czy w/g Was, praktycznych koderow... da rade te pliki odrywac na C64 realtime? trzeba je rozpakowywac w locie z ramu, jest to zdaje sie gzipowany plik, gdzie kolejno prawdopobnie sa ulozone:
adres rejestru | wartosc
+ dodatkowe dane typu interwaly czasowe, ale ja zakladam ze mamy zaka 50hz i zapisujemy tylko grupe adres/rejestr (nie zapisujemy liniowo - zachowujemy kolejnosc wpisow do sida wiec kawalek bedzie brzmial zamierzenie), konczymy ja np wartoscia FF (koniec sekwencji dla jednego wywolania przerwania odgrywajacego muze).
zakladam ze srednio nie wiecej jak 16 rejestrow sida podczas wywolania przerwania grajacego muze zostanie zmienionych (ale to czysto teoretyczne zalozenie) czyli jedno wywolanie to 32 bajty x 50 wywolan daje 1600 bajtow do dekodowania na sekunde - czy dekodowanie gzipa na c64 z taka wydajnoscia jest realne?
Tytuł: nanosidplay na c64?
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 26 Września 2010, 18:23
Dodam od siebie ze pomysl byl wykorzystany tez tutaj:
Z tymze nie jestem pewien czy byla tutaj jakas kompresja w locie.
Tytuł: nanosidplay na c64?
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 06 Października 2010, 19:45
Pomysl jest swietny i w sumie nie potrzeba zaglebiac sie w strukture Zsida - wystarczy po prostu powielic jego rozwiazanie i stworzyc wlasny kod.
Tytuł: nanosidplay na c64?
Wiadomość wysłana przez: c---n w 07 Października 2010, 09:44
z tego co wiem to xbow pare razy tak robil - tzn streamowal muze prosto do sida - np w bluereu tak jest na 100%
Tytuł: nanosidplay na c64?
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 07 Października 2010, 15:10
No, nie watpie ze przy 16mb nie trzeba sie szczypac w kompresje tutaj bardziej chodzi o to czy komodorek da rade w locie depakowac gzipa.
.. poniewaz jest niecny plan, aby napisac VSTka kontrolowanego 3ma sciezkami midi (z obsluga wszelkich cudow w stylu program change, pitch bendow itp) + jakas w miare przyzwoita rutyna. Docelowo jednak to ten VST ma poprostu generowac i eksportowac serie wpisow do rejestrow $D4xx, aby potem moc to odtworzyc na komie.
Tytuł: nanosidplay na c64?
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 07 Października 2010, 15:59
carrion napisal:
z tego co wiem to xbow pare razy tak robil - tzn streamowal muze prosto do sida - np w bluereu tak jest na 100%
Nie prosto w SIDda Tomek. Nie jest to stabilne. W ram i stamtad lopata w SIDa.
Tytuł: nanosidplay na c64?
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Października 2010, 17:11
@moog depakowanie d64 z zip-a trwa ok 60s (po odliczeniu I/O), co daje cos kolo 3kB/s. Trzeba pewnie depakowac do buforow, i wrzucac na jakims irq. Pytanie czy 40 wpisow na ramke wystarczy. A nie da rady uzyc karta z rozszerzeniem pamieci np. 0,5MB ?
Tytuł: nanosidplay na c64?
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 07 Października 2010, 17:27
Zakladajac ze muza jest raz na ramke, 40 wpisow na styk powinno starczyc, biorac pod uwage, ze samo wpisanie tego to jest raptem 2-3 linie rastra, a reszta moze byc przeznaczona na depack
Kart 0.5 mb spoko, ale wtedy to juz sie nie kwalifikuje pod .sid
Tytuł: nanosidplay na c64?
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Października 2010, 17:31
Toc organizatorzy maja fajne zabawki na compo np. Ultimate moga tez miec i inne. Pytanie czy takie podejscie by sie przyjelo. Moze warto zapytac w watku o Sile5ia.