C64Power Forum

Hardware => Serwis => Wątek zaczęty przez: F7sus4 w 12 Listopada 2013, 18:30

Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 12 Listopada 2013, 18:30
Pytanie techniczne do wszystkich wgryzionych glebiej w temat. Co moze byc powodem zwisania ponizszych produkcji na prawdziwym C64:

Revolved - bezposrednio po zniknieciu logo
Wonderland XII - zawsze na tym scrollu, nigdy nie dochodzi do czerwonej planszy z zegarem

Zwis wyglada w taki sposob, ze znika obraz lub zostaje znieksztalcona ostatnia klatka, natomiast SID trzyma w nieskonczonosc ostatni dzwiek. Dema odpalane byly bez carta, z golego Basica.

Testowane na:
- 1 plycie KU-14194HB
- 3 plytach 250407
- 2 plytach 250425
- 2 plytach 250466
- 5 plytach 250469

Zadna z plyt nie sprawia w innych warunkach problemow, podobnie jak podpiete do niej 1541-II (8 sztuk, w roznych kombinacjach). Testowalem je programowo i sprzetowo (cartridge diagnostyczny) - niby jest OK. Zmienialem wiec zasilacze, kable, odprawialem czarna msze, a dupa nadal szara.

Zastanawiam sie, czy nie jest to problem timingu - ten sam, ktory powodowal wyskakiwanie krzakow w menu 1541 Ultimate-II, a ktory w wypadku tych dem konczy sie zwisem. Jesli nie - co?
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Listopada 2013, 18:52
Bo Ty Franc źle szukasz ;)
To demo odpalasz na prawdziwej stacji czy na ultimate ?
Oba dema chodzą na UK1541 obie trzy strony Wonderlandu, przesunięcie  rzędu 150ns powoduje jajca opisane przez Ciebie, to loader krilla a nie płyta c64.
"experymentalne i nowoczesne metody przesyłu informacji spowodowały zmiany w emulacji VICE" .. Ja robie emulację pod dema, aż wstyd się przyznać że na normalnym sprzęcie to demo nie chodzi.
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 12 Listopada 2013, 18:56
Odpalalem te dema na fizycznych 1541-II, bez karta w C64.

O ile Wonderland XII poszedl raz na kilkanascie uruchomien, o tyle Revolved zwisa zawsze.
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: Skull w 12 Listopada 2013, 21:24
trochę takie czasy, jak pisze Kisiel, że sie robi na emu, a sprawdzi sie raz na realu i wydaje sie ze wszystko ok.

Z błędów to albo VSP bug (chociaż akurat tam nie widać wykorzystania) ale mozesz sprawdzić przez : http://csdb.dk/release/?id=120810

a drugie to timer bug - nie wiem co to \"\" ale jest taka opcja np. w Hox-e \"\"))
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 12 Listopada 2013, 21:34
Mialem takie podejrzenia. Na Amidze podobno to samo - dema pisza na emulatorze, pozniej zadna karta turbo nie moze tego uciagnac.

O ile z Wonderlandem XII sprawe wyjasnil mi Axis (jest bugfixowane Revision 2), o tyle z Revolved nie widze, by ktos mial podobne problemy. Filmik na YouTube rowniez zrzucany byl z prawdziwej maszyny.
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Listopada 2013, 21:36
F7sus4:
O ile z Wonderlandem XII sprawe wyjasnil mi Axis

Jestem żywo zainteresowany co wyjaśnił, jak możesz to się podziel. Ja to w bardzo dziwny sposób obeszłem.

Skull
Nie wydaje mi się żeby 15 komodorków miało te same bugi.. ale fakt wszystko jest możliwe.
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 12 Listopada 2013, 21:54
Kisiel: Szkoda mowic, nic genialnego, to raczej ja po idiotecznej polecialem. Okazalo sie, ze demo reaguje tak na wlozonego carta w porcie, nawet jesli "wylaczysz" go komenda KILL (FC3) lub wyzerujesz toolkit z pamieci (AR). "There's no stupid questions, just stupid people". Pozostaje jedynie sprawa zwisania Revolved.
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 12 Listopada 2013, 23:02
Po raporcie buga z Revolved na CSDB, Ruk/Triad zareagowal na priv. Sprawa jest im znana, demo wieszalo sie juz przed party. Problemem ma byc obsluga loadera (by Krill), zwiech wystepuje w momencie pierwszego doczytu - prawdopodobnie stacja konczy doczytywac dane pozniej, niz oczekuje ich kod.
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: wegi w 12 Listopada 2013, 23:37
To w takim razie nie jest błąd krilla tylko ich timingu
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 13 Listopada 2013, 08:34
@F7sus4:
Wonderland działa z GA,AR,MA więc nie kumam coby to miało być.
Revolved prosty test, załaduj demo pod AR a następnie wylistuj katalog jeszcze raz.
Drugi test zobacz pod jakim adresem końcowym wczytuje się demo, potem pod monitorem napsz @BR0101C0 - gdzie C0 to będzie adres za plikiem który wczytałeś.
Następnie uruchom w ciszy demo i zobacz czy loader ruszył głowicę ze ścieżki jeden na 18.
Wegi już wie że się mylił :P

Jedyne co możesz zrobić to poszukać bardziej szurającej dyskietki..... tfu tfu zapomniałem o modnym słowie "KALIBRACJA" no ale moda na kalibracje przyszła od handlarzy z wystawek bo jak tutaj sprzedać coś w złym stanie... rozkalibrowane trzeba tylko skalibrować ;)
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Listopada 2013, 01:30
F7sus4
Jak z poszło z dwoma testami ???
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 15 Listopada 2013, 12:54
Ogolnie, chyba wywolalem burze tym raportem u panow z TRIAD, bo odkryli, ze demo jest dziurawe jak ser szwajcarski.

1) O ten sam test z podwojnym listowaniem katalogu prosil Ruk, ale nie dzialo sie nic nadzwyczajnego. Disk name i ID nie ewoluuja w krzaki.

2) Po wywolaniu komendy w monitorze, loader przywraca glowice do wlasciwego miejsca i zaczyna doczytywac, mimo to, demo zwisa pozniej w tym samym miejscu.

Z informacji ktore uzyskalem wynika, ze produkcja ma kolejny mankament - jest bardzo "wrazliwa" na smieci w pamieci i najlepiej dziala przy pierwszym odpaleniu C64, po kolejnych resetach ilosc artefaktow drastycznie wzrasta.

Zyc, nie umierac!
\"\"
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: wegi w 15 Listopada 2013, 14:23
Kisiel

Nadal stawiam na niewłaściwe ustawienie parametrów i switchów w kompilacji loadera krill'a a nie błąd krilla.

F7sus4
F7sus4:
jest bardzo "wrazliwa" na smieci w pamieci

Takie rzeczy się zdarzają, gdy coder zakładał podświadomie, że jakiś obszar jest wypełniony zerami. To demo ma dobry dizajn, timing, muze i linking. Ciut brakuje codepr0n. Ale jest ok.

Ty się pytałeś o to na forum czy na priv?
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 15 Listopada 2013, 19:34
Wegi: Na priv i wysypalo mi sie tam pol grupy z tego powodu. Oni zachodza o glowe, co sie dzieje, a actionowy "Zero Fill Memory" i tak nie zalatwia sprawy, ani jego brak.

\"\"
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: wegi w 15 Listopada 2013, 20:01
Bo tak jakby zerofill memory AR nie robi tylko "= w inwersie"
Tytuł: C64 + timing = pytanie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Listopada 2013, 20:21
Moja opinia jest taka, procka od ładowania działa tylko wysyła jakieś brednie do c64 więc progs robi zwisa, potwierdził to Twój test z przesuwem głowicy na ścieżkę 1. Jest też oczywiście możliwa wersja Wegiego z wypełniaczem pamięci a to prowadzi do prostego wniosku, koderzy z tej grupy są do dupy \"\" :P