Cytat: |
Ale musi napisac, ze demko nie uzywa SIDa ![]() |
Nitro napisal: | ||
Powinienem przygotowac jakas kartke z przemowieniem, myslalem, ze orgowie puszcza napisana notke... Jakbym znal metode z Vicious SID, to moglbym przelaczyc odtwarzanie na VIC\'a i brzmialoby to prawie identycznie: player gra z wewnetrzna 1\'o bitowa precyzja ![]() |
Cytat: |
Tyle z marudzenia. Nastepnym razem, skoro to \"nie uzywa SIDa\" to ja poprosze 3 (slownie trzy) glosy synteza oscylatorami SIDa + ta Twoja generowana prockiem. O, i bedzie najs! |
Nitro napisal: |
99% procka jest zajete, potrzebny jest idealny sync. SID jest nie potrzebny |
Nitro napisal: |
, w porywach ta technika mysle u nas mozna osiagnac z 5 kanalow z racji slabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstala mozna wyciagnac do 8\'miu. I nie sa to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dzwieku ta technika mysle spokojnie przebija SID\'a ofcoz pomijajac filtry. Just listen: http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos_a_Tapestry_of_Time.mp3 http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3 http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3 |
booker napisal: |
Ja jestem bardzo zainteresowany wszystkim nowym na komode, nawet jezeli jest portowane ze speki czy atarki. A dlaczego nie powiedziales ze to nie Twoja technika, i ze powstala na Speku?. |
Cytat: |
Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie uzywasz SIDa jako wyjscia. Wiec twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dzwieku nie bedzie. Zgadza sie? |
Cytat: |
Cos mnie sie zdaje, perki sa samplami co? |
Cytat: |
Bo synteza w tych przykladach jest do wyrzygania (sorry) i raczej probuje jeno dopiero nasladowac syntezator (z marnym skutkiem pierdzenia okrutnego) o przebijaniu SIDa (ktory jest specjalizowanym syntezatorem, chcial nie chcial) nie mowmy... |
Cytat: |
Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjscie audio wplynelo by na output z oscylatorow, no nie. |
Cytat: |
No to teraz tylko edytor na grzyba no i wio. |
Cytat: |
Chyba, ze masz sluch nastrojony kwadraturami POKEYowo-AYowymi, wowczas kazda nieco lepsza synteza wyda sie \"lepsza od SIDa\", ale wowczas mowiac tak po prostu nie czaisz tematu czym jest SIDa. Mowisz to samo, co powiedzial Raster odnosnie jednego ze swoich utworkow pod Raster Trackerem, kower zaka z C64 skomentowal \"POKEY moze brzmiec jak SID\". Niestety nie moze. |
Nitro napisal: | ||
Napisalem to w sensie, ze SID nie jest potrzebny do wiekszej ilosci kanalow, ofcoz SID do wypuszczenia dzwieku jest potrzebny. |
Cytat: |
Ja to widze troszke inaczej, moze i jest troche szumu, ale za to waveformy sa arcyciekawe. No i gra 5 kanalow. |
Cytat: |
jeden z nowszych wynalazkow grajacy czysto i ala SID: |
Cytat: |
Sluch w mlodosci stroil mi sie na wszystkich chipach 8\'bit procz AY\'greka, mniej wiecej w takiej kolejnosci POKEY->NES->SID, potem dlugo cisza i na koncu AY. |
Nitro napisal: | ||
Tak samo jak inne sample. Ale zapomnij, bo sync musi byc, to nie moduly. |
Cytat: |
No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi (ale nie musisz). |
Cytat: |
a ja jestem ciekaw, czy da sie to zrobic tak, ze generuje sie najpierw tego 1bitowego wave\'a (?) i pozniej odgrywa i o ile to przyspieszy w sensie ile zostanie wolnego procesora ? |
Cytat: |
Dlaczego przed odpaleniem programu SID jest na 0 (zero) a w trakcie odtwarzania oscylatory ustawione sa na fale pulse-width? Mozesz ustawic na inna? |
Nitro napisal: | ||
No tak, czesc Amigowcow wychowanych na modulach SID\'a nie trawi.. |
Cytat: |
No i najwazniejsze: jak sie juz napisze cos na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalic na komie potem? |
Nitro napisal: | ||
Aktualnie podsylasz mi, a ja to wsadzam do playera. Ofcoz tylko i wylacznie na silniku The Music Studio, innych nie zportowalem i nie zamierzam w najblizszej przyszlosci z braku czasu. |
Nitro napisal: |
Po odsluchaniu w domku \"Still Floateeng\" cofam prawie wszystko co napisalem o jakimkolwiek przebijaniu SID\'a przez beepera, aktualnie jestesmy na zdecydowanie lepszej pozycji ![]() |
Nitro napisal: | ||
No tak, czesc Amigowcow wychowanych na modulach SID\'a nie trawi... |
Nitro napisal: | ||
99% procka jest zajete, potrzebny jest idealny sync. SID jest nie potrzebny, w porywach ta technika mysle u nas mozna osiagnac z 5 kanalow z racji slabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstala mozna wyciagnac do 8\'miu. I nie sa to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dzwieku ta technika mysle spokojnie przebija SID\'a ofcoz pomijajac filtry. Just listen: http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos_a_Tapestry_of_Time.mp3 http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3 http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3 |
Ramos napisal: |
World first tylko w tym, ze napisal jako pierwszy player do odtwarzania muzy z beepra na C64 w opraciu o kod playera z ZX Spectrum. Trudno napisac muzyke na C64 muzyke na beeprze skoro go nasz komputer nie ma ![]() |
Cytat: |
w opraciu o kod playera z ZX Spectrum. |
Cytat: |
Word FIRST to: - procedura wymyslona nie przez NItro, - instrumenty nie przez NItro, - muza nie przez Nitro, |
Cytat: |
To takich word firstow mozna jebnac na Sile5ie ze pincset |
Cytat: |
przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20 |
Raf napisal: |
przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna ![]() ![]() |
Ramos napisal: | ||
THCM pokazal SID+sample, ale tu chodzi o dzwieki synth i da sie to zrobic. To jest calkiem co innego i mozna zrobic troche lepsze rzeczy niz ta technika THCM\'a. Jest maly problem, bo mamy za slabego procka i trzeba sie troche nameczyc, aby polaczyc np. beeper+SIDem choc jest to mozliwe. |
Ramos napisal: |
Nie mam nic do projektu SwinSIDa, bo ciekawa jest to rzecz. Jednak zapytaj sie wiekszosci muzykow co pisza na SIDzie, ze po co tworzyc karte udajaca SIDa skoro mozna pisac na prawdziwym SIDzie i wychodzi to taniej. Akurat SwinSID to nie projekt dla ludzi z demosceny, bo slyszalem opinie na ten temat. |
Cytat: |
Wracajac do tematu emulacji na C64 synth to pod koniec lat 90-tych widzialem jak w takie cos bawil sie Glover i pokazal jak uzyskac 4 kanal nie na samplach. Fakt, ze dzwieki na nim byly kiepskie, ale jak Glover nigdy nie konczyl swoich projektow i jak pokazal, ze cos sie da zrobic zabieral sie za cos innego. Phobos wie wiecej na ten temat. Tylko po co emulowac caly scalak jak SID jak mozna emulowac jeden lub 2 kanaly. Na C64 bedzie troche z tym problem, bo C64 ma ok. 1MHz. VIC20 ma procka 1.1, a komy z serii 264 maja 1.76, to emulacje mozna sie tam lepiej pobawic. W tym przypadku polaczenie muzyki z beepra+SID to ciezko jest. Wymagany jest idealna synchronizacja. Trzeba by ja skompresowac i potem w przerwach miedzy zapisami do $d418 zmieniac rejestry SIDa. |
Nitro napisal: |
Pozwole sobie przedstawic drugi przyklad softsynthu na 8\'bitach, tym razem softsynth operuje na 4\'ech bitach czyli zyskuje kupe mocy traconej na PWM w przypadku 1\'bita. Nie wiem zupelnie na jakiej zasadzie on dziala - czy sample sa generowane w realtime czy wczesniej przygotowywane. Aha, dziala na Atari, i ma 4\'y kanaly ![]() Ofcoz nadal stoje na stanowisku, ze u nas softsynthy maja mala racje bytu. http://www.speedyshare.com/files/24434877/wodospadem_czasu.mp3 http://www.speedyshare.com/files/24434914/Wsrod_Gwiazd_Nadziei.mp3 |
Nitro napisal: |
Ofcoz nadal stoje na stanowisku, ze u nas softsynthy maja mala racje bytu. |
Cytat: |
..Bo efekt nie wizualny jest jedynie! |
Cytat: |
No widzisz, tak samo Jeri moglaby powiedziec i nigdy nie powstal by klon C64. Nie jest problemem napisanie czegos jak zna sie algorytm, przeportowanie tego efektu (512B) zrobilby kazdy na tym forum, nie prawdaz? Na to miast nie da sie napisac w prosty sposob napisac efektu jak wiesz tylko jak on wyglada(jak go slychac) To czyni roznice miedzy Rzemieslnikiem a Artysta. Ty jestes Rzemieslnikiem a np. taki Fenek jest artysta. To tyle w temacie tej produkcji |
Ramos napisal: |
Nie mam nic do projektu SwinSIDa, bo ciekawa jest to rzecz. Jednak zapytaj sie wiekszosci muzykow co pisza na SIDzie, ze po co tworzyc karte udajaca SIDa skoro mozna pisac na prawdziwym SIDzie i wychodzi to taniej. Akurat SwinSID to nie projekt dla ludzi z demosceny, bo slyszalem opinie na ten temat. |
odyn napisal: | ||
Hmm, nie jestem muzykiem, nie jestem tez specjalnie kontestatorem ![]() zastopowalo\' zabawy na naszej scenie w dostawki, dodatki sprzetowe i inne atrakcje, dzieki ktorym widoczny bylby progress np. w dziedzinie efektow w demach, ich predkosci, czy sidach stereo/multichannel ![]() |