C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: hobocti77x w 27 Sierpnia 2015, 10:34

Tytuł: Animowane sprite
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 27 Sierpnia 2015, 10:34
Chcę zrobić animowane sprity 8 w linii
Od razu uprzedzam że chodzi o rozszerzenie 16 MB.
Każdy sprit ma mieć 256 faz ruchu czyli 64 kB każda faza w różnych bankach, ale z punktu VIC zawsz pod tymi samymi adresami.
Teraz pytanie czy można tak z synchronizować VIC zmieniając tylko banki RAM aby tło brał z jednego a dane spritów z innych , czy raczej muszę 256 razy powielić pamięć ekranu (albo tylko linie w których są sprity)  coś ala bitplany ?
Nie znam się na demach to się pytam.
Tytuł: Re: Animowane sprite
Wiadomość wysłana przez: Psychik w 27 Sierpnia 2015, 10:40
tu jest scisla instrukcja: http://c64power.com/forumng/index.php?topic=6843.msg89730#msg89730

cycat: "I to wszystko możlwe do zmontowania przez 6 latka "
Tytuł: Re: Animowane sprite
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 27 Sierpnia 2015, 10:47
 ::)
Tytuł: Re: Animowane sprite
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 27 Sierpnia 2015, 11:44
https://sh.scs-trc.net/vic/vic_article_3.6.htm#3.6.3. (https://sh.scs-trc.net/vic/vic_article_3.6.htm#3.6.3.)
Z tego co tu widzę to w odpowiednim momencie sekwencja
stx VICbank        ; faza ruch sprite
sty VICbank        ;bank bitmapy

spokojnie powinna działać  ;D
Pokombinuje może wyjdzie coś jak Pivot Animator
Tytuł: Re: Animowane sprite
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 27 Sierpnia 2015, 11:45
mógłbyś nie obrażać wszystkich na forum ? Wychodzisz na psychopate.
Tytuł: Re: Animowane sprite
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 27 Sierpnia 2015, 13:22
A ma ktoś może pomysł na szybkie wygenerowanie wzorów 2048 spritów  ::)
Może jakiś morphing albo coś innego ?
Tytuł: Re: Animowane sprite
Wiadomość wysłana przez: comankh w 27 Sierpnia 2015, 13:25
zależy ile masz $ :D
Tytuł: Re: Animowane sprite
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 27 Sierpnia 2015, 13:31
Na pewno nie będę o tym rozmawiał publicznie  8)