C64Power Forum

Inne => Sprawy organizacyjne => Wątek zaczęty przez: INWI w 15 Listopada 2003, 14:56

Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: INWI w 15 Listopada 2003, 14:56
Wie moze ktos jak lamac zabezpieczenia na tasmach z grami w stylu ":Illegal copy!!":
????
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: galy_ w 17 Listopada 2003, 00:37
jesli chodzi tobie o illegal copy to do tego sluza dwa poki niestety ich nie pamietam
jesli chcesz to napisz pod galy1@interia.pl lub napisz 692-011-208
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: INWI w 17 Listopada 2003, 21:38
A dokladni moge prosic????
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Logan_ w 18 Listopada 2003, 15:25
Nie to jak byc KODEREM Wystarczy wlezc do monitora ... 20 sekund rozejrzec sie i ... ":ILEGALL COPY": znika , a gra sie odpala...
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: INWI w 18 Listopada 2003, 15:36
Wiem mistrzu ale ja zabradzo nie znam sie na tych rzeczach...jezeli to mowisz to powiedz o co dokladniej ci chodzi....
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: INWI w 23 Listopada 2003, 11:58
No wiec jak zlamac toi zabezpieczenie??? moze jakis tutorial???
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Jemasoft_ w 24 Listopada 2003, 00:45
A opisz dokladniej swoj bol.
.
Ozdrawiam (innych a siebie lecze).
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: INWI w 24 Listopada 2003, 20:22
????? bol? Wiesz kiedys byly takie gierki na tasmach ktore po kopiowaniu nie dalo sie odpalic gdzyz pojawial sie napis ILLEGAL copy wiesz teraz o co chodzi??
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Jemasoft_ w 25 Listopada 2003, 00:09
W jaki sposob probowales je kopiowac?
.
Ozdrawiam (innych a siebie lecze).
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Phyton_ w 25 Listopada 2003, 10:32
jemasoft:
ppewnie standardowo ... load ":*":, a potem save ":gierka": ...
i przy nastepnym load ":gierka":  i run - illegal copy ...
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: viper_ w 25 Listopada 2003, 11:21
Z tego co pamietam a bylo to bardzo dawno kiedy sie bawilem magnetofonem to wiem ze To zabezpieczenie bylo bardzo proste do obejscia. Chodzilo o to ze poczatkowe dane byly wczytywane do bufora magnetofonu a przy uruchamianiu program sprawdzal czy one sa czy nie (konretne bajty) - chyba napis ":illegal copy": czy cos takiego. Wiec ja polecil bym Tobie zebys zrobil tak:
1. Wczytaj gre ale jej nie uruchamiaj
2. Wejdz do monitora i po tej czesci gdzie jest sprawdzanie (powinno to wygladac mniej wiecej tak  
...
lda $0340,y
cmp $08xx,y
beq ...
....
jmp run:a659 czy jakos tak
}
wiec zmien ten adres gdzie program ma uruchomic program po skopiowaniu danych z bufora na intrukcje rts albo  jmp zeby sie zapetlil.  
3. Podejrzyj adres konca programu ($ae,$af) albo jakis inny co uzywal go basic do ladowania i zgraj z monitora na dysk lub tasme.
To na pewno powinno poskutkowac
Powodzenia
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Jemasoft_ w 25 Listopada 2003, 20:21
To prawda, ze w buforze magnetofonu jest oprocz nazwy programu jeszcze cala kupa wolnego miejsca. To miejsce kiedys wykorzystal pewien bystry czlowiek do napisania programu Turbosave/load. Jak zapewne dobrze pamietacie program nagrany w tym systemie mial nazwe nagrana w normalu a po niej jeszcze wczytywalo sie krotkie bzyk bzyk i cala reszta czyli soft zasadniczy wczytywal sie w turbo. Sztuczka polegala na tym, ze caly loader turbo byl zawarty zaraz ponad nazwa w buforze magnetofonu i wczytywal sie razem z nazwa a to dalsze bzyk bzyk to bylo tylko ustawienie odpowiednich wektorow zeby ow turbo loader wystartowal automatycznie i zaczal wczytywac dane. Loader byl nawet o 1 bajt za dlugi przez co nie mozna bylo nadac nazwy 16 tylko 15 znakowa.
Fucktycznie mozna ten obszar bufora ponad nazwa wykorzystac do takiego tandetnego zabezpieczenia.
.
KiedyS pewna berlinska grupa o nazwie German Cracking Service dosc idiotycznie zabezpieczyla polamana przez siebie, powalajaca masy na kolana, gierke Zaxxon. Zeby gierka chodzila poprawnie nalezalo nagrac ja z nazwa XXX ZAXXON ale co gorsza nalezalo ja rowniez wczytac uzywajac pelnego zapisu LOAD":XXX ZAXXON": a nie LOAD (bez nazwy) bo gierka sprawdzala uzyta nazwe i odmawiala wspolpracy w razie niezgodnosci. Obejscie tego debilnego zabezpieczenia bylo bardzo proste po wczytaniu komenda LOAD (bez nazwy) gierka powinna odmowic ale wystarczylo napisac SAVE ":XXX ZAXXON": i po pojawieniu sie napisu PRESS PLAY ON TAPE wcisnac klawisz RUN/STOP, i juz mielismy nazwe we wlasciwym miejcu w pamieci po czym bez stresu odpalalismy gierke.
.
Ozdrawiam (innych a siebie lecze).
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Logan_ w 25 Listopada 2003, 23:07
Mam jeszcze do dzis pare kaset. Szczegolnie jedna firmy Grubcio :]] Taka nakleja jest na obudowie kasety. Kazda gra jest zabezpiczona i po uruchomieniu widnieje napis przy rozpakowaniu (lub dla jaj chwile widnieje na ekranie) pisze tam: (PIRACY..... by JUMBO/PARADOX) , ale szybko rozgryzlem to zabezpieczenie. Faktycznie w buforze byl kod ktory porownywal jakies dupstwa... ale wystarczylo to pominac i zmienic tak zeby gra sie nie odpalila. I potem sobie zsejwowac na dysk i git.
Ale znam drugi latwy sposob na zlamanie zabezpieczenia. Przewaznie gry maja jakies intra. Wystarczy ze po uruchomieniu gdy pojawi sie intro zresetujesz komcia i wejdziesz do monitora, poszukasz, i gdzies nie daleko powinienienes znalesc dalsza czesc ":gry": tzn. nastepny decruncher latwo to poznac w monitorze... wystarczy to wpiepnac pod $0801 i zasejwowac
To tyle chyba ....
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Phyton_ w 27 Listopada 2003, 20:29
hmm ... ja moje wszystkie kasety opchnalem ... ale co wazniejsze rzeczy zostaly na dyskietkach ofcoz ... a ile mialem kaset firmy microsoft ...
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: INWI w 01 Grudnia 2003, 10:21
tak.....szkoda ze moj blackbox nie ma monitora......nawet niewiem gdzie znalezc instrukcje to black boxa kiedys mialem dobrego blacka ale ten to kit...
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Logan_ w 01 Grudnia 2003, 23:03
Black Box, z tego co pamietam nie ma monitora . Ale zawsze mozesz uzyc programow , tych monitorow jest mnostwo, gdzies mam cala dyskietke.
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Pampam w 05 Grudnia 2003, 10:31
Black Box 8 ma monitor wchodzi sie do niego bodajze przez <:-- M
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: INWI w 06 Grudnia 2003, 14:40
Taa...to wiem ale ja mam 2
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Logan_ w 06 Grudnia 2003, 15:21
Hmmm mialem chyba jakis jeden z pierwszych Black Box... a tam monitora nie bylo ... no coz... teraz daje czadu na FIII.
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: Navigator_ w 19 Grudnia 2003, 21:20
towarzysz Pampam ma racje w BB8 byl monitor. A jesli chodzi o zabezpieczenia gierek kasetowych to najprostszym lekarstwem jest Action Replay. Tak naprawde zeby zahaczyc cos AR to nie trzeba byc koderem. Wystarczy odpalic gierke i po tekstach w stylu This is the end of piracy dac freeze i nagrac na dysk czy tasme. Metoda prosta i skuteczna niemal w 100% przypadkow. W ten sposob wywalilem zabezpieczenie z Powrotu Najemnika. Wpisalem kod z instrukcji freeze i fru na dysk. Niestety AR nie ma programu do strojenia glowicy a do czego to prowadzi to wszyscy magnetofonowcy wiedza...
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: INWI w 20 Grudnia 2003, 17:51
looz ska teraz zalatwie sobie AR??
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: recces_ w 16 Lutego 2004, 16:17
post jestr troszke stary... ale jesli nadal nie rozwiazales tego problemu to moge ci napisac prosty programik pakujacy bufor magnetofonu z reszta pamieci... jedyna niedogodnoscia bedzie wczytanie powyzszego programu przed wczytaniem gry, ktora chcesz skopiowac (za 1 razem.. potem juz nie musisz:P).. mysle ze bedzie to najlepsze i najszybsze rozwiazanie, dla kogos nie majacego monitora z kardzidza i stacji dysqf:P
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: CenTraX w 14 Września 2004, 15:17
Znajdz sobie taki maly prg na ftp.elysium.pl nazywal sie chyba AntyMicrus Copy. za jego pomoca odbezpeiczysz Sobie te gierki Narka
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: przemek_bundy_ w 14 Sierpnia 2005, 10:44
Duzo osob szuka mozliwosci obejscia Illegall Copy!  
Mam na to patent! 12 poke\'ow + sys zalatwi sprawe.  
 
To zaczynamy:  
 
1. Wgraj program zabezpieczony ILLEGALL COPY  
2. Nie wpisuj RUN tylko wyczysc ekran a kursor ustaw np: na 3 linie.  
byle nie na pierwsza!  
3. Wpisz ponizsza sekwencje POKE  
UWAGA! nie numeruj lini programu.  
przy wpisywaniu nie moze wystapic SYNTAX ERROR  
po kazdym POKE wcisnij RETURN i nie pisz nastepnego POKE w kolejnej lini  
tylko najedz kursorem I popraw aktualna!  
chodzi o to ze przy wpisywaniu poke na gorze ekranu beda pojawialy sie  
dziwne znaczki, nie moze dojsc do sytuacji ze ekran zostanie przesuniety  
o jeden kursos w dol!  
oto POKE:  
 
Poke 1024,160  
Poke 1025,101  
Poke 1026,185  
Poke 1027,144  
Poke 1028,3  
Poke 1029,153  
Poke 1030,0  
Poke 1031,8  
Poke 1032,136  
Poke 1033,16  
Poke 1034,247  
Poke 1035,96  
 
teraz wpisz: SYS 1024  
 
4. Teraz nagraj gre na dysk czy tasme  
 
5. KONIEC
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: przemek_bundy_ w 14 Sierpnia 2005, 10:46
P.S.
 
Jezeli ktos ma plik juz skopiowany, tak ze po uruchomieniu
wyskakuje komunikat ILLEGAL COPY niech mi go podesle,
a znajde szczepionke na niego!
 
Pozdrawiam, Przemek...
Tytuł: Illegal copy
Wiadomość wysłana przez: zyga w 14 Sierpnia 2005, 11:27
Z tego co pamietam to po wczytaniu tak zabezpieczonej gry wystarczylo wpisac:
POKE 56,208
a nastepnie RUN
(pojawial sie komunikat ?SYNTAX ERROR i mozna bylo normalnie zapisac gre, czyli
SAVE":nazwa":,1
 
Wczesniej radzilem sobie ustawieniem dolnej granicy pamieci basica na adres #844 (nie pamietam jakie to byly poke) i SAVE":nazwa":,1,1 Oczywiscie potem koniecznie LOAD":nazwa":,1,1
 
pozdrawiam
Szymon Zygmanski