C64Power Forum

Inne => Scena => Wątek zaczęty przez: booker__ w 20 Września 2010, 11:28

Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 20 Września 2010, 11:28
c) Nitro chce dodac jakas inna notke do tego swojego podobno world firsta :)[/quote]
Ale musi napisac, ze demko nie uzywa SIDa :D

Rozdzielilem watek coby smietnika nie bylo...
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 20 Września 2010, 14:38
                   
Cytat:
Ale musi napisac, ze demko nie uzywa SIDa \"Very

Powinienem przygotowac jakas kartke z przemowieniem, myslalem, ze orgowie puszcza napisana notke...
Jakbym znal metode z Vicious SID, to moglbym przelaczyc odtwarzanie na VIC\'a i brzmialoby to prawie identycznie: player gra z wewnetrzna 1\'o bitowa precyzja \"Smile\" SID robi tylko i wylacznie za DAC, procesor za chip dzwiekowy.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 20 Września 2010, 14:43
                   
Nitro napisal:

                   
Cytat:
Ale musi napisac, ze demko nie uzywa SIDa \"Very

Powinienem przygotowac jakas kartke z przemowieniem, myslalem, ze orgowie puszcza napisana notke...
Jakbym znal metode z Vicious SID, to moglbym przelaczyc odtwarzanie na VIC\'a i brzmialoby to prawie identycznie: player gra z wewnetrzna 1\'o bitowa precyzja \"Smile\" SID robi tylko i wylacznie za DAC, procesor za chip dzwiekowy.

A mowiles orgom ze maja puscic notke? Poza tym, z notka to juz by nie bylo 512b maj friend no i wisz. Moze lepiej na kartce podac, to sie przeczyta przed puszczeniem.

No ale dobra, ja sie tam nie bede sprzeczal, w koncu Ty to napisales. Tylko, ze bez SIDa to nie zagra. Pusc to na komodzie z wyjetym SIDem \"Smile\"

Tyle z marudzenia. Nastepnym razem, skoro to \"nie uzywa SIDa\" to ja poprosze 3 (slownie trzy) glosy synteza oscylatorami SIDa + ta Twoja generowana prockiem, nie uzywajaca SIDa, oczywiscie. Licze na wiecej niz 3 niezaleznie grajace glosy w jednym momencie, prawda. O, i bedzie najs!
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 20 Września 2010, 15:28
                   
Cytat:
Tyle z marudzenia. Nastepnym razem, skoro to \"nie uzywa SIDa\" to ja poprosze 3 (slownie trzy) glosy synteza oscylatorami SIDa + ta Twoja generowana prockiem.
O, i bedzie najs!

99% procka jest zajete, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny, w porywach ta technika mysle u nas mozna osiagnac z 5 kanalow z racji slabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstala mozna wyciagnac do 8\'miu. I nie sa to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dzwieku ta technika mysle spokojnie przebija SID\'a ofcoz pomijajac filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos_a_Tapestry_of_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 20 Września 2010, 15:50
                   
Nitro napisal:

99% procka jest zajete, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny

Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie uzywasz SIDa jako wyjscia. Wiec twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dzwieku nie bedzie. Zgadza sie?


Dopierdalam sie o nieprecyzyjnosc Twojego wyjasniania.

                   
Nitro napisal:
, w porywach ta technika mysle u nas mozna osiagnac z 5 kanalow z racji slabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstala mozna wyciagnac do 8\'miu. I nie sa to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dzwieku ta technika mysle spokojnie przebija SID\'a ofcoz pomijajac filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos_a_Tapestry_of_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3

Ja jestem bardzo zainteresowany wszystkim nowym na komode, nawet jezeli jest portowane ze speki czy atarki. A dlaczego nie powiedziales ze to nie Twoja technika, i ze powstala na Speku?

Co do przykladow, cos mnie sie zdaje, perki sa samplami co? Bo synteza w tych przykladach jest do wyrzygania  (sorry) i raczej probuje jeno dopiero nasladowac syntezator (z marnym skutkiem pierdzenia okrutnego) o przebijaniu SIDa (ktory jest specjalizowanym syntezatorem, chcial nie chcial) nie mowmy...  \"Cool\"

No i szkoda, ze procedura wzera 99% CPU i nie da sie uzyc SIDa. Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjscie audio wplynelo by na output z oscylatorow, no nie. Aczkolwiek jakas konkurencja moze sie dla SIDa wyklarowac. No to teraz tylko edytor na grzyba no i wio. Ale nawet, jezeli bedzie brzmialo to jak przyklady mp3 ktore dales (pomijajac ta samplowana perke) to przepraszam, ale to nigdy nie bedzie brzmialo lepiej od SIDa, bo to scierwi strasznie pierdzeniem a i 5 kanalow moze i bedzie milo miec, ale ja w tym razie wole 2SID, na 6 oscylatorach i bez tego okrutnego pierdzenia, a pierdzi tak, ze w porownaniu z synteza SIDa to sie no nie da sluchac tego. Chyba, ze masz sluch nastrojony  kwadraturami POKEYowo-AYowymi, wowczas kazda nieco lepsza synteza wyda sie \"lepsza od SIDa\", ale wowczas mowiac tak po prostu nie czaisz tematu czym jest SIDa. Mowisz to samo, co powiedzial Raster odnosnie jednego ze swoich utworkow pod Raster Trackerem, kower zaka z C64 skomentowal \"POKEY moze brzmiec jak SID\". Niestety nie moze.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 20 Września 2010, 15:55
                   
booker napisal:

Ja jestem bardzo zainteresowany wszystkim nowym na komode, nawet jezeli jest portowane ze speki czy atarki. A dlaczego nie powiedziales ze to nie Twoja technika, i ze powstala na Speku?.


Eeee mowil, ze to jest port na c64 (wykonany przez niego) ale kod i muzyka nie jego.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 20 Września 2010, 20:43
                   
Cytat:
Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie uzywasz SIDa jako wyjscia. Wiec twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dzwieku nie bedzie. Zgadza sie?

Napisalem to w sensie, ze SID nie jest potrzebny do wiekszej ilosci kanalow, ofcoz SID do wypuszczenia dzwieku jest potrzebny.
                   
Cytat:
Cos mnie sie zdaje, perki sa samplami co?

Tak
                   
Cytat:
Bo synteza w tych przykladach jest do wyrzygania (sorry) i raczej probuje jeno dopiero nasladowac syntezator (z marnym skutkiem pierdzenia okrutnego) o przebijaniu SIDa (ktory jest specjalizowanym syntezatorem, chcial nie chcial) nie mowmy...

Ja to widze troszke inaczej, moze i jest troche szumu, ale za to waveformy sa arcyciekawe. No i gra 5 kanalow. Silnikow jest mnostwo, jednym pasuja takie, drugim owakie, jeden z nowszych wynalazkow grajacy czysto i ala SID:
http://8bc.org/music/MISTER+BEEP/Greetings+to+C64/
http://8bc.org/music/MISTER+BEEP/NEBULA+FIGHT/
http://z80.i-demo.pl/mB-veeblefetzer.mp3
U Atarowcow na emu chyba troche bardziej szumialo \"Smile\" Choc ofcoz oni maja emu, a to tutaj, to normalny dedykowany utworek.
                   
Cytat:
Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjscie audio wplynelo by na output z oscylatorow, no nie.

Tak samo jak inne sample. Ale zapomnij, bo sync musi byc, to nie moduly.
                   
Cytat:
No to teraz tylko edytor na grzyba no i wio.

Edytor jest.
                   
Cytat:
Chyba, ze masz sluch nastrojony kwadraturami POKEYowo-AYowymi, wowczas kazda nieco lepsza synteza wyda sie \"lepsza od SIDa\", ale wowczas mowiac tak po prostu nie czaisz tematu czym jest SIDa. Mowisz to samo, co powiedzial Raster odnosnie jednego ze swoich utworkow pod Raster Trackerem, kower zaka z C64 skomentowal \"POKEY moze brzmiec jak SID\". Niestety nie moze.

Sluch w mlodosci stroil mi sie na wszystkich chipach 8\'bit procz AY\'greka, mniej wiecej w takiej kolejnosci POKEY->NES->SID, potem dlugo cisza i na koncu AY.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 20 Września 2010, 21:00
jakby kto pytal to skamerowalem polowe zrodel \"Wink\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 21 Września 2010, 12:44
                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie uzywasz SIDa jako wyjscia. Wiec twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dzwieku nie bedzie. Zgadza sie?

Napisalem to w sensie, ze SID nie jest potrzebny do wiekszej ilosci kanalow, ofcoz SID do wypuszczenia dzwieku jest potrzebny.

Po prostu engine nie uzywa oscylatorow. I tym prostym zdaniem kazdy wie o co biego. \"Wink\"


                   
Cytat:
Ja to widze troszke inaczej, moze i jest troche szumu, ale za to waveformy sa arcyciekawe. No i gra 5 kanalow.

No dla mnie w tamtych szumu i chrobotania jest wpisdu.

O wiele mniej pierdziawki nekajacej wwiercaniem sie w moj skacowany po party mozg jest w tych trzech kolejnych co dales potem \"Smile\" czyli w :
                   
Cytat:
jeden z nowszych wynalazkow grajacy czysto i ala SID:

Nie \"Smile\" to nie gra ala SID, Nitro. Ale ladnie gra...jak na Speke.

                   
Cytat:

Sluch w mlodosci stroil mi sie na wszystkich chipach 8\'bit procz AY\'greka, mniej wiecej w takiej kolejnosci POKEY->NES->SID, potem dlugo cisza i na koncu AY.

No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi \"Wink\" (ale nie musisz).
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 21 Września 2010, 07:04
Aha,

                   
Nitro napisal:

                   
Cytat:
Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjscie audio wplynelo by na output z oscylatorow, no nie.

Tak samo jak inne sample. Ale zapomnij, bo sync musi byc, to nie moduly.

No wlasnie nie wydaje mi sie, aby uzywanie oscylatorow razem z tym 1bitowym enginem w ogole dalo sensowny efekt. Zn. moim skromnym zdaniem oscylatory zagraja, ale zapierdza na smierc ze wzgledu na ta manipulacje, ktora dzieje sie na wyjsciu.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Stg__ w 21 Września 2010, 08:45
a ja jestem ciekaw, czy da sie to zrobic tak, ze generuje sie najpierw tego 1bitowego wave\'a (?) i pozniej odgrywa i o ile to przyspieszy w sensie ile zostanie wolnego procesora ?
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 21 Września 2010, 16:01
I takie pytanie, Nitro.

Dlaczego przed odpaleniem programu SID jest na 0 (zero) a w trakcie odtwarzania oscylatory ustawione sa na fale pulse-width? Mozesz ustawic na inna?

Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 21 Września 2010, 16:52
                   
Cytat:
No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi  (ale nie musisz).

No tak, czesc Amigowcow wychowanych na modulach SID\'a nie trawi...
                   
Cytat:
a ja jestem ciekaw, czy da sie to zrobic tak, ze generuje sie najpierw tego 1bitowego wave\'a (?) i pozniej odgrywa i o ile to przyspieszy w sensie ile zostanie wolnego procesora ?

Da rade, tylko proponuje zobaczyc petle, mamy ok. 3-4 zapisy do $d418 na kazda linie. Miedzy nimi mozna by zrobic dekompresje, bo dane sa 1\'o bitowe lub jakis kod upchnac. Ale aby jakosc byla dobra ekran musi byc wylaczony, inaczej sa artefakty, jakis sample master musialby sie cyklowaniem bawic.
                   
Cytat:

Dlaczego przed odpaleniem programu SID jest na 0 (zero) a w trakcie odtwarzania oscylatory ustawione sa na fale pulse-width? Mozesz ustawic na inna?

To jest software\'owy digi boost, najlepszy jaki moze byc wg. autora arta z Commodore Hacking, ktorego ksywy zapomnialem.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 21 Września 2010, 16:55
to niezla kooperacja z tego wyszla \"Smile\" Oczywiscie jak na 512B
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 21 Września 2010, 16:58
                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi  (ale nie musisz).

No tak, czesc Amigowcow wychowanych na modulach SID\'a nie trawi..

To jest pol tego tematu \"Smile\"
 Drugie pol to pewna znajomosc mozliwosci tych ukladow i obiektywna, niezabarwiona preferencjami ocena  \"Smile\"

No i najwazniejsze:  jak sie juz napisze cos na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalic na komie potem?
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 21 Września 2010, 17:31
                   
Cytat:
No i najwazniejsze: jak sie juz napisze cos na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalic na komie potem?

Aktualnie podsylasz mi, a ja to wsadzam do playera. Ofcoz tylko i wylacznie na silniku The Music Studio, innych nie zportowalem i nie zamierzam w najblizszej przyszlosci z braku czasu.
Prog wyglada tak:

Obsluguje 6 silnikow.
Tutaj homepage:
http://freestuff.grok.co.uk/beepola/


edit:
Po odsluchaniu w domku \"Still Floateeng\" cofam prawie wszystko co napisalem o jakimkolwiek przebijaniu SID\'a przez beepera, aktualnie jestesmy na zdecydowanie lepszej pozycji \"Smile\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 21 Września 2010, 20:55
                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
No i najwazniejsze: jak sie juz napisze cos na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalic na komie potem?

Aktualnie podsylasz mi, a ja to wsadzam do playera. Ofcoz tylko i wylacznie na silniku The Music Studio, innych nie zportowalem i nie zamierzam w najblizszej przyszlosci z braku czasu.

Aktualnie nic nie zrobie ale mysle sie pobawi
c.
Nie wystawisz kodu playera?


                   
Nitro napisal:

Po odsluchaniu w domku \"Still Floateeng\" cofam prawie wszystko co napisalem o jakimkolwiek przebijaniu SID\'a przez beepera, aktualnie jestesmy na zdecydowanie lepszej pozycji \"Smile\"

Gratuluje przebudzenia \"Smile\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Raf w 26 Września 2010, 17:11
                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi  (ale nie musisz).

No tak, czesc Amigowcow wychowanych na modulach SID\'a nie trawi...

amigowcy nie przyjmuja czesto do wiadomosci, ze sid jest 16bit oraz ze realna jakosc dzwieku z sida jest wyzsza niz przetwornikow pauli (wczoraj nawet live mialem do czynienia....). zaslepieni ludzie sa wszedzie \"Wink\" z reszta.. porownywanie syntezatora z DACem to pomylka po prostu.

                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
Tyle z marudzenia. Nastepnym razem, skoro to \"nie uzywa SIDa\" to ja poprosze 3 (slownie trzy) glosy synteza oscylatorami SIDa + ta Twoja generowana prockiem.
O, i bedzie najs!

99% procka jest zajete, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny, w porywach ta technika mysle u nas mozna osiagnac z 5 kanalow z racji slabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstala mozna wyciagnac do 8\'miu. I nie sa to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dzwieku ta technika mysle spokojnie przebija SID\'a ofcoz pomijajac filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos_a_Tapestry_of_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3


just listened.. bzyczy jak skurwysyn... no i co w tym takiego niezwyklego... leca akordy a nie arpeggio i to jedyna przewaga nad c64. Do SIDa temu daleko, ale sa ortodoksi ... spotkalem ludzi ktorzy mnie przekonuja ze pokey > sid, bo ma 4 chn oraz \"czystszy, bardziej wyrazisty dzwiek\". ktos kto ma speca moze sie i tym bedzie jarac ale nie wlasciciele c64 i sida \"Wink\"

ps. na pcspekaerze nawet sample odgrywali, tez 1bit... where the fuck is teh world first?
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 26 Września 2010, 17:22
Word FIRST to:
- procedura wymyslona nie przez NItro,
- instrumenty nie przez NItro,
- muza nie przez Nitro,
Zajebista kooperacja \"Smile\" w 512 bajtach.
To takich word firstow mozna jebnac na Sile5ie ze pincset \"Smile\"
PS. kiedys to byl wstyd wystawic na compo scana \"Wink\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Ramos w 27 Września 2010, 10:09
World first tylko w tym, ze napisal jako pierwszy player do odtwarzania muzy z beepra na C64 w opraciu o kod playera z ZX Spectrum. Trudno napisac muzyke na C64 muzyke na beeprze skoro go nasz komputer nie ma \"Smile\" Szkoda tylko, ze zzera ona tyle procka i ciezko ja bedzie polaczyc z SID\'em. Ciekawy jestem jakby cos takiego brzmialo z SIDem, warto poeksperymentowac.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Raf w 27 Września 2010, 13:39
                   
Ramos napisal:
World first tylko w tym, ze napisal jako pierwszy player do odtwarzania muzy z beepra na C64 w opraciu o kod playera z ZX Spectrum. Trudno napisac muzyke na C64 muzyke na beeprze skoro go nasz komputer nie ma \"Smile\" Szkoda tylko, ze zzera ona tyle procka i ciezko ja bedzie polaczyc z SID\'em. Ciekawy jestem jakby cos takiego brzmialo z SIDem, warto poeksperymentowac.


przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna \"Wink\" a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20 \"Wink\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 27 Września 2010, 13:46
                   
Cytat:
w opraciu o kod playera z ZX Spectrum.

W opraciu o kod playera z Atari, wiecej niz w oparciu, ja tylko dostosowalem go do pracy na C64.
                   
Cytat:
Word FIRST to:
- procedura wymyslona nie przez NItro,
- instrumenty nie przez NItro,
- muza nie przez Nitro,

Widze, ze z braku 11111olo\'a potrzebujesz pilnie znalezc kogos innego do obrazania... Nie mam zamiaru znowu tracic mojego cennego czasu na dyskusje wiec bedzie krotko.
Ten release to byl spontan, chcialem wystawic cos wiekszego ale czasu nie starczylo. Nie mam sobie nic do zarzucenia, wyraznie przed mic przed glosowaniem powiedzialem co i jak, w notce ktora miala planowa byc wyswietlona przed interkiem tez dalem odpowiednie credsy. O CSDB nie musze mowic. World first czyli cos po raz pierwszy prezentowane na danej platformie, koniec kropka.
Gdybym mial niskie ambicje, to zrobilbym duzy recykling kodu i wystawil na silesie demo coby latwo zgarnac kart, zamiast tego wybralem kontrybucje do 4K compo z brakiem intencji wygrania czegokolwiek: panowie z Albionu od 3 lat odwalaja kawal dobrej roboty na tym polu.
                   
Cytat:

To takich word firstow mozna jebnac na Sile5ie ze pincset

Trzymam za slowo, na nastepnej Silesii z checia zobacze twoj world first bazowany na kodzie z innej platformy 8-bit.

                   
Cytat:
przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna  a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20

U nas mysle, ze softsynth to raczej sztuka dla sztuki ze wzgledu na SID\'a oraz slaby proc, lepiej wykorzystac to co mamy i skupic sie doskonaleniu sampli.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Ramos w 27 Września 2010, 13:47
                   
Raf napisal:

przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna \"Wink\" a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20 \"Wink\"


THCM pokazal SID+sample, ale tu chodzi o dzwieki synth i da sie to zrobic. To jest calkiem co innego i mozna zrobic troche lepsze rzeczy niz ta technika THCM\'a. Jest maly problem, bo mamy za slabego procka i trzeba sie troche nameczyc, aby polaczyc np. beeper+SIDem choc jest to mozliwe.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Raf w 27 Września 2010, 13:57
                   
Ramos napisal:
                   
Raf napisal:

przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna \"Wink\" a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20 \"Wink\"


THCM pokazal SID+sample, ale tu chodzi o dzwieki synth i da sie to zrobic. To jest calkiem co innego i mozna zrobic troche lepsze rzeczy niz ta technika THCM\'a. Jest maly problem, bo mamy za slabego procka i trzeba sie troche nameczyc, aby polaczyc np. beeper+SIDem choc jest to mozliwe.


da sie zrobic - dalem konkretny przyklad = sida emuluja zarowno na serii 264 jak i vic20. ba nawet na malym atari. tylko co z tego skoro brzmi to gownianie. bas ze zmiennym wypelnieniem pulsu to max co mozna sobie \"wysyntetyzowac\" tak zeby procka zostalo jeszcze na cos innego.

paradoksalnie nie podoba Ci sie tez swinsid - na sp4 starsznie krytykowales ze po co to komu i ze nie brzmi to jak sid, ale nawet takie cos \"lipnego\" w Twoim mniemaniu jedzie na procu ktory ma moc 24MIPS@24MHz, a 6502@MHz ma ~0.3MIPS. reasumujac: zycze szczescia w emulowaniu jakiejkolwiek syntezy realtime i to jeszcze tak zeby jeszcze zostalo mocy na cokolwiek innego.

ps. odpisz jakims konkretem a nie \"ale przeciez sie da\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Ramos w 27 Września 2010, 14:29
Nie mam nic do projektu SwinSIDa, bo ciekawa jest to rzecz. Jednak zapytaj sie wiekszosci muzykow co pisza na SIDzie, ze po co tworzyc karte udajaca SIDa skoro mozna pisac na prawdziwym SIDzie i wychodzi to taniej. Akurat SwinSID to nie projekt dla ludzi z demosceny, bo slyszalem opinie na ten temat.

Wracajac do tematu emulacji na C64 synth to pod koniec lat 90-tych widzialem jak w takie cos bawil sie Glover i pokazal jak uzyskac 4 kanal nie na samplach. Fakt, ze dzwieki na nim byly kiepskie, ale jak Glover nigdy nie konczyl swoich projektow i jak pokazal, ze cos sie da zrobic zabieral sie za cos innego. Phobos wie wiecej na ten temat. Tylko po co emulowac caly scalak jak SID jak mozna emulowac jeden lub 2 kanaly. Na C64 bedzie troche z tym problem, bo C64 ma ok. 1MHz. VIC20 ma procka 1.1, a komy z serii 264 maja 1.76, to emulacje mozna sie
tam lepiej pobawic. W tym przypadku polaczenie muzyki z beepra+SID to ciezko jest. Wymagany jest idealna synchronizacja. Trzeba by ja skompresowac i potem w przerwach miedzy zapisami do $d418 zmieniac rejestry SIDa.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 27 Września 2010, 14:33
Pozwole sobie przedstawic drugi przyklad softsynthu na 8\'bitach, tym razem softsynth operuje na 4\'ech bitach czyli zyskuje kupe mocy traconej na PWM w przypadku 1\'bita. Nie wiem zupelnie na jakiej zasadzie on dziala - czy sample sa generowane w realtime czy wczesniej przygotowywane. Aha, dziala na Atari, i ma 4\'y kanaly \"Smile\"
Ofcoz nadal stoje na stanowisku, ze u nas softsynthy maja mala racje bytu.
http://www.speedyshare.com/files/24434877/wodospadem_czasu.mp3
http://www.speedyshare.com/files/24434914/Wsrod_Gwiazd_Nadziei.mp3
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Raf w 27 Września 2010, 15:28
                   
Ramos napisal:
Nie mam nic do projektu SwinSIDa, bo ciekawa jest to rzecz. Jednak zapytaj sie wiekszosci muzykow co pisza na SIDzie, ze po co tworzyc karte udajaca SIDa skoro mozna pisac na prawdziwym SIDzie i wychodzi to taniej. Akurat SwinSID to nie projekt dla ludzi z demosceny, bo slyszalem opinie na ten temat.


jakbys przytoczyl jakies zrodla i konkrety to by bylo fajnie \"Wink\".
wymiana zwyklego sida na mono swinsida na atmedze 8515 srednio ma sens, wersja na atmega88 wykreconej na 32mhz daje wieksza f probkowania wiec autoamtycznie szumy o wysokiej f ladniej brzmia, to juz nabiera sensu, tym bardziej ze w domowych warunkach mozna takiego swinsida zlozyc za ok 25-30zl (cena samych czesci).
Ja wiem ze np do midibox\'a chetniej uzywaja swinsid\'a niz realnego sida.
Swinkels ciagle pracuje nad ulepszeniem swinsida, nowa generacja bedzie sie bujac na ARM, czyli 32bit i perspektywa nawet 80-100MHz... podejrzewam ze przy umiejetnosciach Swinkelsa ta generacja bedzie spokojnie emulowac stereo sida bardzo blisko oryginalu i do tego w akceptowalnej cenie.

                   
Cytat:

Wracajac do tematu emulacji na C64 synth to pod koniec lat 90-tych widzialem jak w takie cos bawil sie Glover i pokazal jak uzyskac 4 kanal nie na samplach. Fakt, ze dzwieki na nim byly kiepskie, ale jak Glover nigdy nie konczyl swoich projektow i jak pokazal, ze cos sie da zrobic zabieral sie za cos innego. Phobos wie wiecej na ten temat. Tylko po co emulowac caly scalak jak SID jak mozna emulowac jeden lub 2 kanaly. Na C64 bedzie troche z tym problem, bo C64 ma ok. 1MHz. VIC20 ma procka 1.1, a komy z serii 264 maja 1.76, to emulacje mozna sie
tam lepiej pobawic. W tym przypadku polaczenie muzyki z beepra+SID to ciezko jest. Wymagany jest idealna synchronizacja. Trzeba by ja skompresowac i potem w przerwach miedzy zapisami do $d418 zmieniac rejestry SIDa.


ale ja wczesniej napisalem o syntezie basu na rejestrze glosnosci - i w domysle jednego kanalu tegoz basu \"Wink\"

C64 ma zegar ~1MHz - ale to tylko teoria bo VIC kradnie cykle (prawie 1mhz dla pal (0.985M?), nieco ponad 1mhz dla ntsc), VIC20 ma porownywalna predkosc (1.0227 Mhz dla NTSC, 1.1 dla PAL) . natomiast seria 264 ma 1.76 ORAZ 1/2 tego, zaleznie od tego czy TED wyswietla znaki czy pracuje na ramce, pelne 1.76 jest tylko po wylaczeniu ekranu \"Wink\" podobnie jak male atari ma 1.76Mhz, tylko ze realnie wychodzi ok 1.2Mhz bo procek graficzny podkrada magistrale.

reasumujac wszystkie te maszyny maja podobna moc obliczeniowa, a nawet 20% roznicy nie czyni tu przeskoku jakosciowego.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 27 Września 2010, 18:04
no taki stereo sid wyjdzie w masowce kolo 60 PLN (na arm7) co jest cena gwarantujaca dotarcie do szerszego grona userow. Raf, autor chwalil sie kiedy mozna sie spodziewac prototypow i produkcji?
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Raf w 27 Września 2010, 18:09
Swinkels go robi na STM32 o ile dobrze pamietam, nie wiem kiedy mozna sie spodziewac efektow \"Wink\" poki co do produkcji beda szly mikro-plytki z ATmega88@32MHz - monofoniczne. Ale to raczej niemiecki community-project niz komercha \"Wink\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Ramos w 28 Września 2010, 09:05
                   
Nitro napisal:
Pozwole sobie przedstawic drugi przyklad softsynthu na 8\'bitach, tym razem softsynth operuje na 4\'ech bitach czyli zyskuje kupe mocy traconej na PWM w przypadku 1\'bita. Nie wiem zupelnie na jakiej zasadzie on dziala - czy sample sa generowane w realtime czy wczesniej przygotowywane. Aha, dziala na Atari, i ma 4\'y kanaly \"Smile\"
Ofcoz nadal stoje na stanowisku, ze u nas softsynthy maja mala racje bytu.
http://www.speedyshare.com/files/24434877/wodospadem_czasu.mp3
http://www.speedyshare.com/files/24434914/Wsrod_Gwiazd_Nadziei.mp3


Te kawalki sa atarowskiego muzyka Jakuba Husaka, ktory napisal je na pierwszym jak sie nie myle edytorze do softsynth, ktory powstal w 1985 w Atari BASICu. Wiecej o nim: http://atariki.krap.pl/index.php/MASIC
Wiecej kompozycji softsynth mozna posluchac w archiwum ASMA w kataogu muzyka Jakuba Husaka.

Oczywiscie mozna grac sample na 1-bicie (np. generowane w locie) ale po utworach z softsyntha chyba nie oto chodzi.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 28 Września 2010, 00:00
                   
Nitro napisal:
Ofcoz nadal stoje na stanowisku, ze u nas softsynthy maja mala racje bytu.

W sumie niekoniecznie - nawet nieco pierdzace ale softynthowe akordy by ktos w koncu mogl skodzic, co ? \"Smile\" Ale zeby to nie zabieralo 99% CPU no i maks jeden oscylator, ofkoz. \"Smile\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 28 Września 2010, 13:01
To juz zadanie dla kodera i muzyka znajacego sie na technicznej stronie audio \"Very
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 28 Września 2010, 16:35
Nitro przeciez to zadanie dla Ciebie, jestes koderem i do tego znasz sie na audio, przeciez ostatnio to udowodniles swoja produkcja.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 28 Września 2010, 16:49
Nie na tyle, aby samemu napisac softsynth. I ogolnie wole inwestowac czas w efekty.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 28 Września 2010, 16:51
Azatemwiec technicznie akord to trzy nutki rozmisz, minimum, odegrane w momencie tym samym. \"Smile\"

I to rozmisz, takie jednym oscylatorem zagranie bedzie efektem. Bo efekt nie wizualny jest jedynie!
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 28 Września 2010, 16:55
No widzisz, tak samo Jeri moglaby powiedziec i nigdy nie powstal by klon C64. Nie jest problemem napisanie czegos jak zna sie algorytm, przeportowanie tego efektu (512B) zrobilby kazdy na tym forum, nie prawdaz? Na to miast nie da sie napisac w prosty sposob napisac efektu jak wiesz tylko jak on wyglada(jak go slychac)
To czyni roznice miedzy Rzemieslnikiem a Artysta.
Ty jestes Rzemieslnikiem a np. taki Fenek jest artysta.
To tyle w temacie tej produkcji \"Smile\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 28 Września 2010, 17:29
                   
Cytat:
..Bo efekt nie wizualny jest jedynie!

Efekty wizualne \"Smile\"
                   
Cytat:
No widzisz, tak samo Jeri moglaby powiedziec i nigdy nie powstal by klon C64. Nie jest problemem napisanie czegos jak zna sie algorytm, przeportowanie tego efektu (512B) zrobilby kazdy na tym forum, nie prawdaz? Na to miast nie da sie napisac w prosty sposob napisac efektu jak wiesz tylko jak on wyglada(jak go slychac)
To czyni roznice miedzy Rzemieslnikiem a Artysta.
Ty jestes Rzemieslnikiem a np. taki Fenek jest artysta.
To tyle w temacie tej produkcji

Taa, widze juz w 100% wyraznie czym Ci podpadlem... Odsylam do poprzedniego postu, nic wiecej w temacie nie napisze.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 28 Września 2010, 18:02
Nie zastanowilo Ciebie dlaczego wygrales GFX compo w dziedzinie smichu i poklasku? Nie tylko ja to widze. Twoi znajomi zrobili Ci wielka krzywde dali Tobie rybe zamiast wedki, napuszyles sie jak balon i nie widzisz rzeczywistosci.
W dwa miechy nauczysz sie jezyka, tak jak kazdy, ale nie jestes w stanie nic w nim napisac, tak jak nie kazdy:)
Rzemieslnik i Artysta.
Jestes dobrym rzemieslnikiem.
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: odyn w 28 Września 2010, 19:29
                   
Ramos napisal:
Nie mam nic do projektu SwinSIDa, bo ciekawa jest to rzecz. Jednak zapytaj sie wiekszosci muzykow co pisza na SIDzie, ze po co tworzyc karte udajaca SIDa skoro mozna pisac na prawdziwym SIDzie i wychodzi to taniej. Akurat SwinSID to nie projekt dla ludzi z demosceny, bo slyszalem opinie na ten temat.


Hmm, nie jestem muzykiem, nie jestem tez specjalnie kontestatorem \"Smile\", ale osobiscie mysle, iz  takie podejscie wlasnie dosyc \'zapasteryzowalo i
zastopowalo\' zabawy na naszej scenie w dostawki, dodatki sprzetowe i inne atrakcje, dzieki ktorym widoczny bylby progress np.  w dziedzinie efektow w demach, ich predkosci, czy sidach stereo/multichannel \"Wink\".

SwinSID, jak i kazda sensowna plytka ze scalakami, poszerzajaca mozliwosci firmowego sprzetu, to jak najbardziej produkty / projekty dla demosceny.

Gdyby tak nie bylo, na takim PC nadal wszyscy robili by dema pod DOS/PC Speaker, na chuj im wtedy jakas akceleracja, przeciez buzzer, 286 oraz 320x240px wystarcza kazdemu \"Smile\", a wieszkosc scenowcow nie srala by po gaciach przy demach ASD czy Plasticow, spoko, wiem, wiem, zupelnie inna platforma, inne swiaty..filozofia..lecz...chyba cos w tym jest.

Moim zdaniem, wlasnie dzieki takim osobom jak Swinkels, scena dostaje kopa, a stara wysluzona maszyna nowe mozliwosci, powiew czegos nowego, i co za tym idzie scenowcy, muzycy moga sie bardziej wykazac, maja wieksze pole do manewru, wiecej tworczej przestrzeni do zagospodarowania. Wiem, ze na tym forum jest sporo scenowcow-konserwatystow, ktorzy nie beda podzielac mojego zdania, i na pewno skrytykuja moja postawe \"Wink\" Rozumiem ich, kiedys bylem taki sam. Nadal pixluje w defaultowych trybach C64 - hiresie i multiku, i jak widac na przykladzie Archmage\'a, sporo mozna z niego wycisnac i niejednego zadziwic.

Uwazam, zreszta,  jak pokazuje sama historia, iz z poczciwego C64 mozna jeszcze sporo wykrzesac {nowe tryby graficzne, efekty, i inne cudenka}, ale takich ograniczen jak czestotliwosc procka, ilosci ramu, czy ilosci kanalow SID\', bez zainteresowania w upgrade hardware\'u, dostawki, ofcoz nie da sie przeskoczyc.

Dlatego wielkie brawa dla Swinkelsa za takie cacko ktore stworzyl \"Wink\", oby sie takie rzeczy na scenie przyjmowaly, byly tanie, a zaki na compo jeszcze bardziej rulesowaly \"Smile\"

Yapp, mates, I know, we\'re not atari sceners, kill me, or not, ale przeciez takie Numeny fajnie sie oglada \"Wink\"
Tytuł: 512Beeporgy - beeper music na C64
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 29 Września 2010, 08:41
                   
odyn napisal:
                   
Ramos napisal:
Nie mam nic do projektu SwinSIDa, bo ciekawa jest to rzecz. Jednak zapytaj sie wiekszosci muzykow co pisza na SIDzie, ze po co tworzyc karte udajaca SIDa skoro mozna pisac na prawdziwym SIDzie i wychodzi to taniej. Akurat SwinSID to nie projekt dla ludzi z demosceny, bo slyszalem opinie na ten temat.


Hmm, nie jestem muzykiem, nie jestem tez specjalnie kontestatorem \"Smile\", ale osobiscie mysle, iz  takie podejscie wlasnie dosyc \'zapasteryzowalo i
zastopowalo\' zabawy na naszej scenie w dostawki, dodatki sprzetowe i inne atrakcje, dzieki ktorym widoczny bylby progress np.  w dziedzinie efektow w demach, ich predkosci, czy sidach stereo/multichannel \"Wink\".



Szacun dla Swinkelsa  i kogokolwiek, robiacego, czy probujacego robic rozszezalki na skostnialej konserwatyzmem komodorowskiej scenie \"Smile\"