skrzyp:
Oba są w architekturze 6502
To akurat fałszywe stwierdzenie, np. VIA 6522 nie działa z 8500 ale 6822 PIA i owszem. O innych aspektach sprzętowych szkoda więc gadać, podobna lista rozkazów to jedyne co je łączy.
cdzam:
ale co kogo interesuje Pegasus ........
Jeden z konkretnych konkurencyjnych dla C64 produktów - "gra telewizyjna". Mimo wszystko NES miał lepszą grafikę, a całość chodziła wg mnie szybciej od C64. Zapewne, jakby Nintendo miało magnetofon, stacje dysków, albo chociaż klawiaturę pobiłoby C64.
Kisiel:
czegoś co nie doczekało się sprzętu za 160 jurków pod nazwą 1541U
A tu byś się zdziwił - co prawda nie 1541U, a PowerPack, ale cena podobna...
http://www.retrousb.com/product_info.php?products_id=34
Mam NESa i czasem także i na nim popykam 
Wiadomo, że nie można tego porównywać z żadnym kompem, bo to konsola do gier, a pod tym względem spełnia nadzieje z nią związane i także daje trochę radości.
Ludzie także coś tam samemu dłubią i programują na tą konsolę, a nawet czasem wyjdzie jakaś nowa gierka
Beda:
A tu byś się zdziwił - co prawda nie 1541U, a PowerPack, ale cena podobna...
No faktycznie zdziwiłem się, nie tylko ceną za ten wynalazek.
Edit,
Ten Power Pack to jest do NES a nie do Pegasusa więc wg. wiki nie będzie on działał.
Beda:
Ludzie także coś tam samemu dłubią i programują na tą konsolę, a nawet czasem wyjdzie jakaś nowa gierka
No to może w końcu ktoś kiedyś napisze na miarę EOD.
Trzymam kciuki ;)
PS. W Polsce jest jakaś PEGAZOWA scena?
edit,
jest strona dla koniarzy: http://www.pegasus-gry.com/
Kisiel:
dajta jakąś muzyczkę z maszynki Pegasus oraz zajebioza grafikę to będzie i śmieszno i smutno
Proszę bardzo: Ultimate Stuntman.
Porównaj sobie też Dizzy między NES czy jego klonami a C64. Może chcesz też dla porównania Gryzor/Contra? Albo Robocop II? Double Dragon II? Jest tego trochę.
Kisiel:
Dlaczego mam porównywać gry ?
Bo to jest konsola do gier. C64 także niektórzy (wydaje mi się, że stanowcza ponad połowa jego użytkowników) traktowali, jako konsolę do gier.
Kisiel:
Sorki ale Pegasus się zatrzymał na latach osiemdziesiątych.
Tak samo, jak C64.
remek1983:
Tak samo, jak C64.
Gadam z ślepym o kolorach. Zauważ adwersarzu, że pomyliły się Tobie pojęcia, to LUDZIE kreują sprzęt a nie sprzęt kreuje ludzi. To że coś ma czegoś więcej czy mniej zależy od LUDZI a nie od sprzętu. Dlatego gry nie są podstawą do porównania możliwości sprzętowych, bo je się tworzy dla zarobienia kasy a nie dla pokazania możliwości.
Lata 80'te, Koń który mówi,

Współczesność, Tego nie mówi koń:
http://c64power.com/forum/uploads/files/72561.jpg
Chyba kopać się z koniem to głupio, ale jesteśmy na forum o C64 a Pegasus był tak wspaniałym sprzętem, że jego obecni użytkownicy nie mają gdzie się podziać.
Jeszcze jedno warto się zainteresować określeniem, "demoscena"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Demoscena
"Demoscena – potoczne określenie subkultury użytkowników komputerów i nieformalnego zrzeszenia twórców, zajmujących się kreowaniem tzw. dem – programów demonstrujących ich umiejętności. Ideą demosceny jest niekomercyjne tworzenie, prezentowanie i wymiana dzieł będących owocem wspólnej pracy programistów, muzyków i grafików. Dzieła takie często określane są mianem sztuki komputerowej."
remek1983:
Bo to jest konsola do gier.
Widziałem świetne demo na konsole Atari podczas Silesia Party.
Ludzie jak chcą to grają/piszą brednie o wyższości tyskiego nad specjalem/wyrzucają kasę w błoto kupując kolejny tablet, albo biorą się w garść i coś robią 
Czy konsola Atari jest więc lepsza od konsoli Pegasus?
@Raf, co jest teges z tym?
[imgs=http://c64power.com/forum/uploads/files/72561.jpg]Veto/Arsenic[/imgs]
Kisiel:
a Pegasus był tak wspaniałym sprzętem, że jego obecni użytkownicy nie mają gdzie się podziać.
Ależ proszę bardzo - masz zaprzeczenie tego co piszesz. Na targowisku kaset, dyskietek, kartridży, sprzętu Commodore czy nawet jego taniej podróbki nie kupisz. Sprawa zupełnie inaczej ma się z NES. Ponadto, gry na tę konsolę są bardziej zaawansowane produkowane do tej pory. To jakie gry teraz powstają na Commodore jest czystą parodią i nie mogą równać się z tym co powstaje na NES czy nawet jego najtańszą podróbką. Fora NES i ich klonów jak najbardziej istnieją, a nawet w niedzielę można iść na stragan popychać pierdołę na jego temat z tamtejszym handlarzem. Czy w temacie Commodore jest to możliwe?
Jak Contra ma taką lichą wg Ciebie oprawę graficzną to proszę bardzo - życzę powodzenia w ulepszeniu commodorowskiego Gryzora. 
Nadal ustaję w przekonaniu, że jakby NES miałby chociaż klawiaturę to Commodore byłoby już dawno wyparte. NES bez klawiatury przyjął się świetnie i wbrew temu, co piszesz ma się świetnie. Dlaczego nie przyjął się Commodore Game System? Bo po utracie klawiatury C64 stał się zupełnym badziewiem, którego nie chciano nawet za pół ceny kupować. Tylko ze względu na to, że można było "stukać" w literki (no może jeszcze dzięki układowi MOS6581/8580) mamy TYLKO fora internetowe chociażby takie jak to, ale nic poza tym.
A zaś jeśli chodzi o stare platformy Nintendo (również przenośne) w chwili obecnej mamy artystów, którzy wydają albumy tworząc muzykę wyłącznie wykonywaną na tych urządzeniach. Czy 8-bitowe maszyny z fabryki Commodore są tak samo traktowane jako samodzielne instrumenty lub ich zespół?
P.S.
W sklepie Koła Fortuny można było kupić "grę telewizyjną Pegasus", a C64 nawet bez zasilacza jako pocieszki w finale do bagażnika Poloneza nie wsadzono. ;D

miales slasza gdzies ;)
A zaś jeśli chodzi o stare platformy Nintendo (również przenośne) w chwili obecnej mamy artystów, którzy wydają albumy tworząc muzykę wyłącznie wykonywaną na tych urządzeniach. Czy 8-bitowe maszyny z fabryki Commodore są tak samo traktowane jako samodzielne instrumenty lub ich zespół?
wypadaloby najpierw sprawdzic, chocby w Polsce jest Krzyz Kross, za granica np GOTO80.
ponadto po koncertach na gejboja czy AY/YM nie chcialbym sluchac tej "muzyki" z nesów. Jeden z najlepszych kawalkow ktore na nesa slyszalem (subiektywnie) to ten: http://www.youtube.com/watch?v=NSOyjy4dy88
ale to nie jest mouza z lat 80, tylko duzo pozniejsza demoscena. wiekszosc popierdow z nesa jest niestety conajwyzej tego poziomu: http://www.youtube.com/watch?v=NSOyjy4dy88
remek1983:
Na targowisku kaset, dyskietek, kartridży, sprzętu Commodore czy nawet jego taniej podróbki nie kupisz. Sprawa zupełnie inaczej ma się z NES
Commodore dbalo zeby nikt klonow ich urzadzen nie sprzedawal... masowo klony nes wysypaly sie dopiero w latach 90, z tego co kojarze to ruscy sklonowali nesa, wyjatkowo nie chinczycy.
Klonowano za to stacje dyskow 1541 bo skladaly sie z elementow ze tak powiem generycznych (6502, 2x 6522) ktore mozna bylo latwo nabyc w wiekszych ilosciach od roznych dostawcow (Podobnie jak np masowo klonowano spectrumy a nie sklonowano malego atari ;) )
to co zacytowalem to jest fakt, tylko przyczyna jest zdecydowanie gdzie indziej.
CPU: Motorola 6502 processor, running at approximately 1.79 MHz
Graphics: 8-Bit
Resolution: 256x240 resolution
Color Palette: 52 colors
On Screen Colors: 16, 4 per sprite
Max. Sprites: 64 per screen, 8 per line
Sprite Size: Mininmum 8x8 pixels, Maximum 8x16 pixels
RAM: 2KB
Video RAM: 2KB
jakiejs klarownej przewagi wzgledem c64 tu nie widze.
Raf:
jakiejs klarownej przewagi wzgledem c64 tu nie widze.
Szczególnie że liczba kolorów nie ogranicza się do 16 on screen w przypadku C64 i jego lace'a.
A winny temu człowiek ;)
Więc pewnie jestem i ślepy i głuchy... batman ;)
cacodemon:
A tak na marginesie, czy któryś z lokalnych geniuszy elektronicznych potrafiłby zrobić programowalny cart do Pegasusa ? To byłoby coś ! Dowolna gierka wgrywana na kompie, a potem do Pegasusa zamiast sterty starych cartów.
Oczywiście, że tak. Niemożliwe jest jedynie wypowiedzenie literki "P" z otwartymi ustami. Kartridżom z NESa szczególnie się nie przyglądałem - jeden mi się rozpadł i miałem wsad z uszkodzonego polskiego Pegasusa "80 in 1". Ale pinologia na pewno gdzieś jest. Sprawa będzie skomplikowana gdy zajdzie potrzeba stosowania NESowego REU. Pamiętam, że kartridże od Codemasters ciągnęły sporo prądu - potrzebne były zasilacze przynajmniej 1000mA, więc pewnie tam było takie rozwiązanie. Z resztą nic dziwnego, to były bardziej zaawansowane gry, takie jak Micro Machines, wspomniany wcześniej Ultimate Stuntman, Dizzy, Big Nose i kilka innych. Z NESem rozstałem się jakieś 15 lat temu, tak samo jak z C64 - PC przyszło do domu. Ale że stara miłość nie rdzewieje, to teraz kompletuje retro 8-bit. ;)
mentos:
Myślę że te mega charakterystyczne i drętwe kolory C64 sporo mu ujmują.
Na ostatnim party rozmawiałem z dwoma światowej klasy grafikami, z których jeden pikseluje również na C+4 (ciut szersza paleta) i obaj zgodnie stwierdzili, że paleta C64 jest świetnie przemyślana i wyważona.
Tragiczne to są kolory na Spectrum czy na Amstradzie. Tam naprawdę nie ma z czego wybrać żeby coś narysować.
Ja nie wiem Panowie dlaczego ale nie zwróciliście uwagi że,
C64:
Procesor 8500, 3,9Mhz prędkość fabryczna.
GPU (VIC) 8568 => 7,88 Mhz, ok 120 kolorów, 64KB Video memory podzielone w bankach 16K
SID, 3 kanały, szum, 4/8/12bit PCM sample => najbardziej ulubiony chip Timberlamera,
itd, itp.
User pisze brednie a Wy nic ;)
wackee:
że paleta C64 jest świetnie przemyślana i wyważona.
A ja słyszałem urban story że sobie siedzieli i koleś pokazał im co się da wycisnąć z trzech rezystorów, to se wybrali takie jakie są. Szkoda że mi się nie udało zakręcić koło chrominancji w drugą stronę bo bym to wdrożył do TDC i byłoby multum palet kolorów
Kisiel:
C64:
Procesor 8500, 3,9Mhz prędkość fabryczna.
GPU (VIC) 8568 => 7,88 Mhz, ok 120 kolorów, 64KB Video memory podzielone w bankach 16K
SID, 3 kanały, szum, 4/8/12bit PCM sample => najbardziej ulubiony chip Timberlamera,
Rafowy Polonez:
Silnik 1500, 80KM
Prędkość maksymalna 160km/h na czwartym biegu
Spalanie paliwa 7,5l/100km
Komfortowy, bezpieczny, niezawodny samochód dla całej rodziny na każdą kieszeń na wszystkie drogi.
Rozmawiamy o czymś, co nie jest osiągalne dla zwykłego użytkownika, a tym samym nie istnieje.
remek1983:
Rozmawiamy o czymś, co nie jest osiągalne dla zwykłego użytkownika, a tym samym nie istnieje.
... dla usera konsoli.
Tutaj trafiłeś w sedno złomu jakim jest konsola, układy wyspecjalizowane nie pozwalają na rozbudowę, tym samym rzucenie tematu "Jaki Pegasus (wersj) do rozbudowy" na forum koniarzy wywołałby salwy śmiechu. Kopiesz się sam z koniem 
Każdy może sobie rozbudować C64 jak chce, to ile mocy w nim drzemie zależy od usera, jego pomysłowości, kasy, chęci ... itp. Konsola niestety ale jest lamerska.
Kisiel:
Konsola niestety ale jest lamerska.
Akurat na FB Retrogralni jest krótkie info o magnetofonie do Famicona produkowanym bodajże od 1984 roku. Na dołączonym obrazku jest też klawiatura, do której jest podłączony magnetofon oraz sama konsola. Jesteś pewien, że NESa nie można rozbudować? NES bez rozbudowy ma niestety większe możliwości od C64. Na nic się zdadzą porównania. Fakt jest przykry, ale prawdziwy.

C64 ma wciąż dla zwykłego użytkownika niecały 1MHz, 16 kolorów i niestety widoczna jest o wiele mniejsza ilość pamięci lub też dość kiepskie jej zagospodarowanie i droga rozszerzalność. Jakby nie było kochamy C64, bo to on uczył nas pisać pierwsze programy komputerowe.