Tytuł: Mega relokator do SIDów ;)
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 01 Czerwca 2012, 18:43
Ha "moja" branza. Przerelokowałem kilkaset zaków w dawnych czasach. Osobiście nie ufałbym automatowi, chociaż jak widać, osiąga zadziwiająco dobre rezultaty. Ja do relokowania używam Turbo Reassemblera by YAP i Turbo Assemblera. Oczywiście potrzebna jest tutaj znajomość assemblera, by umieć odróżnić kod od danych. Najbardziej hardcore'owe playery do relokowania to player Tima Follina i Jonathana Dunn'a.
Do standardowych playerów, włącznie z Hardtrack Composer, polecam Allround Relocator'a autorstwa The Syndroma. No ale to jest do zaków, a nie plików .sid ;)
Tytuł: Mega relokator do SIDów ;)
Wiadomość wysłana przez: Raf w 03 Czerwca 2012, 14:00
V-12/Tropyx:
No ale to jest do zaków, a nie plików .sid
ale .SID to przeciez tez zak (no.. poza "playsid specific")
Tytuł: Mega relokator do SIDów ;)
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 03 Czerwca 2012, 20:40
Nie. To, że plik .SID zawiera niejako w sobie ZAK'a, nie czyni go zakiem. Zak to muzyka wypluta wprost z edytora (player+dane), najczęściej na początku ma JMP'y do Init'u i Play'a. W przeszłości mało kto nazywał muzykę z C64 mianem SID'a (wystarczy zagłębić się w lekturę scrolli itd.). Dopiero jak spopularyzował się Sid Player (pod koniec lat 90) i pliki .SID (notabene na początku kosmicznie rypane na emulatorach i nie można było wielu plików przenieść z powrotem na C64 i odpalić prawidłowo), to sporo ludzi zaczęło błędnie nazywać ZAK'i SID'ami. Idąc takim tropem, czemu grafik nie nazywa się VIC'e? :D
Btw. czy ktoś testował ten mega relokator do .sid'ów? Czy wypluwa plik .sid czy .prg?