C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: hobocti77x w 05 Stycznia 2016, 10:08

Tytuł: Tasm na c64 , kilka pytan
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 05 Stycznia 2016, 10:08
Czy ktos probowal rozgryzac tasma na c64 ?
Chodzi mi o sam asembler, edytor rozgryzlem i wiem jak dodac nowe rozkazy, bo jesli tak to nie musialbym wywazac otwartych drzwi.
Chce do asemblera dodac mozliwosc kompilacjk  kodu rozszerzenia z apple Ii sweet-16 tak jak w asemblerach apple.,  Teraz musze uruchamiac w jednym banku asembler lisa na emulatorze na c64 i po kompilacji przechodzic do drugiego banku z tasmem i w tasmie importowac kod wynkikowy do linii .byte , a chcialbym to robic tylko na tasmie ktory z kolei ma dostep do calych 16MB.
Pozostaje mi albo przerobic lisse z apple,albo tasma - mniej roboty
Wole tasma.
Jesli ktos wie jak sie dobrac do kompilatora to chetnie skorzystam bo mialbym pare pytan
Tytuł: Re: Tasm na c64 , kilka pytan
Wiadomość wysłana przez: REUfan w 05 Stycznia 2016, 12:11
Nie bardzo rozumiem co chcesz zrobić oraz jakie mają być zalety docelowego rozwiązania i nie chcę zniechęcać, ale myślę że świat ma już dosyć różnych wersji tasma i nie potrzebuje kolejnej. Nikt ich w praktyce nie używa. Proponuję żebyś napisał do ludzi ze Style64 odpowiedzialnych za Turbo Macro Pro. Oni z pewnością mają taką wiedzę jakiej szukasz. 

Jeśli nic nie edytujesz w importowanym kodzie i masz tylko deklarację danych to po co to wciągać do tasm'a? Nie lepiej od razu zapisać w postaci binarnej? Każdy monitor pozwoli to zrobić.
Tytuł: Re: Tasm na c64 , kilka pytan
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 05 Stycznia 2016, 13:05
Ja tego potrzeboje.
Jakie ma zalety co virtualna maszyna sweet16,  mozliwosc programowania w niej , czy cos innego.
Mozesz doprecyzowac, bo musialbym napisac ksiazke. :)
Chce miec mozliwosc programowania w niej jak mam w apple II bo jest to wygodne i dlatego ze jedna z uslug w moim systemie jest sweet-16
Tytuł: Re: Tasm na c64 , kilka pytan
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 05 Stycznia 2016, 15:27
Jeśli nic nie edytujesz w importowanym kodzie i masz tylko deklarację danych to po co to wciągać do tasm'a? Nie lepiej od razu zapisać w postaci binarnej? Każdy monitor pozwoli to zrobić.
Ale czasami importowany kod tez wymaga zmian, wiec i kompilacji.
I w tedy bede mogl raz skompilowac listing , a nie 2 razy w roznych programach i dodego jeszcze musze to sklejac
Tytuł: Re: Tasm na c64 , kilka pytan
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 05 Stycznia 2016, 17:54
REUfan
Aby ci pokazac o co chodzi to tu masz filmik
On co prawda jest stary ale widac na nim juz dzialajaca emulacje apple II na. 64 i jednoczesnie tasma
https://www.youtube.com/watch?v=-u2BwI29ZQ4
Tytuł: Re: Tasm na c64 , kilka pytan
Wiadomość wysłana przez: REUfan w 05 Stycznia 2016, 18:08
Nadal nie bardzo rozumiem jak to ma działać i jaki jest cel. W każdym razie na filmie widać tasm obsługującego dwa c64 poprzez kabel, o którzy akurat zapytałem w innym wątku. Wersję znajdziesz tutaj: http://csdb.dk/release/?id=82840 Akurat autorem jest Firefoot ze Style. Także to będzie dobry adres do zadawania pytań. Inna metoda to wziąć deasembler taki jak IDA (komercyjny) lub Regenerator (darmowy) i zrobić pełną deasemblację którejś wersji tasm. Jest tyle różnych fixów, że bałbym się dodawać poprawki do już "poprawianej" wersji. Zresztą TMP tak właśnie powstał: oni zrobili pełną deasemblację tasma i dopiero gdy wyczyścili kod dodawali funkcjonalność. Może dadzą Ci źródła jak ładnie poprosisz?

Na Apple II się nie znam więc nie pomogę.
Tytuł: Re: Tasm na c64 , kilka pytan
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 05 Stycznia 2016, 23:26
Bo na tej wersji tasma sie opieralem , tyle ze teraz dziala na 1 c64 i obsluguje 256 wirtualnych c64.
Jak sie dobrac to ja wiem, tyle ze to wymaga czasu ktorego teraz niemoge poswiecic.
No coz narazie musze sie pomeczyc.
Tu masz artykul Wozniaka o sweet16
http://amigan.1emu.net/kolsen/programming/sweet16.html