Cytat: |
Kisiel ja nie widze problema jak na spartanie potrafisz zrobic karte turbo z CPU 6502 lub 65816 w srodeczku, RAMem i FPU na dodatek to normalnie brac C64 ci chyba pomnik postawi, a po smierci na Wawelu pochowa. Raczej pochowa przedsmiertnie - jak cala reszte nigdy nie uzywanych dopalow, typu SuperCPU, REU czy +60k Smile |
Cytat: |
Ludzie bawiac sie hardware powinni sie skupic na wynalezieniu taniego aczkolwiek zgodnego emulatora napedow dla mas. |
Cytat: |
Wg.mnie glupota jest robienie jakichkolwiek rozszerzen do C64, mamy wybitnie zbalansowany komputer i nalezy sie z tego cieszyc, zreszta jak pokazuje historia nasza scena slabo toleruje rozszerzenia. |
Cytat: |
poszukac jakiego mikrokomputera ze rdzeniem 6502 + RAM (WDC takie robi, ale pare innych firm tez). |
Cytat: |
Ale na pewno taki projekt to wyzwanie, i nie liczyl bym tu na uklad za 80zl. |
Nitro napisal: |
Nie bede sie spieral, choc nadal wydaje mi sie to trudne do przelkniecia... Moze po prostu ktos nie pomyslal o optymalizacji? ![]() |
Jacek31 napisal: | ||
Booker napisal
Dla czego nie uzywanych duperelow ? Otoz tworzenie takiego karta, a wlasciwie projektu ma tylko wtedy sens kiedy znajdzie sie do tego ekipa, skladajaca sie przynajmniej z 2-3 szpecow od harweru, ktorzy nie tylko wiedza jak to zrobic, ale umieja to zrobic takze na podzespolach dostepnych i w miare tanich. Do tego musi sie znalezc z kolejnych 2-3 szpecow od kodowania, ktorzy powiedza OK fajna sprawa, chetnie widzielismy by taki bajer bo pozwoli nam rozwinac skrzydla i stworzyc cos nowego na scenie C64 czego do tej pory nie bylo, i stworzymy wam na to demo i jedna gierka aby pokazac tkwiacy w tym power i mozliwosci. Wtedy takie projekty maja sens. |
Cytat: |
Nitro - zrob tanszy, jeslis taki kozak W zasadzie podam Ci pomysl, jest takie cos C64HDD - jak zapewne wiesz jest to zwykly soft do odpalenia na PC z kablem Xe1541. Oczywista trza miec na to LPT a to juz przeszla epoka. I co wazniejsze, nie obsluguje w pelni 1541. Zrob, zeby dzialalo pod XU1541 - na linuksie, winxp i win vista/7 i zeby w koncu emulowalo w pelni stacje komodora. Mysle, ze znajdzie sie wielu ludzi, ktorzy Ci za to podziekuja. |
Cytat: |
Co do ceny 1541U- jest warte tego co potrafi. I nie jest drogie. Dla Polaka moze i tak, ale ogolnie to jest tani dopal. |
Cytat: |
Projekty moze i sens maja, ale na scenie C64 sie nie przyjmuja. Pozostanie to w ramach ciekawostki. Co do ceny SuperCPU - mozliwe, ze teraz dalo by sie to zrobic taniej. Ale jezeli juz, musialo by to byc zmutowane z czyms takim jak 1541U (z REU) I co myslisz, ze to w kupie wyjdzie tanio? Bo ja mam male watpliwosci Smile Nawet, jezeli wyjdzie tanio, scena i tak bedzie krecic na to nosem, bo na C64 ludzie wola robic (i robia) najchetniej na nierozszerzony sprzet. |
Cytat: |
Czyli po prostu Scena c64 nie che sie rozwijac i tyle |
Cytat: |
Nasza scena nie mysli w kategoriach - nie mozna, to zamontuje dopalke, simple. |
Jacek31 napisal: | ||
Akurat nie o to mi chodzilo w mojej wypowiedzi. Natomiast nie zaprzeczysz ze jezeli dojdziesz do granic sprzetu i optymalizacji to i tak bez rozbudowy tego sprzetu nie zrobisz juz zadnego kroku naprzod. Przy czym jak kto lubi wyzwania to nie ma problemu zrobic karta z CPU 6502 taktowanym 4MHz, 128KB RAM i niech kombinuje jak wykrzesac z tego moc jak lubi, a i zadowolony bedzie bo taki hard tani w miare. |
Jacek31 napisal: |
Natomiast nie zaprzeczysz ze jezeli dojdziesz do granic sprzetu i optymalizacji to i tak bez rozbudowy tego sprzetu nie zrobisz juz zadnego kroku naprzod. Przy czym jak kto lubi wyzwania |
Jacek31 napisal: |
jezeli dojdziesz do granic sprzetu i optymalizacji |
Nitro napisal: |
-Portal Engine z Andropolis - Doom dla niezorientowanych, nie Wolf. |
Nitro napisal: |
-Tryb 2x2 nie zracy tak duzo procka |
Nitro napisal: |
-Loadery depakujace pliki w locie |
Cytat: |
A portal engine to nie Build ? (tzn ten z Duke 3d) Aczkolwiek efekt z Andropolis istotnie bardziej Doom\'a przypomina... |
Cytat: |
tzn? To ten tryb uzyty w Black Spark? Jesli tak to wole 2x2 na spritach... |
Cytat: |
To nawet loader KM mial czyli jakby nie patrzac rozwiazanie kilkanascie lat ma... |
Cytat: |
a nikt nie wspomina o 9 spritach w jednej linii |
Nitro napisal: |
Hmm, za te 600zl plus shipping jeszcze to moglbym miec Atari z 1MB, stacja na karty SD, covoxem i kilkoma innymi rzeczami, tak wiec obiektywnie patrzac w skali sprzetu retro jest to dopalka droga. |
Jacek31 napisal: |
Czyli po prostu Scena c64 nie che sie rozwijac i tyle. |
Jacek31 napisal: |
W sumie po kilku opiniach roznych osob dobrze wiedziec, aby nie marnowac czasu na tworzenie czegos czego i tak nikt nie chce, a czas poswiecic np. Amidze. |
Nitro napisal: |
Zjebana tekstura ktora nic nie pokazuje, poczekaj na finala, ktory jak dobrze pojdzie to wyjdzie jutro bo juz mnie wnerwia kiszenie go na dysku z powodu pewnej drobnostki. |
Cytat: |
Nie no, ale argument! |
Cytat: |
wyjscie RGB do monitora / telewizora. 21-bitowa paleta RGB (po 7 bitow na skladowa): 2.097.152 kolory. cztery definiowalne palety po 256 kolorow, mozliwosc wyswietlenia do 1024 kolorow na raz. nowe tryby wyswietlania: low: 128/160/168 pikseli w linii, 256 kolorow z palety 2 mln. standard: 256/320/336 pikseli w linii, 256 kolorow z palety 2 mln. high resolution: 512/640/672 pikseli w linii, 16 kolorow z palety 2 mln. tekstowy: 64/80/84 kolumn, niezaleznie regulowane kolory kazdego znaku (2 z 256 z 2 mln). wewnetrzne 512 KB RAM taktowane zegarem 14,18 MHz. niezalezna od ANTIC-a VBXE Display list (XDL). blitter pracujacy z czestotliwoscia 14,18 MHz: wydajnosc kopiowania 6,75 MB/s i wypelniania 13,5 MB/s mozliwosc generowania sprite\'ow o rozmiarach od 1x1 do 256x256 punktow Graphics 8, kazdy sprite w 256 kolorach. Ilosc sprite\'ow ograniczona tylko wydajnoscia blittera: ale co najmniej 30 sztuk o rozmiarach 32x32x256 kolorow na ramke. programowalne priorytety sprite\'ow i tla. Prosta detekcja kolizji sprite\'ow. programowalne pozycje x i y sprite\'ow z dokladnoscia 1 piksela hires. mapa kolorow pola gry o regulowanej rozdzielczosci (od 8x1 do 32x32 piksele Graphics ![]() mozliwosc mieszania w jednej linii trybu ANTIC-a Graphics 8 i Graphics 15 za pomoca odpowiednich definicji w mapie koloru. mozliwosc nakladania nowych trybow wyswietlania, sprite\'ow, mapy kolorow itd. na obraz generowany przez ANTIC opcjonalnie polowa pamieci karty odwzorowana jest w pamieci Atari jako rozszerzenie do 320 KB RAM (Rambo XL) |
Nitro napisal: | ||
Jeszcze jeden z Atarowskiego podworka, wybaczcie, innych platform nie ma co porownywac. Karta graficzna do ich komputerka, ktora wg.mnie realizuje o klase wiecej skomplikowanych rzeczy plus emuluje dotychczasowy uklad kosztuje cale 380zl |
Jacek31 napisal: |
(...) I potem powstaja takie produkcje ![]() http://www.youtube.com/watch?v=zPy8c0Y4j_4&feature=related |
kisiel napisal: |
booka lepiej sie nie wypowiadaj jak nie jestes atarowcem. z tego co pioro mowil to robia na to dema. i wyszlo to w zajebiscie duzej ilosci 20 egzemplarzy... co jak na moje c64+ jest masowa produkcja. |
kisiel napisal: |
a co powiecie na przyspieszenie procka w komodzie? To bedzie dla was konserwatystow do przelkniecia czy nie? |
Nitro napisal: | ||||
Jeszcze jeden z Atarowskiego podworka, wybaczcie, innych platform nie ma co porownywac. Karta graficzna do ich komputerka, ktora wg.mnie realizuje o klase wiecej skomplikowanych rzeczy plus emuluje dotychczasowy uklad kosztuje cale 380zl
|
Cytat: |
idac takim tokiem rozumowania po co dalas rozszerzenie antica ? |
Cytat: |
Panowie, ja caly czas mowie tylko o cenach, i tylko w tym kontekscie przywolalem ta dopalke electron\'a. |
Cytat: |
ta karte widzialem u Lotharka na silesian amiga meeting - generalnie fajnie toto grafe wyswietla, tylko ciekawe czy sie to przyjmie |
Nitro napisal: |
My z kolei mamy komputer zbalansowany pod kazdym wzgledem, tak wiec moglismy sie obyc przez te kupe lat bez dodatkowego osprzetu i chwala konstruktorom C64 za to! |
Cytat: |
Mniej zaawansowana konstrukcja jest sprzet piora. Masz to jak w banku. |
Cytat: |
co spowodowalo lipe w postaci fastloaderow i niemoznosc przejscia z 1541 na inny nosnik |
Cytat:
Cytat: co spowodowalo lipe w postaci fastloaderow i niemoznosc przejscia z 1541 na inny nosnik
Ma to swoj urok i zalety, stacje maja const szybkosc transferu, ktora wliczajac wszystkie wspolczesne osiagniecia na tym polu(a mozna jeszcze wiecej zrobic!) jest dla mnie w 100% wystarczajaca do zlozenia dynamicznego dema - dzieki temu powstaja trackma, jakbysmy mieli trylion stacji o roznych predkosciach transferu to zaraz trzeba by RAM\'u dokladac aby jakos standardy wyrownac, albo dema bylyby z pieknymi przerwami, bye bye EoD z perfekt synchro i wogole.
no a dyskietki sa wieczne, pojemnosc 170kb na strone tez wiecznie wszystkich urzadza... tak jest... 1541 jest the best. ponadto streaming mozna by w celach kompatybilnosci zawsze \"Zwolnic\" do poziomu 1541 i wszystko by wszedzie gralo jak nalezy.
@Kisiel: co do \"przyjecia sie\"... mam na mysli regularne wydawanie oprogramowania na dopalke, a nie jednorazowe wystrzaly
ze karta audio do /|\\jest w produkji.. na necie widzialem jakies prototypy tez, ale nawet specki nie pamietam a szkdoa mi czasu szukac
aha no i zapomnialem o stacjach CMD gdzie jaksi rozsadny poziom kompatybilnosci z innymi stacjami CBM byl, ale nie wiem czy jest to na tyle kompatyiblne aby np emulowac stacje 1541 na napedzie FD2000 z dyskietka 3.5\'\'HD - szczerze to watpie.
Cytat: |
no a dyskietki sa wieczne, pojemnosc 170kb na strone tez wiecznie wszystkich urzadza... tak jest... 1541 jest the best. ponadto streaming mozna by w celach kompatybilnosci zawsze \"Zwolnic\" do poziomu 1541 i wszystko by wszedzie gralo jak nalezy. |
Cytat: |
aha no i zapomnialem o stacjach CMD gdzie jaksi rozsadny poziom kompatybilnosci z innymi stacjami CBM byl, ale nie wiem czy jest to na tyle kompatyiblne aby np emulowac stacje 1541 na napedzie FD2000 z dyskietka 3.5\'\'HD - szczerze to watpie. |
Ramos napisal: |
A moze wszystkie takie urzadzenia tj. 1541U, MMC64 .... w jednym urzadzeniu, zobaczcie cos takiego: http://www.vesalia.de/e_chameleon.htm |
Cytat: |
A jako programista powiem po co mam pisac na c64 z dziwnymi dopalkami skoro moge na PC? Bedzie latwiej, przyjemniej i efektowniej... |
Jacek31 napisal: |
Ja osobiscie nie wiem jak DOOMa mozna mylic z Wolfem ![]() |
Cytat: |
Co to za przyjemnosc wepchnac wszystko do emulatora sprzetowego ? Chcesz REU piszesz soft emulujacy REU, chcesz SuperCPU - piszesz soft emulujacy SuperCPU. To ja wole odpalic VICE... Wg mnie FPGA troche wypacza sens budowania dopalek do retrokomputerow. CPLD, to troche inaczej - wepchniecie tych wszystkich bramek i przerzutnikow w jeden uklad. To tylko moje zdanie oczywiscie... |
11111olo napisal: | ||
Z ta calkowita emulacja to Cie ponioslo. |
Cytat: |
Secondary \'IEC-drive\' for direct access to FAT filesystem. Can be used in stand alone mode to mount disks into the emulated 1541. FAT/FAT32 support, with sub-directories and long filenames |
fenek napisal: |
Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ? |
bimber napisal: |
nie narzekalbym na szybszy procek jesli bylby mi przydatny do wygodniejszej pracy nad rzeczami, ktore beda chodzic na zwyklym 1MHz. |
bimber napisal: |
jest na niego jakies szybsze art studio? ![]() |
fenek napisal: |
Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ? Czy z 1541u dziala tylko w trybie calkowitej emulacji stacji dyskow czy oferuje tez jakis system plikow tak jak mam to w IDE64 ?\" |
Nitro napisal: | ||
Ze strony
Nie wiem zupelnie jak to sie ze soba komponuje, chyba ten support odnosi sie tylko do wybierania obrazow.. |
fenek napisal: |
Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ? |
fenek napisal: |
. Czy z 1541u dziala tylko w trybie calkowitej emulacji stacji dyskow czy oferuje tez jakis system plikow tak jak mam to w IDE64 ? |
kisiel napisal: |
nie jest to zgodne z rozszerzeniem c128 bo nie oferuje w tej dopalce RGB i innych dodatkowych bajerow jak wyzsza rozdzielczosc. Nie zmieniam vica z c128 wiec nie jest to z tym zgodne. To tylko przyspiesza proca bez utraty synchro VIC-a. Troche pomysl jak koder, co daje ci 130 cykli w lini. |
fenek napisal: |
Booker: dzieki za poswiecenie czasu i opis jak to dziala. |
kisiel napisal: |
Skull: nie zgubi synchro tak jak w 128 |
skull napisal: |
Ale jak to wyglada po zwarciu na plycie ntsc/pal obecnie (te przelaczniki co se ludzie montuja). |
kisiel napisal: |
1.8 Mhz ? masz dwa kwarce drogi sebo? |
kisiel napisal: |
no coz ..ja juz widzialem nazwy 1.4Mhz burst ... ale Twoja nazwa bije wszystkie. |
Jacek31 napisal: |
A tak w ogole to pytanie dla koderow. Macie wy na tym zamiar tworzyc cos wiecej niz Dema ![]() |
kisiel napisal: |
dokladnie to wystarczy kazda gre freeznac geoactionem i zrobic zapis pod monitorem do d030. Oczywiscie odczyt z dysku skaszani zabawe. Co do nowych trybow graficznych pewnie nikt nie czyta ze zrozumieniem, odczyt vica oraz zapis podczas BA bedzie powodowal spowolnienie/zatrzymanie procka. To nie jest mod vica, za ta kase nie kupisz spartana. |
Jacek31 napisal: |
Skull no.. no.. ![]() |
Jacek31 napisal: |
No tak ale jak bys chcial zrobic gre to musisz jeszcze liczyc ze troche zasobow pojdzie na przeciwnikow, sterowanie nimi, interfejs i interakcje. |
bimber napisal: | ||
Fenek, pogadaj z Lukiem, walczy z tym tematem od meetingu. |
booker napisal: |
W zasadzie podam Ci pomysl, jest takie cos C64HDD - jak zapewne wiesz jest to zwykly soft do odpalenia na PC z kablem Xe1541. Oczywista trza miec na to LPT a to juz przeszla epoka. I co wazniejsze, nie obsluguje w pelni 1541. |