z zapisywaniem indywidualnych kluczy, to znaczy nie widzę jak w praktyce miało by wyglądać przygotowanie takiej kompilacji.
Jeszcze się zastanawiam nad tym jak wygląda sprawa gdybym chciał przerobić tą wersję dyskietkową na cartridge. Znalazłem tylko info jak zrobić 8/16kb, ale ja potrzebuję dogrywać poszczególne dane, jak wtedy wygląda sprawa z takim kardridżem? Jest jakiś standard czy to musi być jakieś "specjalne" urządzenie? Rozumiem że wtedy nie zapiszę hi score. Może ktoś zapoda linka do instrukcji/tutorialu jak takie coś się robi?