C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: andrzejsliwa__ w 09 Listopada 2011, 08:10

Tytuł: cross development na MacOSX
Wiadomość wysłana przez: andrzejsliwa__ w 09 Listopada 2011, 08:10
Hej

po wielu latach odkurzylem swojego c64 i stwierdzilem ze czas przypomniec sobie wszystko od podstaw

czy moze ktos mnie poratowac informacja jakich narzedzi najlepiej uzywac do programowania w asm/robienia grafiki/muzyki dla C64 na macu ?

makefile/skrypty itd mile widziane

a tak z innej beczki... czy ktos wie jak uruchomic Timanthes 3.0 na Win7 (64bit) ? bo mam \"Program Timanthes przestal dzialac\" i kupa, czy jest jakas alternatywa dla Niego na maca ?
Tytuł: cross development na MacOSX
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 09 Listopada 2011, 13:27
Jako assembler KickAssembler http://theweb.dk/KickAssembler/Main.php (edytor jaki ci tam wygodnie) - bardzo prosta konfiguracja
Emulator to oczywiscie Vice http://www.viceteam.org/
do obslugi obrazow dyskietek http://sourceforge.net/projects/diskimagery64/
Tytuł: cross development na MacOSX
Wiadomość wysłana przez: c---n w 09 Listopada 2011, 14:49
do kickassa dodal bym IDE eclipse. po prostej konfiguracji mozesz miec wygodny edytor i kompilacje z automatycznym uruchamianiem zasemblowanego kodu.

a do zesteawu zieloka dodal bym exomizer - bardzo uniwersalny kompresor z gotowymi zrodlami do depacku.

do grafiki to tak jak ci napisalem w PM - Timanthes. ja uzywam go w VMWare na Macu wlasnie - dziala wyjstarczajaco dobrze.