C64Power Forum
Archiwum => Meonlawel => Wątek zaczęty przez: BagoZonde w 06 Stycznia 2016, 21:12
-
Jako, że projekt wszedł w fazę projektowania walk, chciałem poznać Waszą opinię jakie systemy walki turowej preferujecie w grach cRPG / RPG? Głównie chodzi mi o sam system i przebieg takiej walki, ale też ciekaw jestem Waszych opinii co do prezentacji, etc. Generalnie myślę, że w naszej drużynie będzie mogło być maksymalnie dwóch bohaterów zaś w przeciwnej maksymalnie trzech. Wydaje się to wielkim uproszczeniem, ale wcale tak nie jest.
Jako swojego faworyta upatruję elementy systemu walki z gry 7th Saga na SNESa. Dzięki prostocie można fajnie poprowadzić walkę. Jest możliwość zwiększania zwinności na parę kolejek (Agility Seed) dzięki czemu możemy pierwsi zaatakować i jesteśmy lepsi w uniku, zwiększanie obrony (Bottle of Protect), siły itp. I to działa naprawdę dobrze (akurat nie mogłem tej strategii doszukać się w przytoczonym wideo ale sam używałem jej z powodzeniem nagminnie). Nie grałem w erpegi za dużo w swoim życiu, ale ze wszystkich systemów ten najbardziej przypadł mi do gustu:
https://youtu.be/icX0iqgShoc?t=1h5m42s
Napiszcie jakie systemy podobały się Wam najbardziej i dlaczego, będzie to dla mnie cenna wskazówka. Dzięki!
-
A masz już nazwę na tą grę ?
-
A tak się chłopak cieszył z niespodzianki
-
A masz już nazwę na tą grę ?
Melon oczywiście. Najlepsze idee tylko u Kisiela 8)
-
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)
-
System prosty i wygodny w użyciu. IMHO na c64 nie sprawdzają się bardzo skomplikowane systemy bo zazwyczaj na tym traci reszta gry. Natomiast jednym z najgorszych pomysłów jaki widział odnośnie walki jest Slain. Te przesuwające się polecenia to dramat. Doskonały przykład przekombinowania i za wszelką cenę wymyślenia czegoś nowego.
-
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)
Jak nie wykituję wcześniej, to bimber, który tam trzymasz postawisz mi dopiero jak gra się napisze. Trzymam Cię za słowo.
-
To chyba będzie worldfirst z tą planszówką xd
-
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)
Jak nie wykituję wcześniej, to bimber, który tam trzymasz postawisz mi dopiero jak gra się napisze. Trzymam Cię za słowo.
Ja nie z takich obiecałem Tobie GA. Nie jeździsz na party to jak pić.
-
No proszę, a myślałem, że zdechło. Nawet okresowe podpytywania o postępy darowałem sobie już kilka lat temu.
Do mnie najbardziej przemawiają systemy 1/2 z tego filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=YWvW9srnIXQ
Z tym że głównie drugi z lekkimi modyfikacjami, takimi jak podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym.
Tj. gdy naładuje się pasek ruchu którejś postaci dostajemy nad nią kontrolę, ale ładownie innych postaci w tym przeciwnika nie przerywa się.
-
Dzięki za odpowiedzi.
Zdradzę rąbka tajemnicy, że w grze będą występowały księgi magiczne, i parę innych elementów w klimacie z gier typu Rogue :). Kto grał w Zangband lub jakikolwiek Angband, wie o co chodzi :).
-
Najlepszy jest w Betrayal at Krondor
-
Dwa słowa: Hero Quest. Prościej się nie da. Mało że proste to w dodatku świetnie działa. Może warto by było rozpatrzyć ten pomysł.