flash05
flash05:
Tak naprawdę nie jest to nic trudnego i myślę że przy odrobinie chęci dasz rade. A samodzielne wykonanie takiego moda daje sporo frajdy (mówię o sobie, a jestem laikiem w temacie elektroniki ) Później przyjdzie ochota na kolejne modyfikacje
Wystarczy lutownica, troszkę wolnego czasu i determinacji. Satysfakcja gwarantowana
Jestem zielony z elektroniki i nie mam za bardzo czasu
StaryMarabut:
Jestem zainteresowany.
ok, jak to dalej widzisz , wysyłam ci c64 czy masz swoje jakieś zapasy? Fajna ksywka
darekzor:
Mam pytanie odnośnie wycinania dziur w obudowie chodzi mi o to czy będzie to zrobione w miarę profesjonalnie ? nie chciałbym jakiejś masakry
o to gwarantuję Ci nie musisz się martwić, dostaniesz to sam się przekonasz
szpynda:
GENIALNE!
To i ja się piszę na taka przeróbkę jeśli to możliwe. Właśnie licytuje się komputerek na allezuo i może bezpośrednio pojechać do geniusza Starego Marabuta. Jeśli się zgodzi.
Miałem czekać na Ultimate II ale tyle to nie dam rady ;)
Dobrze że ja pierwszy w kolejce.
ultimate 2 czyta już dema i gry cało dyskowe?
StaryMarabut:
Nie miałem styczności z takim ledem.Ciekawy jestem jak to u ciebie działa.
No niestety nie pokaze nawet jakbym chcial bo przedwczoraj powedrowal do nowego wlasciciela.
a wyglada tak:
http://www.amiga.pekdar.net/wiadomosci/spotkania/sacp13_18.02.2012/photo_029_1.html
https://picasaweb.google.com/111721549839143839228/SCAP13#5716424570693009234
https://picasaweb.google.com/111721549839143839228/SCAP13#5716423462035300594 (finalnie przewody sa lepiej poukladane ;) )
niemniej jednak jest "kolorowo" :D
StaryMarabut:
No, niezły burdello pod maską ; )Czy to control porty są przeniesione na lewą? Po co to?Ciekawy jestem jak to malowanie wygląda na żywca. Szczególnie klawiatura.
po lewej stronie jest 4joy adapter (standard CGA zdaje sie, dzialaja z tym gry protovision). o ile reszte przelacznijow ciezko bylo inaczej zrealizowac niz kabelki do krawedzi obudowy, to akurat ten joy adapter jest na uni PCB + masa kabelkow (ok 15 pomiedzy 2x db9 i userport). Kolejne takie mody na dwa dodatkowe joye chcialbym robic na specjlanym PCB, poki co takowego nie mam.
StaryMarabut:
To trzeba zrobić to pcb : )Jest gdzieś schemat tego ustrojstwa?
PCB juz mam gdzies zaprojektowane ;)
Raf:
PCB juz mam gdzies zaprojektowane ;)
Pewnie od SwinSID-a. Raf gdzie jest produkt!!!!!!!!!!
Skull:
mam wersję na 4 joy-e i to dokładnie tak samo po prawej stronie - dość wygodne
A ja pierwotnie dodatkowe gniazda na 2 joye zamontowałem po lewej stronie, gdzie wcześniej miałem gniazdo canon na bursta bodajże. Widać to na poniższym zdjęciu.
Niestety coś mi się potem odlutowało i zrezygnowałem z pajęczyny kabelków i zamówiłem z zachodu 4-player adapter profesjonalnie zmontowany, wsadzalny do user portu
Gniazda na joye zostały, bo inaczej by była luka w obudowie. Swoją drogą ciekaw jestem, czy można dziury w obudowie od C64 zalać tak, żeby nie widać było, że było coś wiercone? Skoro spawają plastik fachowo, głównie dla samochodów (zderzaki itp.), to może i dla C64 też się to uda? ;)
StaryMarabut:
Jak masz połamaną, szczątki jakieś obudowy komcia, wytnij kawałek i dopasuj do zbędnej dziury. Od środka podklej, zaspawaj na gorąco.
Właśnie o tym myślałem - jednakże niestety nie mam żadnej połamanej obudowy komcia. Mam tylko całe. Zresztą na obudowy też mam deficyt i od dawna wymyślam patent, czym by je zastąpić
lukicl:
Czy przerabiasz(dokładasz) też pamięć?
Zależy - możesz dorzucić do komcia 1 MB ramu, ale nie ma softu, żeby to obsłużyło
Najpopularniejsza przeróbka to +60k, na którą kilka toolsów napisano.
V-12/Tropyx:
Zależy - możesz dorzucić do komcia 1 MB ramu, ale nie ma softu, żeby to obsłużyło
No ja mam 1MB i tyle softu co jest mi wystarcza. Max można dodać 2MB.
StaryMarabut:
Gdzie można poczytać o tej modyfikacji ? +60kb.
Teraz dokładnie Ci nie powiem, ale na bank w którymś, ze starych discmagów na C64. Nie wiem, czy to nie był jeden z ostatnich Enhiridionów?
Schemat (screenshoot) rozszerzenia:

Używam +60k do kodowania już chyba blisko 10 lat i nie wyobrażam sobie innej rzeczy do kodowania
V-12/Tropyx:
Zależy - możesz dorzucić do komcia 1 MB ramu, ale nie ma softu, żeby to obsłużyło Najpopularniejsza przeróbka to +60k, na którą kilka toolsów napisano.
Spoko.Os przybytku głowa nie boli
.Byłem u kolegi który dołożył do Atari 130XE 1mb.Ale w Atari tam się przydaje bo maszynka śmiga lepiej i są dema i programy które pokazują info że wymagają min 570mb.Czyli ni jak 512 też nie wystarczy
.
Znam jednego kolegę Marka Konopkę który podejrzewam że jak by się rozpędził z programowaniem to 1mb by brakło.Chłopak ma ogromny talent.
Brał udział przy produkcji gry Starmagedon na pc(strategia kosmiczna)
Przeszła moje oczekiwania i niektóre efekty dało się poznać pomysłami Marka.
Wracając do tematu jeżeli jest możliwość to założył bym 1mb.
Tylko najpierw sd port
V-12/Tropyx:
No tak, na tej samej zasadzie działa Ram Cart, którego sklonowałeś Pamiętam, jak Fenek na Symphony 2002 pokazywał mi jakiś efekt właśnie z Ram Carta. No to może czas na stworzenie +60k zasilanego bateryjnie?
Akurat rozszerzenie w c64+ to koncepcja rozszerzenia MarcoMakeli 256kB, programowo zgodna z softem który MM zrobił. Macroassembler na c64+ ma ten plus że asembluje do rozszerzonej pamięci i tam uruchamia kod, czyli można sobie robić cuda na stronie zerowej a po resecie nadal wszystko jest nie ruszone i można sobie debugować szybciej.
Rozszerzenie +60kB jest na dram więc podtrzymka bateryjna jest kłopotliwa, wstawianie sram zamiast dram też.
StaryMarabut:
Z przycisk/ledem w plaskaczu sam jestem ciekawy jak to wyjdzie.
Na razie projekt istnieje tylko na papierze.
Jak już skończysz, proszę prześlij zdjęcia jak to wyszło - jestem ciekaw
Czytam o tym +60kb - widziałem, że tyle różnych sposobów montażu jak przerobionych c64 - chętnie wykonam takie coś u siebie, podjąłby się ktoś wykonania takiego rozszerzenia? Chodziło by mi o wykonanie takiego rozszerzenia w postaci płytki - zamontować mógłbym sam
Kisiel:
Rozszerzenie +60kB jest na dram więc podtrzymka bateryjna jest kłopotliwa, wstawianie sram zamiast dram też.
Szkoda. Chociaż ja osobiście aż tak nie narzekam na brak podtrzymywania bateryjnego pamięci dodatkowej w C64, ponieważ często podczas kodowania wykonuję różne procedury, wymagające osobnego ładowania źródłówki do pamięci. Brakuje mi np. klawisza, który by przenosił od razu do +60k turbo assemblera. Kiedyś odpalałem Macroassemblera przerabianego przez TSD, ale szczerze mówiąc nie ogarnąłem tematu 
Kisiel:
Macroassembler na c64+ ma ten plus że asembluje do rozszerzonej pamięci i tam uruchamia kod, czyli można sobie robić cuda na stronie zerowej a po resecie nadal wszystko jest nie ruszone i można sobie debugować szybciej.
Musiałbym zobaczyć to w praktyce. W +60k jest odwrotnie - źródło leży w dodatkowej pamięci i kompilacja odbywa się do pamięci normalnej. Jest to bardzo wygodne, ponieważ od razu na bieżąco można testować wyniki swojej pracy. Problem jest tylko z powrotem do +60k, szczególnie jak się bufor magnetu nam wyczyści (siedzi tam krótka procka pod $035c, która wskakuje do turbo assemblera pod +60k).
lukicl:
Wracając do tematu jeżeli jest możliwość to założył bym 1mb.
Duże rozszerzenia pamięci na C64 nie są w pełni wykorzystywane kodersko - bardziej jako magazyn danych, w szczególności grafiki. Pozwala to na robienie animacji pełnoekranowych. Tak jak już pisałem wcześniej - problem polega jedynie z odpowiednim oprogramowaniem rozszerzenia. Nawet chyba +256K Sociego (kompatybilne z +60k) nie doczekało się jakichś konkretnych softów. A szkoda.
Więcej dyskusji na temat +256:
http://www.c64power.com/forum/index.php?action=vthread&forum=8&topic=1242
scalak:
Chodziło by mi o wykonanie takiego rozszerzenia w postaci płytki
jedna albo 2 plytki pod +60 powiniebnem jeszcze gdzies miec.
jedynie ram trzeba piggybackowac (w praktyce wystarczy go polozyc na istniejacy ram i na skrajnych pinach zlutowac), "sterownik" na 4x ttl jest na pcb wykonany.
dla V-12 zaprojektowalem kiedys plytke, ktora wstawialo sie po wylutowaniu ramu i procesora, ale to jest raczej jego perwersyjne podejscie do sprawy :P bo montaz jest nieco klopotliwy.
Raf:
dla V-12 zaprojektowalem kiedys plytke, ktora wstawialo sie po wylutowaniu ramu i procesora, ale to jest raczej jego perwersyjne podejscie do sprawy :P bo montaz jest nieco klopotliwy.
Owszem, montaż stał się nieoczekiwanie kłopotliwy, dlatego wciąż pracujemy nad opracowaniem drugiej wersji, bardziej zdatnej do montażu
V-12/Tropyx:
Duże rozszerzenia pamięci na C64 nie są w pełni wykorzystywane kodersko - bardziej jako magazyn danych, w szczególności grafiki. Pozwala to na robienie animacji pełnoekranowych. Tak jak już pisałem wcześniej - problem polega jedynie z odpowiednim oprogramowaniem rozszerzenia. Nawet chyba +256K Sociego (kompatybilne z +60k) nie doczekało się jakichś konkretnych softów. A szkoda.
Zobaczymy jak to będzie 
Jestem amatorem-miłośnikiem 8 i 16 bitowców. Jak coś robię to dla siebie, bo nie nadaje się do powszechnego użytku
lukicl:
Byłem u kolegi który dołożył do Atari 130XE 1mb
Jak ktoś chce to mu przedstawie jak to działa u mnie, akurat mam jedną130XE rozszerzoną o 1MB (konkretniej Ultimate 1MB) i czekam teraz na drugie rozszerzenie aby drugą maszynę rozszerzyć.
W C64 do tej pory faktycznie nie spotkałem za bardzo gier/dem/programów co by wymagały więcej pamięci - jak już napisaliście to takie oprogramowanie istnieje ale jest go bardzo mało.
W sieci znalazłem jakiś schemat PCB do +60K tylko nie bardzo wiem jak to podłączyć jeszcze. Ma ktoś kompletny, gotowy schemat z instrukcją jak to zapiąć? Nie robi mi różnicy czy wstawie podstawki pod układy w C64 czy będę dolutowywał itp itd.
Dexter:
W sieci znalazłem jakiś schemat PCB do +60K tylko nie bardzo wiem jak to podłączyć jeszcze. Ma ktoś kompletny, gotowy schemat z instrukcją jak to zapiąć? Nie robi mi różnicy czy wstawie podstawki pod układy w C64 czy będę dolutowywał itp itd.
Powyżej też wkleiłem schemat do +60k, na jego bazie można samemu nawet za pomocą płytki uniwersalnej (co sam uczyniłem) i kabelków zlutować to rozszerzenie. Dodatkowe kości 4464 można nalutować na istniejące w C64, albo po prostu nałożyć. Tylko jedna nóżka na każdej z dodanych kości ma być odgięta. Na schemacie jest narysowane także, by przeciąć jedną ścieżkę na płycie głównej, idącą do VICa. Można to obejść, odginając odpowiednią nóżkę w Vicu, żeby nie wchodziła w podstawkę i do niej podpiąć sygnał. Rezystor 101 trzeba usunąć i w jego miejsce wpiąć 2 sygnały. Pozostałe podłącza się pod procek. No i jest tam jeszcze przełącznik, wystarczy spokojnie suwakowy. Schemat narysowany jest łopatologicznie, dzięki czemu każdy laik może to w domowym zaciszu złożyć. Problemem jest jedynie dostępność do 4464 i ewentualnie pozostałych TTLów.
Dexter:
Jak ktoś chce to mu przedstawie jak to działa u mnie, akurat mam jedną130XE rozszerzoną o 1MB (konkretniej Ultimate 1MB) i czekam teraz na drugie rozszerzenie aby drugą maszynę rozszerzyć.
Ja spotkałem się głównie z demkami gier kilka widziałem chyba cztery.
Ale dla samych dem warto zapakować 1mb
lukicl:
Ale dla samych dem warto zapakować 1mb
ok, ale dla których ?
Raf. oloscylator się włączył.
scalak:
RafSuper, zapodaj na priva cenę - jestem zdecydowany
znalalem ta plytke, ostatnia sztuke. jesli jestes chetny to mi odpisz, bo na priva pisalem.
jest to plytka jednostonna, trzeba w niej nawiercic otwory.
WojT_GL:
a czy to bedzie problem z ta stacja i sdiec jednoczesnie na jednym numerku? Chyba nie?
Oczywiście, że będzie. C64 nie może obsługiwać jednocześnie 2 urządzeń o tym samym numerze.
StaryMarabut:
Ktoś z forumowiczow instalował Jiffiego w stacji.
(nie czytajac ilustutaj postow ;P ) ja mam jiffy w 1581 i 1541-II
Psychik:
czy ta stacja staje sie bardziej kompatybilna np. z loaderami dzieki JiffyDOSowi?
ta stacja jest calkowicie niekompatybilna sprzetowo z 1541/1571 by design. No powiedzmy ze tryb MFM w 1571 jest zblizony ale to wciaz _bardzo_ daleko id 1541 ;)
generalnie 1581 obsluguje ja tylko kilka fastlaoderow ale jak/czy potem dema z ta stacja dzialaja nie mam pojecia.
darekzor:
jakieś sugestie czemu u mnie na lcd nie ma?
Nie podłączyłeś dźwięku.
darekzor:
Czy stacja dyskietek powinna ruszyc normalnie czy jakoś koliduje z sd2iec?
Będzie kolidować, jeżeli oba urządzenia będą miały ustawione taki sam numer.
darekzor:
czy final 3 polepszy prace z sd2iec?
Tak, ponoć tak
darekzor
darekzor:
Czy stacja dyskietek powinna ruszyc normalnie czy jakoś koliduje z sd2iec?
Gdzies tutaj nawet byl moj post na ten temat ze koliduje.
Jak pisal ktos - c64 nie obsluguje dwoch urzadzen na tym samym numerze, lepiej przepiac sd na 9 a stacje zostawic na 8 (z sd i tak nie da sie doczytywac
). Tyle tylko ze ten nowy jiffy ma pod f5 load fibra... :P
WojT_GL:
(z sd i tak nie da sie doczytywac ).
Doczytuje, gry dyskowe przerobione na format .m2i
darekzor:
Jak zmienić numery?
W sd2iec, jak spojrzysz od tyłu komcia, obok karty jest otwarta zworka, gdy wsadzisz w nią jumpera zmieni się numer napędu na 9.