C64Power Forum

Ogólne => News => Wątek zaczęty przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 09:25

Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 09:25
http://www.youtube.com/watch?v=OpbzO8s-8F0&feature=plcp
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 07 Grudnia 2012, 09:56
Rozpuszczam wici :]. Świetna wiadomość! Szkoda, że wchodzi na prawa autorskie bo pokusiłbym się to wydać, żeby gra miała też ładną oprawę choć RGCD sprzedawało Jars' Revenge poza swoim sklepem na eBayu \"\". Chociaż... bombermanów tyle powstało ;].

Silnik jest świetny, grałem w to sporo. Może potrzebujesz betatesterów? ;]

P.S. Na video nie widzę bosów.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 10:01
Preview będzie już za chwilkę - 12 leveli,
Boss jest na razie jeden ale za to "Duży" \"\"
no i tryb multiplayer nawet do 5-ciu graczy (2 joye + na przystawce z bombmanii kolejne 2 joye + klawiatura)

a co z tymi prawami autorskimi ? Nazwa "Bomberland" nie jest używana.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 07 Grudnia 2012, 10:11
Chodzi mi o podobieństwo do oryginału: ludziki, muzyka, koncepcja - te trzy elementy występują jednocześnie więc zbieg okoliczności raczej wykluczamy.
Sprawdzę po pracy jak to tak naprawdę z tymi prawami jest.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 10:24
no ale przecież jest mnóstwo klonów.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Grudnia 2012, 10:40
Może ja czegoś nie rozumiem, ale czy ktoś to zastrzegał w Polsce jako wzór użytkowy?
To nie jest przywłaszczenie kodu software, czy znaku towarowego (np. Mario Bross, Prince of Persia itp.) W przypadku naruszenia znaku obowiązuje tutaj zapłata autorowi % od zysku... którego nie ma. Nie kumam o co Tobie chodzi.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Puma w 07 Grudnia 2012, 11:08
Gra wygląda bosko
Pewnie olo będzie ją sprzedawał na cart'ie heh
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 07 Grudnia 2012, 12:29
Nie pytałem jeszcze o to Skulla, ale chciałbym docenić jego pracę w ten sposób, by wydać tę grę na karcie w bundle albo osobno. Komercyjna gra z Polski w Polsce wydana! Jest ona świetnie napisana, ficzer z adapterem jest genialny! Dlatego jeżeli Skull chciałby pójść w tę stronę: byłaby to świetna sprawa gdybym mógł pomóc w wydaniu tego czyli zająć się całą komercyjną stroną projektu. W/g woli Skulla mogłaby być dostępna np: wersja do ściągnięcia za darmo, itd. Wszelkie formy w/g jego uznania.

Jeżeli więc Skull myślisz, że to dobry pomysł to temat możemy w tym kierunku rozwinąć. Nie wiem więc czy w tym aspekcie jakiekolwiek prawo mogłoby być naruszone, stawiam tutaj pytajnik i liczę na spojrzenie przez Was fachowym okiem.

Rzeczywiście tak jak Kisiel pisze: kod jest autorski (i bardzo sprytnie rozwiązany), ale cała reszta opiera się na zapożyczeniu. Tutaj Bomberman Land na przykład na Wii z 2006: http://en.wikipedia.org/wiki/Bomberman_Land_(Wii)
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 07 Grudnia 2012, 12:30
Pięknie gra się prezentuje! Well done! Czekam na final version \"\"
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Grudnia 2012, 12:43
V-12/Tropyx:
Czekam na final version

A ja czekam jeszcze na czołgi kaki ;)
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 13:06
BagoZonde  spokojnie.... \"\"

to filmik na razie, gra jest k^sko czasochłonna, ale nie będę ukrywał że już dostałem propozycję wydania jej na cartridge dużo wcześniej. Na razie preview "pod choinkę" będzie ogólnodostępny, i prócz mniejszej ilości leveli i kilku "dodatków", to już całkiem pełna wersja [pewnie się znajdzie też kilka błędów do wyeliminowania] - potem zobaczymy.
Aha, gra jest "portable" - wystarczy przenieść na dowolny nośnik pliki (no może oprócz magnetofonu) i będzie działać, mimo doczytywania i zapisu highscore/setupu (transmisja kernalowska, trochę zmodyfikowana, ale trzymająca standard, tylko po stronie c64) -  czyli będzie działać i z SD i HDD itd.


Co do praw autorskich - gra jest niezaprzeczalne wzorowana na produkcie hudson softu (a Bombmania to nie jest?), ale nie jest to kopia, nawet w części (oryginalnego kodu nie znam, pewnie byłoby mi łatwiej), grafika jest ręcznie pikslowana (do możliwości c64) i nie ma nawet mowy o jakiś konwertach, zresztą oprócz kilku stworków, są to całkowicie oryginalne pomysły. Muzyczkę napisał Conrad - to co leci w tle to jego kompozycja na SID-a.
Bomberland to nie BomberMAN Land
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 07 Grudnia 2012, 13:17
Skull, trzymam więc kciuki i mogę zaoferować ograniczenie się do roli promocyjnej więc ślij do mnie info, a ja będę rozsyłał wici :].

Skull:
BagoZonde spokojnie.... \"\"

Nie da się ukryć, że projekt mnie ekscytuje.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Grudnia 2012, 13:20
A moszna do MA wrzucić prev.?
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 13:23
no i nawet jakby doszło do sprzedaży cartów, to raczej się "nie dorobię" - o może tyle, że żona będzie patrzyła "łaskawszym" okiem, na te moje "hobby".
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 13:26
Kisiel
działało z GA \"\" na MA jeszcze nic nie wrzucałem.

Co do carta - właśnie przydałby się z możliwością zapisu - niewielkiego obszaru - ok 32-64 bajty
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 07 Grudnia 2012, 13:27
Skull:
Bomberland to nie BomberMAN Land

Akurat mnie nie trzeba tego ilustrować, z interpunkcji i błędów typo jestem bardzo dobry ;]. Firmę uratowałem już prawdopodobnie parę razy od błędów drukarskich, literówek, etc. na 5-8 tysi, których to błędów nikt ze sprawdzających łącznie z grafikiem nie zauważył a mogłaby być z tego rzepa ;]. Bomberland i Bomberman Land są to dwie różne nazwy, chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że dużo elementów jest bardzo podobnych :]. Nazwijmy to "łudząco podobnych" ;].

Skull:
Muzyczkę napisał Conrad - to co leci w tle to jego kompozycja na SID-a.

No na SID-a napisał to Conrad, tak, ale kompozycja zapożyczona np: z DynaBlaster na Amigę, w którą zagrywałem namiętnie:
http://www.youtube.com/watch?v=DMNxOmNzfb0

Co do wydania wiadomo, że nie można na tym zarobić kokosów, ale mam i na to świetny pomysł, który realizuję. Nie zdradzam szczegółów.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 13:34
BagoZonde:
ale kompozycja zapożyczona np: z DynaBlaster na Amigę, w którą zagrywałem namiętnie:

ba sam mu poleciłem żeby się wzorował, ale kompozycja ma własną aranżację i nawet zaryzykuję że jest lepsza od orginału.

I myślisz skąd pomysł akurat na ten port - ciupaliśmy w Dynę godzinami, a wersji na c64 nie było \"\"
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 13:37
a miała być :
http://www.gamesthatwerent.com/gtw64/dynablaster/
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 07 Grudnia 2012, 13:45
Skull
No muzyka jest wzorowana ściśle, więc aranżacja a nie oryginalna kompozycja :].

Powiem Ci szczerze Skull, że wierność wiernością, ale ja wolałbym żeby Bomberman miał głowę czaszki (takiej zabawnej żeby nie straszył). Taki Bomberskull albo Bomberskulls :]. Można zawsze wariację zrobić.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 07 Grudnia 2012, 13:46
Skull:
Aha, gra jest "portable" - wystarczy przenieść na dowolny nośnik pliki (no może oprócz magnetofonu)

Czy objętość gry jest tak duża, że nie da się z niej zrobić jednoplikówki? ;)
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 07 Grudnia 2012, 13:51
V-12/Tropyx:
Czy objętość gry jest tak duża, że nie da się z niej zrobić jednoplikówki? ;)

"Światów" jest w oryginalnej wersji 8 z tego co pamiętam, muzyka w tych światach jest różna. Oprócz tego można się pokusić jeszcze o intro i outro. Jeszcze screen z całą mapą - w oryginale większy niż ekran. Jeżeli więc miałoby to wszystko być tak jak w oryginale, jednoplikówka myślę, że może być to za mało. Skull wie lepiej ;].
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Grudnia 2012, 14:20
Skull:
działało z GA  na MA jeszcze nic nie wrzucałem.

TZN. wrzuciłeś do Flasha??? Bo nie kumam \"\"
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Grudnia 2012, 14:31
V-12/Tropyx
tak, nie mieści, a przez ostatnie pół roku tylko redukowałem/optymalizowałem kod \"\"))) i nie będę tu odkrywczy - najwięcej zabiera grafika (nawet spakowana), pamiętać trzeba też że ram to nie tylko dane, trzeba też mieć jeden bank na wyświetlanie tego wszystkiego - czyli 1/4 pamięci jest nie do przechowywania i nie jest to demo gdzie cyklicznie doczytujesz dane zamazując "to co już było".

tzn. w tej chwili działa to tak że w pierwszym pliku jest menu i gra i grafika i muzyka - ale po przejściu z menu do gry - menu zostaje zamazane (tabele do gry, depack), i aby wrócić to menu trzeba znów dograć.

Kisiel, masz mnie - nie wiem czy działa, tylko wrzucałem ją do karty toolsami Wegiego, i odpalałem (tak jak każdy inny plik), nie wiem czy działa doczytywanie, jeśli ramcart jest traktowany jako kolejne urządzenie na szynie to powinno.
Preview nie korzysta z rejestrów rozszerzonej pamięci (bo i po co? to ma działać wszędzie).
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: ExciterELB w 08 Grudnia 2012, 20:34
heh.. dyskietka z tą grą siedzi u mnie właśnie w amigowej stacji \"\"
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: runstop w 10 Grudnia 2012, 18:46
Skull:
tryb multiplayer nawet do 5-ciu graczy (2 joye + na przystawce z bombmanii kolejne 2 joye + klawiatura)

wow!
2 pytania
-czy można gdzieś kupić taką przystawkę?
-czy obsługuje tylko bombmanię, czy także inne gry
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 10 Grudnia 2012, 19:02
Smaczny kąsek, \"\"
Próbowałem uruchomić demo na Frodo, nie idzie dalej po ekranie ładowania.  Zaraz sprawdzę na  C64.
Super dynamiczna rozgrywka, fajna muza.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Puma w 10 Grudnia 2012, 19:56
na vice i ccs64 działa bez problemów
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: ruter w 11 Grudnia 2012, 17:32
Bee a u mnie nie odpala poza tym pierwszym ekranem (na mmc2iec) a jak jakoś przerzucę na dyskietkę to oprócz tego krzaki w tym ekranie i nic poza tym. Muszę sobie załatwić starego laptopa+x1541, a teraz czekam na oficjalną wersję na dyskietce cartridge czy na czym tam będziecie rozprowadzać ;)
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 12 Grudnia 2012, 08:29
runstop
runstop:
2 pytania
-czy można gdzieś kupić taką przystawkę?
-czy obsługuje tylko bombmanię, czy także inne gry

tak można kupić:
http://www.protovision-online.de/shop/product_info.php?products_id=34&language=de
albo nawet zrobić samemu:
http://markuskunn.wordpress.com/2012/10/01/four-player-adapter-cga-for-commodore-64/

jest jeszcze kilka gierek (poszukaj na tej stronie protovision)

StaryMarabut:
nie idzie dalej po ekranie ładowania

na frodo nie sprawdzałem, ale to słaby emulator (rozumiem że na komórki jedyny?)

ogólnie to zabawiłem się w małe zamieszanie przy starcie, i jak są zmienione wektory obsługi, to może "nie pójść", na gołym sprzęcie MUSI.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 01 Lutego 2013, 00:09
Hej!
Skleciłem adapter na dodatkowe dwa dzoje.  Czy jest opcja w Bomberland zamiany  miejscami graczy ?    Gracz 3 (klawiatura) z gracz 5(czwarty joy).
Chodzi mi o to, by była mozliwośc grania we czworo, każdy joy-em.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 01 Lutego 2013, 09:17
Hmm, ponieważ w preview, nie zmieściło mi się multiplayer menu (właśnie do wyboru interface-ów graczy), ustawiłem je na sztywno.
Rozwiązanie "na szybko" to - jak już ustawisz rozgrywkę na 3 lub 4 graczy i uruchomisz tryb Deathmatch to zrób freeze i wpisz do komórki $0248 wartość 4 (poke 584,4).
Wtedy zamieni się sterowanie z klawiatury na joy4.
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 01 Lutego 2013, 13:00
Aaa, to super będzie ;)
I jeszcze jedna sprawa.
Przypadkowo zablokowałem bmana, do czasu aż pojawiły się żetony i go zabiły.
\"\"
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: Skull w 01 Lutego 2013, 14:26
Wziąłeś SkullBonus i zamieniło Cię w ptaka? Wtedy można przechodzić/latać nad murkami, jednak ten tryb się kończy (odpowiednio wcześniej mruga) - jak akurat tak stanąłeś, to się nie dziwię \"\"
Tytuł: Już wkrótce
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 01 Lutego 2013, 15:48
Dokładnie tak było.
Jeszcze miałem szansę opuścić pułapkę, ale zamotalem sie i mnie przyblokowalo.
Fajnie by było jakby była mozliwośc brania fanta gdy jeszcze migocze.
Często przy hurtowym minowaniu przypadkowo rozwalam coś ciekawego do zabrania.