C64Power Forum

Inne => Scena => Wątek zaczęty przez: Kisiel w 17 Maja 2013, 02:35

Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 17 Maja 2013, 02:35
User Comment
Submitted by Groepaz on 15 May 2013
so poland will become a dangerous country ? oooops. did i ....... /o\

Zastanawiam się co w tej pełnej "musgownicy" siedzi poza gestapowskim kutasem :P
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 17 Maja 2013, 11:38
Link ? Nie mam czasu na przeglądanie CSDB dzisiaj ;)
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: kenji w 17 Maja 2013, 20:05
Daj linka szefie.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 17 Maja 2013, 21:07
http://csdb.dk/release/?id=118639

wacek to jest wacek ;)

Ten szkop to ma całkiem zrytą pyte... jak zapodałem linka do UK1541 to  napisał że on nie wierzy w filmy z YT...  GA MA TDC to też fake \"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Puma w 17 Maja 2013, 23:05
Olać gnoja
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Czerwca 2013, 11:55
najnowszy wynalazek, "Top onefile Demos"  \"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 15 Czerwca 2013, 18:48
Mnie tam odpowiada. Takie "Daah, those acid pills!" i inne mikroprodukcje z "Demo of the Year" masowo zasypaly Top10 i kalibrem raczej nieszczegolnie pasowaly do pozycji typu "Coma Light 13", "Edge of Disgrace" itd.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Czerwca 2013, 20:48
No cóż jako lajkonik w temacie DEMO, DEMO DYSKOWE, DEMO PLIKOWE.
Greopaz powinien wprowadzić kategorię na Silesia Party 7, X-Party COMPO:
DEMO PASUJĄCE DO PORZĄDKU W GESTAPO  :P

Nie ma rozdziału na compo, gdzie są produkcje prezentowane aka dema, na demo jedno plikowe czy dyskowe ale jest np. 4K. 64K itp. Twór sztuczny i wykreowany tylko przez to, że ludzie sobie jaja robią na csdb z votowaniem, więc problemem jest głosowanie.

Więc w całości się z Tobą nie zgadzam \"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 16 Czerwca 2013, 19:33
Kisiel:
(...) na demo jedno plikowe czy dyskowe ale jest np. 4K. 64K itp.

No jednoplikowka to sila rzeczy ≤64kB, takze miescisz sie wewnatrz drugiej wymienionej kategorii.

Z racji objetosci, takie produkcje czesto ograniczaja sie do pojedynczego efektu plus/minus scrolla i tyle w nich "dema w demie". Wiecej powodow do dokonania rozdzialu nie potrzebuje, ale co ja tam sie znam...

\"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: kenji w 16 Czerwca 2013, 20:47
Na C64 jeszcze nie widziałem kategorii intro 64k \"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 16 Czerwca 2013, 23:33
kenji:
Na C64 jeszcze nie widziałem kategorii intro 64k

No ale F7sus4 nie musi tego wiedzieć. 64K było wymyśloną kategorią na maszyny 16/32B, po prostu do C64 nie da się wczytać 64KB danych t.j.65536 bajtów... dlatego jest kategoria 4096;)
Jedyną kategorią wymyśloną na potrzeby intra była produkcja Real Time/Esm z tego co pamiętam ;) To było jakieś intro 32K czy cuś.

A wracając do trudności i efekciarstwa, jest różnica w demie plikowym a dyskowym w postaci takiej, że efekt jest liczony/przeliczony w czasie rzeczywistym lub też przeliczony jest odczytywany z dysku ala animacja... czym starsi koderzy się brzydzą ;)
To powoduje, że demo One-der, Downfall, fr-08, fr-030 bije koderskim łbem większość dem dyskowych, właśnie dlatego że nie czytają z dysku precalków, obrazków i muzy.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: kenji w 17 Czerwca 2013, 00:06
Tabelkologia górą! Pewnych rzeczy nie ominiesz.

Dla mnie zawsze perełkami były intra 4k. Czapki z głów. Wczoraj na demoshow było kilka zajeb... interek. Gwoli prawdy też trzeba przyznać, że sporo pomagają windowsowe biblioteki, czy też directx. Kiedyś jeśli w intrze 64k chciałeś mieć głos, to musiałeś sam playera napisać. Wielu też poległo na własnym silniku.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Skull w 17 Czerwca 2013, 09:22
A mnie akurat rozróżnienie kategorii na one file demo się podoba - i wcale nie prawda że stacji się używa tylko jako dodatkowego ramu. Same loadery to już sztuka demoscenowa - co prawda ostatnio ogranicza się do wybierania gotowych rozwiązań, ale i pojawiają się perełki w rodzaju Bongo, które chcą zerwać z dotychczasowym porządkiem.
No i zaraz po speedcode (który powienien być gerowany programowo - lub spakowany) największe dane to jednak grafika - nie da się ukryć że nieodłączny element demonstracji, cieszący oko widza - jak to pogodzić z jedno plikówką?
Nakład pracy jest też różny, długie dema to też często praca zbiorowa, a więc trudniejsza koordynacja wykonania.
I w drugą stronę, pewne perełki jednoplikowe ginęły już na starcie wśród wielkich tytułów, teraz je widzę na drugiej liście od razu.
Co do osoby Groepaz-a to zwykły nadęty burak.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 17 Czerwca 2013, 12:03
Produkcje 256b, 1kB, 4kB, 32kB, 64kB etc. zasadniczo sa jednoplikowe i kazdy z tych rozmiarow jest w roznym stopniu popularny na roznych platformach (64kB przy C64 tez mnie zartobliwie zaskoczylo). Roznica z intrami na PC jest obecnie taka, ze korzystaja z zasobow zewnetrznych (player w .dll, shader w .dll, czcionka systemowa) i nie jest to wliczane do limitu wewnatrz kategorii rozmiaru; 15-20 lat temu nazywano to cheatem/lamerstwem. W temacie CSDB, sprawa do rozstrzygniecia jest raczej "intro vs one file demo", bo o ile dla wiekszosci platform, intro=demo ograniczone rozmiarem, tutaj pojawilo sie kryterium pojedynczego pliku. Trafne tak samo, co oryginalne.

\"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Skull w 17 Czerwca 2013, 14:08
Dla mnie Intro, to dzieło jedno efektowe - kojarzy mi się bardziej z crackingiem gier. Z oczywistych względów nie powinno przekraczać pewnej ilości pamięci (bo jeszcze jest gra \"\"
Czyli 16kb do 24 kb max. Ale to tylko moje wyobrażenie, wiem że definiowane jest trochę szerzej.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 17 Czerwca 2013, 19:06
Skull: O ile na C64 "intro" kojarzy sie bardziej z czolowka przed scrackowana gra, o tyle na PC nazywano to konkretnie "cracktrem". Czolowki na PC wrzucane byly jako osobny .exe do katalogu z gra, anizeli doklejane przed uruchomieniem - niewykluczone, ze stad to rozroznienie. Na scenie PC trwaja obecnie dyskusje, jaki jest sens rozdzielac intra 64kB od dem, skoro mozliwosci generacyjne algorytmow wizualnych najnowszych shaderow stwarzaja takie mozliwosci, ze roznica praktycznie sie zaciera; zreszta, wiele wspolczesnych parties z powodzeniem organizuje juz "mixed" demo/intro. Jedyna przeszkoda jest, tak naprawde, soundtrack - plik OGG/MP3 zabiera megabajty, podczas gdy sciezka napisana w odpowiednim sofcie na pregenerowanych presetach potrafi zajmowac niecale kilka kilobajtow i czesto brzmiec na zblizonym poziomie.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: kenji w 17 Czerwca 2013, 20:08
Dlatego uważam, że postęp techniczny zabił scenę na PC. Coś, co kiedyś zapierało dech w piersiach, dzisiaj nie wzbudza już takich emocji.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 17 Czerwca 2013, 20:58
Kenji: Gdybys myslal inaczej, zapewne nie udzielalbys sie na takim forum. Z mojej perspektywy, lepienie w 64kB na PC mialo jeszcze sens na wczesnych shaderach, czyli wysokosci ok. 2000-2002 roku, przy produkcjach pokroju FR-08. Obecnie, efekty osiagane sa czesto w sposob polautomatyczny i posluguja sie sztampowymi algorytmami; zreszta istnienie demotooli powinno mowic samo za siebie - sklecenie produkcji w takim sofcie wymaga takiego samego skilla, co "kodowanie" w Intro Designerze na C64. Moze dlatego coraz bardziej docenia sie na scenie PC kategorie typu 4KB i 256B - rzeczywiscie trzeba sie w nich napocic. Na chwile obecna, mimo uplywu lat, niewiele produkcji moze rownac sie z Elevated, chociazby - prawdziwy majstersztyk.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: kenji w 17 Czerwca 2013, 21:25
No właśnie. Generatory i inne takie. Jak już coś oglądam, to tylko 4kb. Dema z Revision wizualnie fajne, ale nie czuję przy nich tego dreszczyku, jaki był przy produkcjach Pulse czy później Sunflower. Jeśli chodzi o intra 64kB to utknąłem na Frontpage.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: wackee w 18 Czerwca 2013, 09:38
Kisiel:
Jedyną kategorią wymyśloną na potrzeby intra była produkcja Real Time/Esm z tego co pamiętam ;) To było jakieś intro 32K czy cuś.

Nie było. Na North Party V1 było intro compo, przy czym warunek był taki żeby nie używało pamięci powyżej $8000. Wiem, partycypowałem ;)
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: wackee w 18 Czerwca 2013, 09:40
kenji:
Jeśli chodzi o intra 64kB to utknąłem na Frontpage.

Sprawdź sequel ;)
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 21 Czerwca 2013, 15:56
Gościom puszczają zwieracze :

tempest
" Seriously, Groepaz: Fuck you."

Może, jako moderator CSDB on średnio się do tego nadaje co?
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: F7sus4 w 21 Czerwca 2013, 18:48
A wszystko zapewne dlatego, ze Tempest ma na scenie PC kilka zaznajomionych osob z Polski i daleko nie trzeba tutaj szukac. Ogolnie, cala ta akcja z Grübasem w roli glownej byla ponizej pewnego poziomu juz od samego poczatku. Wychodzi sloma - nie z butow to z czlowieka.

\"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Skull w 21 Października 2013, 10:30
Widzę że temat powraca jak katastrofa Smoleńska \"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 21 Października 2013, 16:43
Skull:
Widzę że temat powraca jak katastrofa Smoleńska

Myślę, że katastrofa Smoleńska nie ujawniła tylu ukrytych mechanizmów działających w CSDB jak na przykład ten:
Celtic:
"Just as Kisiel & Wegi downvoted 'Artphosis'"

Wiedziałeś, że paru debili którzy uważają siebie za arcy ważnych moderatorów adminów, głosuje wiedząc kto jak głosował ?
Bo ja nie \"\" Podejrzewałem tylko, że każdy debil będzie ciekawy od kogo dostał like'a
Trolując dużo się dowiedziałem kto jest trolem kto komu pomaga i jak wygląda CSDB od środka.
@Wegi, kurwa przestań pisać przez googla bo to chujnia z grzybnią jest. Google podstawia wyrazy bez składu np. prawo to right czy law ??

PIERWSZY podkurwiony:
http://csdb.dk/forums/?roomid=7&topicid=100328#100331
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 25 Października 2013, 21:23
GPZ:
"This demo has everything most polish trackmos fail to impress me with. Including demoparts that are enjoyable for more than 5 seconds. And actual music."
To było jak Data zjebał press space, nikt nie mówił po polsku :P

GPZ:
so poland will become a dangerous country ? oooops. did i ....... /o\
Submitted by Bob
Poland? my wife come from Poland. totally unexpected I must say...

Myślę, że Szmalcownicy ze Słowacji jak Roman powinni mu lizać dupę za chamskie antypolskie hasła. Carrion uważa, że GPZ jest dobry.
Ja też tak uważam, byle na mydło jak za starych dobrych gestapowskich czasów :P
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: SUDi w 26 Października 2013, 10:15
Kisiel:
Myślę, że Szmalcownicy ze Słowacji jak Roman powinni mu lizać dupę za chamskie antypolskie hasła.

Można coś więcej na ten temat, bo nie jestem na bieżąco...ten Roman? antypolskie? hmm, jestem zaskoczony...
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 27 Października 2013, 00:46
ja bardziej:
Wackee:
"If you haven't noticed I'm also a significant contributor to the site. And I'm putting much heart into it.
Please understand, that this blatant aversion is starting to piss other people off, also. We feel not treated as equals here."

nie no pierdole jak zawsze.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: wackee w 03 Listopada 2013, 09:43
Kisiel, nie zrozumiałem do końca o co jest do mnie zarzut ;)
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 03 Listopada 2013, 10:19
haha... no fakt zawsze można tak to przekręcić

najbardziej mi ta sytuacja z zarządem przypomina "Das Experiment", socjologiczne zjawisko poszło w kierunku kompletnie innym niż było na początku, nadużycia władzy dopełniają ten obraz ludzkiej nędzy i rozpaczy. Mój popcorn o dziwo się trolom nie spodobał ;)
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: wackee w 03 Listopada 2013, 17:36
Kisiel, ty faktycznie chyba masz problem z angielskim.
W mojej wypowiedzi napisałem że traktowanie nas na csdb jako ludzi drugiej kategorii wkurwia nie tylko nas, ale i innych (przykład HCL).
Przecież to jest ta sama strona barykady, co ty.
To o co ci chodzi do cholery??
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 03 Listopada 2013, 18:25
no i dlatego to przytoczyłem, CSDB przez gadanie się nie zmieni.

Edit:
I jeszcze jedno, CSDB jako takie przypomina komara w bursztynie z lat 90'tych.... ostatnio GPZ złapał zdziwko że compo wygrał player WAV zrobiony na REU...no cóż wild to wild.... nie do ogarnięcia ;)
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Data w 03 Listopada 2013, 23:51
Groepaz wygrał ze mną batalię o to, że REU nawet 16MB ma widzieć w trybie DMA tylko 512KB na raz, bo Commodore, gdy wypuściło REU w 1985 tak właśnie zrobiło (bo miało 512KB...oczywiste) . Mało tego, znając C i będąc w VICE team po naszej sprzeczce zmienił implementację Vice 2.2, które miało REU z pełnym DMA na pamięć stronnicowaną po 512KB pod płaszczykiem zgodności z modowanymi REU z lat 90tych. Poprawka weszła  w Vice 2.3.

Groepaz to SSman, a nie gestapowiec. Facet ograniczy platformę, byleby tylko zatrzymać się w swoim kochanym 1990 roku, gdzie brandzlował się przy demach częściowych press space. Dlatego nie pozostawił na mnie suchej nitki, gdy objechałem demo Offence za monotonię, stare efekty i zaki, które już były w innych demach.

Dlatego nie dziwię się, że nie spodobało mu się, że wygrałem Wild programem, który działa i tak o niebo gorzej, między innymi dzięki jego wkładowi w implementację REU.
To, że uwielbia z powodów formalnych czepiać się Kisiela na CSDB, bo nie dodał schematu, screena, czy czegoś, to już osobna, ale równie śmieszna historia.
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: wackee w 03 Listopada 2013, 23:57
Dyskusja o wrap'ie w REU dla mnie jest idiotyczna, ponieważ najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest umożliwienie przełączania tego jako opcji w konfiguracji.
Prościej już się nie da zadowolić obu stron dyskusji. Nie wiem komu miałoby to zaszkodzić?
Baj de łej, czy po tym patchu działa nadal BLUReu? \"\"
Tytuł: Groepaz story begin.
Wiadomość wysłana przez: Data w 04 Listopada 2013, 00:11
BlueREU działa bez problemu na starszych Vice, które wrap mają tam, gdzie wg. mnie powinny, czyli zawsze na końcu aktualnie wybranej pamięci. Gdyby Groepaz chciał poprawić kompatybilność, zaprogramowałby wrap dla pojemności odpowiadających komercyjnie sprzedawanym w tamtych czasach rozszerzeniom. Nie zrobił tego, choć sugerowałem takie rozwiązanie. Mało tego, nie znam ani jednej produkcji, która wyłozyłaby się z tego powodu, wiec...