C64Power Forum

Software => Software => Wątek zaczęty przez: rs2322 w 07 Stycznia 2015, 21:16

Tytuł: Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
Wiadomość wysłana przez: rs2322 w 07 Stycznia 2015, 21:16
Hej

Zaczynam swoja ponowna przygode z C64 (ostatnia styczność w 1996) aktulanie walcze z łaczeniem "scalaniem" plików kilku plików .prg w jeden za pomocą narzedzia cbmcombine.exe autorstwa iAN CooG / TWT ^ HokutoForce.

Jak z kilku plików .prg wchodzacych w wsklad .tap lub .d64 zrobic jeden dzialajacy plik .prg ?

Aktualnie sadze za wzilem cos prostego (tak sadze) na tapete, mianowicie  scooby&scrappy.tap . Za pomoca DirMaster'a wyciagam pliki .prg z paczki .tap.

po rozpakowaniu mam trzy pliki z rozszerzeniem .prg jak ponizej

\"\"

nastepnie uzywając narzedzia cmbcombine.exe pliki powinny zostać "scalone" do jednej paczki, pytanie czemu sie tak nie dzieje - wynikowy plik powinien miec rozmiar sumy połaczonych plików czyli 54kb

\"\"

pytanie czemu wynikowy plik ma dalej tylko 36kb ?
co zle robie łacząć "scalając"pliki .prg ?
utworzony nowy.prg oczywiscie nie działa, naomiast ładując program w Vice od Scooby&Scrappy. prg wszystko dziala.

moja paczka, .prg +cmbcombine.exe
http://chomikuj.pl/TadekS/Wysypisko/trash,4490962631.rar

Prosze o pomoc.
Tytuł: Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
Wiadomość wysłana przez: Raf w 07 Stycznia 2015, 23:59
1) co chcesz uzyskac?
2) to narzedzie sluzy do sklejania kilku plikow prg np z grafika muzyka i kodem w jeden plik prg po to aby go potem skompresowac PuCrunch'em
Tytuł: Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
Wiadomość wysłana przez: Skull w 08 Stycznia 2015, 09:41
2) czyli tzw linker

Żeby łączyć pliki (jeden po drugim), nie potrzeba narzędzi zewnętrznych, jest komenda copy:

OPEN15,8,15,"C:PLIK=PLIK1,PLIK2(itd)":CLOSE15
Tytuł: Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
Wiadomość wysłana przez: wackee w 09 Stycznia 2015, 13:09
Jak widać na tym drugim screenshocie pliki zachodzą na siebie obszarami pamięci. To pierwszy podstawowy problem. Drugi jest taki, że próbujesz kleić segmenty, z których pierwszy na pewno zawiera procedurę ładującą drugi i trzeci ;) a przecież nic w kodzie nie zmieniłeś...

Jak na pececie chcesz uzyskać obrazek z muzyką, to sklejenie binarnie pliku JPG z plikiem MP3  też nie zadziała.
Tytuł: Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
Wiadomość wysłana przez: rs2322 w 11 Stycznia 2015, 11:01
Raf z plików .d64 i .tap chce stworzyc .prg w celu wygnerowania wlasnego carta
Skull próbowałem analogiczne pod terminalem w WIN jednak dziala tylko dla plików .bin
np. copy /b kernel.bin+basic.bin+jiffy.bin new.bin
wackee dzieki za lopatologiczne wyjasnienie, zatem bez deasemblacji sie nie obejdzie ?

http://ready64.it/articoli/leggi/idart/28/rippiamo-e-ricostruiamo-spy-vs-spy-dal-tap- originale-passo-dopo-passo
Tytuł: Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
Wiadomość wysłana przez: wackee w 11 Stycznia 2015, 11:44
Raczej nie.
Ale generalnie nie wiem, czy nie powinieneś po prostu poszukać cracka tej gry który jest w jednym pliku. Ktoś za ciebie kiedyś tę robotę już wykonał \"\"