C64Power Forum

Ogólne => Szukam, zapomniałem, nie pamiętam tytułu... => Wątek zaczęty przez: barman01 w 15 Grudnia 2013, 01:05

Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: barman01 w 15 Grudnia 2013, 01:05
kupie preliminary monty na c64 najlepiej dysk pisalem na bazar ale brak odzewu dajcie sygnal na mail jak macie nie musi byc org
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 15 Grudnia 2013, 11:20
No przeciez wkleilem Ci linka z oryginalem na eBay. \"\"
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Grudnia 2013, 22:52
ale on nie chce jak widać oryginału tylko chce kupić kopie skopiowaną z gb64.

http://www.gamebase64.com/
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: barman01 w 17 Grudnia 2013, 08:24
oryginał był troszke za drogi a wysyłka droższa od niego razem 0k 67 zl poza tym połączenie gry c64 na jednej stronie i atari na drugiej  to czyste barbarzyństwo i mezalians ( aż mi dreszcze przeszły po plecach nie wiem jaki dr Mengele mógł stworzyć taka hybryde ...  nie chciałem używać słowa kopiowac ( dzieki Kisiel )ale jakby ktos mial i skopiowal na tasme najlepiej dysk to jakos sie na pewno dogadamy. Dziekuje Wam za pomoc naprawde wielkie dzieki. \"\"
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 17 Grudnia 2013, 18:46
Jako podsumowanie, daj jeszcze znać ilu piratów straciło konto na koniec.
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Mef w 17 Grudnia 2013, 20:16
barman01 - kup sobie SD2IEC i będziesz mieć takie problemy z głowy do końca życia
(Pomijając gry które bezwzględnie wymagają "prawdziwej" stacji, ale to inna bajka).
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: barman01 w 17 Grudnia 2013, 22:41
chyba tak zrobie dzieki,
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 17 Grudnia 2013, 22:43
Nie mam SD2IEC, ale znajomy narzeka, ze nie dziala 75% gier z wlasnymi loaderami, czyli zdecydowana wiekszosc gier w wersji dyskietkowej. Do jednoplikowek - jak znalazl.
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 18 Grudnia 2013, 01:15
Tak przy okazji zapytam.
Przerabiał ktoś z nas gre  z dysku na format m2i? Dużo z tym roboty jest i czy trudno?
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Amun-Ra w 18 Grudnia 2013, 09:35
StaryMarabut:
Przerabiał ktoś z nas gre z dysku na format m2i? Dużo z tym roboty jest i czy trudno?

Bardzo prosto.
Na przykładzie F-18 Hornet (1988)(Absolute Entertainment)[cr Ikari].d64:

Listing oryginalny (wykonany z linuxa via mc i f3 - pamiętajmy, że to co w C64 wyświetla się wielkimi literami tu wyświetli się małymi - stan ten należy odzwierciedlić w pliku M2I - opis niżej):

0 "                " 00 2a 90    "f18 hornet/ikari"  prg< 49    "f18 intro!/ikari"  prg< 7     "base.1"            prg 9     "base.2"            prg 8     "base.3"            prg 8     "base.4"            prg 8     "base.5"            prg 8     "base.6"            prg 8     "base.7"            prg 8     "base.8"            prg 9     "base.9"            prg 8     "base.0"            prg 444 blocks free.

 

Kopiujesz wszystkie pliki (pomijasz wszelkie dekoracje via DEL) od pierwszego do ostatniego nadając im nazwy kolejno 1 (w tym przypadku do 12).
W tym samym katalogu co pliki 1..12 tworzysz plik F-18 HORNET.M2I, który zawiera listing a'la listing c64:

F-18 HORNET P:1           :F18 HORNET/IKARI P:2           :F18 INTRO!/IKARI P:3           :BASE.0 P:4           :BASE.1 P:5           :BASE.2 P:6           :BASE.3 P:7           :BASE.4 P:8           :BASE.5 P:9           :BASE.6 P:10          :BASE.7 P:11          :BASE.8 P:12          :BASE.9

 

Teraz wystarczy tylko spakować wszystkie pliki do pliku zip i masz przekonwertowany program/grę z formatu D64 do M2I.
I jeśli gra nie wykorzystywała custom loadera/nie trzymała danych w "brzydkich" miejscach to próba uruchomienia zakończy się sukcesem.

Bug report: przy edycji znika wszystko co zostało umieszczone między tagami pre.
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Amun-Ra w 18 Grudnia 2013, 09:40
Update: oczywiście konwencja nadawania nazw plikom prg jest dowolna, stosowanie numeracji od 1 to taki standard w M2I.
Update²: pliki M2I które testowałem nie używały tabulatorów a ich linie kończyły się CRL; sam normalny LF powinien też działać.
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 19 Grudnia 2013, 01:05
Amun-Ra:
I jeśli gra nie wykorzystywała custom loadera/nie trzymała danych w "brzydkich" miejscach to próba uruchomienia zakończy się sukcesem.

Czyli 99% skrakowanych gierek nie działa? Bo te w normalu to z pewnością.
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Amun-Ra w 19 Grudnia 2013, 09:27
Kisiel:
Czyli 99% skrakowanych gierek nie działa? Bo te w normalu to z pewnością.

Czasy, kiedy testowałem format M2I już dawno minęły.
Na stronie M2I Games jest lista gier w M2I, które działają. I jak sprawdziłem jest na nich wymieniony przeze mnie w przykładzie F-18 Hornet z crackiem Ikari więc być może nie będzie tak źle.
M2I to ślepa uliczka o czym można się przekonać patrząc na datę ostatniego updatu strony...
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Skull w 19 Grudnia 2013, 09:53
Przyznam, że nie bawiłem się zupełnie plikami M2I, ale spodziewałem się po nich więcej w temacie loadera - wg tego co tu jest opisane, nie rozumiem sensu w konwersji. Bo loader "jadący" po standardowych procedurach Kernala, działa również na "zwykłych" obrazach d64 - po co w takim razie ta konwersja?
Tytuł: preliminary monty c64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 19 Grudnia 2013, 10:48
Skull
petascii <==> ascii