C64Power Forum

Archiwum => Meonlawel => Wątek zaczęty przez: BagoZonde w 06 Stycznia 2016, 21:12

Tytuł: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 06 Stycznia 2016, 21:12
Jako, że projekt wszedł w fazę projektowania walk, chciałem poznać Waszą opinię jakie systemy walki turowej preferujecie w grach cRPG / RPG? Głównie chodzi mi o sam system i przebieg takiej walki, ale też ciekaw jestem Waszych opinii co do prezentacji, etc. Generalnie myślę, że w naszej drużynie będzie mogło być maksymalnie dwóch bohaterów zaś w przeciwnej maksymalnie trzech. Wydaje się to wielkim uproszczeniem, ale wcale tak nie jest.

Jako swojego faworyta upatruję elementy systemu walki z gry 7th Saga na SNESa. Dzięki prostocie można fajnie poprowadzić walkę. Jest możliwość zwiększania zwinności na parę kolejek (Agility Seed) dzięki czemu możemy pierwsi zaatakować i jesteśmy lepsi w uniku, zwiększanie obrony (Bottle of Protect), siły itp. I to działa naprawdę dobrze (akurat nie mogłem tej strategii doszukać się w przytoczonym wideo ale sam używałem jej z powodzeniem nagminnie). Nie grałem w erpegi za dużo w swoim życiu, ale ze wszystkich systemów ten najbardziej przypadł mi do gustu:

https://youtu.be/icX0iqgShoc?t=1h5m42s

Napiszcie jakie systemy podobały się Wam najbardziej i dlaczego, będzie to dla mnie cenna wskazówka. Dzięki!
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 06 Stycznia 2016, 21:21
A masz już nazwę na tą grę ?
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: SUDi w 06 Stycznia 2016, 21:40
A tak się chłopak cieszył z niespodzianki
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 06 Stycznia 2016, 22:00
A masz już nazwę na tą grę ?

Melon oczywiście. Najlepsze idee tylko u Kisiela 8)
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 06 Stycznia 2016, 22:05
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: REUfan w 06 Stycznia 2016, 22:28
System prosty i wygodny w użyciu. IMHO na c64 nie sprawdzają się bardzo skomplikowane systemy bo zazwyczaj na tym traci reszta gry. Natomiast jednym z najgorszych pomysłów jaki widział odnośnie walki jest Slain. Te przesuwające się polecenia to dramat. Doskonały przykład przekombinowania i za wszelką cenę wymyślenia czegoś nowego.
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 06 Stycznia 2016, 22:31
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)

Jak nie wykituję wcześniej, to bimber, który tam trzymasz postawisz mi dopiero jak gra się napisze. Trzymam Cię za słowo.
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: comankh w 06 Stycznia 2016, 23:26
To chyba będzie worldfirst z tą planszówką xd
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 06 Stycznia 2016, 23:39
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)

Jak nie wykituję wcześniej, to bimber, który tam trzymasz postawisz mi dopiero jak gra się napisze. Trzymam Cię za słowo.
Ja nie z takich obiecałem Tobie GA. Nie jeździsz na party to jak pić.
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: Moldis w 08 Stycznia 2016, 02:21
No proszę, a myślałem, że zdechło. Nawet okresowe podpytywania o postępy darowałem sobie już kilka lat temu.

Do mnie najbardziej przemawiają systemy 1/2 z tego filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=YWvW9srnIXQ

Z tym że głównie drugi z lekkimi modyfikacjami, takimi jak podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym.
Tj. gdy naładuje się pasek ruchu którejś postaci dostajemy nad nią kontrolę, ale ładownie innych postaci w tym przeciwnika nie przerywa się.
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 27 Stycznia 2016, 01:06
Dzięki za odpowiedzi.

Zdradzę rąbka tajemnicy, że w grze będą występowały księgi magiczne, i parę innych elementów w klimacie z gier typu Rogue :). Kto grał w Zangband lub jakikolwiek Angband, wie o co chodzi :).
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 27 Stycznia 2016, 07:58
Najlepszy jest w Betrayal at Krondor
Tytuł: Re: System walki turowej
Wiadomość wysłana przez: RedBullet w 28 Stycznia 2016, 16:46
Dwa słowa: Hero Quest. Prościej się nie da. Mało że proste to w dodatku świetnie działa. Może warto by było rozpatrzyć ten pomysł.