C64Power Forum

Ogólne => News => Wątek zaczęty przez: RafalKa w 14 Lipca 2013, 16:19

Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: RafalKa w 14 Lipca 2013, 16:19
Wpadłem dzisiaj na taki artykuł o poczciwej i chyba dla większości z nas pierwszej konsoli \"\"
http://gry.onet.pl/artykuly/pegasus-kultowy-sprzet-lat-90,1,5556452,artykul.html
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: zbyndek w 14 Lipca 2013, 20:19
Całkiem nieźle napisany artykuł. Bardzo zwięźle, ale podali wiele ciekawostek nt. tego wyrobu.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: remek1983 w 16 Lipca 2013, 21:00
Miałem kiedyś Pegasusa, ale konkretnego chyba ze sklepu. Kupiłem od kolegi w 1998 za 30zł - okazja! Potem Pegasus dostał padaczki. Dlaczego uważam, że był to konkretny egzemplarz? Te z targowisk "dławią" się dźwiękiem - tamten nie miał tego problemu. Drugi taki mi się już nie trafił. Nie pytajcie mnie o to, jakie były tam układy. Kiedyś zbierałem rupieciory - możliwe, że u rodziców jeszcze leży.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: cdzam w 17 Lipca 2013, 00:17
A co ma to wspólnego z Commodore ?
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: skrzyp w 17 Lipca 2013, 01:31
> A co ma to wspólnego z Commodore?

Cacuś, ale że Ty nie wiesz? Tegom się nie spodziewał.

Oba są w architekturze 6502 ;>
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 17 Lipca 2013, 07:56
skrzyp
Proszę mnie nie mylić z userem cdzam.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 17 Lipca 2013, 09:28
skrzyp:
Oba są w architekturze 6502

To akurat fałszywe stwierdzenie, np. VIA 6522 nie działa z 8500 ale 6822 PIA i owszem. O innych aspektach sprzętowych szkoda więc gadać,  podobna lista rozkazów to jedyne co je łączy.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: zbyndek w 17 Lipca 2013, 18:12
Ja miałem MT777DX (chyba pierwszy model), ale baardzo źle trafiłem (awaryjny egzemplarz).
Jak dla mnie to NES/Famicom/Pegasus/itp.itd to jedna z konsol konkurencyjnych w prostej linii do komputerów ośmiobitowych.
Jak ktoś chętny to można poprogramować w języku C zarówno na C= 64 jaki i Pegasusa (i nie tylko) przy pomocy kompilatora cc65.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: cdzam w 18 Lipca 2013, 19:28
ale co kogo interesuje Pegasus ........
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: zbyndek w 19 Lipca 2013, 09:57
Jakby nie patrzeć jest to kawałek naszej historii, ale szczerze to sam na razie nie zamierzam do tego tematu powracać.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: remek1983 w 19 Lipca 2013, 19:30
cdzam:
ale co kogo interesuje Pegasus ........

Jeden z konkretnych konkurencyjnych dla C64 produktów - "gra telewizyjna". Mimo wszystko NES miał lepszą grafikę, a całość chodziła wg mnie szybciej od C64. Zapewne, jakby Nintendo miało magnetofon, stacje dysków, albo chociaż klawiaturę pobiłoby C64.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: kenji w 19 Lipca 2013, 20:48
Jak dla mnie jedyną grą z C-64, która mogła konkurować z Pegasusem było Flimbo Quest. Niestety, większość z gier jakie widziałem na Pegasusa biło grafiką naszego C64. O kwestiach braku problemu z wgrywaniem/dogrywaniem czegokolwiek nie wspomnę.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 20 Lipca 2013, 01:44
a dla mnie Flimbo Quest bije na dwie głowy Mayhem in Monsterland więc nie wiem o co Tobie chodzi, słaba konsola musiała odejść i tyle. Najważniejsi są ludzie a nie sprzęt.
Pegasus i inne musiały odejść w kał odbytu a C64 zostało. Czy ktoś się o to sprzecza?

Piszemy na forum o C64 a nie o Pegasus tak? Pegasusa forum nie istnieje a C64 jest jako żywo.
Więc zaklinaczy pogody uprasza się o nie jaranie trawy i nie wciąganie amfy.
Czasy Pegasusa przeminęły nie zbadane przez żarna życia, prawdziwego życia.
To jest forum o C64.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: kenji w 20 Lipca 2013, 01:52
Oj rety. Nie porównujmy dwóch różnych systemów płatniczych. Był taki czas, że dla niektórych C64 zaczął "śmierdzieć" bo kupili Pegasus`a. Jak ktoś tylko grał, to była to dla niego fajna maszyna.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 20 Lipca 2013, 02:01
no tylko że powyżej jest hołubione jakoby większe możliwości graficzne czegoś co nie doczekało się sprzętu za 160 jurków pod nazwą 1541U.
Więc sorry, ale Pegasus to jest jakieś gówno na które nikt nie chce nic robić, a to coś znaczy.
Możemy to przemilczeć i się cieszyć że coś się dzieje jak nic się nie dzieje... albo powiedzieć w prost.
Pegasus to sprzęt który nie przyjął się na rynku bo był zjebany \"\"
I o tym Warto Rozmawiać jak to mówił Sz.P. Pośpieszalski.
Ja wiem że Prawda jest przerażająca i ciężko rozmawiać z faktami ale dajta jakąś muzyczkę z maszynki Pegasus oraz zajebioza grafikę to będzie i śmieszno i smutno.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Beda w 20 Lipca 2013, 13:55
Kisiel:
czegoś co nie doczekało się sprzętu za 160 jurków pod nazwą 1541U

A tu byś się zdziwił - co prawda nie 1541U, a PowerPack, ale cena podobna...
http://www.retrousb.com/product_info.php?products_id=34

Mam NESa i czasem także i na nim popykam \"\"
Wiadomo, że nie można tego porównywać z żadnym kompem, bo to konsola do gier, a pod tym względem spełnia nadzieje z nią związane i także daje trochę radości.
Ludzie także coś tam samemu dłubią i programują na tą konsolę, a nawet czasem wyjdzie jakaś nowa gierka \"\"
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 20 Lipca 2013, 17:48
Beda:
A tu byś się zdziwił - co prawda nie 1541U, a PowerPack, ale cena podobna...

No faktycznie zdziwiłem się, nie tylko ceną za ten wynalazek.
Edit,
Ten Power Pack to jest do NES a nie do Pegasusa więc wg. wiki nie będzie on działał.

Beda:
Ludzie także coś tam samemu dłubią i programują na tą konsolę, a nawet czasem wyjdzie jakaś nowa gierka

No to może w końcu ktoś kiedyś napisze na miarę EOD.
Trzymam kciuki ;)


PS. W Polsce jest jakaś PEGAZOWA scena?
edit,
jest strona dla koniarzy: http://www.pegasus-gry.com/
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: remek1983 w 20 Lipca 2013, 22:50
Kisiel:
dajta jakąś muzyczkę z maszynki Pegasus oraz zajebioza grafikę to będzie i śmieszno i smutno

Proszę bardzo: Ultimate Stuntman.
Porównaj sobie też Dizzy między NES czy jego klonami a C64. Może chcesz też dla porównania Gryzor/Contra? Albo Robocop II? Double Dragon II? Jest tego trochę.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 21 Lipca 2013, 04:44
Dlaczego mam porównywać gry ?

Porównaj sobie obrazki Carriona, Bimbra, Veto z tym co jest na pegasusa... w sumie to nie wiem z czym to porównać. Tak samo pewnie i będzie z wytworami na sidy.
Sorki ale Pegasus się zatrzymał na latach osiemdziesiątych.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: remek1983 w 21 Lipca 2013, 12:05
Kisiel:
Dlaczego mam porównywać gry ?

Bo to jest konsola do gier. C64 także niektórzy (wydaje mi się, że stanowcza ponad połowa jego użytkowników) traktowali, jako konsolę do gier.
Kisiel:
Sorki ale Pegasus się zatrzymał na latach osiemdziesiątych.

Tak samo, jak C64. \"\"
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 21 Lipca 2013, 13:37
remek1983:
Tak samo, jak C64.

Gadam z ślepym o kolorach. Zauważ adwersarzu, że pomyliły się Tobie pojęcia, to LUDZIE kreują sprzęt a nie sprzęt kreuje ludzi. To że coś ma czegoś więcej czy mniej zależy od LUDZI a nie od sprzętu. Dlatego gry nie są podstawą do porównania możliwości sprzętowych, bo je się tworzy dla zarobienia kasy a nie dla pokazania możliwości.
Lata 80'te, Koń który mówi,
\"CONTRA\"
Współczesność, Tego nie mówi koń:
http://c64power.com/forum/uploads/files/72561.jpg

Chyba kopać się z koniem to głupio, ale jesteśmy na forum o C64 a Pegasus był tak wspaniałym sprzętem, że jego obecni użytkownicy nie mają gdzie się podziać.

Jeszcze jedno warto się zainteresować określeniem, "demoscena"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Demoscena

"Demoscena – potoczne określenie subkultury użytkowników komputerów i nieformalnego zrzeszenia twórców, zajmujących się kreowaniem tzw. dem – programów demonstrujących ich umiejętności. Ideą demosceny jest niekomercyjne tworzenie, prezentowanie i wymiana dzieł będących owocem wspólnej pracy programistów, muzyków i grafików. Dzieła takie często określane są mianem sztuki komputerowej."

remek1983:
Bo to jest konsola do gier.

Widziałem świetne demo na konsole Atari podczas Silesia Party.
Ludzie jak chcą to grają/piszą brednie o wyższości tyskiego nad specjalem/wyrzucają kasę w błoto kupując kolejny tablet, albo biorą się w garść i coś robią \"\"
Czy konsola Atari jest więc lepsza od konsoli Pegasus?
@Raf, co jest teges z tym?
[imgs=http://c64power.com/forum/uploads/files/72561.jpg]Veto/Arsenic[/imgs]
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: remek1983 w 21 Lipca 2013, 16:57
Kisiel:
a Pegasus był tak wspaniałym sprzętem, że jego obecni użytkownicy nie mają gdzie się podziać.

Ależ proszę bardzo - masz zaprzeczenie tego co piszesz. Na targowisku kaset, dyskietek, kartridży, sprzętu Commodore czy nawet jego taniej podróbki nie kupisz. Sprawa zupełnie inaczej ma się z NES. Ponadto, gry na tę konsolę są bardziej zaawansowane produkowane do tej pory. To jakie gry teraz powstają na Commodore jest czystą parodią i nie mogą równać się z tym co powstaje na NES czy nawet jego najtańszą podróbką. Fora NES i ich klonów jak najbardziej istnieją, a nawet w niedzielę można iść na stragan popychać pierdołę na jego temat z tamtejszym handlarzem. Czy w temacie Commodore jest to możliwe?
Jak Contra ma taką lichą wg Ciebie oprawę graficzną to proszę bardzo - życzę powodzenia w ulepszeniu commodorowskiego Gryzora. \"\"
Nadal ustaję w przekonaniu, że jakby NES miałby chociaż klawiaturę to Commodore byłoby już dawno wyparte. NES bez klawiatury przyjął się świetnie i wbrew temu, co piszesz ma się świetnie. Dlaczego nie przyjął się Commodore Game System? Bo po utracie klawiatury C64 stał się zupełnym badziewiem, którego nie chciano nawet za pół ceny kupować. Tylko ze względu na to, że można było "stukać" w literki (no może jeszcze dzięki układowi MOS6581/8580) mamy TYLKO fora internetowe chociażby takie jak to, ale nic poza tym.
A zaś jeśli chodzi o stare platformy Nintendo (również przenośne) w chwili obecnej mamy artystów, którzy wydają albumy tworząc muzykę wyłącznie wykonywaną na tych urządzeniach. Czy 8-bitowe maszyny z fabryki Commodore są tak samo traktowane jako samodzielne instrumenty lub ich zespół?
P.S.
W sklepie Koła Fortuny można było kupić "grę telewizyjną Pegasus", a C64 nawet bez zasilacza jako pocieszki w finale do bagażnika Poloneza nie wsadzono. ;D
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 21 Lipca 2013, 17:58
Tyle pisania i nie odpowiedziałeś na jedno proste.
Skoro jest tak dobrze to dlaczego na forum C64 użytkownicy Pegasusa piszą w NEWS'ach o c64?
Pies z kulawą nogą się tym nie interesuje \"\"

A Wam (koniarzom) marzy się taka popularność C64.

Co do reszty jakoby argumentów, gówno wiesz,po co mam dyskutować z koniarzem jak nie ma podstawowej wiedzy o c64.
C64 przestało dawno być maszynką do gier. Teraz są tablety i pierdolety.
Pegasus niestety ale ma możliwości gorsze niż SPECTRUM/ATARI/C64/AMSTRAD, pogódź się z tym. Został tak zaprojektowany aby być gorszym. Ludzie głosowali pieniędzmi i kupowali komputery nie konsole.... pytanie dlaczego?
Bo kto używa konsoli jest nałogowym graczem?
Bo kto używa konsoli jest ograniczony do grania?
Bo kto używa konsoli jest gadżetomaniakiem ?
Bo kto używa konsoli jest japońcem? A japońce mają problemy z używaniem toalety a co dopiero zabawą z komputerem.
Bo kto używa konsoli jest nudny :P  ... a grałeś może w EoD.. nie ale grałem w Place in Space 2.0.
haha, całe to konsolowe ostrzenie ołówka to pompowanie dziurawego balona.
Na śmietnik historii trafią Xboxy Sony PS1234... a PC jako taka formuła zostanie, bo taka jest droga ewolucji.

PS. Ciekawe dlaczego do Tabletów dodają teraz klawiatury i myszki, a C64 ma to w standardzie ;P
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 21 Lipca 2013, 19:24
\"Veto

miales slasza gdzies ;)

A zaś jeśli chodzi o stare platformy Nintendo (również przenośne) w chwili obecnej mamy artystów, którzy wydają albumy tworząc muzykę wyłącznie wykonywaną na tych urządzeniach. Czy 8-bitowe maszyny z fabryki Commodore są tak samo traktowane jako samodzielne instrumenty lub ich zespół?

wypadaloby najpierw sprawdzic, chocby w Polsce jest Krzyz Kross, za granica np GOTO80.

ponadto po koncertach na gejboja czy AY/YM nie chcialbym sluchac tej "muzyki" z nesów. Jeden z najlepszych kawalkow ktore na nesa slyszalem (subiektywnie) to ten:  http://www.youtube.com/watch?v=NSOyjy4dy88

ale to nie jest mouza z lat 80, tylko duzo pozniejsza demoscena. wiekszosc popierdow z nesa jest niestety conajwyzej tego poziomu: http://www.youtube.com/watch?v=NSOyjy4dy88
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 21 Lipca 2013, 20:36
2x ten sam link.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: wackee w 21 Lipca 2013, 21:32
Jezu Maryjo. Poszedłem wczoraj za późno spać i dzisiaj z tego wszystkiego obudziłem się na przełomie lat 80/90 kiedy to ludzie dawali sobie po mordzie za commodore/atari.

Co do tego że dzisiaj na targowisku można kupić grę na NESa - świetnie, można też kupić VHSy i Siemensa C30 - czy to jest dowód ich dominacji? I don't fucking think so.

O muzyce NES/GBowej to chyba w ramach żartu. Jak przeniknie brzmienie tych piszczałek do mainstreamu jak dźwięk SIDa ( http://gabi89.wrzuta.pl/audio/9CkXfo2zre0/ ) to pogadamy o tym co jest PONADCZASOWE i KULTOWE, a co jara kilku nerdów. Sorry \"\"

Wasza dyskusja jest strasznośmieszna. Ale zgadzam się z jednym - to nie jest forum o NESie, Pegasusach etc. jak Was tak jarają to piszcie o nich na ich forach. Czy są tak martwe że musicie spamować tutaj? \"\"
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: pancho w 22 Lipca 2013, 10:49
A tak abstrahując od konkretnych modeli, ale trzymając się kwestii żywnotności i planowanego postarzania produktu. Mam prawie trzydziestoletnie Atari 65XE i C-64 oraz dwudziestoletnią Amigę 1200, każdy sprzęt po wyczyszczeniu działa jak złoto. Mam też PS2, w którym był dwa razy wymieniany laser w ciągu paru lat użytkowania i pierwsze PS3, które dwa razy padło po trzech latach użytkowania. Sądzę że użytkownicy Xboxa również mogą się podobnymi historiami pochwalić (a często jeszcze lepszymi). Tyle w temacie niedziałania, psucia się i bycia gównem. \"\"
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 22 Lipca 2013, 12:04
No tak to jest zaprojektowane, to ma działać a jak się znudzi granie to wywalamy na śmietnik więć po co planować użytkowanie przez następne 10lat. Ktoś chce zbankrutować?
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: cdzam w 24 Lipca 2013, 00:10
Panowie jak się wam bardziej podoba Pegasus to trzeba zmienić zainteresowanie ...
Po co zawracacie gitarę prawdziwym Commodorowcom ,,,,,,,,,
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 24 Lipca 2013, 07:22
A tak na marginesie, czy któryś z lokalnych geniuszy elektronicznych potrafiłby zrobić programowalny cart do Pegasusa ? To byłoby coś ! Dowolna gierka wgrywana na kompie, a potem do Pegasusa zamiast sterty starych cartów.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: mentos w 24 Lipca 2013, 10:43
Nie lubiłem konsol, zawsze wolałem mieć kompa i tak jest do dziś choć syn tam na PS3 ciupie. Nie miałem nigdy do czynienia dłużej z NES'em czy Pegasusem, ale czemu nie można przyznać obiektywnie, że faktycznie choćby patrząc na tą grę Contra vs Gryzor chyba trzeba być ślepym by nie zauważyć, że możliwości graficzne NES miał o wiele lepsze niż komoda. Co nie znaczy że jedno lepsze od drugiego bo grono odbiorców się nawet wówczas nieco różniło. Komoda to jednak komp nie tylko chyba do gier tworzony a NES jednak miał układ graficzny właśnie pod kątem grafiki w grach optymalizowany co widać na każdym porównaniu C64vsNES na tubie choćby jak tak zioram.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 24 Lipca 2013, 13:24
remek1983:
Na targowisku kaset, dyskietek, kartridży, sprzętu Commodore czy nawet jego taniej podróbki nie kupisz. Sprawa zupełnie inaczej ma się z NES

Commodore dbalo zeby nikt klonow ich urzadzen nie sprzedawal... masowo klony nes wysypaly sie dopiero w latach 90, z tego co kojarze to ruscy sklonowali nesa, wyjatkowo nie chinczycy.

Klonowano za to stacje dyskow 1541 bo skladaly sie z elementow ze tak powiem generycznych (6502, 2x 6522) ktore mozna bylo latwo nabyc w wiekszych ilosciach od roznych dostawcow (Podobnie jak np masowo klonowano spectrumy a nie sklonowano malego atari ;) )

to co zacytowalem to jest fakt, tylko przyczyna jest zdecydowanie gdzie indziej.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Skull w 24 Lipca 2013, 13:38
Po pierwsze NES to świeższa konstrukcja do c64, a więc nowocześniejsza.
Po drugie przykro porównywać gryzora na c64 do contry, gdzie w pierwszym przypadku nie jest to produkcja najwyższych lotów na c64, a w drugim jedna z najlepszych pozycji na NES.
Bo porównując MARIO do GIANA SISTERS już nie ma tak drastycznej różnicy.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 24 Lipca 2013, 14:05
CPU: Motorola 6502 processor, running at approximately 1.79 MHz
Graphics: 8-Bit
Resolution: 256x240 resolution
Color Palette: 52 colors
On Screen Colors: 16, 4 per sprite
Max. Sprites: 64 per screen, 8 per line
Sprite Size: Mininmum 8x8 pixels, Maximum 8x16 pixels
RAM: 2KB
Video RAM: 2KB

jakiejs klarownej przewagi wzgledem c64 tu nie widze.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 24 Lipca 2013, 15:45
Raf:
jakiejs klarownej przewagi wzgledem c64 tu nie widze.

Szczególnie że liczba kolorów nie ogranicza się do 16 on screen w przypadku C64 i jego lace'a.
A winny temu człowiek ;)
Więc pewnie jestem i ślepy i głuchy...  batman ;)
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Skull w 24 Lipca 2013, 19:23
Procesor: 8-bitowy procesor typu MOS 6502 – 1.79 MHz NTSC, 1.66 MHz PAL
Procesor graficzny (GPU): 5.37 MHz
Pamięć: 2kB RAM, 2kB video RAM + dodatkowa na kartridżu
Grafika: Rozdzielczość 256X224 NTSC, 256x240 PAL, max. 64 sprite'y o rozmiarze 8x8 lub 8x16 pikseli
53 kolory (w tym 5 odcieni szarości), 25 wyświetlanych równocześnie, 4 na sprite-a
Dźwięk: 5-kanałowy dźwięk mono (1 kanał szumów, 1 PCM i 3 dźwiękowe)

No więc sprites - może z ograniczeniami - ale jakoś wygodniej mieć multiplekser hardware-owy niż czuwający w każdym przerwaniu i zabierający czas - software-owy.
Rozdzielczość w kolorze lepsza - na c64 160+24 (ramka) to i tak <  niż 256.
Może i nie wyciśnie takich kombinowanych trybów jak superhires, ale po co \"\" ma prawie 4x więcej kolorów.
Szybszy procesor (prawie dwa razy) (nie wiem o co chodzi z tym graficznym)
Dźwięk zdecydowanie słabszy.
Brak systemu operacyjnego i klawiatury \"\"
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: remek1983 w 24 Lipca 2013, 21:27
cacodemon:
A tak na marginesie, czy któryś z lokalnych geniuszy elektronicznych potrafiłby zrobić programowalny cart do Pegasusa ? To byłoby coś ! Dowolna gierka wgrywana na kompie, a potem do Pegasusa zamiast sterty starych cartów.

Oczywiście, że tak. Niemożliwe jest jedynie wypowiedzenie literki "P" z otwartymi ustami. Kartridżom z NESa szczególnie się nie przyglądałem - jeden mi się rozpadł i miałem wsad z uszkodzonego polskiego Pegasusa "80 in 1". Ale pinologia na pewno gdzieś jest. Sprawa będzie skomplikowana gdy zajdzie potrzeba stosowania NESowego REU. Pamiętam, że kartridże od Codemasters ciągnęły sporo prądu - potrzebne były zasilacze przynajmniej 1000mA, więc pewnie tam było takie rozwiązanie. Z resztą nic dziwnego, to były bardziej zaawansowane gry, takie jak Micro Machines, wspomniany wcześniej Ultimate Stuntman, Dizzy, Big Nose i kilka innych. Z NESem rozstałem się jakieś 15 lat temu, tak samo jak z C64 - PC przyszło do domu. Ale że stara miłość nie rdzewieje, to teraz kompletuje retro 8-bit. ;)
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: mentos w 24 Lipca 2013, 21:40
Procesor graficzny (GPU): 5.37 MHz - a to nie jest (powiedzmy lepsza karta graficzna) klucz do lepszej grafiki zwłaszcza dokładając MOS 6502 1.66 MHz PAL ?
Tak z ciekawości popatrzyłem na inne vs'y np ten:

http://www.youtube.com/watch?v=H-Mn3STX-mA

i też pokazuje ładniejszą, bardziej kolorową grafę NES'a (MSX to porażka), niestety na małym Atari także.

Ale faktycznie Giana vs Mario nie ma wielkiej różnicy.
Myślę że te mega charakterystyczne i drętwe kolory C64 sporo mu ujmują.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: wackee w 24 Lipca 2013, 21:55
mentos:
Myślę że te mega charakterystyczne i drętwe kolory C64 sporo mu ujmują.

Na ostatnim party rozmawiałem z dwoma światowej klasy grafikami, z których jeden pikseluje również na C+4 (ciut szersza paleta) i obaj zgodnie stwierdzili, że paleta C64 jest świetnie przemyślana i wyważona.
Tragiczne to są kolory na Spectrum czy na Amstradzie. Tam naprawdę nie ma z czego wybrać żeby coś narysować.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Skull w 24 Lipca 2013, 22:00
z tymi drętwymi kolorami - nie wiem czemu ktoś się usrał na tą paletę domyślnie w emulatorach.
Nie pamiętam żeby te kolory były drętwe w latach świetności c64 i nie zauważałem żadnych różnić w intensywności między atari i zx spectrum czy pegasusem. Każdy monitor i telewizor ma te gałeczki aby ustawić sobie dowolnie intensywność i jaskrawość. Zresztą zawsze jak ściągam nowego vice-a to w pierwszej kolejności zmieniam mu saturation i gamma, nie mogę patrzeć na ten obraz (pół biedy na crt, na lcd rzygać się chce).
nawet jak dawałem wersję exe bomberlandu na csdb to przestawiłem te kolory:
tu
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 25 Lipca 2013, 16:55
Ja nie wiem Panowie dlaczego ale nie zwróciliście uwagi że,
C64:
Procesor 8500, 3,9Mhz prędkość fabryczna.
GPU (VIC)  8568 => 7,88 Mhz, ok 120 kolorów, 64KB Video memory podzielone w bankach 16K
SID, 3 kanały, szum, 4/8/12bit PCM sample => najbardziej ulubiony chip Timberlamera,

itd, itp.

User pisze brednie a Wy nic ;)

wackee:
że paleta C64 jest świetnie przemyślana i wyważona.

A ja słyszałem urban story że sobie siedzieli i koleś pokazał im co się da wycisnąć z trzech rezystorów, to se wybrali takie jakie są. Szkoda że mi się nie udało zakręcić koło chrominancji w drugą stronę bo bym to wdrożył do TDC i byłoby multum palet kolorów \"\"
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: remek1983 w 31 Lipca 2013, 23:33
Kisiel:
C64:
Procesor 8500, 3,9Mhz prędkość fabryczna.
GPU (VIC) 8568 => 7,88 Mhz, ok 120 kolorów, 64KB Video memory podzielone w bankach 16K
SID, 3 kanały, szum, 4/8/12bit PCM sample => najbardziej ulubiony chip Timberlamera,

Rafowy Polonez:
Silnik 1500, 80KM
Prędkość maksymalna 160km/h na czwartym biegu
Spalanie paliwa 7,5l/100km
Komfortowy, bezpieczny, niezawodny samochód dla całej rodziny na każdą kieszeń na wszystkie drogi.

Rozmawiamy o czymś, co nie jest osiągalne dla zwykłego użytkownika, a tym samym nie istnieje.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 01 Sierpnia 2013, 08:50
remek1983:
Rozmawiamy o czymś, co nie jest osiągalne dla zwykłego użytkownika, a tym samym nie istnieje.

... dla usera konsoli.
Tutaj trafiłeś w sedno złomu jakim jest konsola, układy wyspecjalizowane nie pozwalają na rozbudowę, tym samym rzucenie tematu "Jaki Pegasus (wersj) do rozbudowy" na forum koniarzy wywołałby salwy śmiechu. Kopiesz się sam z koniem \"\"
Każdy może sobie rozbudować C64 jak chce, to ile mocy w nim drzemie zależy od usera, jego pomysłowości, kasy, chęci ... itp. Konsola niestety ale jest lamerska.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: remek1983 w 01 Sierpnia 2013, 17:36
Kisiel:
Konsola niestety ale jest lamerska.

Akurat na FB Retrogralni jest krótkie info o magnetofonie do Famicona produkowanym bodajże od 1984 roku. Na dołączonym obrazku jest też klawiatura, do której jest podłączony magnetofon oraz sama konsola. Jesteś pewien, że NESa nie można rozbudować? NES bez rozbudowy ma niestety większe możliwości od C64. Na nic się zdadzą porównania. Fakt jest przykry, ale prawdziwy.
\"Magnetofon
C64 ma wciąż dla zwykłego użytkownika niecały 1MHz, 16 kolorów i niestety widoczna jest o wiele mniejsza ilość pamięci lub też dość kiepskie jej zagospodarowanie i droga rozszerzalność. Jakby nie było kochamy C64, bo to on uczył nas pisać pierwsze programy komputerowe.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: wackee w 01 Sierpnia 2013, 23:09
remek1983
Rozwala mnie że nie rozumiesz dlaczego Twój wywód tutaj wszystkich męczy.
Zapisałeś się na forum Slayera, po czym zaczynasz pisać że jednak Slayer to nie był tak dobry jak Sepultura. Naturalna reakcja userów to "ależ nie męcz się tu z nami, fanami Slayera, usuń sobie konto i zapisz się na forum Sepultury, albo przestań zawracać gitarę i STFU".
Jaśniej?
Czy jak idziesz do kogoś w gości, to też mówisz że dzieci gospodarza brzydkie bo widziałeś w telewizji ładniejsze? \"\"
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 02 Sierpnia 2013, 02:10
Cóż za pokrętna logika, Wacku ;)
Myślę, że user Remigiusz jeszcze Wszystkich Nas zaskoczy swoją nie wiedzą. Magnetofon porównywać z ok 1500 typami urządzeń do C64 \"\"
Chłopie zacznij czytać  zamiast grać, dobra rada.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Skull w 02 Sierpnia 2013, 08:41
Zresztą Famicon był raczej u nas niedostępny.

Oprócz kilku "flagowych" gierek, raczej na Pegasusa dużo nie znajdziemy. Może i na c64 większość gier to szajs, ale są jeszcze programy użytkowe, można podłączyć np. do internetu no i są dema.
Jak miałbym wybierać coś innego niż c64 to i tak nie wybrałbym nes-a.

ps. wg wikipedi nes/klony się sprzedał w ilości 60 mln sztuk. Co oznacza że przynajmniej 3 razy w większej ilości niż c64.
ps2. od Gryzora na c64 zdecydowanie wolę Midnight Resistance - jak puszczali to na 1084S w Baltonie, to myślałem że to gra z Amigi.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: SPC w 02 Sierpnia 2013, 09:35
Cały ten temat to bardzo marna prowokacja. Rozwala mnie jak można porównywać konsole z  komputerem. Motory z samochodami tez porównujesz? Jeden i drugi sprzęt jest przeznaczony do innych celów.
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: mentos w 02 Sierpnia 2013, 15:57
Jeden przemieszczanie a drugi organów udzielanie \"\"
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: zbyndek w 05 Sierpnia 2013, 16:13
Nawet się nie spodziewałem aż takiego rozwoju dyskusji.
Co konsol 8-bit to Atari 2600 przeżywa drugą młodość na demoscenie, ciekawe czy to się aż tak rozkręci w przypadku NESa/Famicoma/Pegasusa/itp.itd/... .
Tytuł: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 05 Sierpnia 2013, 18:21
zbyndek
Zapodaj news'a na Atariarea, tam może koniec będzie inny.
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 26 Grudnia 2015, 12:08
Nawet się nie spodziewałem aż takiego rozwoju dyskusji.
Co konsol 8-bit to Atari 2600 przeżywa drugą młodość na demoscenie, ciekawe czy to się aż tak rozkręci w przypadku NESa/Famicoma/Pegasusa/itp.itd/... .

Sorki, ze odkopuje :)

NES takze przezywa druga mlodosc, scena NES na swiecie mocno rozwienieta i jest masa rewelacyjnych homebrew:

https://www.youtube.com/watch?v=fcDZIbW8r_k
https://www.youtube.com/watch?v=UsfhIAHE5k0

Cieszy fakt, ze takze w PL to sie zaczyna:
https://www.youtube.com/watch?v=Nhja_7N_1Vs
https://www.youtube.com/watch?v=5qOqGYgtLys

Ja takze nieco bawie sie asemblerem 6502 oraz pisaniem czegos na NES/Pegasus/Famicom - srednie efekty, ale moze kiedys..:

https://www.youtube.com/watch?v=UrL4qonJ_zo

https://www.youtube.com/watch?v=JCOJnIQOwNE

https://www.youtube.com/watch?v=eVACUpSFOSM

https://www.youtube.com/watch?v=5bLs_i2z9NM

https://www.youtube.com/watch?v=egHtIlIboyU




Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 26 Grudnia 2015, 13:10
jakis czas temu byla nawet oferta pracy dla developera gier dla snes w pl, cos jest na rzeczy. jeszcze potezne gry na c64 wroca do lask :P
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: hobocti77x w 26 Grudnia 2015, 13:44
<div class=\"quote\"><div class=\"quoting\">cdzam: </div>ale co kogo interesuje Pegasus ........</div>
 Zapewne, jakby Nintendo miało magnetofon, stacje dysków, albo chociaż klawiaturę pobiłoby C64.
C64 sprzedanych miedzy 12.5 do 17 mln jednostek
NES 61.9 mln jednostek.
Chyba jednak pobilo
:)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 28 Grudnia 2015, 15:09
jakis czas temu byla nawet oferta pracy dla developera gier dla snes w pl

SRSLY ? Gdzieś to wypatrzył ? :)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 28 Grudnia 2015, 16:24
jakis czas temu byla nawet oferta pracy dla developera gier dla snes w pl

SRSLY ? Gdzieś to wypatrzył ? :)

BTW - zaraz po tym poście przybyło mi "minusów". Mniejsza z tym kto - ale może ktoś ma pomysł czemu ? Dla osoby która poda najlepsze wyjaśnienie - piwo :P
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Psychik w 28 Grudnia 2015, 18:11
BTW - zaraz po tym poście przybyło mi "minusów". Mniejsza z tym kto - ale może ktoś ma pomysł czemu ? Dla osoby która poda najlepsze wyjaśnienie - piwo :P

kliknalem Ci teraz plus - taki moral support i 100% friendship! :)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 28 Grudnia 2015, 19:13
Pewnie dlatego że sam wysłałeś maliniakowi minusa :) On ma tutaj watahę do zarżnięcia ;)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: maliniak w 28 Grudnia 2015, 20:02
Kisiel zamknij mordę
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 28 Grudnia 2015, 21:15
Idź pobiegaj dobrze zrobi po świętach :)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 31 Grudnia 2015, 11:42
Raf, to gdzie widziałeś to ogłoszenie ?  Przekopałem net, nic nie znalazłem. To byłoby pewnie jedno z niewielu (w skali światowej) "komercyjnych" ogłoszeń, gdzie potrzebna byłaby znajomość 65xx (no, 65c816). Ech... teraz wszędzie tylko ARMy... :P
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 31 Grudnia 2015, 15:55
szczerze to nie pamietam niestety gdzie to znalazlem! ale sie zastanawialem czy aplikowac :P
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: maliniak w 31 Grudnia 2015, 16:39
Było rozmowa o ten ofercie tutaj lub na ppa nie pamiętam już ale oferta jeszcze jest:
http://www.skillshot.pl/jobs/1761-programista-archeolog-nes-snes-at-winzebra-sp-z-o-
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 31 Grudnia 2015, 17:46
Bingo
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: comankh w 01 Stycznia 2016, 22:31
aż popaczałem znów.
co ciekawe z bielska, po nazwiskach paczam - nie znam. puste portfolio, strona taki placeholder troszku - wygląda na outsource bez autorskich projektów (jak dotąd).
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 04 Stycznia 2016, 15:38
Było rozmowa o ten ofercie tutaj lub na ppa nie pamiętam już ale oferta jeszcze jest:
http://www.skillshot.pl/jobs/1761-programista-archeolog-nes-snes-at-winzebra-sp-z-o-

Dzięki !!! :)  Chyba se na tapetę walnę ;)   Podoba mi się tytuł "programista archeolog"... w jednej z firm na tzw. "architektów" mówiliśmy "siostry z Archeo", bo robili taką archeologię, że hej ;)

Hmm... ciekawe - są dwa zgłoszenia. Fiu fiu ;)

Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 10 Lutego 2016, 21:22
Nie wiem co ma sobie ten diabelski asembler 6502, ale co przyjdzie chwila w stylu "mam dosc" to mija pare dni i korci znowu cos grzebac 8)

Pracuje nad gierka obecnie - do testow demo bardzo wstepne: (wymagany emulator polecam nestopia,fceu)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3982901/demo.nes

Jedyne co jest w sumie gotowe jesli chodzi o wykonanie to bohater i jego animacja. Engine w sumie gotowy (+ jakies fixy dojda). Muzyke zrobilem "byle cos pyrkalo" w tle uzywajac Famitracker -  genialny soft do tworzenia muzyki na NES. (Jak ktos nie zna FT: http://www.youtube.com/watch?v=lUQ1H1CkTpc)

Jeszcze sporo roboty - musze sklecic muze, grafike tla, grafike przeciwnikow... No i masa czasu nad projektowaniem poziomow...
Beda klucze, drzwi, zbieranie zlota.
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 13 Lipca 2017, 01:02
Projekt nieco ruszylem ostatnio, kilka poczatkowych mapek w sumie gotowe - da sie przejsc do 4 i 5 mapki, dalej sa puste:

https://www.dropbox.com/s/583t7sahunyw4jb/demo23062017.nes?dl=0
To samo ale nieco trudniejsza:
https://www.dropbox.com/s/9r8vxoj9xt2iz37/demohr.nes?dl=0

(https://s13.postimg.org/udmg7x4nr/mk1.jpg) (https://s13.postimg.org/a7iy91907/mk2.jpg)

A to moj Pegasus Development Kit :) Bo w koncu co za frajda testowac kod tylko pod emulatorami ;D

(https://s23.postimg.org/h5fwfd7dn/2017-06-05-0755.jpg)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: wiertarex w 13 Lipca 2017, 12:58
Niezłe cacko :) To życzę powodzenia w dalszym tworzeniu gierek.
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: ExciterELB w 14 Lipca 2017, 14:24
moj computer nie jest jeszcze gotowy na wchodzenie na onet.. za slaby proc I za malo ramu do ilosci reklam jakie mnie tam zaatakują.
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 14 Lipca 2017, 20:32
A to moj Pegasus Development Kit :) Bo w koncu co za frajda testowac kod tylko pod emulatorami ;D

Docieta ISA, czy mi sie wydaje?
Nie masz problemow ze slaym stykaniem na zlaczu?
Jak bys potrzebowal testera, daj znac priv.
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 15 Lipca 2017, 10:15
Dobre oko :) Tak to ISA, dokladnie z jakiejs plyty serwerowej Fujitsu-Siemens czy jakos tak, byla rewelacujnej jakosci. Ale czy zle styka? Wchodza karty idealnie. Jest moze nieco lzej niz ten slot w oryginalnej konsoli, ale tak bym powiedzial nawet, ze ZA CIEZKO chodzi w konsoli (czasem ciezko wyjac). Zreszta co klon to inaczej wchodza, mialem takie gdzie lekko i takie gdzie ciezko.

Sam programator na USB oczywiscie. Na razie brak pomyslow na rozwijanie mapek, poczekam nieco na 'wene'. Ale za to siedze teraz nad nowym silnikiem - znacznie ulepszonym. Lepsze skakanie, bieganie, wiecej mapek (UNROM-256) itd itd. Jeszcze bym chcial o kompresji nametable poczytac, bo obecnie jeden ekran to sztywne 1024bajty w ROM. Brak pomyslow to najwieksze ograniczenie.

(https://s1.postimg.org/biq9g4swv/mk5.jpg)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 16 Lipca 2017, 00:36
Szacun za projekt.  Pyknij jakąś gierkę na Retrokomp Game Dev Compo: http://retrokomp.org/?page_id=1582&lang=pl_PL (http://retrokomp.org/?page_id=1582&lang=pl_PL) Może być nawet nieskończona. Warto wziąć udział w konkursie!
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 19 Lipca 2017, 17:35
Hmm nieco czasu jest jeszcze. Mam nawet pomysl i chyba wystawie cos NES'owe na ten RetroKomp GDC.
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: dhg w 21 Lipca 2017, 20:54
Fajny devkit, nes toploader? Muszę sobie złożyć w końcu kazzo i jakiegoś devcarta żeby na prawdziwym sprzęcie popykać w hacki nesowskich gier
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 23 Lipca 2017, 00:25
Nie to nie NES, to klon identyczny jak stare pegasusy, tylko obudowa byla ala NES i zlacza padow NES'owe. A sam slot 60pin... W srodku byl kątowy adapter na karty 72pin.

Inna gra, bez nazwy, typowy "maze game".
https://www.dropbox.com/s/53ab5c15ck9kzte/mazegame.nes?dl=0


Co do grania w hacki to chyba jakis SD cart ala te:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3326538.html
http://krikzz.com/store/home/32-everdrive-n8-famicom.html

Bo same devcarty kiepska sprawa - sa mocno ograniczone do danego mappera. A karty SD odpalaja ich sporo.
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 24 Lipca 2017, 10:29
Nie to nie NES, to klon identyczny jak stare pegasusy, tylko obudowa byla ala NES i zlacza padow NES'owe.

Właśnie - to, że nie NES to widać z daleka - charakterystyczne logosy UMC na scalakach ;) O ile się nie mylę, Nintendo procesowało się z UMC za te podróby.

Kurczę, jakbym lata temu wiedział (albo miał więcej kasy) - kiedyś na Wolumenie gdy łaziłem wypatrując czy kto ma scalaki Rockwell'a/UMC/Synerteka itp (generalnie rodzina 65xx) u jakiegoś gościa wypatrzyłem właśnie UMC, gościu miał tego "na laski" - tylko nie kojarzyłem 6538 i pytam co to za cudo, facet mówi że "do Pegasusa". Ciekawe rzeczy dało się w czasach świetności giełdy tam znaleźć :)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 08 Sierpnia 2017, 11:42
W koncu udalo mi sie ogarnac kod przeciwnikow, ktorzy biegaja za bohaterem. Juz mialem dosc bo byly ciagle problemy z kolizja przeciwnikow miedzy soba, ale udalo sie.

https://www.youtube.com/watch?v=Xr4ZIYmKVWM

Czasem obiekty znikaja, ale to wina ograniczen NES'owej grafiki - jak za duzo obiektow na jednej lini horyzontalnej to te o mniejszym priorytecie znikaja (wprawdzie filmik zgrany z emu, gdzie te ograniczenie wylaczone w czasie emulacji, ale widze tez potrafi zniknac).


Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: dhg w 13 Sierpnia 2017, 08:22
[...]
Co do grania w hacki to chyba jakis SD cart ala te:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3326538.html
http://krikzz.com/store/home/32-everdrive-n8-famicom.html

Bo same devcarty kiepska sprawa - sa mocno ograniczone do danego mappera. A karty SD odpalaja ich sporo.

Zdaje sobię sprawę że devcart zrobiony z "oryginalnego" karta będzie ograniczony do jednego mappera, ale zabawki pokroju everdrive czy krzysiocart póki co są poza moim zasięgiem.

Wracając do devkitu to TEN (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3131101.html) wynalazek Krzysia wydaje się idealny do testowania gier homebrew i ich zachowania dla pal i ntsc
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 14 Sierpnia 2017, 01:11
Przy bardzo skomplikowanych projektach PAL to moze sie przydac. Jednak ogolnie roznice nie sa tak wielkie - przynajmniej nie spotkalem sie nigdzie w dzisiejszych homebrew aby byly roznice w odpalaniu ich na PAL/NTSC. Ogolnie dzis ogranicza sie do wyswietlania lub niewyswietlania gornych/dolnych 8pixeli obrazu (pal 240p, ntsc 224p). Zreszta dawniej problem byl raczej w odpalaniu gier PAL na NTSC, natomiast NTSC na PAL zazwyczaj bylo ok. PAL ma nieco wiecej "czasu" dla programisty (czas przerwania VBLANK/NMI) niz NTSC, wiec jesli cos bylo w NTSC to zazwyczaj na PAL bylo ok. Ale juz kod zoptymalizowany w PAL i odpalony na NTSC sprawial problemy. Dzis raczej kod pisze sie pod NTSC. :)

KrzysioCart widze na allegro za 249zl.

Ja teraz zakupilem za grosze kilka brakujacych mapperow. Wczesniej mialem NROM, UNROM do 256KB i MMC1 z CHRAM do 512KB. Kupilem MMC1 PRG+CHR, MMC3 PRG+CHR i MMC3 PRG+CHRAM. To taka zdecydowana wiekszosc pupularnych gier. W sumie zbytnio nie chce mi sie juz bawic w przerabianie, glownie zalezy mi na UNROM-256 bo jego uzywam programujac :)
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 10 Października 2017, 19:34
Micro Knight 4 praktycznie ukonczony, jedynie trzeba by potestowac calosc dokladnie. 16 monet do zebrania aby ukonczyc gre.

https://www.dropbox.com/s/1me3q9xlbr3nni1/micro_knight_4_v0.9.9.nes?dl=0

Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 02 Grudnia 2017, 15:00
Dwa nowe projekty. Wzorowane na Bomberman/Dynablaster oraz Pac-Man. Grafika i muzyka tymczasowe, skupiam sie na kodzie a potem zobaczymy z oprawa.
Maja linki do plikow ROM w opisie (linki maja nowsze wersje niz na filmach btw).

https://www.youtube.com/watch?v=wUgqEbaAWwM (https://www.youtube.com/watch?v=wUgqEbaAWwM)

https://www.youtube.com/watch?v=xin4eH7Bf4A (https://www.youtube.com/watch?v=xin4eH7Bf4A)

I dwie inne jeszcze gry wczesniejsze:
https://www.youtube.com/watch?v=6vRymmRhPPo (https://www.youtube.com/watch?v=6vRymmRhPPo)
https://www.youtube.com/watch?v=LlZI4XYxdfw (https://www.youtube.com/watch?v=LlZI4XYxdfw)

Zastanawiam sie nad pisaniem czegos pod C64 lub Atari 8-bit. Niestety nie wiem czym i jak ugryzc temat, wiec jakies info od zera mile widziane. Jaki kompilator, jaki soft do msx/gfx itd itd.

Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 02 Grudnia 2017, 19:49
Codebase64.org
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Joker w 03 Grudnia 2017, 02:24
Siudym myślę, że sporo się dowiesz na forum Lemon64 w 'games', 'gamedev' np. ja ostatnio sporo się dowiedziałem o fizyce poruszania postaci, przedmiotów itd. itp.

jako edytor kodu dobry będzie 'C64 studio'
do map levelów 'Charpad', 'Vchar64'
do postaci i przedmiotów 'Spritepad'
Tytuł: Re: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 19 Kwietnia 2018, 13:21
Jakos ciezko mi sie zebrac, ale w koncu musze sprobowac :) I tak domyslam sie, ze narzedzia do tworzenia czegos na C64 sa duzo lepsze niz na NES. W koncu to niewyobrazalnie wieksza scena. No i tez chcialbym sprobowac cos na male atari.

Wczoraj nieco wrocilem do NESASM i taki spontaniczny twor:

Jaka gra sie wzorowalem chyba kazdy wie :)

https://dl.dropboxusercontent.com/s/pc95stsdc03h5u4/cybroitek_demo.nes (https://dl.dropboxusercontent.com/s/pc95stsdc03h5u4/cybroitek_demo.nes)

(https://s14.postimg.cc/sywq1r5r5/cybroitek_demo_1_001.jpg)
Tytuł: Odp: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 28 Stycznia 2021, 13:55
Niestety nie udało mi się jeszcze spróbować wyskrobać coś na C64, ale zauważyłem, że Jelcynek z kanału Jaskinia Prawiczka rozpoczął jakiś ciekawy projekt na C64 w ASM, który solidnie naświetli ten temat. :)

A to trzy projekty na NES mojego autorstwa, stylizowane na gry z C64/Atari, mocno wczesne wersje, proby podrobienia mechanik tych gier (oczywiscie kopia "na oko" po swojemu rozgryzione mechaniki). Wszystko na raty w wolnym czasie, a jest to strasznie wszystko "czasożerne" :

"Kapitan Sowa" - taki miszmasz Keystone Kapers i Montezuma's Revenge.

https://www.youtube.com/watch?v=eXdPLyfyFg0

(https://i.postimg.cc/sfHcVKjw/sowa.jpg)

Keystone Kapers - gra ma proste mechaniki, powinna sie udac kopia:

https://www.youtube.com/watch?v=9zztsFbHTX0

(https://i.postimg.cc/NMVXPkfQ/keystone.jpg)

Oraz Jet Set Willy:

https://www.youtube.com/watch?v=1-rR4yDwAa4

(https://i.postimg.cc/gjyZx18r/jetset.jpg)

Tytuł: Odp: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 28 Stycznia 2021, 16:31
Bajer, w jakim jezyku i jakim IDE dzialasz?
Tytuł: Odp: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 28 Stycznia 2021, 18:11
Asembler 6502. Sam asembler to NESASM3 bez GUI wiec caly kod w notepad potem kompilowany plikiem .bat.
Tytuł: Odp: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: Raf w 01 Lutego 2021, 16:45
Jak sie czlowiek przyzwyczaic do programowania wysokopoziomegowego z debuggerem na poziomie kodu zrodloweo w JAVA itp itd, to taki lovlewvel boli :P zarzuc wiecej prosze :)
Tytuł: Odp: Onet o Pegazusie
Wiadomość wysłana przez: siudym w 05 Lutego 2021, 19:33
Wiekszosc mam na kanale YT, pliki ROM w opisach zazwyczaj. Ja akurat nie mam doswiadczenia z jezykami wysokiego poziomu, wiec nie mam porownania :) Jedynie kiedys w latach 90'tych nieco AMOS na Amidze, ale niczego fajnego nie zrobilem wtedy.

Dwa ciekawsze ostatnie moje projekty na NES to:

"Kazik i tajemnicza świątynia"
https://www.youtube.com/watch?v=IcxG0DkihpQ

"Kuku-Ruku"
https://www.youtube.com/watch?v=Vw2JcSjE_Ts