C64Power Forum

Software => Software => Wątek zaczęty przez: joodas__ w 03 Lipca 2010, 09:46

Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: joodas__ w 03 Lipca 2010, 09:46
Witam wszystkich,

Jakiego softu uzywacie do odtwarzania sidow na pc? Pluginy do Winampa, inne programy?

Pozdro
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 03 Lipca 2010, 09:58
Sidplay

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=9775
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: kotrobot__ w 03 Lipca 2010, 13:45
XMPlay+plugin:

http://www.un4seen.com/

http://dhost.info/pieknyman/html/plugins.html


W grajku slucham sidow w empetrzy:
http://www.6581-8580.com/
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Raf w 15 Sierpnia 2010, 11:17
ja tez xmplay+plugin rowniez \"Wink\" poza ch***ym zmienianiem subsongow rozwiazanie bliskie idealu
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: randall__ w 28 Września 2010, 10:26
wczoraj uruchomilem swoj c64 w celu przetestowania zaka na x2010 i peem, ze TYLKO hoxs64 i sidplay2.5w, z duzym wskazaniem na ten pierwszy, sa blisko z emulacja sida, 8580 oczywiscie (za najlepiej emulujacy 6581 player uchodzi z kolei ten drugi, ale tego nie zweryfikuje). pozostale playery wszystkie maja mocno nieprecyzyjne filtry pasmowy i gornoprzepustowy (w kazdym pasmie, ale najlepiej slychac to na gorze).
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=92959
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76056
ten xmplay plugin owszem wyprobowalem. tu anegdotka - kiedys zamiast oceny jeden z wykladowcow na \'moim\' wydziale wpisal studentowi w indeks slowo NIESTETY. \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 28 Września 2010, 11:58
http://jsidplay2.sourceforge.net/

i po sprawie
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: randall__ w 28 Września 2010, 00:00
znam, fajna zabawka. mozna ja wykorzystywac jak sie nie ma internetu na komputerze tzw. roboczym?
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 28 Września 2010, 00:00
                   
randall napisal:
znam, fajna zabawka. mozna ja wykorzystywac jak sie nie ma internetu na komputerze tzw. roboczym?


No pewa - http://jsidplay2.sourceforge.net/jsidplay2.jnlp
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Raf w 28 Września 2010, 13:13
                   
randall napisal:
ten xmplay plugin owszem wyprobowalem. tu anegdotka - kiedys zamiast oceny jeden z wykladowcow na \'moim\' wydziale wpisal studentowi w indeks slowo NIESTETY. \"Wink\"


a ze tak zapytam.. konfigurowales go? \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 06 Października 2010, 20:11
Emu64 v4.30 ma modul do odgrywania Sidow. Jesli chodzi o jakosc to chyba jako jedyny oprocz Hoxa poprawnie odtwarza moje 11bit filtry z wszystkimi niuansami. Wada jest niestety odtwarzanie tylko i wylacznie sidow na jedna ramke.
                   
randall napisal:
TYLKO hoxs64 i sidplay2.5w, z duzym wskazaniem na ten pierwszy, sa blisko z emulacja sida,

Sidplay2.5w ma problemy nawet z hardstartem, o poprawnej emulacji filtrow nie wspomne w praktycznie kazdym nowszym playerze.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 06 Października 2010, 22:03
                   
Phobos napisal:

Sidplay2.5w ma problemy nawet z hardstartem, o poprawnej emulacji filtrow nie wspomne w praktycznie kazdym nowszym playerze.

Stary tak, nowy nie.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 06 Października 2010, 22:18
A czy jest jakis nowszy od tego - http://sidplay2.sourceforge.net/ bo ja nie znalazlem \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 06 Października 2010, 22:28
                   
Phobos napisal:
A czy jest jakis nowszy od tego - http://sidplay2.sourceforge.net/ bo ja nie znalazlem \"Smile\"


Czas odwiedzic CSDb \"Smile\"

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76056


Ale i tak JSIDplay ma wiecej bajerkow i nie ma zblokowanego wyboru typu SIDa tak jak wersja Inge.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 06 Października 2010, 22:46
Jakims cudem mam ta sama wersje \"Smile\" Sprobuj sobie odtworzyc na nim moje kawalki np: On Grabowsky, Flying, Planeth Six, Double Dragon oraz na Hoxsie a potem pogadamy czy faktycznie jest jak piszesz \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: kenji w 07 Października 2010, 05:29
Koledzy mam pytanie odnosnie playera sidow pod Windowsa.

Uruchomilem ostatnio laptopa PII 266MHz i na sidplayerze tnie sie w cholere. Jest jakis player co ma mniejsze wymagania sprzetowe?
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 07 Października 2010, 06:05
Zwieksz bufory dzwieku. Powinien dzialac w miare normalnie. A jak nie to
sprobuj DeliPlayera http://www.idg.pl/ftp/pc_1861/DeliPlayer.2.0.RC3.html
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: kenji w 07 Października 2010, 06:06
Dzieki. Wieczorem sprobuje to dam znac jak poszlo.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 07 Października 2010, 09:02
                   
Phobos napisal:
Jakims cudem mam ta sama wersje \"Smile\" Sprobuj sobie odtworzyc na nim moje kawalki np: On Grabowsky, Flying, Planeth Six, Double Dragon oraz na Hoxsie a potem pogadamy czy faktycznie jest jak piszesz \"Wink\"

Powinno byc to samo (tak jak i pod nowym vice) poniewaz uzywaja tego samego patentu - resida-fp \"Smile\"

Aha, w ogole pojawi sie, moze nawet do konca tego roku, ulepszona wersja ReSIDa.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 07 Października 2010, 13:14
Nie jest. Playery z podwojnym hardstartem traktuje po macoszemu. I gra duzo gozej od Vice\'a. O ile pamietam pisales na DMC 5.x wiec raczej nie uslyszysz roznicy w swoich zakach.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 07 Października 2010, 13:33
Phobos, nie uzywalem dobrodziejstw 11bitowego filtra, a jezeli juz, to przypadkiem. Aczkolwiek DMC v5 o ile pamietam 11bit obsluguje (a moze jedynie myli mi sie z Sync\'em)

A jak wypada JSIDplay2 ten na javie?
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 07 Października 2010, 13:46
A Dmc 5.1 mialo 11bit filtry chyba jako pierwsze \"Smile\" Poza tym byly w edytorze Taki\'ego - Sidwinder.
Paradoksalnie JSIDplay2 odtwarza calkiem poprawnie, choc nie do konca, gubi sie przy szybszych zmianach filtrow, np w moim Pestilence - zapotrzebowanie na procesor ma jednak ciut za duze jak na moj gust \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 07 Października 2010, 14:36
Dzieki za infosa Phobos \"Smile\"

Kolejny powod by sprawic sobie HardSIDa \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 20 Października 2010, 16:18
                   
Phobos napisal:
Jakims cudem mam ta sama wersje \"Smile\" Sprobuj sobie odtworzyc na nim moje kawalki np: On Grabowsky, Flying, Planeth Six, Double Dragon oraz na Hoxsie a potem pogadamy czy faktycznie jest jak piszesz \"Wink\"

Posluchalem nagran z SOASC, Hoxsa i najnowszego JSIDPlay2 i...kurcze oprocz Double Dragon nie slysze roznicy. (poza tym, ze SOASCowe, zgrywane z chipa maja wiecej \"soku\", i graja czysciej, ofkoz).
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 21 Października 2010, 14:26
Ja slysze roznice w tych kawalkach, ktore wymienilem \"Smile\" W ogole  na leadach z pulsem jest przester (charcza). Pamietam brzmienie oryginalnego pulsu z SID\'a, tam po prostu gral on czysto. W przypadku emulacji musi tak byc, bo odgrywane sa krotsze wersje fal, podobnie jak to mialo miejsce w np w MlEdzie, na 8bitach bylo slychac jeszcze bardziej. Wbrew powszechnej opinii emulacja SIDa jest jeszcze gleboko w lesie. Trzeba tez pamietac, ze oryginalny SID mial wlasne szumy i buczenie \"Wink\"
Aha - sprzet odsluchowy Diora442 + Rondo300 \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 21 Października 2010, 15:24
Phobos, akurat szumy i buczenie to bug jest (zaklocenia reszty elementow na plycie C64)... nie kwestia SIDa \"Wink\"

A porownywales z MP3kami z SOASC? W sumie bardziej sie skupilem na filtrze.

Jak juz gdzies wspomnialem, koles od reSIDa bedzie robil niedlugo update. Ale czy emulacja jest w lesie, to bym tego nie powiedzial. Byla, ale lata temu.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 22 Października 2010, 14:11
Jesli ci to charczenie nie przeszkadza w leadach \"Wink\" SOASC brzmia najlepiej, mozna sobie porownac brzmienia basow jakie robilem z tym co da sie uslyszec w tak zwanych playerach hehe. Przepasc jednym slowem. Swoja droga probuje odtworzyc niektore brzmienia z koma i ciezko jest taki basik zrobic. Cholernie zawiniety jest SID jako syntezator subtraktywny xD
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: zyga w 28 Października 2010, 07:49
A tego probowaliscie ? http://www.foobar2000.org/components/view/foo_sid

Wreszcie resid-fp w moim ulubionym odtwarzaczu  \"Very
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 28 Października 2010, 08:09
                   
Phobos napisal:
Swoja droga probuje odtworzyc niektore brzmienia z koma i ciezko jest taki basik zrobic. Cholernie zawiniety jest SID jako syntezator subtraktywny xD

Ciekawe. Na czym probujesz z tym basem?
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 02 Listopada 2010, 22:38
Synth1, Zebra, MiniMoog, Polysix i calej masie innych. Problemem jest jak mi sie zdaje zrobienie takiego samego pulsu, kurcze jakies dziwne sa te syntezatory, puls jest zwykle albo jakis tandetny, albo zywcem realizowany przez detuning.
Poza tym skutecznosc filtrow w SIDzie wydaje mi sie wieksza niz 24Db.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 03 Listopada 2010, 10:22
Hej, wydaje mi sie ze glownym problemem jest sposob sterowania wypelnieniem, na komodzie byl on \"wrednie\" liniowy \"Wink\". Ja uzylem obwiedni zamiast LFO do kontroli pulsu w jakims Korgu zeby zrobic lead\'a do jednego z remiksow:

                   
Kod:

http:://www.moogsound.com/frame/download/file/Moog_(:Sebastian_Bachlinski):-Gone_[:No_SID_samples]:.mp3


(wybacz nitro, ale [url] i po prostu link nie zostaly sparsowane poprawnie przez phpbb) \"Smile\"

w czesci pierwszej.. co prawda lead a nie bas, ale napisz co sadzisz o brzmieniu \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 03 Listopada 2010, 10:53
W Dream Station I-ce (teraz jest free) ciekawie zrobiono taki klasyczny komodorowski basiorek 6581  http://www.audio-simulation.com/?page=product3

Moog: nie bylo mi dane slyszec takiego instrumentu leadu na SIDzie \"Smile\" (najs). No i zapewne sposob sterowania pulsem w edytorach komodorowskich ma to do siebie (ze potem ze swieczka szukac takiego sposobu programowania pulsu poza komoda heh).

Pytanie do szpecow \"Smile\" - akurat sie nie bawie w programowanie muzy poza C64 ale raczej chyba dalo by sie napisac pod komode tez jakies inne metody programowania pulsu, czy nie? Byl taki sofcik cos symulujacy TB 303 czy jakos tam.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 05 Listopada 2010, 00:00
Fajna ta DreamStation \"Smile\" Szkoda, ze nie wiedzialem o niej 10latek temu heh.
Moog - fajny leadzik, ale tez takiego na SIDzie nie slyszalem \"Smile\"

Booker - masz na mysli Rebirtha - stare dzieje. Ja najbardziej cenie sobie z syntezatorow darmowy Synth1, na nim robie basy i wiekszosc instrumentow jak stringsy z phaserem czy arpegiatory. Do leadow tez sie nadaje ma dobrze konfigurowalne lfo takze do pulsu ale dziwnie brzmi, w zasadzie 2 LFO ma szkoda ze teraz tandetnie zolto wyglada (wczesniejsze wersje byly czarne). W zasadzie z Synth1 nie potrzeba wiecej analogow na oscylatorach \"Wink\"
Tu probka basu a la SID, nie wyszlo najlepiej, ale jestem zadowolony, zreszta ten kawalek mi szlag trafil (zrodlowke) wiec nie moge poprawic paru drobiazgow :/
http://zima1978.webd.pl/phobos/Time_to.mp3
i coverek Jeff\'a http://zima1978.webd.pl/phobos/song.mp3
Ach te pharsery :/
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 05 Listopada 2010, 00:00
Phobos, wiesz, zawsze mozesz wrocic do komponowania na C64 \"Very
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 05 Listopada 2010, 00:00
Jest pare przeszkod \"Wink\" Po pierwsze nie podoba mi sie edycja w Goacie, brak paru rzeczy do ktorych bylem przyzwyczajony w JCH. Poza tym na Vice za duze lagi sa (nie wspolpracuje np z ASIO) wiec zabawa w pisanie czegos to meczarnia.

Jeszcze jeden kawalek na Synth1 z brzmieniami, ktore ostatnio robilem \"Razz\"
http://zima1978.webd.pl/phobos/flying_synth1.mp3
Wszystko poza 2-3 brzmieniami i perka jest na Synth1, efekty, bas akordy itd. Time to... mial byc tak jakby druga czescia tego kawalka Laxitiego \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 05 Listopada 2010, 15:15
                   
Phobos napisal:
Jest pare przeszkod \"Wink\" Po pierwsze nie podoba mi sie edycja w Goacie, brak paru rzeczy do ktorych bylem przyzwyczajony w JCH. Poza tym na Vice za duze lagi sa (nie wspolpracuje np z ASIO) wiec zabawa w pisanie czegos to meczarnia.

Jakie lagi? Robilem na DMC v5 i SDI v2 pod Vickiem i nie mialem lagow.

Po co Ci ASIO do robienia muzy na C64? \"Very

Zapowiadany SDI v3 ma miec MIDI, no ale zobaczymy jak to bedzie smigac.

Te Twoje kowery (fajne) przypomniaja mi taki pewien charakterystyczny, dla niektorych kompozytorow,  styl pisania elektronicznej muzy z lat 80\'  \"Very

Cos w stylu http://www.youtube.com/watch?v=O9G_9kqJXIo&feature=fvst

Ahh te czasy!
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 06 Listopada 2010, 00:00
Synth1? kurde, syntezatorek jezeli chodzi o mozliwosci jest ok, bo dosyc rozbudowane 2 oscylatorowe cos. Ale jakosc zdecydowanie najgorsza ze wszystkich tu wymienionych, moze to jest powod dlaczego Ci pulse nie brzmi w nim? W Synth1 aliasing oscylatorow szaleje w dziedzinie czestotliwosci jak grypa w jesieni (nie dosc ze aliasing, to na dodatek \"obrazy\" - czyli teoretyczne czestotliwosci ponizej 0). Nie pamietam jak realizowane sa filtry, bo dawno nim sie nie poslugiwalem, ale te oscylatory naprawde utkwily mi w mozgu.

Tez nie rozumiem po co ASIO w Vice \"Smile\"  przeciez zaden z \"normalnych\" edytorow nie obsluguje midi (mimo ze Vice emuluje pare interfejsow).

@booker: A co do SDI, to licze, ze trzymasz tam reke i noge na pulsie i dasz znac jak tylko wyjdzie werja beta chociaz \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 06 Listopada 2010, 14:46
Booker, opoznienia - jak w Vice masz 40ms to jest to zauwazalne szczegolnie podczas pisania muzy \"Smile\"

Muza ze Zmienikow xD Pan Gintrowski sie postaral, wiekszosc muzyki do tego filmu jest swietna.

Moog - sprawdz nowa wersje \"Smile\" Stare faktycznie byly srednie, nowe sa ok, doszedl np jeden oscylator, efekty, polifonia sie zwiekszyla itd \"Wink\"
Jak po co Asio, co by opoznien nie bylo \"Smile\" 40 a 2ms to jednak spora roznica  \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 06 Listopada 2010, 15:19
Chetnie obadam co jest wart Synth1 dzisiaj \"Smile\"

A co do latencji, to wszystko ok, 40 > 2 == true \"Smile\" ale jak sie ma to do praktyki, skoro i tak nie pogramy sobie klawiatura midi zadnym normalnym edytorem \"Smile\" ani nic tez nie nagramy \"w locie\" z palca (midi). A powiedzmy sobie szczerze, ze edycja step by step nie wymaga takich malych opoznien.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 06 Listopada 2010, 16:57
Moogie, kwestia przyzwyczajenia, z palca tez sie gralo \"Wink\" Nie wszyscy maja klawiature zawsze pod reka. Mnie te lagi dzialaja na nerwy, moze sie czepiam, ale odzwyczailem sie od takich kwiatkow  \"Twisted
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 06 Listopada 2010, 17:28
Eh \"Smile\" no ja bym to zakwalifikowal do jakiegos zespolu nerwicy natrectw :P , mnie osobiscie bardziej irytuje fakt niemoznosci uzycia klawiszy midi, bo od edycji step by step juz odwyklem kompletnie, zero sprzezenia \"Smile\"

A jezeli chcesz mala latencje odpal sobie Vice na Mac\'u albo na Hackintoshu \"Smile\" .. CoreAudio to systemowy protokol pomiedzy interfejsem audio i aplikacja, i jest najblizej sprzetu na tym OSie (wydajniejsze niz ASIO) \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 06 Listopada 2010, 18:01
Phobos: probowales zmienic opcje w \'Sound Settings\'?
Sound buffer size na minimum, Synchronization Method na Flexible.

Jak to nie pomoze, to wyprobuj Hoxsa.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Raf w 06 Listopada 2010, 19:56
                   
Nitro napisal:
Phobos: probowales zmienic opcje w \'Sound Settings\'?
Sound buffer size na minimum, Synchronization Method na Flexible.

Jak to nie pomoze, to wyprobuj Hoxsa.


hocbys uzywal najbardziej haxxorowego emu to pewnych rzeczy na DX nie przeskoczysz \"Wink\" poza tym hoxs zre znacznie wiecej zasobow niz vice, wiec tym bardziej watpie aby latencje mial nizsza.

Phobos, napraw to co Ci sie zepsulo to bedziesz mial realtime \"Very
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 06 Listopada 2010, 21:41
Z DirectSounda przy sprzyjajacych okolicznosciach mozna wycisnac minimalne 10-15ms opoznienie...
Problemem jest VICE, w ktorym wg. ludzi z IRC\'a rzeczy audio sa koszmarnie zle napisane. U mnie na 3,6GHz AMD 80ms i Flexible daje stabilne 100% Im mniej sie dzieje na ekranie, tym bardziej mozna delay zmniejszyc.

                   
Cytat:
poza tym hoxs zre znacznie wiecej zasobow niz vice, wiec tym bardziej watpie aby latencje mial nizsza.

A jednak, optymalna budowa programu to wieksza responsywnosc, na hoxsie robilem wszelaki sync w iskrze i po sprawdzeniu na realnym sprzecie nie bylo co poprawiac. Nigdy tez nie zauwazylem zadnego desyncu w demach.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 07 Listopada 2010, 13:51
                   
Raf napisal:
Phobos, napraw to co Ci sie zepsulo to bedziesz mial realtime \"Very
Mysle nad tym.
Nitro akurat w Vice nie bardzo moge zmienic \"Smile\"
Moogie obadales Syntha1? Jak ci sie podoba rignmodulacja  \"Very
A co sie tyczy Mac\'ow to niestety mam uczulenie na Apple i bzdury jakie propaguje pan Jobs  \"Very Np popierajac tylko i wylacznie HTML5 jako nowoczesna technologie - flash to zlo. A tymczasem Safari zajelo ostatnie miejsce w we wszystkich testach wydajnosci przegladarek \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 07 Listopada 2010, 15:02
Haha, no co do Macow to sie w pelni z Toba zgadzam, na codzien mam z nimi doczynienia i niestety z kazdym dniem coraz wiekszym resentymentem je darze \"Wink\" .. z drugiej strony co sie dziwic Jobsowi, skoro w jakis sposob musi bronic swoich interesow \"Smile\", bo tutaj tak naprawde nie chodzi o flasha, a o to ze mamy multum aplikacji flashowych vs AppStore, ktory kontroluje instalowanie i ew. sprzedaz aplikacji na urzadzenia mobilne \"Smile\" (Jobs musial wymyslec bajeczke o niebezpiecznym flashu zeby to jakos usprawiedliwic). A nowy OS 10.7 Lion, bedzie mial nawet AppStore na desktopie \"Smile\"  Ale Mac Pro (boot camp) z Windowsem 7 64 bit hula jak trzeba (8 rdzeni Xeon + 12 giga ram) --- ale zbaczmy troche z tematu.

No Synth1 mnie nie zachwycil, oscylatory dalej nie grzesza jakoscia. Aliasing przy tonach podstawowych dosyc wysokich ciagle sie pojawia i jest \"przykry\" dla ucha, a przy najwyzszych rejestrach bredzi juz totalnie (obrazy, czyli skladowe o czestotliwosciach teoretycznie ujemnych i syfy na skladowej stalej).

Problem polega na tym, ze dobry oscylator powinien byc ograniczony widmowo do czestotliwosci Nyquista, tak jak to ma miejsce przy probkowaniu syntezatora analogowego w filtrze aproksymacyjnym przetwornika. Niestety teoria za tym idaca jest naprawde skomplikowana, aby taki oscylator zaimplementowac. Najprostszym rozwiazaniem jest oversampling, ale niestety zezre CPU i pomoze znacznie dopiero przy duzych mnoznikach. Techniki jak BLIT (Band Limited Impulse Train) czy BLEP (Band Limited Step Response) dopiero zaczynaja byc stosowane. Obecnie mozna policzyc na 3 palcach jednej reki softwareowe syntezatory, ktore to stosuja \"Smile\".

Sync, Ring modulation czy FM dla zle napisanego oscylatora moze brzmiec juz tylko tragicznie, dlatego nie bede sie rozpisywal o Synth1. Kazda \"nieciaglosc\" fali, czyli nagly skok, powoduje aliasing.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 07 Listopada 2010, 15:13
Ogolnie problem z flashem moze byc prozaicznie prosty, otoz - flash ma wymagania jakie ma, a biorac pod uwage skladaki Jobsa wyciagniete skads z magazynu i po raz kolejny odgrzewane i serwowane jako totalna nowosc i przelom technologiczny. Po prostu wydajnosc iZabawek drastycznie by spadla o zywotnosci baterii w ultraciekich gadzetach nie wspomne \"Wink\"

Nie chcialo mi sie tego cytowac co napisales, zreszta najbardziej rozumiem spojniki w zdaniach, ale ogolny sens jest jasny. Swoja droga jaki bys mi zaproponowal syntezator w zamian za niego? xD Ja tam nie narzekam na jego jakosc \"Wink\" Ale nie jestem profesjonalista \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 07 Listopada 2010, 15:16
Adobe zreszta odpowiedzial juz na flashowa \"wojne\" Apple\'a \"Smile\" i napisal konwerter .fla do html 5 + javascript \"Very
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 07 Listopada 2010, 15:21
No tak, slyszalem o tym konwerterze \"Wink\" BTW - 5min roboty - http://zima1978.webd.pl/phobos/c641.mp3
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 08 Listopada 2010, 20:07
No nie wiem jakie masz preferencje co do syntezatora \"Smile\" bo to tez jest jednak wazne, do czego jestesmy przyzwyczajeni. Ja moge jedynie doradzic nastepujace pozycje, obecnie rzadzace pod wzgledem jakosci \"Smile\"

- Sonic Projects OP-X - czyli emulacja slawetnego Oberheima OB-8
- FXPansion Synth Squad
- XILS-lab PolyKB - troche mniej \"zbadany\" \"Wink\"
- D16 LuSH-101 - nasza robota, jeszcze nie ukonczony, beta testy wkrotce ( autoreklama \"Wink\" ) tutaj maly tescik, czyli hard sync na fali prostokatnej, bez zadnego dodatkowego filtrowania w celu ukrycia artefaktow \"Wink\" http://www.d16.pl/mp3/music_shioitor/harp.mp3

Nie wiem, czy ktorys trafi w Twoje gusta \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 08 Listopada 2010, 20:16
                   
Phobos napisal:
No tak, slyszalem o tym konwerterze \"Wink\" BTW - 5min roboty - http://zima1978.webd.pl/phobos/c641.mp3


Bardzo fajna lo-fi perka \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 09 Listopada 2010, 13:19
Heh, dzieki \"Wink\" Co do syntezatorkow to demka fajne \"Wink\" Wyprobuje \"Smile\" BTW zglaszam sie na betatestera tego cuda, skoro takie rzeczy robi bez filtrow, czego nie da rady nawet korgmini, chociaz o ile pamietam oryginal chyba byl na piloksztaltnej? Ale brzmi naprawde niezle \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 09 Listopada 2010, 22:13
korgmini?

A oryginalna harfa to byl jakis preset lekko zmieniony z syntezatora Elka Synthex - prostokat wlasnie z hard syncem \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 09 Listopada 2010, 23:07
MikroKorga, skleroza nie boli \"Wink\" Ja wlasnie na nim slyszalem, hmm. Bawie sie Oberhaimem i powiem ci, ze tak srednio mnie zadowala \"Wink\" Potestuje jeszcze troche. A z tym betatesterowaniem nie zartowalem \"Razz\" W sumie d16 moglo by wypuscic jakis fajny syntezator za free  \"Cool\" Konkurencja dla Syntha1 by sie przydala. Szczegolnie jak by jeszcze proca nie jadl tak bardzo.
Co mnie by odpowiadalo?
2 oscylatory o mozliwosciach SIDa z synchronizacja i modulacja. Arpeggiator ktory nie wylacza sie przy fazie relase z mozliwoscia tworzenia patternow.
2 lfo w tym przynajmniej jeden z opcja delay do vibratta
Dobre filtry z mozliwoscia ustawienia wiecej punktow niz tylko ADSR.
Wiem FM8 ma cos takiego ale jako analog spisuje sie kiepsko \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 10 Listopada 2010, 09:14
                   
Phobos napisal:
Booker, opoznienia - jak w Vice masz 40ms to jest to zauwazalne szczegolnie podczas pisania muzy \"Smile\"

A bo Ty chcesz grac zwykla klawiatua? Nigdy mi to nie pasowalo, zawsze wolalem obok nawet najbardziej gowniany syntezatorek niz pogrywac na programie muzycznym \"Smile\"

Phobos, a jeszcze z ciekawosci - co mial JCH czego nie ma Goat?


moog - na SDI v3 trza czekac \"Smile\" Moze na gwiazdke, kto to wie. Heh.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 10 Listopada 2010, 00:00
Czysty JCH to tylko edytor, jego sila sa playery ktorych jest sporo, nawet Moogie napisal jakies \"Smile\"
Glover odwalil kawal dobrej roboty, bo o playerach Glovera pisze, szczegolnie 21.g6 i 21.g7. Przede wszystkim 11bitowe filtry czyli oprocz glownych 8bitow dodatkowy prawie 1 nibbel wartosci miedzy nimi. Filtr (typ czestotliwosc) mozna zmieniac dla kazdej praktycznie fali osobno w ramce. Przy basach sie przydaje i perkach. Komendy do wszystkich parametrow w instrumencie, kalkulowane vibratto, slide\'y dla arpeggia (ciekawe efekty mozna robic). Rozbudowane makra w ktorych mozna wszystko zmieniac, zapetlac je, a nawet modyfikowac. No i brzmi duzo lepiej. Glover odwalil kawal dobrej roboty, bo o playerach Glovera pisze, szczegolnie 21.g6 i 21.g7. Wada - player tylko na 1 ramke. Ale ja i tak robilem na 2x przez TAss\'a w +60k puszczajac muze xD
Byla tez wersja na 2 SIDow playera i edytora mojego pomyslu zreszta, wtedy nie bylo ani standardu 2 SIDow, wymyslilem, ze jeden zak za drugim relokowany co $1000 na przyklad co sie przyjelo, ani tym bardziej nie bylo edytora \"Smile\" Wada - drugi edytor w +60k, ale odtwarzaly jednoczesnie \"Wink\"
Teraz ludzie sie jaraja echem dla leadow na samplach czy efektami, ja te rzeczy wymyslilem bawiac sie MlEdem na amidze x lat temu \"Wink\" Gdyby Gloverowi sie to wtedy chcialo to zakodowac, ehhh...
MusicLine Editor - a1200 - syntetyki jakie robilem ponad 10 lat temu \"Wink\"
http://zima1978.webd.pl/phobos/Terra_Cresta.mp3
http://zima1978.webd.pl/phobos/C64_LIVES.mp3

W pierwszym kawalku nie umialem jeszcze robic takich brzmien jak w solowce w drugim. A bylo ono zrobione tak, ze zrenderowalem sobie jedno brzmienie z filtrami i rezonansem a sampla zanimowalem w drugim instrumencie i nalozylem kolejne filtry \"Wink\" MlEd to byla potega jesli chodzi o bajery. Nie widzialem podobnie zrobionego brzmienia w demkach na stronce MusicLine \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 10 Listopada 2010, 14:10
                   
Phobos napisal:
Przede wszystkim 11bitowe filtry czyli oprocz glownych 8bitow dodatkowy prawie 1 nibbel wartosci miedzy nimi.

Yep, Koza z tym niemoza.

                   
Phobos napisal:
Filtr (typ czestotliwosc) mozna zmieniac dla kazdej praktycznie fali osobno w ramce. Przy basach sie przydaje i perkach.

To jest.

                   
Phobos napisal:
Komendy do wszystkich parametrow w instrumencie,

Tego nie ma i ostatnio bardzo mi tego brakuje. Np. chcialbym komende do inkrementacji/dekrementacji konkretnej wartosci w konkretnej kolumnie i pozycji dla tablicy filtra. heh.


                   
Phobos napisal:
kalkulowane vibratto,

To jest.

                   
Phobos napisal:

slide\'y dla arpeggia (ciekawe efekty mozna robic).

Nima.

                   
Phobos napisal:
Rozbudowane makra w ktorych mozna wszystko zmieniac, zapetlac je, a nawet modyfikowac.

Nima.


                   
Phobos napisal:
No i brzmi duzo lepiej.

Hm.


                   
Phobos napisal:
Wada - player tylko na 1 ramke. Ale ja i tak robilem na 2x przez TAss\'a w +60k puszczajac muze xD
Byla tez wersja na 2 SIDow playera i edytora mojego pomyslu zreszta, wtedy nie bylo ani standardu 2 SIDow, wymyslilem, ze jeden zak za drugim relokowany co $1000 na przyklad co sie przyjelo, ani tym bardziej nie bylo edytora \"Smile\" Wada - drugi edytor w +60k, ale odtwarzaly jednoczesnie \"Wink\"

GT Stereo - 2SID do 16x na ramke. Aczkolwiek bez bicia nie sprawdzalem czy akurat C64 pociagnie mu te 16x na 2SID choc jest to mozliwe, choc watpie \"Very


                   
Phobos napisal:

Teraz ludzie sie jaraja echem dla leadow na samplach czy efektami, ja te rzeczy wymyslilem bawiac sie MlEdem na amidze x lat temu \"Wink\"

No to szkoda. A mnie tam to echo z 3 kanalu nie jara - pierdziawa na tych 4bitowych samplach straszna jest \"Razz\"


No ale kto by pomyslal, ze Glover takie odwalil ladne cacka. Jakas dokumentacja do tego jest? Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker. Wpienialo mnie to okrutnie, ze nie widze trackera tak jak w DMC, albo w Goacie chociaz. O wiele lepiej ten sam pomysl, ktory mial JCH rozwiazano w SDI. Kolejna wada JCHa - widok instrumentow ZAWSZE na wierzchu. Po co to komu? Pff \"Wink\" Lepiej to ztogglowac, tak jak widok edytora tablic. Paker gdzies tam sie kisil rowniez, ale na kozie tez sie kisi \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 10 Listopada 2010, 15:54
@Phobos: OP-X to emulacja Oberheima stricte, wiec nie spodziewaj sie wiele \"Smile\" .. to byla moja rekomendacja przyjmujac za kryterium jakosc \"Smile\"

AAA, MiniKorg? niestety cieniutko u niego z synteza, teoretycznie to jest ten sam silnik (MMT), ktory jest w Radiasie, jednak sklonny jestem twierdzic, ze musieli mocno go okroic (nie tylko z polifonii). Mialem bezposrednie porownanie kilku modeli: Mini, R3 i Radias.

Z beta testowaniem LuSH-101, nie ma problemu, jezeli tez \"przydezajnisz\" jakies dzwieki \"Smile\" --- raczej na tym nam najbardziej zalezy \"Very

                   
Cytat:

2 oscylatory o mozliwosciach SIDa z synchronizacja i modulacja.


Hard sync jest, ring modulacji nie ma, ale za to LFO mozna sobie ladnie sprzac z VCO lub VFC uzyskujac cos na modle FM \"Smile\" --- wszystko bezkompromisowa jakosc \"Very nawet przy wysokich rate\'ach LFO.

                   
Cytat:

Arpeggiator ktory nie wylacza sie przy fazie relase z mozliwoscia tworzenia patternow.


OOO, tutaj bedziesz zadowolony \"Smile\" 8 warstw, kazda niezalezny arpeggiator z mozliwoscia kontroli czy dany krok ma byc odtwarzany czy nie (ala pattern). Kilka trybow \"hold\".

                   
Cytat:

2 lfo w tym przynajmniej jeden z opcja delay do vibratta


2 LFO sa, a ten delay do vibratto? --- Brak. Ja tam radze sobie nagrywajac ModWheel na zywo, i przynajmniej mam pelna kontrole nad czasem \"Very.

                   
Cytat:

Dobre filtry z mozliwoscia ustawienia wiecej punktow niz tylko ADSR.
Wiem FM8 ma cos takiego ale jako analog spisuje sie kiepsko


Baardzo dobre filtry z mozlioscia jednoczesnej! kontroli przez 2 ENVy (ADSR), 2 LFOsy + sekwenser arpeggiatora \"Smile\"

FM8 niestety to jest porazka, pod wzgledem jakosci, ale przeciez ten syntek ma pare lat \"Smile\"

                   
Cytat:

Wada - player tylko na 1 ramke. Ale ja i tak robilem na 2x przez TAss\'a w +60k puszczajac muze xD


Z tego co pamietam, nie trzeba bylo takich cudow robic, oprocz playerow doczytywanych, mozna byla zmieniac routiny \"wywolujace\". Niestety jezeli player nie mial 3ciego skoku do multi-play, wiazaloby sie to ze zwiekszonym tempem odtwarzania.

@Booker:
                   
Cytat:

Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker.


Nie bluznij ! \"Wink\"  Ja jak sie przelamywalem kilkukrotnie do Goata, to konczylem odpalajac JCH albo SidFactory Laxitiego na Vice, wtedy czulem sie jak w domu. Mnie jakos bardziej odpowiada sposob edycji w JCHu \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 10 Listopada 2010, 16:29
                   
moog napisal:
Z beta testowaniem LuSH-101, nie ma problemu, jezeli tez \"przydezajnisz\" jakies dzwieki :) --- raczej na tym nam najbardziej zalezy :D

A czy moi moglby rowniez dostac to-to do powachania? :)

                   
moog napisal:

@Booker:
                   
Cytat:

Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker.


Nie bluznij ! :)  Ja jak sie przelamywalem kilkukrotnie do Goata, to konczylem odpalajac JCH albo SidFactory Laxitiego na Vice, wtedy czulem sie jak w domu. Mnie jakos bardziej odpowiada sposob edycji w JCHu :)

Nie no ogolnie ok, tylko, ze jak sie uzywalo dlugich sekwencji, to potem sie robilo skakanie gora dol co to za numer sekwencje kurna sie wyzej/nizej uzylo. W SDI w trybie normalnym jest tak samo, ale w widoku trackera widac je poukladane ladnie pod soba w linii - wiecej widac, mniej sie stresowac :)

A z Koza to jak z kazda przesiadka - trza przelamac stare nawyki. Ja po DMC nie bylem sie w stanie przesiasc na cokolwiek innego. HEH :P SDI w wersji wowczas 0.98 mnie mierzil :) V2 jakos przegryzlem, ciekawe jak w ogole bedzie wygladal v3 heh, bo o ile dobrze zrozumialem Geira, nie tylko player, ale i edytor jest nowy.

Ale IDEALNYM edytorem to Kozi w dalszym ciagu to nie jest :) (i nie bedzie, bo to edytor dla Cadavera jest, nie dla ludzi :D ) Chyba, ze sobie sam ktos dopisze do niego to co chce (jak umie) :)
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 10 Listopada 2010, 16:41
                   
booker napisal:
Jakas dokumentacja do tego jest?
Jest, w ktoryms Enhiridionie opisalem wszystko od A do Z

                   
booker napisal:
Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker. Wpienialo mnie to okrutnie, ze nie widze trackera tak jak w DMC, albo w Goacie chociaz. O wiele lepiej ten sam pomysl, ktory mial JCH rozwiazano w SDI.
Moogie dobrze prawi - bluznisz kolego! Mnie zawsze wnerwialy edytory z DURnymi wstawkami, gorzej jak one nie zliczaly czasu i trzeba bylo liczyc, toz to masakra jest nie muzykowanie \"Shocked\"
Dla mnie JCH to podstawa. I nie ma dla mnie lepszego playera od 21.g6/g7 na C64.
                   
Moog napisal:
Z beta testowaniem LuSH-101, nie ma problemu, jezeli tez \"przydezajnisz\" jakies dzwieki \"Smile\" --- raczej na tym nam najbardziej zalezy \"Very
Jasna sprawa \"Smile\" Namiar na mnie masz xD

Mialem kiedys kontakt z Koza, ehhh dawne czasy. Nawet napisalem cos na jego trackerze, ale pamietam ze ta wersja co mialem, nie miala slidow, legato i vibratto \"Cool\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 10 Listopada 2010, 17:55
                   
Phobos napisal:
                   
booker napisal:
Jakas dokumentacja do tego jest?
Jest, w ktoryms Enhiridionie opisalem wszystko od A do Z

Dzieki!  Zerkne w wolnej chwili.

                   
Phobos napisal:

                   
booker napisal:
Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker. Wpienialo mnie to okrutnie, ze nie widze trackera tak jak w DMC, albo w Goacie chociaz. O wiele lepiej ten sam pomysl, ktory mial JCH rozwiazano w SDI.
Moogie dobrze prawi - bluznisz kolego! Mnie zawsze wnerwialy edytory z DURnymi wstawkami, gorzej jak one nie zliczaly czasu i trzeba bylo liczyc, toz to masakra jest nie muzykowanie \"Shocked\"

Ale mnie nie chodzilo o dury, ani o sposob prezentacji zawartosci patternow (w DMC jeden po prawej, w JCH,SDI i Kozie wszystkie na raz) tylko o sposob rozwiazania ich trackera \"Smile\"
 
Na ten przyklad tracker w HardTracktu to totalna masakra jest, nawet wytluszczania pozycji odgrywanego patternu w tracku nie ma \"Very

A Dur to moze i jest zabawny ale dla ludzi bardziej wychodzacych z muzycznym wyksztalceniem, co im moze bardziej pasi w temat z zapisu nutowego, ile trwa nuta, hymmm. Mnie nie, ale ponownie, nie potrafilem przegryzc sie z JCHem nawet w starych czasach. Jedno gowienko na to napisalem, z rypanymi instrami. Hehe.

                   
Phobos napisal:
Mialem kiedys kontakt z Koza, ehhh dawne czasy. Nawet napisalem cos na jego trackerze, ale pamietam ze ta wersja co mialem, nie miala slidow, legato i vibratto \"Cool\"

Bo to stara koza byla. Polecam w HVSC foldery Linusa, Jammera i Randall\'a. JSIDPlay pokaze Ci w jakim playerze i ile razy na rame leci zak.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 11 Listopada 2010, 00:00
                   
booker napisal:
                   
Phobos napisal:
                   
booker napisal:
Jakas dokumentacja do tego jest?
Jest, w ktoryms Enhiridionie opisalem wszystko od A do Z

Dzieki!  Zerkne w wolnej chwili.

Zerknalem, numer #4

Makra o ktorych wspomniales to nic wielkiego - po prostu inna nazwa dla komend. Mnie to w JCHu zawsze irytowalo (Syndrom przeniosl to do Sync\'a, gdzie przynajmniej pojawialy sie nazwy co dane makro robi) - jednak wole, aby numer \"makra\" byl na stale przypisany do danej komendy, bo inaczej jest skakanina, zeby podgladac co dane makro robi, a kiedy jest na stale, to sie latwo pamieta, ze np. (w Kozie) 01xx to portamento up, a 0Cxx to cutoff itd i nigdy nie jest inaczej. Ale nawet na singlu fakt, ze w wywolaniu tickiem jednej nuty (dajmy stopy czy werbla) mozna sobie machnac np hipasem i lowpasem i jeszcze to loopnac jest... nie do przebicia.

Ofkors, limituje to pole dla wlasnego rozwoju playera (tutaj plus dla JCHa z tym pomyslem makr) ale ja i tak nie umiem kodowac, wiec....(anyway, kod zrodlowy Kozy jest w packu z edytorem, wiec tu tez nie ma problemu w tym wzgledzie)

Co do filtra, to jednak jego typ i rezonans nadal pozostal wbity na stale dla instrumentu. Czyli nie ma tego, co jest bezcenne w Kozie (I tez bedzie w SDI v3) czyli dowolnosc zmiany typu i rezonansu dla filtra (+kanal) w tablicy filtra (klasycznie, w tablicy filtra zmienialo sie wylacznie cutoff). Chyba, ze przeoczylem. Na wysokich speedach wychodza  z tego na jedym oscylatorze dziwne rzeczy \"Smile\" Ale nawet na singlespeedzie mozna spokojnie wywolac w jednym tiku kilka zmian typu filtra \"Smile\"

W Twoim opisie tez nie odnalazlem funkcji makra, ktore pozwalaloby zmieniac dowolne wartosci w instrumencie (?).
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: randall__ w 11 Listopada 2010, 15:34
troche nie ogarniam, player bez mozliwosci zmiany typu filtra w obrebie instrumentu? \"Shocked\" jezo.
w goacie przeszkadza mi tylko niedoskonala emulacja 8580 (trzeba wszystko testowac na zewnatrz) i brak mozliwosci oddzielenia playera od danych (w wersji 1 goata byla taka). jammer chcialby z kolei slawne portamento na arpeggiach, chociaz nie wiem po co \"Smile\" ale to juz chyba koniec listy.
na koniec zaznacze, ze jestem niezdolny do opanowania jakiegokolwiek commodorowego edytora poza stricte soundtrackerowymi: cyber, odin, goat. totez nie mogie byc obiektywny w swojej milosci do tego ostatniego.
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 11 Listopada 2010, 17:45
                   
randall napisal:
troche nie ogarniam, player bez mozliwosci zmiany typu filtra w obrebie instrumentu? \"Shocked\" jezo.

Ja sie z tym dopiero w Kozie spotkalem. \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 12 Listopada 2010, 11:22
Booker teraz juz nie pamietam bardzo dawno sie nie bawilem JCH, albo nie opisalem, ale mozliwe, ze bylo to dopiero w 21.g7, ktorego mialem tylko ja (nie byl spreadowany).
Pamietam natomiast, ze byla opcja przepisania adresu makra filtra w instrumencie z paternu poprzez makro specjalne. zreszta to samo bylo z ksztaltem fali i pulsem.
Poza tym czy mi sie wydaje czy jednak mowimy o playerze Kosy nie Kozy? Autorze Protrackera? \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 12 Listopada 2010, 14:57
                   
booker napisal:
                   
randall napisal:
troche nie ogarniam, player bez mozliwosci zmiany typu filtra w obrebie instrumentu? \"Shocked\" jezo.

Ja sie z tym dopiero w Kozie spotkalem. \"Smile\"


Ja szczerze powiem ze tez \"Smile\" , nie odczuwalem potrzeby, ale skoro daja to czemu nie :P

                   
booker napisal:

A czy moi moglby rowniez dostac to-to do powachania? \"Smile\"


Mysle ze nie powinno byc problemu, w stosownym czasie upomne sie o podpisanie klauzuli poufnosci i tyle \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: wackee w 12 Listopada 2010, 14:59
                   
randall napisal:
troche nie ogarniam, player bez mozliwosci zmiany typu filtra w obrebie instrumentu? \"Shocked\" jezo.


Hello GMC \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 12 Listopada 2010, 15:27
Wacus ale chyba tylko ty pisales na tej wersji DMC \"Smile\" Bo to przerobka DMC byla tego wczesniejszego o ile pamietam? \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: wackee w 12 Listopada 2010, 16:00
GMC nie byl przerobka DMC, tylko chyba protoplasta \"Smile\"

Nie tylko ja na nim robie, na przyklad rowniez imc NecroPolo \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 12 Listopada 2010, 17:22
                   
Phobos napisal:
Poza tym czy mi sie wydaje czy jednak mowimy o playerze Kosy nie Kozy? Autorze Protrackera? \"Wink\"

Mowimy o playerze Cadavera, Goat Trackerze aka Golcie ake Kozie aka Kozim Trakerze aka Kozim Traktorze.



Skrin z Mac\'a (jest wersja z MIDI) ale na Winde tez jest (ale nie ma MIDI heh).

http://sourceforge.net/projects/goattracker2/

                   
Phobos napisal:
ale mozliwe, ze bylo to dopiero w 21.g7, ktorego mialem tylko ja (nie byl spreadowany).

Nieladnie \"Smile\"

Moog - spoko, cool. \"Smile\"

                   
wackee napisal:
                   
randall napisal:
troche nie ogarniam, player bez mozliwosci zmiany typu filtra w obrebie instrumentu? \"Shocked\" jezo.


Hello GMC \"Smile\"

O. A w ktorym GMC takie cos jest jak wachlowanie typem filtra w ramach tablicy filtra?
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 12 Listopada 2010, 17:31
                   
booker napisal:
Mowimy o playerze Cadavera, Goat Trackerze aka Golcie ake Kozie aka Kozim Trakerze aka Kozim Traktorze.
OMG hehe. Zmylilo mnie to, ze wspomniales o JCH, Kosa pisal tez playery pod niego.
                   
booker napisal:
Nieladnie \"Smile\"
Oj tam \"Razz\"

A tak w ogole to po co wam te ficzery? Szczerze mnie nigdy sie to do niczego nie przydalo, a zawsze mozna cos dorobic drugim instrumentem. Chcecie emulacje 303 z echem robic? To dwa instrumenty z rozna glosnoscia \"Razz\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 12 Listopada 2010, 17:33
                   
Phobos napisal:
A tak w ogole to po co wam te ficzery?

No jak po co - jak zwykle, zeby miec fun \"Smile\" Mnie najbardziej by ucieszyla teraz opcja zmiany wartosci w tablicy filtra z poziomu patternu. Bo jak chce sobie wywolac rozne fredzle to musze pisac wielokrotnie ten sam instrument jeno z jedna zmiana cutoffu, albo skakac z patternu do innej pozycji w tablicy filtra a to nie zawsze daje taki efekt, jakbym chcial, bo np. w polowie trwania tika tego nie zrobie, a tripletow w Kozie nie ma.

A najlepiej to sciezka typu automation, nie musi byc taka wypicowana jak np. w Renoisie, ze zapisuje co robie live  \"Razz\" NO ale nic. SounDemon kreci teraz traker w ktorym bedzie mozna sobie pluginowac dowolne efekty, wiec czas sie bedzie w koncu tego kodowania nauczyc. Przynajmniej nie bedzie trzeba pisac na dwoch edytorach i sklejac razem, zeby miec zabawke TCHMa do sampli 8bit \"Smile\" Bo sobie bedzie mozna wywolac np. synteze i sample (nie na raz ofkoz) na jednym oscylatorze, czego teraz sie nie da. A juz mnie korcilo, zeby sie wrypac z hardsyncem i ringmodem na sample do modplayera THCMa na ale mi sie nie chce \"Very
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: wackee w 12 Listopada 2010, 18:19
                   
Phobos napisal:
A tak w ogole to po co wam te ficzery?


Z tego samego powodu, z ktorego ludzie kupuja samochody terenowe mieszkajac w bloku, i jezdza nimi 300m do kiosku po pety \"Smile\"

U Bookera to juz na 100% midlajf (midlajf? midilajf? \"Very) krajzis (krejzis? krejzolki? \"Very) i przedluzanie kuski edytorem...

                   
booker napisal:
O. A w ktorym GMC takie cos jest jak wachlowanie typem filtra w ramach tablicy filtra?


O. A w zadnym.
GMC nie ma tablicowanych filtrow \"Smile\"

TAKE THAT OLDSCHOOL PRIMITIVE POWERFUL SHIT, YOU HIGHTECH BIAAATCH! \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 15 Listopada 2010, 14:38
                   
wackee napisal:

U Bookera to juz na 100% midlajf (midlajf? midilajf? \"Very) krajzis (krejzis? krejzolki? \"Very) i przedluzanie kuski edytorem...

No, no. Andropauza \"Very
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: wackee w 15 Listopada 2010, 20:17
                   
booker napisal:
Andropauza \"Very


Andropolis? \"Smile\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: Phobos w 22 Listopada 2010, 01:50
A tak w ogole w tym DreamStation od Bookera sa po dwie demowki Draxa i Laxitiego \"Wink\"
Tytuł: odgrywanie sidow
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 22 Listopada 2010, 10:18
Nic dziwnego skoro DreamStation byl autorstwa Briana z Graffity \"Wink\"

Tak apropo to pare lat temu zaczal rozwijac pelnoprawnego DAWa - DreamStation II, ale nie slychac zeby wypuszczal jakies aktualizacje.

http://www.audio-simulation.com/?page=product1