C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: sari w 08 Lutego 2014, 02:04

Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 08 Lutego 2014, 02:04
Oto nad czym aktualnie pracuje moja ucząca się mózgownica. Nie wygląda jeszcze w 100% git (jak plasma), ale jak na razie jestem w fazie nauki i testowania \"\"

http://www.sendspace.com/file/7ctbe8
http://www.sendspace.com/file/tg8kh8 v2 \"\"
http://www.sendspace.com/file/yhqg4s
v3
http://www.sendspace.com/file/ydy9jc
v4

sys 2064

kod - http://www.sendspace.com/file/pkc2iw
(jeszcze nie oczyszczony po poprzednich próbach, postaram się to zrobić po południu)

wszystko co potrzebne do zrozumienia efektu:

http://www.petesqbsite.com/sections/tutorials/zines/qbcm/17-plasmas.html
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 08 Lutego 2014, 04:37
i jeszcze jedna wersja, teraz trzeba usunąć te latające pasy \"\"

http://www.sendspace.com/file/0sovg5

kod http://www.sendspace.com/file/v3kcdx
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Lutego 2014, 08:47
Jedna uwaga co do kodu, lepiej chyba pisać po angielsku nie masz problemów z polskimi znakami no i później możesz to opublikować na zachodnich stronach za co zdobędziesz większe uznanie.
Działaj dalej.
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 08 Lutego 2014, 13:24
spoko, specjalnie opisałem teraz po polsku, żeby łatwiej niektórym było przeanalizować \"\" w kodzie only English (takie zboczenie zawodowe)
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 08 Lutego 2014, 15:43
Błąd z pasami usunięty, okazało się że zrobiłem o jeden bajt za krótkie tabelki sinus i cosinus. W programie, z którego korzystam jest licznik Count, który wskazuje ilość liczb do wygenerowania, a ja głupi wpisywałem 255 zamiast 256 :P (wartość maks $ff, ale ilość pozycji $100). Wydaje mi się, że teraz śmiga jak powinno. Potem podłączę kod.

kod - http://www.sendspace.com/file/rfaz8n

\"\"
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 08 Lutego 2014, 20:03
poprawiłem troszkę, żeby wyglądało bardziej jak plasma, a nie scroll kolorów \"\"

http://www.sendspace.com/file/ffmzds
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 08 Lutego 2014, 21:19
http://www.sendspace.com/file/p3zfzf

temat do zamknięcia \"\"
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: bluemetal w 08 Lutego 2014, 21:19
Fajnie że pomyślałeś o nowicjuszach, niestety nie udało mi się plasmy uruchomić. Próbowałem na CCS64 i ze środowiska o którym pisał i które udostępnił Skull w C&AFan 06 (Vice).(pewnie coś źle skonfigurowałem)
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 08 Lutego 2014, 21:24
bluemetal:
niestety nie udało mi się plasmy uruchomić.

ale nie udało ci się uruchomić kodu, czy programu który tutaj też wrzuciłem?
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: bluemetal w 08 Lutego 2014, 21:27
Zarówno kodu ze środowiska Skulla (mój program wyświetlający literki też się nie uruchamia), jak i programu .prg. Sprawdzę jeszcze na oryginalnym C64.

Na C64 zwraca błąd syntaxerror 36155.
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Lutego 2014, 22:35
załaduj przez 8,1 + sys 2064.
Dla mnie kwestia gustu.
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: bluemetal w 08 Lutego 2014, 23:02
Przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd, działa po sys2064. Zazdroszczę umiejętności.
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 09 Lutego 2014, 00:19
łostatni raz, troszkę przyspieszone i łagodniejsze przejścia kolorów

http://www.sendspace.com/file/euuo4y

http://www.sendspace.com/file/1h4285
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: Skull w 10 Lutego 2014, 11:33
coraz fajniejsze, cieszy to że się pojawił nowy koder z zapałem do roboty \"\"
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 10 Lutego 2014, 11:52
schody się zaczną przy wektorach, pionowych rasterbarach i dot scrollach, ale tym bardziej ucieszy efekt pracy \"\"
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 10 Lutego 2014, 15:59
że tak zapytam - Skull - czy to ten sam, który pisał arty do C&A fan o przerwaniach itd? \"\"
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: wackee w 10 Lutego 2014, 21:17
Plazma to klasyczny demoefekt \"\"
Jednego czego bym się przyczepił to to, że nie używasz bufora, czego osobiście nie cierpię w jakichkolwiek efektach.
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: Skull w 10 Lutego 2014, 23:08
tak to ja,
bez bufora to jest nawet bardziej "żywe",
teraz panie bez "speed kodu" nie zaimponujesz
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: sari w 14 Lutego 2014, 17:12
miło poznać \"\" właśnie ostatnio podrukowałem sobie artykuły o przerwaniach, a tu patrzę - mam ten numer C&A Fan na półce \"\" patrzę - Skull
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: Raf w 14 Lutego 2014, 20:42
tutaj zywa lekcja asemblera: https://github.com/raf11111/kombi-nacja/tree/master/src
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Lutego 2014, 21:07
Raf a jaki jest cel tego prosektorium ?
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: Raf w 14 Lutego 2014, 21:20
cel: moj ostatni release na c64.
Tytuł: Kolejna lekcja asemblera :)
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Lutego 2014, 21:56
hmm czyli jednak grobowo \"\"

ale na pocieszenie to jest taki sam coming out jak olowe przyznanie się że już nigdy więcej nie będzie kradł ;P