C64Power Forum

Software => Gry => Wątek zaczęty przez: StaryMarabut w 17 Marca 2014, 07:37

Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 17 Marca 2014, 07:37
Gra ktoś  w to ze Swinsid na atmedze  88 w komciu?
Zauwazylem że gra lubi wsciekle  palzować, szczególnie na planszach z scrolowaniem.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Skull w 17 Marca 2014, 09:21
A czym to może być spowodowane? Ja mam gdzieś swinsida, sprawdzę w stosownym czasie.
Oczywiście plansze scrolowane mocniej angażują wykorzystanie procesora (prócz obsługi rdzenia gry dodatkowo trzeba wymieniać dane ze screenem wirtualnym) - szczególnie te ruchome w pionie. W poziomie gra korzysta z VSP, ale ten efekt, jak się okazuje, niestety nie jest poprawnie obsługiwany na wszystkich egzemplarzach c64.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 17 Marca 2014, 11:10
Skull:
niestety nie jest poprawnie obsługiwany na wszystkich egzemplarzach c64.

Zdaniem Boba/Censor pieprzy sie tylko na nowej plycie.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 18 Marca 2014, 04:49
Nie wiem.  
Podmienie SID  w SX-sie na Swin sid i dam znać, co się dzieje.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 18 Marca 2014, 07:07
To będzie odkrycie na miarę odkrycia połączenia nerwowego między dupą i okiem.
Ogon macha psem.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Raf w 18 Marca 2014, 23:31
jesli ide64 sie sypal przy uszkodzonym sidzie, to byc moze jest i wiecej softu, ktory jest zalezny.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 19 Marca 2014, 19:26
ogon macha psem, uszkodzony sid ciągnie więcej prądu przez to obniża się napięcie co powoduje jaja z urządzeniami które ten prąd jeszcze bardziej żrą ale oczywiście odkrycie połączenia dupy z okiem jest oczywiste.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Skull w 19 Marca 2014, 23:32
ja pytam tylko z ciekawości, przecież to oczywiste że to nie błąd programowy (swinsid to nie sid)

ps. Bomberland wykrywa epokę sida ( 65xx i 85xx) i dostosowuje filtry, ale system dźwięku zrobił akurat Conrad, czyli cały player i sfx - czym mnie zaskoczył\"\"
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 20 Marca 2014, 01:10
Bez SIDa w komciu też gra sama pałzuje.
Nasila sie to na planszy przewijanej góra-dół.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 20 Marca 2014, 02:23
Na Bomberland preview i Swinsid nie ma czegoś takiego. Można grać bez przeszkód.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Skull w 20 Marca 2014, 08:25
Przy preview był jeszcze "zwykły" musicplayer, potem - jak napisałem powyżej - Conrad zrobił własny, który jest szybszy i razem z danymi do muzyki mniejszy objętościowo, co ma niebagatelne znaczenie dla pojemności tego cartridge-a \"\"
Cóż w takim razie może robić za tester Sidów.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 02 Kwietnia 2014, 20:14
Ktoś przeszedł już tę grę? Gdzie obecnie jesteście? Ja przeszedłem do poziomu "O", ale mam pytanie odnośnie poziomu "N" gdzie walczymy z bossem-okiem. Mianowicie z niewyjaśnionych przyczyn po zostawieniu dwóch czy trzech bomb nie mam już żadnych? Straciłem przez to dwa życia (gram na "zero skutek") i dopiero za trzecim razem ten limit mi się nie skończył i mogłem bossa rozwalić w drobny pył. Czy o czymś nie wiem czy jest to może jakiś bug?
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 02 Kwietnia 2014, 21:32
Hmm... chyba się domyśliłem o co chodzi w tej planszy bo przeszedłem w końcu bez skuty cały czas posiadając bomby, ale jeżeli jest tak jak myślę - a reguła się potwierdziła, to szczerze powiedziawszy trochę niefajne ;).

Edit: przeszedłem hehe ;). Dyna Blaster jest jednak trudniejszy. Ale gra jest super :].
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 02 Kwietnia 2014, 23:34
BagoZonde: Na razie do wysokosci H dobilem, tyle ze ze nigdy na trzezwo. \"\"
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Skull w 03 Kwietnia 2014, 09:31
BagoZonde
a gdzie stawiasz te bomby na "N"?
BagoZonde:
Dyna Blaster jest jednak trudniejszy

a może BYŁ trudniejszy \"\", zresztą jak się raz przejdzie Dyne blaster to już nabierasz doświadczenia w tego typu grach. Trudność to sprawa "pierwszego raz"-u.

BagoZonde:
przeszedłem hehe ;)

gratulacje!
 po przejściu otrzymujesz pierwsze hasło ułatwień (na końcu endscrolla), grę można przejść kolejny raz aby zdobyć kolejne hasło, za każdym kolejnym "przejściem gry" symbolicznie zwiększa się poziom trudności na pierwszej planszy - o jednego potworka więcej.

No cracki - już rozebrały tajne kody, ale jeszcze nie zauważyłem, żeby ktoś odkrył bonus stage - komuś się udało ?

F7sus4:
Na razie do wysokosci H dobilem, tyle ze ze nigdy na trzezwo

H -to etap z Burnerem ? czyli pierwszym z Big Bossów ?
\"Burner
\"escape\"
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 05 Kwietnia 2014, 00:05
Ustaliłem, że gdy te bomby na planszy "N" cały czas rozkładam zaraz przed "działami" bossa przed wystrzałem i gdy boss wyrzuci bomby, wtedy jest ok ale nie widzę w tym jakiejś logiki ;).
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Skull w 05 Kwietnia 2014, 09:18
aaa \"\" - traktuj to jako "karę" - nie stawiaj w lukach \"\".

No ale fakt że z takim miejscami miałem zawsze problem, gdzie staje bomba na bombie (bo nie ma co ukrywać efekt cannon działa na zasadzie stawiania w tym miejscu bomby z zerowym zapłonem) - w najlżejszym przypadku nie oddawało do licznika, w najgorszym zwis gry z efektownymi śmieciami na ekranie (nakładanie się wskaźników do jednego miejsca na planszy - jest nie dozwolone dla procedury obsługi bomb. Wydawało mi się że zrobiłem i na to zabezpieczenia - ale niestety z tym oddawaniem licznika, jest coś jeszcze.
Po prostu takich konfliktowych zdarzeń są setki, i setki "wyłapałem", ale to jeszcze widać mało.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 05 Kwietnia 2014, 12:11
Nie stawiałem w lukach, gdzie są działa tylko pole niżej "w przejściu". Mimo wszystko nie rozumiem dlaczego gdy nie rozkładam tych bomb, to po kilku "akcjach" bossa nie mogę ich stawiać.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 05 Kwietnia 2014, 16:29
Ja pamiętam, że coś takiego, raz przytrafiło mi się w previewie. Brak bomb.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Skull w 06 Kwietnia 2014, 12:20
No między preview, a finalną wersją to jednak setki godzin kodowania i usuwania takich błędów - również dzięki graczom - StaryMarabut sam mi chyba zgłaszałeś np błąd exit ?\"\"
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 12 Listopada 2014, 10:13
Zgadza się.
J jeszcze jedno spostrzeżenie, na innym egzemplarzu komcia.
Szerokość  złącza krawędziowego karta wydaje się za mala w stosunku do portu exp. Jak źle wsadzimy karta, kart skrajnie przesunięty na bok (w prawo), komcio może go nie wykryć.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Skull w 13 Listopada 2014, 09:26
Trzeba będzie to przekazać producentowi.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 13 Listopada 2014, 10:03
StaryMarabut
przeczyść styki w c64, albo wymień EP.
Tytuł: Bomberland
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 13 Listopada 2014, 12:32
Producent pcb dał ciała.
Odległości od krawędzi złacza do padow gnd nie są jednakowe po prawej i po lewej stronie złącza. Czyli nie równo przycięte pcb.
Postawilem kropelkę z distalu i jest ok.