C64Power Forum
Inne => Sprawy organizacyjne => Wątek zaczęty przez: INWI w 15 Listopada 2003, 14:56
-
Wie moze ktos jak lamac zabezpieczenia na tasmach z grami w stylu ":Illegal copy!!":
????
-
jesli chodzi tobie o illegal copy to do tego sluza dwa poki niestety ich nie pamietam
jesli chcesz to napisz pod galy1@interia.pl lub napisz 692-011-208
-
A dokladni moge prosic????
-
Nie to jak byc KODEREM
Wystarczy wlezc do monitora ... 20 sekund rozejrzec sie i ...
":ILEGALL COPY": znika , a gra sie odpala...
-
Wiem mistrzu ale ja zabradzo nie znam sie na tych rzeczach...jezeli to mowisz to powiedz o co dokladniej ci chodzi....
-
No wiec jak zlamac toi zabezpieczenie??? moze jakis tutorial???
-
A opisz dokladniej swoj bol.
.
Ozdrawiam (innych a siebie lecze).
-
????? bol? Wiesz kiedys byly takie gierki na tasmach ktore po kopiowaniu nie dalo sie odpalic gdzyz pojawial sie napis ILLEGAL copy wiesz teraz o co chodzi??
-
W jaki sposob probowales je kopiowac?
.
Ozdrawiam (innych a siebie lecze).
-
jemasoft:
ppewnie standardowo ... load ":*":, a potem save ":gierka": ...
i przy nastepnym load ":gierka": i run - illegal copy ...
-
Z tego co pamietam a bylo to bardzo dawno kiedy sie bawilem magnetofonem to wiem ze To zabezpieczenie bylo bardzo proste do obejscia. Chodzilo o to ze poczatkowe dane byly wczytywane do bufora magnetofonu a przy uruchamianiu program sprawdzal czy one sa czy nie (konretne bajty) - chyba napis ":illegal copy": czy cos takiego. Wiec ja polecil bym Tobie zebys zrobil tak:
1. Wczytaj gre ale jej nie uruchamiaj
2. Wejdz do monitora i po tej czesci gdzie jest sprawdzanie (powinno to wygladac mniej wiecej tak
...
lda $0340,y
cmp $08xx,y
beq ...
....
jmp run:a659 czy jakos tak
}
wiec zmien ten adres gdzie program ma uruchomic program po skopiowaniu danych z bufora na intrukcje rts albo jmp zeby sie zapetlil.
3. Podejrzyj adres konca programu ($ae,$af) albo jakis inny co uzywal go basic do ladowania i zgraj z monitora na dysk lub tasme.
To na pewno powinno poskutkowac
Powodzenia
-
To prawda, ze w buforze magnetofonu jest oprocz nazwy programu jeszcze cala kupa wolnego miejsca. To miejsce kiedys wykorzystal pewien bystry czlowiek do napisania programu Turbosave/load. Jak zapewne dobrze pamietacie program nagrany w tym systemie mial nazwe nagrana w normalu a po niej jeszcze wczytywalo sie krotkie bzyk bzyk i cala reszta czyli soft zasadniczy wczytywal sie w turbo. Sztuczka polegala na tym, ze caly loader turbo byl zawarty zaraz ponad nazwa w buforze magnetofonu i wczytywal sie razem z nazwa a to dalsze bzyk bzyk to bylo tylko ustawienie odpowiednich wektorow zeby ow turbo loader wystartowal automatycznie i zaczal wczytywac dane. Loader byl nawet o 1 bajt za dlugi przez co nie mozna bylo nadac nazwy 16 tylko 15 znakowa.
Fucktycznie mozna ten obszar bufora ponad nazwa wykorzystac do takiego tandetnego zabezpieczenia.
.
KiedyS pewna berlinska grupa o nazwie German Cracking Service dosc idiotycznie zabezpieczyla polamana przez siebie, powalajaca masy na kolana, gierke Zaxxon. Zeby gierka chodzila poprawnie nalezalo nagrac ja z nazwa XXX ZAXXON ale co gorsza nalezalo ja rowniez wczytac uzywajac pelnego zapisu LOAD":XXX ZAXXON": a nie LOAD (bez nazwy) bo gierka sprawdzala uzyta nazwe i odmawiala wspolpracy w razie niezgodnosci. Obejscie tego debilnego zabezpieczenia bylo bardzo proste po wczytaniu komenda LOAD (bez nazwy) gierka powinna odmowic ale wystarczylo napisac SAVE ":XXX ZAXXON": i po pojawieniu sie napisu PRESS PLAY ON TAPE wcisnac klawisz RUN/STOP, i juz mielismy nazwe we wlasciwym miejcu w pamieci po czym bez stresu odpalalismy gierke.
.
Ozdrawiam (innych a siebie lecze).
-
Mam jeszcze do dzis pare kaset. Szczegolnie jedna firmy Grubcio :]] Taka nakleja jest na obudowie kasety. Kazda gra jest zabezpiczona i po uruchomieniu widnieje napis przy rozpakowaniu (lub dla jaj chwile widnieje na ekranie) pisze tam: (PIRACY..... by JUMBO/PARADOX) , ale szybko rozgryzlem to zabezpieczenie. Faktycznie w buforze byl kod ktory porownywal jakies dupstwa... ale wystarczylo to pominac i zmienic tak zeby gra sie nie odpalila. I potem sobie zsejwowac na dysk i git.
Ale znam drugi latwy sposob na zlamanie zabezpieczenia. Przewaznie gry maja jakies intra. Wystarczy ze po uruchomieniu gdy pojawi sie intro zresetujesz komcia i wejdziesz do monitora, poszukasz, i gdzies nie daleko powinienienes znalesc dalsza czesc ":gry": tzn. nastepny decruncher latwo to poznac w monitorze... wystarczy to wpiepnac pod $0801 i zasejwowac
To tyle chyba ....
-
hmm ... ja moje wszystkie kasety opchnalem ... ale co wazniejsze rzeczy zostaly na dyskietkach ofcoz ... a ile mialem kaset firmy microsoft ...
-
tak.....szkoda ze moj blackbox nie ma monitora......nawet niewiem gdzie znalezc instrukcje to black boxa kiedys mialem dobrego blacka ale ten to kit...
-
Black Box, z tego co pamietam nie ma monitora
. Ale zawsze mozesz uzyc programow , tych monitorow jest mnostwo, gdzies mam cala dyskietke.
-
Black Box 8 ma monitor wchodzi sie do niego bodajze przez <:-- M
-
Taa...to wiem ale ja mam 2
-
Hmmm mialem chyba jakis jeden z pierwszych Black Box... a tam monitora nie bylo
... no coz... teraz daje czadu na FIII.
-
towarzysz Pampam ma racje w BB8 byl monitor. A jesli chodzi o zabezpieczenia gierek kasetowych to najprostszym lekarstwem jest Action Replay. Tak naprawde zeby zahaczyc cos AR to nie trzeba byc koderem. Wystarczy odpalic gierke i po tekstach w stylu This is the end of piracy dac freeze i nagrac na dysk czy tasme. Metoda prosta i skuteczna niemal w 100% przypadkow. W ten sposob wywalilem zabezpieczenie z Powrotu Najemnika. Wpisalem kod z instrukcji freeze i fru na dysk. Niestety AR nie ma programu do strojenia glowicy a do czego to prowadzi to wszyscy magnetofonowcy wiedza...
-
looz ska teraz zalatwie sobie AR??
-
post jestr troszke stary... ale jesli nadal nie rozwiazales tego problemu to moge ci napisac prosty programik pakujacy bufor magnetofonu z reszta pamieci... jedyna niedogodnoscia bedzie wczytanie powyzszego programu przed wczytaniem gry, ktora chcesz skopiowac (za 1 razem.. potem juz nie musisz:P).. mysle ze bedzie to najlepsze i najszybsze rozwiazanie, dla kogos nie majacego monitora z kardzidza i stacji dysqf:P
-
Znajdz sobie taki maly prg na ftp.elysium.pl nazywal sie chyba AntyMicrus Copy. za jego pomoca odbezpeiczysz Sobie te gierki
Narka
-
Duzo osob szuka mozliwosci obejscia Illegall Copy!
Mam na to patent! 12 poke\'ow + sys zalatwi sprawe.
To zaczynamy:
1. Wgraj program zabezpieczony ILLEGALL COPY
2. Nie wpisuj RUN tylko wyczysc ekran a kursor ustaw np: na 3 linie.
byle nie na pierwsza!
3. Wpisz ponizsza sekwencje POKE
UWAGA! nie numeruj lini programu.
przy wpisywaniu nie moze wystapic SYNTAX ERROR
po kazdym POKE wcisnij RETURN i nie pisz nastepnego POKE w kolejnej lini
tylko najedz kursorem I popraw aktualna!
chodzi o to ze przy wpisywaniu poke na gorze ekranu beda pojawialy sie
dziwne znaczki, nie moze dojsc do sytuacji ze ekran zostanie przesuniety
o jeden kursos w dol!
oto POKE:
Poke 1024,160
Poke 1025,101
Poke 1026,185
Poke 1027,144
Poke 1028,3
Poke 1029,153
Poke 1030,0
Poke 1031,8
Poke 1032,136
Poke 1033,16
Poke 1034,247
Poke 1035,96
teraz wpisz: SYS 1024
4. Teraz nagraj gre na dysk czy tasme
5. KONIEC
-
P.S.
Jezeli ktos ma plik juz skopiowany, tak ze po uruchomieniu
wyskakuje komunikat ILLEGAL COPY niech mi go podesle,
a znajde szczepionke na niego!
Pozdrawiam, Przemek...
-
Z tego co pamietam to po wczytaniu tak zabezpieczonej gry wystarczylo wpisac:
POKE 56,208
a nastepnie RUN
(pojawial sie komunikat ?SYNTAX ERROR i mozna bylo normalnie zapisac gre, czyli
SAVE":nazwa":,1
Wczesniej radzilem sobie ustawieniem dolnej granicy pamieci basica na adres #844 (nie pamietam jakie to byly poke) i SAVE":nazwa":,1,1 Oczywiscie potem koniecznie LOAD":nazwa":,1,1
pozdrawiam
Szymon Zygmanski