C64Power Forum
Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: hobocti77x w 11 Sierpnia 2015, 13:31
-
Nie pomylę się chyba stwierdzając że w grach w których ciągle przeładowywało się poziomy z dyskietki wszystkich irytowała sytuacja kiedy po przegranej trzeba było czekać aż załaduje się poziom pierwszy.
Weźmy jakąś grę która z powodu ograniczenia pamięci w miarę postępów muszą być doczytywane kolejne poziomy.
Czy można ten problem jakoś naprawić ?
Myślę np. o Last Ninja .
Idea jest taka żeby w systemie z dużą pamięcią (np. 16 MB podzielonym na bloki po 64 kB) ::) mieć od razu wszystkie fazy gry i w miarę jak np. gra chce doczytać kolejny poziom skoczyć do następnego bloku i pominąć dłuuuuugą i nudną fazę ładowania :o
Myślę że w takiej formie wiele fajnych gier stałoby się strawnymi i mniej irytującymi ;)
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł i sugestie ALE WYŁĄCZNIE W TEMACIE to niech się podzieli :)
-
nie.
-
+1
Dobra rzeczowa odpowiedź :)
-
bo to poniekąd sfera fantazji.
pominąć dłuuuuugą i nudną fazę ładowania
ale na początku wypadałoby je jakoś wczytać i zdepakować? [...]
-
Easyflash albo 1541u2 i odpalanie z obrazów cartridge'y *.CRT - doczytywanie masz z głowy - Last Ninja w formacie crt jest na CSDB.
-
dokładnie. wystarczy życzyć sobie żeby powstawały wersje pod istniejący hardware.
-
Mowimy chyba o czyms, co juz zostalo w wielu wypadkach zrobione.
Ja mam REU i gre Pirates ktora wczytuje sie jeden jedyny raz do pamieci - cala gra, na samym poczatku.
Nastepnie wszelkiego rodzaju odwolania do danych realizuja sie przez wczytywanie danych z REU.
Nie wiem jak dokladnie takie fixy gier sie nazywaja, ale najprowdopodobniej maja dopisek REU.
-
a ja mam last ninje która czyta się z karty CF co przy szybkości tego wynalazku daje radę (10x szybciej od AR)
Może nie jest problemem brak pamięci tylko nośnik?
Po co rozbudowywać pamięć c64 jak karty pamięci umożliwiają zbliżony odczyt do odczytu 1Mhz procka ? Pomyślałeś o tym ?
Karty CF umożliwiają dostęp jako IDE oraz jako pamięć. Takie rozwiązanie jest szybsze w oglądaniu filmów z REU bo pomijasz buforowania filmu w 16MB pamięci.
Ale co ja tam się znam, alelluja i do przodu
PS. długość filmu ograniczona jest wielkością karty nie pamięcią REU czy C64.
https://www.youtube.com/watch?v=jaQS0tLq8yI
-
Nie wiem jak dokladnie takie fixy gier sie nazywaja, ale najprowdopodobniej maja dopisek REU.
nie.
nostalgia używa tylko literki R
+R (REU Support)
trochę tego jest.
https://www.n0stalgia.org/common/pages/releases.php?section=games
kisiel - fajnie, nie widzę związku.
-
związek jest taki że homocity cały czas twierdzi że panaceum jest rozszerzenie pamięci zapominając o rzeczywistości w jakiej znajdujemy się dzisiaj.
Gry cało dyskowe , animacje da się wczytać błyskawicznie, to czy masz transfer 985kB/s z REU czy 240kB/s CF nie ma różnicy bo ładujesz to do pamięci 64KB i to nie całej.
-
ty chyba nie lubisz Stephena Fry'a.
imo ograniczenie jest jeszcze inne - nie hw, tylko niedostateczna ilość crackerów którzy będą rozpruwać kolejne tytuły pod kątem takiego czy siakiego sprzętu tylko dlatego że komuś nie chce się czekać na loadingi.
-
a to akurat błędne założenie wszystkie SD2IEC gierki będą na tym chodzić jeżeli używają KERNAL. Robota już jest dawno zrobiona.
-
ale na początku wypadałoby je jakoś wczytać i zdepakować?
To myślę że nie byłby taki problem.
Załóżmy że mamy dobrego gracza i odpowiedni freezer + współpracujący z nim data looger na IEC ::)
Teraz za każdym razem zamrażamy etap i tak robimy z całą grą.
Następnie zaczynamy grać. I każde zapytanie do stacji uruchamia program nadrzędny który sprawdza czego program żąda od stacji i przekazuje sterowanie do kolejnego zamrożonego etapu ;D
A coby było śmieszniej to np. sprawdzamy czy klient zaliczył etap i jeśli nie ale zdobył przykładowo powyżej 1000 pkt to gra od początku jeśli mniej, ale więcej niż 500 to musi rozegrać pasjonujący pojedynek z Pac Manem, a jeśli jeszcze mnie to czeka go mrożąca krew w żyłach rozgrywka w kółko i krzyżyk ;)
I to wszystko możlwe do zmontowania przez 6 latka ???
-
> I to wszystko możlwe do zmontowania przez 6 latka ???
no to czekamy na Twojego relisa. dajesz!
-
Psychik oczywiście chodzi tu o zmontowanie gry ;D
-
zamrożonego
wątek do zamknięcia.
-
zamrożonego etapu ;D
wątek do zamknięcia
-
To autor wątku zamyka teraz.... a to że wciągał mocarza mi nie przeszkadza.
-
ofc żartowałem, rozczuliło mnie wspomnienie freezowanych leveli turricana z czasów kiedy jeszcze nie miałem stacji.
hobocti77x, raczej nie spodziewałbym się odpowiednika amigowego whdload w krótkim czasie więc może snes albo coś xd
-
Akurat Autor myśli nie o freezowaniu jak jest w Action Replay tylko o kolejnych przełączaniach banku 64KB z zapamiętywaniem stanów poszczególnych rejestrów CPU,CIA,VIC,SID.
Oczywiście na pozór jest to prosty pomysł na zatopienie komara w bursztynie... czyli robimy stop klatki o wielkości 64KB+wartości przechodząc całą grę, otrzymujemy np. 100 obrazów
Moment zapisu stop klatki odbywa sie w momencie dostępu do dysku itd....
Genialne nie ?
Myślę że na zimowe wieczory przy piwku będzie o czym pogadać i z czego się pośmiać.
-
No tak, Kisiel mowi o CF i pewnie ma racje. Jednak mnie chodzilo o to, ze juz ktos przemyslal temat wczesniej i pojawilo sie kilkadziesiat gier juz zafiksowanych na REU. W dodatku sa gry takze przerabiane na EasyFlash - na Csdb maja symbol EF.