C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: Slipek_ w 26 Stycznia 2003, 19:04

Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: Slipek_ w 26 Stycznia 2003, 19:04
Kiedy ogladam dema takie jak np.":Deus ex machina": lub ":Totaly stoned2":  albo jeszcze inne ... i widze grafike caloekranowa to zachodze w glowe jak oni to zrobili?!!!!
To ,ze  ":otworzyc": ramke mozna , to wiem...
To ,ze sprite\'y tam wyswitlic mozna...tez wiem!
 
Ale jak oni wyswietili tam bitmape?
Czy sa to sztuczki ze sprite\'ami? Moze jest to sprytne manipulowani rastrami?
A moze jakas ":bialo-niebieska":magia???
POMOCY bo zwarjuje!!!
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: Slipek_ w 26 Stycznia 2003, 19:09
Jeszcze jedno pytanie
 Gdzie moge dostac rozpiske ":tego ile": cykilii wykonuje sie dany rozkaz (w ass. of coz)...
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: eXbee_ w 26 Stycznia 2003, 19:45
Slipek napisal:
 
>: Gdzie moge dostac rozpiske ":tego ile": cykilii wykonuje sie dany rozkaz (w ass. of coz)...
 
  na przyklad tutaj: http://www.6502.org/tutorials/6502opcodes.htm  (kolumna LEN)
lub w ksiazce Bohdana Frelka.
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: Slipek_ w 26 Stycznia 2003, 21:13
Bzyk napisal :
 
>: na przyklad tutaj: http://www.6502.org/tutorials/6502opcodes.htm  (kolumna LEN)  
>:lub w ksiazce Bohdana Frelka.
 
Dzieki za info!
Bylem,sprawdzilem,wydrukowalem...
Ale prosze o odpowiedz na pierwsze pytanie.
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: Smalltown Boy_ w 26 Stycznia 2003, 23:01
Ja odpowiedzi nie znam (jakbym znal, to bym teraz siedzial pod Turbo Assemblerem), ale mam pewna uwage. Bez obrazy, ale skoro juz musisz manifestowac w sygnaturce swoja fundamentalna nienawisc do emulacji, zrob to zgodnie z prawidlami rzadzacymi jezykiem angielskim.
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: Jemasoft_ w 27 Stycznia 2003, 02:00
>:Ale jak oni wyswietili tam bitmape?  
 
Skad pewnosc, ze to co widac jest bitmapa?
 
O ile mi wiadomo na otwartych borderach mozna wywalic sprite\'y oraz takie ciekawskie pionowe paseczki bedace odwzorowaniem bitow w ostatniej komorce pamieciu banku przydzielonego dla VIC\'a.
 
Ozdrawiam (innych a siebie lecze).
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: Data w 27 Czerwca 2003, 15:04
Nie wiem jak to sie ma do dema `Totaly stoned 2` ale co do `Deus ex machina` , to grafika wyswietlana na ramkach siedzi sobie chyba jakos od $7000 jak dobrze pamietam jako sprite`y multicolor`owe.Credits`y zreeszta tez sa na sprite`ach
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: Logan_ w 21 Listopada 2003, 14:53
>:Ale jak oni wyswietili tam bitmape?  
 
Istnieja przeciez programy i/lub konwertery, co potrafia z bitmap sprajty robic w 3 kolorach.  
Sam jestem zaskoczyony ogladajac full screen bitmape. Na samej gornej i dolnej ramce to bym jeszcze sobie dal rade, ale z bocznymi jest strasznie duzo cyklowania. Przewaznie gdy otwieram boczna ramke zostaja mi co 7 linie otwarta linia
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: Jemasoft_ w 21 Listopada 2003, 19:47
No bo otwieranie bordera w poziomie takie proste nie jest jak w pionie.
.
Ozdrawiam (innych a siebie lecze).
Tytuł: Jak oni to zrobili?!
Wiadomość wysłana przez: recces_ w 03 Lutego 2004, 16:55
czy tak duzo cyklowania?? wcale nie .. jesli chodzi o gorna i dolna ramke.. to rzeczywiscie jest bardzo proste:P jesli chodzi o boki..to trzeba poswiecic 7 lini na docyklowanie sie.. potem to juz jest bardzo proste i nie potrzeba liczyc kazdego cyklu, wystarczy lapac cykle na sprajtach:P... 7 linia ci zostaje .. poniewaz jest ona krotsza (vic musi pobrac dane do wyswietlenia znakow i sprajtow,uzyj tam spritow 4,6 i 2 w tej kolejnosci i tylko te.... zawsze je mozna ustawiac obok siebie zmieniajac ich zawartosc pamietajac ze vic oddaje ci system na 18 cykli przed koncem ekranu:P[jak dobrze pamietam.. bawilem sie z tym w 93 roku....])