C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: hobocti77x w 06 Listopada 2014, 20:44

Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 06 Listopada 2014, 20:44
W związku z tym pytam czy jest jakiś dobry konwerter z formatu .bmp do MUFLI ?
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 06 Listopada 2014, 21:08
plan jest taki :
1.wyświetlenie jednego ekranu animacji
2.Zmian banku VIC
3. kolejny obrazek
4. zmian banku RAM 64kb dla VIC
5.kolejny obrazek
6 zmian banku VIc
7. kolejny obrazek
8 zmian banku RAM 64kb dla VIC
i tak 16 razy daje 32 animacje
efekt to coś takiego tylko lepiej \"\"
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Globespin_persec.gif
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 06 Listopada 2014, 21:29
pytałem się Crossbowa na IRC'u ale nie da, byś musiał postawić mu jakąś kurwę co by mógł zrobić kolejne BlueReu.... a fucktycznie od ilu lat już ludzie oglądają animiki w NUFLI ???

No a tak na poważnie to REU ma max 16MB i to co kolesie zrobili w Ultimate i Kameleonie jest nie zgodne z oryginalnym rozszerzeniem.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 06 Listopada 2014, 22:15
REU ma za cienką rurę aby nadążyć przepchnąć \"\"
Więc i 1 GB w nim niczego nie zmieni
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: wegi w 07 Listopada 2014, 00:32
hobocti77x:
REU ma za cienką rurę aby nadążyć przepchnąć

Przez DMA REU za cienko ?

A blu reu i NUFLI animacje to co z DVD leci ?

Może zamiast [M] UFLI myślisz o MUSCU ? tak czy siak to już zrobione było.


3.04
https://www.youtube.com/watch?v=xQ_0Km7jQ-Y
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 07 Listopada 2014, 09:31
Temat można zamknąć .
Na http://www.lemon64.com/ w ciągu 15 min. otrzymałem satysfakcjonującą mnie odpowiedz w ciągu 15 min.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Listopada 2014, 10:14
a mogłeś użyć google i mieć tak jak ja odpowiedz w 20s.

Znowu zabłysłeś \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 07 Listopada 2014, 11:50
Powiem tylko tak:
Działa fajnie, a czas który REU blokuje CPU aby przeładować dane mam do dyspozycji na kod programu.
Wreszcie jest powód dla którego warto wsadzić całe 16 MB RAM (pamięci operacyjnej ) do c64
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: wegi w 07 Listopada 2014, 12:32
hobocti77x:
Działa fajnie, a czas który REU blokuje CPU aby przeładować dane mam do dyspozycji na kod programu.

Z czego 200 linii obejmujących obszar ekranu są zajęte przez dedykowany spidkod do wyświetlenia danego obrazka. W pozostałych 92 liniach na dolnym i górnym borderze musisz odtworzyć muzyczkę, potem możesz się wyszaleć.

Jakkolwiek Twoje rozszerzenie znajduje zastosowanie przy takich animacjach. Możesz nagrać filmik i pocisnąć na jutuba.

Co do pytania... MUFLI - jeżeli masz na myśli NUFLI to zdaje się Crossbow wydał do tego edytor.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 07 Listopada 2014, 14:52
Dostałem to
http://csdb.dk/release/?id=93314
http://csdb.dk/release/?id=100031
Całkiem przyjemny konwerter.
Co do pokazu to raczej wersja robocza i nie nadaje się do publikacji, w każdym razie wiem o co chodzi, a przy okazji wpadłem na ciekawy pomysł, ale o tym na razie cisza.
W każdym razie startuje z projektem 16 MB (albo i więcej) \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Listopada 2014, 00:09
wegi:
Z czego 200 linii obejmujących obszar ekranu są zajęte przez dedykowany spidkod do wyświetlenia danego obrazka. W pozostałych 92 liniach na dolnym i górnym borderze musisz odtworzyć muzyczkę, potem możesz się wyszaleć.

gadasz z cieciem o gwiazdach \"\" 16MB ładowane z emulatora stacji na starym PC ... po to aby sobie obejrzeć animkę. 6KB/s :P Kolo nawet nie pomyślał o tym.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: wegi w 08 Listopada 2014, 00:23
wegi:
W pozostałych 92 liniach

poprawka 112 linii

http://codebase64.org/doku.php?id=base:visible_area

Kisiel:
po to aby sobie obejrzeć animkę. 6KB/s :P Kolo nawet nie pomyślał o tym.

Zakładam, że kolega elektronik i skoro stworzył takie rozszerzenie to znajdzie sposób żeby do niego transferzyć coś.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Listopada 2014, 00:51
wegi:
Zakładam,

będziesz musiał poczekać na to całe życie. Jak dotąd kolo tylko gada.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: wegi w 08 Listopada 2014, 01:01
Kisiel:
Jak dotąd kolo tylko gada.

Nie przejmuj się tym bardziej od autora projektu. Wierzę że zrobi.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Listopada 2014, 01:20
a kto by się tam przejmował, kolo się na spina rozepnie, wrzuci jakiś kit na jołtuba i rok minie.... kto tam będzie o tym pamiętał za dwa ?
Animacja NUFLI na c64... toż to kurwa world first.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Listopada 2014, 02:15
Dla porównania tego gówna co z tego wyjdzie.....


World First film z dysku HD/CF

http://www.youtube.com/watch?v=jaQS0tLq8yI


by JAD.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 08 Listopada 2014, 10:15
Zajmij się lepiej swoim gównem które będzie psuć CIA.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Listopada 2014, 12:18
ooo dobrze wiedzieć mistrzu SDBOX'a.... ale taką wiedzę wyssałeś z lolowej pały czy z brudnego palca?
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 11 Listopada 2014, 14:51
Zastanawiam się jak rozdzielić program dla CPU od obrazka, to znaczy zrobić tak aby była tylko jedna procedura dla CPU dla  wszystkich klatek (najlepiej w jednym banku) a dane dla VIC w innych.
Można wówczas zaoszczędzić wiele pamięci i zmiejszyć plik wynikowy.
PS.
Rozwiązałem już sposób sterowania dla 16 MB RAM (podam że aby było tanio użyję 16 MB modułów SIMM 72 pin)
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 11 Listopada 2014, 16:10
jak napiszesz konwerter który nie będzie generował speedcode tylko tablicę z danymi graficznymi to będziesz miał rozwiązanie problemu. Dla 2Mhz lub 4Mhz nie widzę problemu aby z takiej tablicy korzystać bo procek nie jest zatrzymywany przez VIC'a ... ale TDC to nie rozszerzenie pamięci. Niestety pozostaje skakać pomiędzy poszczególnymi klatkami animacji i wciepielić do pamięci zaka w tyle miejsc ile będzie klatek, bo to takie rozszerzenie proponujesz... o oszczędności pamięci należy zapomnieć.

PS. przyjmując że jedna klatka animacji na takim rozszerzeniu kosztuje 64kB to masz raptem 256 klatek animacji (16MB). Przy 14 klatkach na sekundę powiedzmy będzie wrażenie ruchu więc animacja będzie trwała 18s. Ponieważ 16MB danych będziesz ładował jakimś sposobem do pamięci, to najszybsze rozwiązanie karta CF / IDE, da max 60kB/s (w C64+) co daje ca. 5-6 minut wczytywania animacji. Dla SD2IEC da to dziesięciokrotnie więcej czasu.
Ludzie będą zachwyceni.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 11 Listopada 2014, 19:48
Po co np. zmieniać wskaźniki kształtów spriteów skoro można np. zmienić bank VIC w linii co automatycznie zmieni kształty i zrobi się to jedną instrukcją ?
to samo dla pamięci znaków
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 11 Listopada 2014, 21:01
jak zrozumiesz jak tworzony jest obraz w tym trybie przestaniesz pierdolić głupoty.
Odpowiedź już dostałeś tylko nie pasuje do teorii jaką forsujesz.

Dużo lepszym rozszerzeniem do animacji jest rozszerzenie Marko Makeli 256K do c64 dlatego że możesz sobie wymienić jeden z czterech banków na dowolny sektor 16kB z puli całej pamięci co do daje realnie dłuższą animację. VIC może widzieć inny bank niż procesor więc speed code może być w bankach np. 0123 a animacje w pozostałych. W przypadku rozszerzenia jakie forsujesz masz tylko sektor 64KB. Dla wielbicieli FAT16 / FAT32 i wielkość clustra nie potrzeba tego tłumaczyć.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 11 Listopada 2014, 21:11
Kisiel ty czasami myślisz ?
Przed chwilą "udowadniałeś" że pamięć na 256 (1024 jeśli już ) ekranów to za mało na animację , a teraz pieprzysz że pamięć 16 ekranów jest lepsza...
Idź ty się lepiej wyspać
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Listopada 2014, 01:07
mówię o zasadzie działania lepiej mieć klaster 16KB niż 64KB... wielkość pamięci tutaj nie ma znaczenia, bo ja mam 2MB na tej zasadzie zrobione. Optimum masz na REU, cała pamięć jest w ciągu i nie musisz się zastanawiać ile pamięci stracisz. Ultimate ładuje w 16s całą pamięć.
... idź się chłopie zastanów czy naprawdę wzbudzisz zainteresowanie wynalazkiem który gorzej działa od REU.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 13 Listopada 2014, 22:24
Tak to mniej więcej wygląda. W sumie to nigdy nie robiłem żadnych dem i ktoś obeznany zrobiłby to 100 razy lepiej, ale w sumie chodzi o zasadę.
http://youtu.be/aJ6QqzlqYA8
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 13 Listopada 2014, 23:30
ile jest klatek animacji ... no i ile je ładowałeś ?
na moje wygląda na 4.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 14 Listopada 2014, 09:50
Kisiel:
Animacja NUFLI na c64... toż to kurwa world first.

No i co teraz powiesz...
 \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: comankh w 14 Listopada 2014, 10:05
animacja, dużo powiedziane xd
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 14 Listopada 2014, 20:59
Ja tam jestem sprzętowiec, nie scenowiec więc wystarczy mi że działa tak jak chciałem.
Może to poprawię w wersji 16 MB.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Listopada 2014, 21:30
Na każdym rozszerzeniu pamięci się to da zrobić. Czas zaczytania nie podałeś.

es tut mi lajt to nie world first.

Gratuluje poświęconego czasu, proponuje zrobić lepszą animację na 16MB.

Szczerze, to więcej da się wyciągnąć z DMA i SD.... tylko poco, C64 to nie przeglądarka do filmów wspomaganych sprzętowo. Jak porównasz sobie to co oferuje Ultimate a Ty, to się nie dziw że ludzie wybiorą ten pierwszy sprzęt.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 14 Listopada 2014, 23:14
Czas wczytywania jest taki sam jak na zwykłym c64 i jest jedynie zależny od możliwości sprzętu i używanych dopalaczy.
Na pewno jest szybszy od REU ponieważ dane są ładowane bezpośrednio do pamięci i nie potrzeba ich po załadowaniu do RAM przepisywać do dodatkowej pamięci.
Dodatkowo każdy program jest od razu po załadowaniu gotowy do odpalenia bez potrzeby jakiegokolwiek przerzucania przez DMA i temu podobne urządzenia pomiędzy pamięcią operacyjną a dodatkową .
Jednym zdaniem cała pamięć jest pamięcią operacyjną, a nie rodzajem "szybkiej dyskietki" jak REU.
Tyle w temacie \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Listopada 2014, 23:19
no nie bardzo, jeżeli czas wczytywania jest jak na zwykłym c64 to załadowanie 1MB trwa około 200 s , 16MB to 16x200s to jest około godziny, podczas gdy REU w ultimate wczytuje 16MB w 16s.
Ja widzę różnicę, ludzie widzą różnicę. Dla autora projektu to nie jest problem, to dla mnie też nie.
Mam nadzieję że warto było czekać.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Skull w 15 Listopada 2014, 07:06
e no 16s. to przesada, z tego co kojarzę to jest to ok. minuty
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 10:27
Tylko co ma piernik do wiatraka ?
Albo inaczej REU w ultimate do mojego rozszerzenia ?
Moje rozszerzenie nie używa DMA bo w tej formie (REU) niewiele mu daje, co nie znaczy że niemożna go zastosować, od po prostu jeśli ktoś podłączy sobie  REU (Ultimate) czy inny wynalazek do mojego będzie miał np. 16 MB w c64 + 16MB w REU razem 32 MB, i może sobie z tym robić co zechce .
Więc jeszcze raz to nie jest rozwiązanie konkurencyjne dla REU tylko zupełnie inne podejście do tematu rozbudowy RAM.

W skrócie ULTIMATE + c64 = ULTIMATE i c64
a ULTIMATE +c64 (z 16MB RAM)= ULTIMATE + (256 * c64) pod jedną klawiaturą \"\"

A teraz małe wyliczenie:
0.985000Hz/ 50klatek= 19700 cykli
Z tego 19700 - (200 linii widocznych / 64 cykle dla linii) = 6900 cykli na ramkę
6900 cykli u mnie jest to na program.
Coś sensownego przy 6900 cyklach da się zrobić.
A teraz dla porównania REU:
przy samym REU trzeba w tym czasie przerzucić dane dla ekranu, co np przy trybie hires gdzie tylko bitmapa zajmuje 8000 bajtów daje wielką dupę w temacie animacji całoekranowej i trybach FLI pochodnych \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Listopada 2014, 12:05
rozszerzenie pamięci jakie by nie było musisz załadować danymi przed prezentacją.
Możesz wmówić cieciowi Aniołowi że po włączeniu do prądu c64 bity ułożyły sie w animację.
Podaj czas w jaki załadowałeś animację, czy to było półgodziny czy godzina nie ma znaczenia.

Skull:
e no 16s. to przesada, z tego co kojarzę to jest to ok. minuty

To podaj czas dokładny bo ja opieram się na zeznaniach user'a i mojej wątpliwej pamięci do cyfr.

PS. http://www.youtube.com/watch?v=Htx6-FF-5Cw całkiem dobre.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: wegi w 15 Listopada 2014, 12:30
hobocti77x:
Coś sensownego przy 6900 cyklach da się zrobić.

Tak tylko te cykle są w miejscu dolnego i górnego borderu i jedyne co możesz zrobić to wyświetlić sprajty co world firstem nie będzie. Do ekranu odwoływać się nie będziesz bo i tak co ramkę go zmieniasz.

Animację zrobiłeś i dowiodłeś że do tego twoje rozszerzenie jest OK

hobocti77x:
przy samym REU trzeba w tym czasie przerzucić dane dla ekranu, co np przy trybie hires gdzie tylko bitmapa zajmuje 8000 bajtów daje wielką dupę w temacie animacji całoekranowej i trybach FLI pochodnych

Nie za bardzo rozumiem skoro z REU daje się zrobić animację NUFLI to czemu nie dałoby się FLI czy hires...
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 12:52
wegi
A co będzie jeśli w trakcie wyświetlania ramki w określonej linii przełączę bank dla VIC i już w pewnym obszarze mogę zrobić co mi się podoba. Jednym rozkazem zmieniam wszystkie kształty spritów które mogę kontrolować zawsze w jakimś wycinku ekranu.
Nikt nie powiedział że muszę przełączać cały ekran co ramkę mogę to robić kawałkami i kiedy zechcę.
Na drugie chyba już odpowiedziałem wyliczeniami
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 12:58
PS.
 zobacz ile rozkazów potrzeba tylko po to aby "zaprogramować" REU aby rozpocząć transfer.
U mnie to jeden rozkaz STA a w REU ?
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Listopada 2014, 13:03
hobocti77x:
PS.
zobacz ile rozkazów potrzeba tylko po to aby "zaprogramować" REU aby rozpocząć transfer.
U mnie to jeden rozkaz STA a w REU ?

Uwaga, wypowiedź kodera,

1. pierwsze musisz najpierw wyliczyć wartość dla A, potem jest STA.
2. to prawda że szybciej przeładujesz rejestry , tylko że różnicę widać dopiero w pakerach dla REU przerobionych pod moje rozszerzenie, gdzie przeładowujesz rejestry pod kilka bajtów danych, dla ramki która ma np. 16kB/s czas na sekundę jest bez różnicy dla kodera.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: wegi w 15 Listopada 2014, 13:05
Jak rozumiem nie mówisz o przełączaniu w obszarze bitmapy tylko na borderach.
Nic nie będzie zrobisz animację na sprajtach na borderach. Zmiana wszystkich sprajtów w jednej linii nie jest nowym wynalazkiem. Można to uzyskać przez $D018 lub $dd00. Tobie doszła pewnie kolejna możliwość przez podmianę banków extra ramu.

Ciekawsze byłoby jakbyś na tych sprajtach zrobił zooming fraktala jak w uncensored - polecam do obejrzenia.

Pochwalam rozwój projektu i umiejętności panie kolego.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 14:00
VIC-a już nic nie zmieni można mu co najwyżej dopomóc z zewnątrz.
Oczywiście że takie efekty już są, u mnie to wszystko robi się tylko szybciej i łatwiej , a zaoszczędzone cykle w linii  może wykorzystam do "pierdzenia" na SID-zie ? \"\"
To dopiero byłby czad \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 14:07
A ciekawie to będzie jak może mi się zachce zrobić akcelerator do VIC z listą rozkazów jak ANTIC w Atari , + blitter i DMA w jednym z obsługą FPM na 32 bitach to tak 12 MB/s .
I 16 MB załaduje w 1.5 sek ? \"\"
takie :"all in one" \"\"
Możliwe to jest
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 14:28
Co za *** poszedł wypłakiwać się w temacie SDBOX-a ? \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Skull w 15 Listopada 2014, 15:17
Kisiel:
To podaj czas dokładny bo ja opieram się na zeznaniach user'a i mojej wątpliwej pamięci do cyfr.

Sprawdziłem "Blue Reu" 16M - ładowanie nawet 2 minuty
, np. SD2iEC instrukcja copy (tylko komendę się wysyła z ścieżkami) i np. plik d64  kopiuje się ok. 25 sek.
Oczywiście i tak przy standardach komciowych to bardzo szybko, ale nie jest to na pewno w "mgnieniu oka".
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Listopada 2014, 15:34
a wracając do dyskusji
hobocti77x:
wegi
W elektronice jest wiele technologii układów, każda ma swoje właściwości tj. zalety i wady i niemożna tego uogólniać.
Takie uogólnienia może będą jak uda się zrobić używalne nadprzewodniki, a do tego czasu trzeba rozpatrywać różne technologie osobno.
Generalnie układy na krzemie raczej przez podniesienie częstotliwość nie rozgrzeją się same w normalnych warunkach do tmp. 300 C (temp. zniszczenia) , za to z drugiej strony zdolne są do tego np. układy z arsenku galu.

Nadprzewodniki to dobra rzecz, szczególnie jak się nie ma pojęcia o klasycznej fizyce i przewodzeniu.

Kisiel:
A ja mam lepsze pytanie dlaczego:

Kisiel:
Pierwszy przykład z brzegu
Texas Instruments MSP430 konsumpcja 100uA/Mhz , to rekordzista w oszczędzaniu energii.

MSP430™
Microcontrollers
Ultra-low power
Battery Life > 20 Years
•<100 μA/MHz
•0.1μA RAM Retention
•<1μA RTC Mode

Przećwiczmy to:
1Mhz => 100uA
2Mhz => 200uA
3Mhz => 300uA
4Mhz => 400uA
.
.
.
akurat go programuje więc był pod ręką da się go kręcić do 16Mhz.

Ale myślę że chłopcy Texas Instruments tak znamiennym konstruktorze z Polski mogą buty czyścić.

Więc może LPC , CORTEX M0, http://www.nxp.com/documents/data_sheet/LPC1102_1104.pdf

system clock = 12 MHz, VDD= 3.3 V => 2 mA
system clock = 50 MHz, VDD= 3.3 V => 7 mA

co stoi całkowicie w sprzeczności z tym:

hobocti77x:
ale dla jednego zmiana częstotliwości z 1 na 8 MHz to będzie różnica kilku procent,

Głupi ludzie piszą te notki dotyczące procesorów.
Nawet 6502 produkowany przez CBM ma napisane zużycie prądu od wartości MHZ. Co oznacza wzrost 1 Mhz na 2 Mhz powoduje wzrost zapotrzebowania na prąd 100% ale zmiana z 7Mhz na 8 nie powoduje wzrostu o kilka dziesiąt procent. W tym przypadku zmiana 1Mhz na 8Mhz powoduje ośmiokrotne większe zużycie prądu czyli 800%
Cały świat zwariował tylko w Polsce są tak inteligentni "producenci"

Pytanie dlaczego technologia z przed 40 lat pokrywa się z technologią z dnia dzisiejszego?
Bo głupi ma zawsze szczęście.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 15:52
Dla tego "mistsza"  TTL ,LS, GAL, ALS,CMOS,MOS,ECLi h.. wie co jeszcze  to wsio jedno.
Sprawdziłby się w epoce kamienia łupanego , tam wszystkie narzędzia były z jednego materiału.
Przecież wszędzie siedzą te same krasnoludki \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 15:56
Skull
Ciekawie byłoby znaleźć "wypowiedź" w której nie mija się z prawdą \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Listopada 2014, 16:10
hobocti77x
Kisiel:
a wracając do dyskusji
hobocti77x:
wegi
W elektronice jest wiele technologii układów, każda ma swoje właściwości tj. zalety i wady i niemożna tego uogólniać.
Takie uogólnienia może będą jak uda się zrobić używalne nadprzewodniki, a do tego czasu trzeba rozpatrywać różne technologie osobno.
Generalnie układy na krzemie raczej przez podniesienie częstotliwość nie rozgrzeją się same w normalnych warunkach do tmp. 300 C (temp. zniszczenia) , za to z drugiej strony zdolne są do tego np. układy z arsenku galu.

Nadprzewodniki to dobra rzecz, szczególnie jak się nie ma pojęcia o klasycznej fizyce i przewodzeniu.

Kisiel:
A ja mam lepsze pytanie dlaczego:

Kisiel:
Pierwszy przykład z brzegu
Texas Instruments MSP430 konsumpcja 100uA/Mhz , to rekordzista w oszczędzaniu energii.

MSP430™
Microcontrollers
Ultra-low power
Battery Life > 20 Years
•<100 μA/MHz
•0.1μA RAM Retention
•<1μA RTC Mode

Przećwiczmy to:
1Mhz => 100uA
2Mhz => 200uA
3Mhz => 300uA
4Mhz => 400uA
.
.
.
akurat go programuje więc był pod ręką da się go kręcić do 16Mhz.

Ale myślę że chłopcy Texas Instruments tak znamiennym konstruktorze z Polski mogą buty czyścić.

Więc może LPC , CORTEX M0, http://www.nxp.com/documents/data_sheet/LPC1102_1104.pdf

system clock = 12 MHz, VDD= 3.3 V => 2 mA
system clock = 50 MHz, VDD= 3.3 V => 7 mA

co stoi całkowicie w sprzeczności z tym:

hobocti77x:
ale dla jednego zmiana częstotliwości z 1 na 8 MHz to będzie różnica kilku procent,

Głupi ludzie piszą te notki dotyczące procesorów.
Nawet 6502 produkowany przez CBM ma napisane zużycie prądu od wartości MHZ. Co oznacza wzrost 1 Mhz na 2 Mhz powoduje wzrost zapotrzebowania na prąd 100% ale zmiana z 7Mhz na 8 nie powoduje wzrostu o kilka dziesiąt procent. W tym przypadku zmiana 1Mhz na 8Mhz powoduje ośmiokrotne większe zużycie prądu czyli 800%
Cały świat zwariował tylko w Polsce są tak inteligentni "producenci"

Pytanie dlaczego technologia z przed 40 lat pokrywa się z technologią z dnia dzisiejszego?
Bo głupi ma zawsze szczęście.

czyste liczby nie kłamią , pdf od producentów mówią że pojęcie o działaniu sprzętu bierzesz z nie tego forum co trzeba.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 15 Listopada 2014, 17:15
Kisiel a czytałeś w ogóle te cytaty ?
Proponuję ci zamiast kopiuj/wklej zacznij je przepisywać, a może za setnym razem zaczniesz nawet rozumieć ich sens \"\"
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Listopada 2014, 18:02
nie no masz rację
Czekamy wszyscy na wielką animację.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: comankh w 16 Listopada 2014, 01:09
hobocti77x:
Ja tam jestem sprzętowiec, nie scenowiec więc wystarczy mi że działa tak jak chciałem.

zuploaduj na csdb, to zobaczymy jaki to worldfirst.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 17 Listopada 2014, 07:49
comankh
Zrób lepiej
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: comankh w 17 Listopada 2014, 13:24
taki argument jest inwalidą, przykro mi.

niech to będzie nawet proof-of-concept, myślę że społeczność szybko to zwetyfikuje. jeśli chcesz materiałów do testów/dostarczyć sprzęt do testów - priv, spokojnie zapełnię ci bugtracker na najbliższe pół roku. o ile wogóle planujesz jakiś kit/retail.
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 17 Listopada 2014, 14:16
comankh
Może byś zrobił animkę do tej prezentacji..... <3 agny
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: comankh w 25 Listopada 2014, 10:45
&? jak tam wf?
Tytuł: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
Wiadomość wysłana przez: wegi w 30 Listopada 2014, 15:40
Kisiel:
<3 agny

Każdy obrazek Astarotha - kosmos <3 <3 <3