C64Power Forum
Software => Gry => Wątek zaczęty przez: Zbych w 19 Lutego 2016, 14:38
-
Jak ktoś śledził artykuły wstawiane przez RetroBorsuka to pewnie kojarzy grę z Atari "Yoomp!". Zawsze byłem negatywnie nastawiony do Atari ale ta produkcja faktycznie zasługuje na uznanie. Zdziwiłem się że nikt jeszcze nie zrobił takiego czegoś na C64, więc stwierdziłem że ja spróbuję :D Mówię z góry że gdyby autor Yoompa nie opisał na Lemonie jak działa rysowanie tunelu to nie dał bym rady, ewentualnie gra wyglądała by znacznie gorzej (wolniejsza brzydsza), nie udało mi się osiągnąć takiego rozmiaru tunelu jak w oryginale (muszę tu przyznać, że niestety jednak Atari jest w pewnych rzeczach lepsze), możliwe też że nie mam na tyle doświadczenia żeby to zoptymalizować - jest to moja pierwsza produkcja na c64, do tej pory największym moim osiągnięciem było zrobienie scrolla :)
Jeszcze nie zdecydowałem jak będzie się nazywać, mam pozwoleństwo autora na użycie fragmentu lub całości oryginalnej nazwy. Możecie dawać swoje propozycje na nazwę, lub rzeczy jakie mógłbym dodać, ale powiem szczerze że za dużo to się już nie zmieści w pamięci.
Wgląda na to, że niestety gra nie będzie mieć muzyki :( (nadal szukam muzyka lub info jaką muzykę mogę wykorzystać) ale myślę że SFX dam radę zrobić.
Chciałem zrobić tą grę jako jedno-plikową ale nie wystarczy pamięci. Jest jeszcze sporo do zrobienia ale będę próbował powoli ciągnąć do przodu.
https://www.youtube.com/watch?v=4f-2izU3ZP8 (https://www.youtube.com/watch?v=4f-2izU3ZP8)
-
jakieś jaja :)
Robisz yoompa na c64? I to pierwsza produkcja po scroll-u? Tunel? Na czym ten tunel bitmapa czy sprites?
W zasadzie po o Ci ta większa ilość pamięci - na te dość proste tekstury ? Możesz trzymać w Ramie spakowane, przed następnym levelem sobie rozpakujesz.
-
jakieś jaja :)
Robisz yoompa na c64? I to pierwsza produkcja po scroll-u? Tunel? Na czym ten tunel bitmapa czy sprites?
W zasadzie po o Ci ta większa ilość pamięci - na te dość proste tekstury ? Możesz trzymać w Ramie spakowane, przed następnym levelem sobie rozpakujesz.
Przynaje że wcześniej pisałem w Simons Basicu i czytałem za młodzieńczych lat C&A i próbowałem jakiś raster bar i jakiś scroll, więc przygotówkę miałem, oglądam też demka :)
Tunel jest na sprajtach (6x4 sprajty 72x72 pixele po przeskalowaniu daje 144x144 na ekranie) bo sprajty dają mi "sprzętowe skalowanie".
Na tekstury przeznaczyłem obszar od E800 do F000 ale zajmują trochę mniej. Zostało mi na pewno wolne od F000 ale taki przykładowy etap po spakowaniu zajmuje ok. 300 bajtów, po rozpakowaniu level znajduje się od $E000 do $E800
Edit: dane etapu to jeden bajt na 1 kafelek, przyjąłem maks 32 rodzaje kafli
Edit2: napisałem w C# specjalną apkę która generuje mi kod asemblera renderujący tunel, w sumie do tej gry napisalem 3 drobne aplikacje wspomagające w tym edytor etapów.
-
dobre :)
-
nadal szukam muzyka lub info jaką muzykę mogę wykorzystać
bo szukasz w złym miejscu, zerknij na csdb kto jest aktywny, ew. utwórz tam wątek.
-
Tu już tylko picie, cichodajki i karty
-
Tu już tylko picie, cichodajki i karty
Te rzeczy już dawno mam za sobą 8) To że nie pisałem wcześniej na C64 wcale nie oznacza że nie znam się na programowaniu, ani tego że napisanie tunelu było łatwe, nie chcę nikogo zniechęcać do pisania na C64, ale powiem tylko tyle, że w sumie napisałem 8 wersji tunelu, ta jest siódma, ósma rysowała tunel w rozmiarze 7x4 sprajty, ale było to już za wolno poza tym nie wiem czy udało by mi się ustabilizować obraz przy tylu sprajtach w jednej linii.
-
Te rzeczy już dawno mam za sobą 8)
A to witamy, witamy. Tutaj właśnie wspominamy stare dobre czasy. Czasem i powracamy w tamte czasy realnie :)
To że nie pisałem wcześniej na C64 wcale nie oznacza że nie znam się na programowaniu, ani tego że napisanie tunelu było łatwe, nie chcę nikogo zniechęcać do pisania na C64, ale powiem tylko tyle, że w sumie napisałem 8 wersji tunelu, ta jest siódma, ósma rysowała tunel w rozmiarze 7x4 sprajty, ale było to już za wolno poza tym nie wiem czy udało by mi się ustabilizować obraz przy tylu sprajtach w jednej linii.
To się przeniesie do Offtopicu 8)
-
ps. wygląda obiecująco, bez muzyki nie grałbym :>
-
Nadal mi ciężko uwierzyć że robisz tego Yoompa na c64, swego czasu widziałem wątek jak crossbow albo graham ścierali się z tym tematem. Na YT na prawdę przyzwoicie to wygląda.
Pokaż źródła, a sam Ci wstawię ten loader.
Co do muzyki to są nawet playery na jedną linię rastra (Hermit), więc nie będzie problemu żeby jakaś muzyka była.
-
Nadal mi ciężko uwierzyć że robisz tego Yoompa na c64, swego czasu widziałem wątek jak crossbow albo graham ścierali się z tym tematem. Na YT na prawdę przyzwoicie to wygląda.
Pokaż źródła, a sam Ci wstawię ten loader.
Co do muzyki to są nawet playery na jedną linię rastra (Hermit), więc nie będzie problemu żeby jakaś muzyka była.
Może inni ustawili sobie za wysoko poprzeczkę? Może chcieli za duży ten tunel zrobić.
Nie wiem czy powinienem pokazywać mój bajzel w kodzie ;) Poza tym pewnie będę teraz robił refactoring i reorganizację pamięci. Z playerem nie powinno być problemu, nie musi być tak wyżyłowany, bo już wcześniej testowałem z przykładową muzyczką (Sll5 - Karmic) i nie zauważyłem jakiegoś spadku prędkości, ale w sumie jeszcze nie ma całej logiki...
Widziałem co potrafisz, nawet oglądałem jak zrobiłeś ładowanie (w bomberland?), ale nie wiem czy mogę ci zaufać, pokaże ci kod a za kilka dni powstanie Yoomp C64 twojego autorstwa ;)
Ludzie, można zaufać Skull'owi? Pytam bo nie znam gościa :)
-
:) Wątki na forum dają gwarancję, że autorstwa Ci już nie odbiorę.
-
Dobra ale w zamian dodatkowo udzielisz się układając jeden level ;) (jak już określę wszystkie specjalne typy kafelków)
I proszę bez przedpremierowych pokazów.
-
"Ludzie, można zaufać Skull'owi? Pytam bo nie znam gościa"
Pewnie.
-
Skull to znany hacker , poszukaj Bomberlandie w google :)
-
Skull to znany hacker , poszukaj Bomberlandie w google :)
Już natrafiłem na to właśnie jak szukałem loadera, to było pokazane jako przykład jak może wyglądać ładowanie danych.
-
No to się porwałeś z "młotyką na Słońcę" ;)
Atari Yoomp wciąga podwójnie - gra wciąga i muza wciąga:D
Powodzenia! 2mam kciuki! :)
PS. Dla Yoompa kupilem Atari kilka miechów temu :)
jak dorównasz oryginałowi to... będzie głośno, ktora lepsza
i może wywołasz wspomnienia tej slynnej wojny platformowej ;)
Mogłoby się zrobić zabawnie :O
-
O k... (!!!!!) - nieźle to wygląda !! Możesz sobie robić grę na cartridge'u wtedy dla Ciebie będzie mniej kłopotów z ładowaniem.
-
O k... (!!!!!) - nieźle to wygląda !! Możesz sobie robić grę na cartridge'u wtedy dla Ciebie będzie mniej kłopotów z ładowaniem.
Fajnie by było gdybym wiedział jak zrobić wersję na cartridge. Troszkę szukałem o tym info ale nie bardzo udało mi się coś znaleźć - znalazłem jak zrobić wersję 16kb ale niestety nie zmieszczę się w takim rozmiarze, potrzebuję info jak zrobić wersję z przełączaniem banków (ktoś pomoże?)
Jeśli chodzi o wersję dyskietkową to powoli (ale skutecznie :P ) zbliżam się do końca, jeszcze jest trochę do zrobienia ale mam już: 20 etapów, 3 schematy kolorów 5 rodzajów tła... i na tym bym poprzestał, ale dostałem info że etapy są trochę trudne, więc możliwe że dodam kilka dodatkowych etapów o mniejszym stopniu trudności (oczywiście wydłuży to nieco czas robienia gry). Wysłałem tydzień temu wersję testową comankh'owi ale na razie nic się nie odzywa więc albo mu się nie spodobało, albo nie ma czasu przetestować :-\ W związku z tym przydała by mi się jeszcze jedna osoba o nieposzlakowanej opinii :D chętna do przetestowania gry.
Dodatkowo uzmysłowiłem dziś sobie że ten typ gry nadaje się do sterowania za pomocą paddles'ów i myślę czy nie dodać współpracy z tym egzotycznym stworem, tylko nie wiem czy jest sens skoro nie jest zbyt popularny (to po pierwsze ale jeśli się mylę to proszę mnie przekonać)? Po drugie nie mam tego ustrojstwa więc musiałbym jeszcze je zdobyć, bo inaczej nie mam jak testować. Osobiście nie maiłem nawet w ręku paddle, jeśli ktoś grał to niech się podzieli wrażeniami. Osobiście grałem dawno temu w "Tempest" na arkejdzie i dość miło to wspominam, tylko że tamten kontroler miał chyba pewną bezwładność, a paddle chyba nie jest takie "wygodne", jeszcze tak "przez mgłę" pamiętam że grałem w Ponga na dworcu w Katowicach :D i tam też zdaje się było takie sterowanie.
Dla smaku: premiera in-game music made by MCH :D
https://www.youtube.com/watch?v=9Zwc_94bDJk
-
uklon, wkreca sie muza :] zacnie
poszlo na PM
-
Zbych, Wegi, Skull - a jakbyście tak połączyli siły ? Za kilka lat "CD Project" ;)
-
ta, tylko że tam (cedep, techland) byl najpierw etap intensywnego handlu na gieldzie xd
-
Zbych, Wegi, Skull - a jakbyście tak połączyli siły ? Za kilka lat "CD Project" ;)
żadnych gier NIGDY więcej nie piszę
Fajnie by było gdybym wiedział jak zrobić wersję na cartridge. Troszkę szukałem o tym info ale nie bardzo udało mi się coś znaleźć - znalazłem jak zrobić wersję 16kb ale niestety nie zmieszczę się w takim rozmiarze, potrzebuję info jak zrobić wersję z przełączaniem banków (ktoś pomoże?)
Dla smaku: premiera in-game music made by MCH :D
https://www.youtube.com/watch?v=9Zwc_94bDJk
Gra wygląda świetnie - brylant po prostu !
Zlikwiduj takie rzeczy jak mruganie borderem podczas depaku - masz dostępne crunchery z depakerami, możesz depakować w IRQ (doynax, exomizer, bongo, byte boozer, level crusher, LZWVL...) - to są crunchery z poziomu PC generujące plik wynikowy dla C64. W bongo (jak i w necie) znajdziesz załączone sources tych depakerów.
Jeżeli to nic by nie kosztowało, to z boku tunelu mogłoby być jakieś logo.
Co do carta - wybierasz taki, który jest emulowany na VICE i przenosisz kod na niego. Patrzysz jak działa na EMU, i poprawiasz w razie czego. Potem tylko wbijasz obraz do kostki :) Mogę się pochwalić, że pierwszą wersję asteroidów miałem wbitą do epromu OTP zanim miałem płytki. Po przyjeździe płytek cart ruszył po wlutowaniu epromu (no jeszcze drobna przygoda z przyciskiem reset była ale to drobiazg).
Ja np wybrałem AR i ogryzek elwera. Po modyfikacjach schematu, na płytkę mogę pocisnąć 256KB flasha.
Jest kompatybilny z bankowaniem do AR dla epromu/flash w zakresie do pierwszych 32KB i o to chodzi.
W zasadzie asteroidy razem z intrem mieszczą się spokojnie w 32 KB, a bez muzyki i intra upchnąłbym je w 16 KB.
Natomiast cart ma możliwość obsługi "dalszych" 8KB banków do 256KB. Więc dalej znając system bankowania traktować mogę flash jako składowisko danych i poprzez dostęp do tych banków, mogę sobie doczytywać gdybym chciał, ale to już w innym projekcie :)
-
żadnych gier NIGDY więcej nie piszę
Zrób Pirates! w wersji na CRT :) Proszę :)
-
never ever !
-
https://www.youtube.com/watch?v=9Zwc_94bDJk
Moje obawy rozwiane.
Już wiem, że ta wersja też będzie wciągać jak bagno :D
-
Jak tam postepy nad gra?
Nie ukrywalm, ze posta pisze bo zauwazylem na FB, ze dales gre do testowania masterowi od gier, ktory ma na koncie kilka swietnych, ukonczonych produkcji ( http://www.commocore.com/ )
-
<sarkazmmodeon>
Nawet Raf dostrzegł potencjał Melonalever i dał subforum dla tej gry w 2007r Czym ujął moje serce wspierając domorosłych graczopisaczy.
<sarkazmmodeoff>
Podobno na RK'2016 jest pierwsza prezentacja gry, gadałem z organizatorami (dwoma, oboje potwierdzili chęci zorganizowania) więc szykuje się mega suprise i wręczenie GeoAction dla BogoZonde.
Naprawdę nie wierzyłem że potrafisz coś skończyć, przepraszam.
-
Gra od 3 miechów leży na dysku i nie może się doczekać aż ktoś zacznie w nią grać. Ponad 3 miesiące temu wysłałem do RGCD gotową wersję i na razie nadal nie wiem nic o dacie premiery. Ale widzę światełko w tunelu bo ostatnią wiadomość dostałem 2 tygodnie temu z informacją że: "jak będzie czas to w weekend rozpoczną się prace nad projektem graficznym". W między czasie poprawiłem 1 błąd ale nic poza tym. Myślałem że do tego czasu to będzie już dostępna wersja scrackowana dla wszystkich.
Chyba następną gierkę zrobię już bez RGCD.
-
Nie mam doswiadczen z RGCD ale tu na forum na pewno sa elektronicy, ktorzy by pomogli zrobic cartridge :)
-
oryginałami ma do czynienia Skull/Samar napisz ile czasu zajęła sprzedaż Bomberland. Domorosłych krakerów polecam Wegi/Samar/geylisjum skrakował i wydał Asteroids ogryzka itd.
-
ile czasu trwała sprzedaż ? Czy uruchomienie sprzedaży?
Ze Zbychem już wcześniej korespondowałem na priva na te tematy. Obecnie nie mam w zasadzie żadnego kontaktu z RGCD.
-
Pytałem o to już i wiem że przygotowanie do wydania trwa od 1 do 3 m-cy, tylko że z tego co zrozumiałem to przygotowanie jeszcze się nie rozpoczęło, albo dopiero teraz się rozpoczęło dlatego jestem trochę zawiedziony.
-
Nie płacz w wakacje też bym się tego nie podjął
-
Nie płacz w wakacje też bym się tego nie podjął
Ponarzekać można, poza tym nie do końca masz rację bo grę przesłałem jeszcze przed wakacjami i wakacje nie przeszkadzały innymi projektom, po prostu dostałem niższy priorytet (albo nie dostałem wyższego), dlatego narzekam.
-
syryjczycy, polacy to obywatele czwartej katgorii. Mogłeś być gejem, byś już widział sprzedaż. Tak się ciesze że już sprzedają.
-
syryjczycy, polacy to obywatele czwartej katgorii. Mogłeś być gejem, byś już widział sprzedaż. Tak się ciesze że już sprzedają.
+1 :) I za to Cię kocham misiu muaaaa
-
Gra od 3 miechów leży na dysku i nie może się doczekać aż ktoś zacznie w nią grać.
[...]
3 miechy ? To można śmiało powiedzieć, że lecisz jak torpeda stary.
Najpierw 3 lata czekała na łaskę commocore.com (allways under construction), potem jak wydałem ją sam, BZ zgłosił się po źródła wektorów, skoro ich nie dostał - astery zniknęły z meonlevel, więc chyba nie zostaną wydane :-)
[...]
Chyba następną gierkę zrobię już bez RGCD.
Następną gierkę ???? !!!! Podziwiam samozaparcie
Zdecydowanie polecam samodzielne wydanie i kontakty z klientami w stylu "mając nadzieję na niską licytację, mogę odebrać osobiście ?", albo mistrzów od robienia mish mash w stylu "a da się z tego zrobić FC3 ?", "a daj mi jakieś programy do czegoś tam...", "a muszę ci płacić paypalem ?", no a w końcu gość stwierdzi, że został oszukany. Droga przez mękę - błogosław i ofiary dziękczynne RGCD oddawaj chłopie i nie narzekaj ...
-
3 miechy ? To można śmiało powiedzieć, że lecisz jak torpeda stary. [...]
No to mnie pocieszyłeś ;D to już nic nie narzekam :-X Chyba za bardzo się rozbestwiłem przez Androida i Google - tam jak zrobisz gierkę to upload->publish i za 3 godzinki jest markecie ;)
-
Chyba za bardzo się rozbestwiłem przez Androida i Google - tam jak zrobisz gierkę to upload->publish i za 3 godzinki jest markecie ;)
Tylko, że w Google Play, jak już dodasz tę darmową gierkę, to później musisz spooorooo się natrudzić, aby ktokolwiek (poza znajomymi) ją pobrał.
-
Jeszcze Psytronik robi dobrze.
https://youtu.be/TEJdCPhwJgg
-
później musisz spooorooo się natrudzić, aby ktokolwiek (poza znajomymi) ją pobrał.
właśnie zbychu, poka te mobilne :>
-
Ktoś zwietrzył biznes:)
-
Większość moich apek to animowane tapety (bo tapetę szybko się robi ;) ) ale zrobiłem też kilka gierek. Ze względu na to że ostatnimi czasy coraz trudniej "wybić" się z jakąś aplikacją to na razie porzuciłem developerkę na androida, bo nawet inwestując kasę w reklamę czy inne usługi które mają rzekomo pomóc w wypromowaniu aplikacji jest duże ryzyko że to i tak nic nie da, no chyba że ktoś dysponuje budżetem wielkości kilku tysi dolarów. Trzeba mieć albo dużo szczęścia albo dużo kasy.
Jak wpadnę na jakiś ciekawy pomysł na grę/tapetę to wrócę do androida bo kasa nie jest dla mnie priorytetem, chociaż miło jest jak skapnie jej trochę z reklam bo to zawsze dodatkowa motywacja, ale jak po kilku miesiącach pracy okazuje się że grę pobrało 100 czy 200 osób to bardzo demotywuje.
Właśnie Yoomp strsznie mi się spodabał i miał powstać na andka dlatego kontaktowałem się w tej sprawie z Eru (twórcą), ale on już coś zaczął robić na platformy mobilne więc nie będę robił chamstwa, podkradał jego pomysł i robił mu konkurencję, za to nie miał nic przeciwko wersji na C64 dlatego powstał Yoomp!64.
Jak toś chce obejrzeć moje inne projekty: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Zbigniew+Ross (https://play.google.com/store/apps/developer?id=Zbigniew+Ross)
-
3 miechy ? To można śmiało powiedzieć, że lecisz jak torpeda stary.
Najpierw 3 lata czekała na łaskę commocore.com (allways under construction), potem jak wydałem ją sam, BZ zgłosił się po źródła wektorów, skoro ich nie dostał - astery zniknęły z meonlevel, więc chyba nie zostaną wydane :-)
Zagalopowałeś się wegi. Przez te 3 lata czekałem na poprawę błędów, które znalazłem. Wtedy czasu na fixy nie miałeś. Błędy poprawiłeś może z 2 lata później, na własną rękę (nie wiem co z tych znalezionych poprawiłeś) i wydałeś grę bez poinformowania mnie. Dlatego gra zniknęła ze strony, gdyż nie zamierzałem odpowiadać za coś, czego nawet nie widziałem na własne oczy i zacząłeś dystrybucję na własną rękę. Twoja gra, twoja decyzja.
A czas poświęciłem na złożenie książeczki, dwujęzycznej (pl i ang), i opracowanie pudełka oraz testy. Pierwsza wersja pudełka (projektowana od zera) i złożenie książeczki - zeszło mi to miesiąc. Później czas na testy. A gdy okazało się, że nie masz czasu na poprawę błędów - sporo czasu spalonego na próbę naprawienia błędów i rzeczy, które olałeś w stosunku do oryginału. Przykładowe przechodzenie do kolejnego levelu, gdy rozwalimy ostatnią asteroidę, ale jeszcze lata UFO. Może mała rzecz, ale w sumie zmienia gameplay w stosunku do oryginału, gdzie UFO trzeba było zestrzelić. Nie wszystkie rzeczy udało mi się poprawić, jako, że kod jest co prawda dobrze zoptymalizowany w rzutowaniu asteroid, ale logika silnika gry jest moim skromnym zdaniem - słaba. Nie ma tu żadnego frameworka, centralnego sterowania całej gry, tylko np: odejmowanie żyć jest rozproszone po różnych zdarzeniach, przechodzenie do następnego levelu etc. To nie pomagało w zrozumieniu kodu.
Dodatkowo dodałem zapisywanie hi-score na dyskietce do Asteroidów. Więc to był mój ekstra czas, aby doszlifować ten tytuł na maksa.
Po wydaniu Asteroidów przez Ciebie, myślałem, że pomogę (po naszej rozmowie telefonicznej), ale musiałem przetestować grę, czy się nadaje i dostać kod, aby dodać loadera, hi-score saver etc. Kodu nie dostałem, więc jako, że jesteśmy dorośli i zabawa w podchody przestała mnie bawić, takiej współpracy podziękowałem.
Myślałem, że wszystko zostało już wyjaśnione, więc nie życzę sobie takich aluzji na przyszłość. Definitywnie ucierpiała komunikacja a raczej jej brak. Także przyczyniła się do tego pewna osoba postronna, nie będę ukrywał, że było to dla mnie wielkie zaskoczenie przekreślające dalsze ciągnięcie tematu. Wyciągnęliśmy wnioski, każdy poszedł w swoją stronę i tak ten temat zakończmy.
Powracając do tematu, myślę, że założenie 3 miesięcy na wydanie gry jest realne jeżeli jest ustawiona cała linia. Musimy wziąć pod uwagę fakt, że jest to robione po godzinach, a i wydawcy też mogą w tym czasie pracować nad innymi wydaniami.
-
Pierwsza gwiazdka już na niebie, nie ma nie ma ...
Kupiłem popcorn i czekam na taxi z melonem od ....Ciebie..
-
Chyba następną gierkę zrobię już bez RGCD.
wydawcy, w szczególności indie mają kalendarz skrojony na możliwości.
poza tym wrzucając ją na csdb/crackerom/itd wątpię że będziesz miał taki sam zasięg jak z rgcd.
-
Mogę powiedzieć że RGCD miał ostatnio problemy i taka informacja została przekazana wszystkim którzy przesłali swoje projekty, z tego powodu wydanie gier może się trochę opóźnić, ale nie ma na razie obawy że jakiś projekt zostanie odwołany. Wiem że nie tylko Yoomp!64 czeka w kolejce i z tego co zrozumiałem jest teraz pierwszy.
-
W temacie gier na kartach i RGCD warto wspomnieć że oni mają własny format obsługiwany przez Vice który obsługuje bankowanie. Tutaj jest info: http://vice-emu.sourceforge.net/vice_16.html#SEC410
Ponieważ start jest od $8000 to standardowy boot z CBM80 wystarczy.
-
Jest nawet gotowa procedurka która w prosty sposób umożliwia stworzenie swojego obrazu carta do którego możemy wrzucić dowolną binarkę startującą spod $080D, procedurka kopiuje nasze dane z pamięci carta do pamięci C64 wyświetlając przy tym logo RGCD i po skopiowaniu wyłącza carta i rozpoczyna wykonywanie naszego programu.
http://codebase64.org/doku.php?id=base:code_frame_for_64_kb_crt-images_i.e._for_rgcd (http://codebase64.org/doku.php?id=base:code_frame_for_64_kb_crt-images_i.e._for_rgcd)
Osobiście robiłem obraz carta typu MD (MagicDesk), taki wysłałem do RGCD i na razie nie wspominali że musi być to inny typ.
Dodam jeszcze że bez problemu można zrobić obraz 128kb z typem MD a 512kb z typem OCEAN. Nie mam pojęcia jak różnią się te typy cartów fizycznie, ale od strony kodu przełączanie banków odbywa się w ten sam sposób tylko jest ich po prostu więcej. A i logo RGCD nie jest pełnym obrazkiem z wszystkimi potrzebnymi danymi - bitmapa to tylko fragment a dane koloru są generowane, więc jego podmiana to nie taka prosta sprawa, bez zmiany kodu się nie obejdzie :)
-
To dlatego że MagicDesk jest praktycznie identyczny z RGCD.
-
Szef RGCD (James) oficjalnie napisał na blogu wyjaśnienie opóźnienia w wydawaniu gier, m.in. dotyczy to Yoomp!64, sporo czytania, ale jak ktoś lubi to link do bloga http://www.rgcd.co.uk/ (http://www.rgcd.co.uk/)
Tak więc nie pozostaje nic innego jak czekać dalej na wydanie. Trzymam kciuki żeby nie było więcej problemów.
-
Coś może się ruszyło w temacie wydania no strasznie się już niecierpliwie :) Zresztą chętnie pokażę zaprzyjaźnionym atarynkowcom lepszą werske4 :P
-
Ja jestem już strasznie rozgoryczony że tak to jest załatwiane - 3 dni temu napisałem do RGCD czy są jakieś wieści, ale nie dostałem na razie odpowiedzi, ostatnią wiadomość miałem z 1.5 miesiąca temu że dogadywana jest sprawa z grafiką na pudełko, od tego czasu cisza.
Niby mamy okres wakacyjny, ale kontaktuję się przez Hangouta gdzie widać kiedy była ostatnia aktywność kontaktu, więc dziwi mnie że tak trudno jest odpisać.
-
Ja jestem już strasznie rozgoryczony
zerwij umowę, wydaj sam :>
-
No właśnie :D Poszukaj sponsora i wydaj sam hehe :D
-
Jeszcze masz na rynku Psytronic i Protovision.
Ogólnie szkoda, że od kuchni tak to marnie wygląda.
-
Z Psytronik kontaktowałem się już wcześniej bo gra miała być wydana przy współpracy z Psytronik który miał odpowiadać za wydanie dyskietkowe a RGCD za kardridż ale generalnie główna odpowiedzialność miała spoczywać na RGCD. Osoba z RGCD powiedziała że załatwi wszystko z Psytronik bo już wydawali razem grę. Więc domyślam się że Psytronik musiał by się wyłamać ze współpracy jeśli chciałbym żeby to on wydał, ale też nad tym się zastanawiałem, poczekam jeszcze kilka dni na odpowiedź z RGCD i pewnie zapytam Kenz'a z Psytronik co o tym myśli. Nie wiem jak stoi Protovision, chyba dawno nic nie wydali, ale przygotowują "Sam's Journey".
-
Więc jednak nie jest tak kolorowo... Możesz sam zamówić PCB, kupić flaszyki, TTL'e, naklejki i wio na allegrosz :) Zarobić nie zarobisz, ale przynajmniej hard work ujrzy światło dzienne
-
Więc jednak nie jest tak kolorowo... Możesz sam zamówić PCB, kupić flaszyki, TTL'e, naklejki i wio na allegrosz :) Zarobić nie zarobisz, ale przynajmniej hard work ujrzy światło dzienne
Nie znam się na tych rzeczach, poza tym pewnie nie miałbym czasu to robić.
-
Na lemon64 ukazał się oficjalny post od Jamesa z RGCD:
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=60229&postdays=0&postorder=asc&start=60
w skrócie:
ponoć zostało zamówione PCB na testową wersje carta,
nadal czekamy na cover art,
gra powinna się ukazać w przeciągu kilku miesięcy <- ten tekst już słyszałem kilka razy, ale trzymam kciuki bo teraz faktycznie coś się ruszyło
-
ruszyło ruszyło, luftrausers bdb! :D
-
tymczasem....
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,22775697,mlodziezowe-slowo-roku-2017-wybrane-ma-tylko-dwie-litery.html
:P
-
Planujesz to jakoś bezpośrednio w PL sprzedawać?
-
Planujesz to jakoś bezpośrednio w PL sprzedawać?
Nie planuję. Nie mam głowy do zorganizowania takiej sprzedaży, ja mógłbym ale w wersji elektronicznej :) Nie jestem tak operatywny jak "8-Bit Guy".
-
Nie planuję. Nie mam głowy do zorganizowania takiej sprzedaży, ja mógłbym ale w wersji elektronicznej :) Nie jestem tak operatywny jak "8-Bit Guy".
Spore wsparcie dostaje od fanów, ma łatwiej.
-
Chciałem poinformować że dwa dni temu otrzymałem do testów "prototyp" carta z grą, obudowa carta ma być półprzezroczysta ciemnio-niebieska z diodą podświetlającą (prototyp jest bez diody). Poza tym jest już gotowy projekt graficzny okładki i plakatu. Myślę więc że powoli zbliżamy się do finalizacji.
-
Dobrze się zapowiada. Szkoda tylko że całość nie powstała w PL, tu na forum. Tymbardziej, że właśnie powstaje obok w temacie mini cart. A tak, kupimy od pięciu pośredników z drugiego końca świata. Raf, nie da się tego jakoś zorganizować u nas? Choćby krótką serię.
-
No może doczekam w końcu tej premiery zanim ostatni C64 wyzionie ducha ;)
http://www.rgcd.co.uk/2018/03/yoomp-64-arriving-soon-from-rgcd.html (http://www.rgcd.co.uk/2018/03/yoomp-64-arriving-soon-from-rgcd.html)
-
Siedzę jak na szpilkach czekając na premierę :D Nie śmiem spekulować o cenie ale chcę tą grę :DDDDDDD
-
No 2 tygodnie temu miałem dostać szkic instrukcji do przejrzenia i... dupa czekam dalej i spamuje co jakiś czas hangouta.
-
I ?
-
W końcu dostałem ten szkic instrukcji, odesłałem go z poprawkami, a tydzień temu dostałem info że tekst instrukcji został zaakceptowany i wysłany do osoby która zrobi projekt graficzny. Tak więc ślimacze tempo z tym wydaniem.
-
Sam byś szybciej wydał. Ale dobrze że jest szansa.
https://www.youtube.com/watch?v=RcnlTz25a3Q&
-
W końcu dostałem ten szkic instrukcji, odesłałem go z poprawkami, a tydzień temu dostałem info że tekst instrukcji został zaakceptowany i wysłany do osoby która zrobi projekt graficzny. Tak więc ślimacze tempo z tym wydaniem.
To już zdmuchnołes dwie świeczki?
-
I jak tam ?
-
Miałem nic nie pisać aż będę pewny że są już pudełka i zaczęło się pakowanie, żeby nie zapeszać, ale skoro pytasz to dostałem info że instrukcje są już wydrukowane a wraz z nimi to:
(https://lh3.googleusercontent.com/-yhtZpnhtMn8/W1HHKdvRR3I/AAAAAAAAANM/lnoP_-X7ogwrVtk3re5DL2h2DDgo_aB1gCL0BGAYYCw/h512/4181522909540245568%253Faccount_id%253D0)
-
Czy można już składać pre-ordery? :D
-
Czy można już składać pre-ordery? :D
Nie wiem czy istnieje taka możliwość ale jak chcesz to się zapytam, tylko dyskietka czy cart? Nie wiem jak to jest bo za carta odpowiada RGCD, a za dyskietkę Psytronik.
-
Na pewno cart. Na pewno najpierw trzeba znać cenę. Z tego co widzę, to w rgcd to jest rozrzut między gierkami od dwudziestu kilku do czterdziestu funtów.
Czy jest jakaś przewidywana data premiery?
-
Cena za cart będzie około 28 funtów + przesyłka około 6, ale może się coś wynegocjuje niżej. Preorderów raczej nie ma sensu robić bo premiera ma być (teoretycznie) na dniach.
Wersja elektroniczna będzie w cenie "co łaska" :)
-
Zbychu zrobiłeś Yoomp'a na Komcia! Ojojojo! Pięknie, pięknie! No to trzeba będzie kupić.
Dzięki Zbychu - niech Komodorowcy pograją w tą zajefajną grę!
No i Psytronik wydaje!
Pozdrawiam
-
Zbychu zrobiłeś Yoomp'a na Komcia! Ojojojo! Pięknie, pięknie! No to trzeba będzie kupić.
Dzięki Zbychu - niech Komodorowcy pograją w tą zajefajną grę!
Pozdrawiam
Nie wiem czy czytałeś ten wątek od początku, ale też masz swój udział w powstaniu tej gry - gdybym nie przeczytał Twojego artykułu "Lecimy w kulki" w którym opisałeś mi.in. Yoompa to pewnie nigdy bym się nie dowiedział że taka gra istnieje.
-
Przeczytałem, po dodaniu komentarza. Bardzo się cieszę, że moja recenzja była minikatalizatorem do powstania wersji Yoomp'a na Commodore. No bo głównym katalizatorem to był prześwietny Yoomp!
No to dziś ruszam na zakupy do Psytronik: Pains n Aches i Yoomp! Trzeba reaktywować moją Norę na Retro Na Gazie i opisać Yommpa w wersji na komodę.
Mam nadzieję, że pod względem muzyki - gra także zrywa beretkę jak pierwowzór.
Pozdrawiam i życzę kolejnych owocnych gier!
-
!!! Czekam na dzień wydania jak pustynia na deszcz ;D ;D ;D
-
Nadal czekam na info kiedy gra się ukaże, jeszcze w przygotowaniu są zdjęcia na stronę i chyba sama strona z informacją o grze, ale wszystko jest na dobrej drodze. Wczoraj otrzymałem paczkę w której było m.in. to:
(https://preview.ibb.co/mhCzdo/y1.jpg)
Miały być 2 sztuki carta co bym mógł jedną wysłać komuś do recenzji albo wystawić jako nagrodę, ale przyszła jedna. W każdym razie mam do rozdania dwa plakaty i kilkanaście pocztówek. Nie mam pomysłu co z tym zrobić, jakieś sugestie?
(https://preview.ibb.co/iAqrr8/y2.jpg)
-
Ładnie to wygląda!
Na pewno wspomnę w nadchodzącym numerze K&A+, że gra się ukazuje w dziale "Fresh". Dla pocztówek/plakatów można zrobić jakiś konkurs. Mogę pomóc, czy to z poziomu magazynu, czy to u znajomych youtuberów :)
-
Chyba trzeba będzie przygotować MegaRecenzję Yoompa!
-
Czekam i z chęcią kupię. Wydanie w postaci carta to bardzo dobre posunięcie.
-
Miały być 2 sztuki carta co bym mógł jedną wysłać komuś do recenzji albo wystawić jako nagrodę, ale przyszła jedna. W każdym razie mam do rozdania dwa plakaty i kilkanaście pocztówek. Nie mam pomysłu co z tym zrobić, jakieś sugestie?
Za miesiac jest Riverwash party w Katowicach, Szwedzi z Fairlight maja przyjechac z demem na c64.
-
za dużo czosnkowego wziąłeś.... X jest :P
-
widzimy sie w piatek na Datastorm
-
widzimy sie w piatek na Datastorm
Obatel nie jeździ na takie imprezki :
(https://image.ibb.co/ngHXKT/computerclass_pakistan001.jpg)
-
Riverwash - party pod hasłem "jebac Retrogierki" ale oczywiście nie przeszkadza to aby naganiać Retrogierki na nagrody xd
-
widzimy sie w piatek na Datastorm
niewidzę prawdziwych scenowców na liście, kto będzie z ukrycia ?
-
kto będzie z ukrycia ?
jak im się uda przemknąć bezpiecznie ulicami kalifatu to może dotrą ze swojego ukrycia
-
Riverwash - party pod hasłem "jebac Retrogierki" ale oczywiście nie przeszkadza to aby naganiać Retrogierki na nagrody xd
Niczego nie naganiam, nie mam nic wspolnego z Riverwash. Znasz inne miejsce w okolicy zamieszkania/pracy Zbycha, w ktorym mozna by rozdac zainteresowanym te plakaty i pocztowki?
-
Riverwash - party pod hasłem "jebac Retrogierki" ale oczywiście nie przeszkadza to aby naganiać Retrogierki na nagrody xd
Niczego nie naganiam, nie mam nic wspolnego z Riverwash. Znasz inne miejsce w okolicy zamieszkania/pracy Zbycha, w ktorym mozna by rozdac zainteresowanym te plakaty i pocztowki?
I tak nic z tego nie będzie bo akurat wtedy mnie nie ma, znaczy mam urlop, a poza tym moja sytuacja jest trochę... "skomplikowana" ;)
-
nie bądź pantofel, Kebaloz wzywa😁