C64Power Forum

Hardware => Mody => Wątek zaczęty przez: Jacek31 w 01 Maja 2010, 08:03

Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 01 Maja 2010, 08:03
Booker napisal
                   
Cytat:

Kisiel ja nie widze problema jak na spartanie potrafisz zrobic karte turbo z CPU 6502 lub 65816 w srodeczku, RAMem i FPU na dodatek to normalnie brac C64 ci chyba pomnik postawi, a po smierci na Wawelu pochowa.

Raczej pochowa przedsmiertnie - jak cala reszte nigdy nie uzywanych dopalow, typu SuperCPU, REU czy +60k Smile

Dla czego nie uzywanych duperelow ? Otoz tworzenie takiego karta, a wlasciwie projektu ma tylko wtedy sens kiedy znajdzie sie do tego ekipa, skladajaca sie przynajmniej z 2-3 szpecow od harweru, ktorzy nie tylko wiedza jak to zrobic, ale umieja to zrobic takze na podzespolach dostepnych i w miare tanich. Do tego musi sie znalezc z kolejnych 2-3 szpecow od kodowania, ktorzy powiedza OK fajna sprawa, chetnie widzielismy by taki bajer bo pozwoli nam rozwinac skrzydla i stworzyc cos nowego na scenie C64 czego do tej pory nie bylo, i stworzymy wam na to demo i jedna gierka aby pokazac tkwiacy w tym power i mozliwosci. Wtedy takie projekty maja sens.
I potem powstaja takie produkcje
 \"Wink\"
http://www.youtube.com/watch?v=zPy8c0Y4j_4&feature=related
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 01 Maja 2010, 00:00
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 01 Maja 2010, 14:22
Tyle na Youtube znalazlem o wspomnianym SuperCPU i produkcjach na niego:
http://www.youtube.com/watch?v=_rcJ7BRbXX4
http://www.youtube.com/watch?v=vS8LAQbR-DY&feature=related
Wychodzi na to ze powstala 1 gra, i szczerze mowiac niezbyt wypasione demo. No ale biorac pod uwage cene samego karta, jakos mnie to specjalnie nie dziwi.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 06 Maja 2010, 20:05
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 06 Maja 2010, 22:22
Wg.mnie glupota jest robienie jakichkolwiek rozszerzen do C64, mamy wybitnie zbalansowany komputer i nalezy sie z tego cieszyc, zreszta jak pokazuje historia nasza scena slabo toleruje rozszerzenia.

Ludzie bawiac sie hardware powinni sie skupic na wynalezieniu taniego aczkolwiek zgodnego emulatora napedow dla mas.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 06 Maja 2010, 22:43
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: bimber__ w 07 Maja 2010, 06:51
szkoda ze nie slyszales niektorych komentarzy, zwlaszcza jak odpalilismy z rana na kacu  \"Laughing\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 07 Maja 2010, 13:46
Nitro napisal:
                   
Cytat:
Ludzie bawiac sie hardware powinni sie skupic na wynalezieniu taniego aczkolwiek zgodnego emulatora napedow dla mas.

Pewnie chodzi ci o czytnik MMC/SD ktory by przy okazji i emulowal bezproblemowo FDD C64 i jego system. No coz glowny problem to chyba uparte opieranie takiej konstrukcji na AVRech, ktore sa zwyczajnie za slabe, aby udzwignac taki emul w real-time. Trzeba by bylo albo przeskoczyc na jakiego ARMa, albo jeszcze prosciej poszukac jakiego mikrokomputera ze rdzeniem 6502 + RAM (WDC takie robi, ale pare innych firm tez). Ale na pewno taki projekt to wyzwanie, i nie liczyl bym tu na uklad za 80zl.
                   
Cytat:
Wg.mnie glupota jest robienie jakichkolwiek rozszerzen do C64, mamy wybitnie zbalansowany komputer i nalezy sie z tego cieszyc, zreszta jak pokazuje historia nasza scena slabo toleruje rozszerzenia.

Uf.. no bo ja wiem wszystko w przypadku sprzetu rozbija sie o programistow tak naprawde. Zaden nawet rewolucyjny sprzet sie nie przyjmie gdy programisci powiedza, my na to lejemy, bo nie chce sie nam uczyc nowej specyfikacji i tworzyc pod nia nowych rozwiazan. Na pewno tez cena ma tu znaczenie, bo gdyby, autor takiego karta  podarowal z 10szt programistom gratis, aby mogli to opanowac to pewnie i podejscie bylo by od razu inne.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 07 Maja 2010, 14:44
                   
Cytat:
poszukac jakiego mikrokomputera ze rdzeniem 6502 + RAM (WDC takie robi, ale pare innych firm tez).

Ale po coz szukac mikrokomputera? Jest stacja dyskow, wystarczy tylko zrobic emulator glowicy/drive\'u.

                   
Cytat:
Ale na pewno taki projekt to wyzwanie, i nie liczyl bym tu na uklad za 80zl.

Jakos nie chce mi sie wierzyc, aby FPGA zdolna udzwignac procek 1 Mhz no i moze nawet duzo logiki zwiazanej z emulacja reszty stuffu byla w dzisiejszych czasach bardzo droga, a poza tym z tego co wiem, to o ile nie istnieje potrzeba aktualizacji to z FPGA\'ek robi sie uklady ASIC ktore sa tansze. Rozumiem zarobienie za wlasny wysilek o ile ktos nie jest ideowcem i za skladanie sprzetu ale i tak po zsumowaniu wszystkiego nie widze 600zl ktore wolaja za 1541U.


Na robieniu sprzetu znam sie minimalnie wiec ofcoz moge i pewnie gadam herezje, sorry z gory.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Maja 2010, 18:02
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 07 Maja 2010, 20:00
Nie bede sie spieral, choc nadal wydaje mi sie to trudne do przelkniecia... Moze po prostu ktos nie pomyslal o optymalizacji? \"Smile\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Maja 2010, 20:09
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 09:23
Ot. kwestia ideowosci jesli chodzi o soft, rozumiem branie kasy za skladanie...

Ok, tak wiec wraca kwestia emulatora glowicy/reszty bebechow czytajacych dyski, na pewno byloby to rozwiazanie o niebo tansze, projekt ambitny, ktorego nikt niestety sie nie podejmie.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 08 Maja 2010, 11:13
                   
Nitro napisal:
Nie bede sie spieral, choc nadal wydaje mi sie to trudne do przelkniecia... Moze po prostu ktos nie pomyslal o optymalizacji? \"Smile\"

Nitro - zrob tanszy, jeslis taki kozak \"Very

W zasadzie podam Ci pomysl, jest takie cos C64HDD - jak zapewne wiesz jest to zwykly soft do odpalenia na PC z kablem Xe1541. Oczywista trza miec na to LPT a to juz przeszla epoka. I co wazniejsze, nie obsluguje w pelni 1541.

Zrob, zeby dzialalo pod XU1541 - na linuksie, winxp i win vista/7 i zeby w koncu emulowalo w pelni stacje komodora.

Mysle, ze znajdzie sie wielu ludzi, ktorzy Ci za to podziekuja. \"Wink\"


Co do ceny 1541U- jest warte tego co potrafi. I nie jest drogie. Dla Polaka moze i tak, ale ogolnie to jest tani dopal.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 08 Maja 2010, 11:22
                   
Jacek31 napisal:
Booker napisal
                   
Cytat:

Kisiel ja nie widze problema jak na spartanie potrafisz zrobic karte turbo z CPU 6502 lub 65816 w srodeczku, RAMem i FPU na dodatek to normalnie brac C64 ci chyba pomnik postawi, a po smierci na Wawelu pochowa.

Raczej pochowa przedsmiertnie - jak cala reszte nigdy nie uzywanych dopalow, typu SuperCPU, REU czy +60k Smile

Dla czego nie uzywanych duperelow ? Otoz tworzenie takiego karta, a wlasciwie projektu ma tylko wtedy sens kiedy znajdzie sie do tego ekipa, skladajaca sie przynajmniej z 2-3 szpecow od harweru, ktorzy nie tylko wiedza jak to zrobic, ale umieja to zrobic takze na podzespolach dostepnych i w miare tanich. Do tego musi sie znalezc z kolejnych 2-3 szpecow od kodowania, ktorzy powiedza OK fajna sprawa, chetnie widzielismy by taki bajer bo pozwoli nam rozwinac skrzydla i stworzyc cos nowego na scenie C64 czego do tej pory nie bylo, i stworzymy wam na to demo i jedna gierka aby pokazac tkwiacy w tym power i mozliwosci. Wtedy takie projekty maja sens.

Projekty moze i sens maja, ale na scenie C64 sie nie przyjmuja. Pozostanie to w ramach ciekawostki.

Co do ceny SuperCPU - mozliwe, ze teraz dalo by sie to zrobic taniej. Ale jezeli juz, musialo by to byc zmutowane z czyms takim jak 1541U (z REU) I co myslisz, ze to w kupie wyjdzie tanio? Bo ja mam male watpliwosci \"Smile\" Nawet, jezeli wyjdzie tanio, scena i tak bedzie krecic na to nosem, bo na C64 ludzie wola robic (i robia) najchetniej na nierozszerzony sprzet.

Jak narazie, cieszy, ze duzo ludzi kupuje 1541U. Moze w zwiazku z tym, po sukcesie Blureu ruszy cos wiecej na REU. Choc ja sie lawiny dem na 16MB nie spodziewam \"Smile\" No, moze za jakies 5 lat.... o ile w ogole \"Smile\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 00:00
                   
Cytat:
Nitro - zrob tanszy, jeslis taki kozak
W zasadzie podam Ci pomysl, jest takie cos C64HDD - jak zapewne wiesz jest to zwykly soft do odpalenia na PC z kablem Xe1541. Oczywista trza miec na to LPT a to juz przeszla epoka. I co wazniejsze, nie obsluguje w pelni 1541.

Zrob, zeby dzialalo pod XU1541 - na linuksie, winxp i win vista/7 i zeby w koncu emulowalo w pelni stacje komodora.

Mysle, ze znajdzie sie wielu ludzi, ktorzy Ci za to podziekuja.  

Jak wyzej, nie jestem hardware guru wiec nie zrobie oraz moje dywagacje prawdopodobnie sa bledne.

                   
Cytat:

Co do ceny 1541U- jest warte tego co potrafi. I nie jest drogie. Dla Polaka moze i tak, ale ogolnie to jest tani dopal.

Hmm, za te 600zl plus shipping jeszcze to moglbym miec Atari z 1MB, stacja na karty SD, covoxem i kilkoma innymi rzeczami, tak wiec obiektywnie patrzac w skali sprzetu retro jest to dopalka droga.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 08 Maja 2010, 00:00
                   
Cytat:
Projekty moze i sens maja, ale na scenie C64 sie nie przyjmuja. Pozostanie to w ramach ciekawostki.

Co do ceny SuperCPU - mozliwe, ze teraz dalo by sie to zrobic taniej. Ale jezeli juz, musialo by to byc zmutowane z czyms takim jak 1541U (z REU) I co myslisz, ze to w kupie wyjdzie tanio? Bo ja mam male watpliwosci Smile Nawet, jezeli wyjdzie tanio, scena i tak bedzie krecic na to nosem, bo na C64 ludzie wola robic (i robia) najchetniej na nierozszerzony sprzet.

 Czyli po prostu Scena c64 nie che sie rozwijac i tyle. W sumie po kilku opiniach roznych osob dobrze wiedziec, aby nie marnowac czasu na tworzenie czegos czego i tak nikt nie chce, a czas poswiecic np. Amidze.
Oczywiscie to tylko taka moja osobista dygresja, ktorej nie nalezy brac so siebie.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 13:02
                   
Cytat:
Czyli po prostu Scena c64 nie che sie rozwijac i tyle

Nasza scena nie mysli w kategoriach - nie mozna, to zamontuje dopalke, simple.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 08 Maja 2010, 13:06
                   
Cytat:
Nasza scena nie mysli w kategoriach - nie mozna, to zamontuje dopalke, simple.

Akurat nie o to mi chodzilo w mojej wypowiedzi. Natomiast nie zaprzeczysz ze jezeli dojdziesz do granic sprzetu i optymalizacji to i tak bez rozbudowy tego sprzetu nie zrobisz juz zadnego kroku naprzod. Przy czym jak kto lubi wyzwania to nie ma problemu zrobic karta z CPU 6502 taktowanym 4MHz, 128KB RAM i niech kombinuje jak wykrzesac z tego moc jak lubi, a i zadowolony bedzie bo taki hard tani w miare.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Raf w 08 Maja 2010, 13:48
                   
Jacek31 napisal:
                   
Cytat:
Nasza scena nie mysli w kategoriach - nie mozna, to zamontuje dopalke, simple.

Akurat nie o to mi chodzilo w mojej wypowiedzi. Natomiast nie zaprzeczysz ze jezeli dojdziesz do granic sprzetu i optymalizacji to i tak bez rozbudowy tego sprzetu nie zrobisz juz zadnego kroku naprzod. Przy czym jak kto lubi wyzwania to nie ma problemu zrobic karta z CPU 6502 taktowanym 4MHz, 128KB RAM i niech kombinuje jak wykrzesac z tego moc jak lubi, a i zadowolony bedzie bo taki hard tani w miare.


w pelni popieram Twoja idee, ale gorzej jezeli bedziesz jedyna osoba z takim hardware na ziemi :P
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 08 Maja 2010, 14:06
Dla tego jak juz tu pisalem wszystko rozbija sie o programistow. Zaden sprzet, nawet te 1514U nie ma szansy stac sie standardem czy szeroko lubianym rozwiazaniem, jezeli nie wespra go programisci i nie stworza softu ktory pozwoli sie z tego bezstresowo cieszyc kowalskiemu, ktory jest zawodowym murarzem i i lubi po pracy se pograc, na C64 w Commando, ale jego 20 letnia stacja juz ledwo co zipie i chcial by miec lajtowe w obsludze MMC  podpinane do portu FDD czy cos w tym stylu.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 14:30
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 08 Maja 2010, 14:37
                   
Jacek31 napisal:
Natomiast nie zaprzeczysz ze jezeli dojdziesz do granic sprzetu i optymalizacji to i tak bez rozbudowy tego sprzetu nie zrobisz juz zadnego kroku naprzod. Przy czym jak kto lubi wyzwania


Ja zaprzecze. Ten nastepny krok to bylby krok w przepasc. Scena komodore balansuje na krawedziach zaprojektowanych 30 lat temu i tego sie trzymamy. Jedyna granica ktora powstrzymuje nas przed robieniem czegos nowego na tym sprzecie to granica wyobrazni i to jest wyzwanie.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: bimber__ w 08 Maja 2010, 16:35
                   
Jacek31 napisal:
jezeli dojdziesz do granic sprzetu i optymalizacji


ta granica zostala juz osiagnieta i przekroczona wielkotrotnie (pierwsze z brzegu - otwarcie ramek, nowe tryby graficzne, wiele wspanialych efektow ) i najbardziej fascynujace jest to, ze kiedy myslimy \'teraz nie ma bata - nie da sie przeskoczyc\' nagle ktos wyskakuje jak dyabeu z pudelka i po raz kolejny udowadnia ze nie slowa \'niemozliwe\' w slownika c64 nie ma.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 08 Maja 2010, 16:52
Bimber ja tam akurat nie jestem guru historii sceny C64 i samego sprzetu, ale mozesz podac jakis przyklad przekroczenia granic ktory nie ma wiecej niz rok, dwa  na karku? Tylko jakis lepszy, w sensie bardziej spektakularny i istotny dla wiekszego grona scenowiczow.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 18:00
Wg.mnie takie bydlaki to:
-8\'bitowe moduly plus konwerter do nich
-Ogarniecie wieloletnie powiekszanej wiedzy na temat trickow VIC\'owskich i stworzenie NUFLI plus konwerter do tego formatu

A personalnie to jeszcze(niektore starsze):
-Ostatnie duze wektory 50fps z Snapshot\'a
-Portal Engine z Andropolis - Doom dla niezorientowanych, nie Wolf.
-Tryb 2x2 nie zracy tak duzo procka
-Loadery depakujace pliki w locie
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 08 Maja 2010, 18:53
                   
Nitro napisal:

-Portal Engine z Andropolis - Doom dla niezorientowanych, nie Wolf.


A portal engine to nie Build ? (tzn ten z Duke 3d) Aczkolwiek efekt z Andropolis istotnie bardziej Doom\'a przypomina...

                   
Nitro napisal:
-Tryb 2x2 nie zracy tak duzo procka


tzn? To ten tryb uzyty w Black Spark? Jesli tak to wole 2x2 na spritach...

                   
Nitro napisal:
-Loadery depakujace pliki w locie


To nawet loader KM mial czyli jakby nie patrzac rozwiazanie kilkanascie lat ma...
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 18:56
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 08 Maja 2010, 19:01
a nikt nie wspomina o 9 spritach w jednej linii
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 19:02
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 19:14
                   
Cytat:
A portal engine to nie Build ? (tzn ten z Duke 3d) Aczkolwiek efekt z Andropolis istotnie bardziej Doom\'a przypomina...

Tak, Build tylko ludzie nie potrafia zlapac roznicy miedzy Doom\'em, ktory jest spasionym raycasterem a Portal Enginem czyli definiowaniem pokojow jako punktow 3D, obracanych itd, szybkosc tego rozwiazania zapewniaja wlasnie portale czyli punkty w ktorych zaczynamy liczyc nowe rzeczy dla nowych pokojow.
Portal Engine jest szybszy, tak wiec mozna i go zrobic na 8\'bitowcach.
Pioniersko zrobiony na Atari:
http://www.youtube.com/watch?v=qiNJW0k2fVo#t=1m10s
                   
Cytat:
tzn? To ten tryb uzyty w Black Spark? Jesli tak to wole 2x2 na spritach...

Zjebana tekstura ktora nic nie pokazuje, poczekaj na finala, ktory jak dobrze pojdzie to wyjdzie jutro bo juz mnie wnerwia kiszenie go na dysku z powodu pewnej drobnostki.
                   
Cytat:
To nawet loader KM mial czyli jakby nie patrzac rozwiazanie kilkanascie lat ma...

Tego nie wiedzialem, jak tak, to odpada.
                   
Cytat:
a nikt nie wspomina o 9 spritach w jednej linii

Ten 9\'ty sprajt to sprytne dzialania rejestrem $3fff plus jakas nowa
sztuczka dla kolorow.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 08 Maja 2010, 19:32
                   
Nitro napisal:

Hmm, za te 600zl plus shipping jeszcze to moglbym miec Atari z 1MB, stacja na karty SD, covoxem i kilkoma innymi rzeczami, tak wiec obiektywnie patrzac w skali sprzetu retro jest to dopalka droga.

Nie no, ale argument! \"Very
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 08 Maja 2010, 19:38
                   
Jacek31 napisal:
Czyli po prostu Scena c64 nie che sie rozwijac i tyle.

Nie, po prostu spirit na C64 jest - wywrocic factory.

Poza tym - zobaczymy juz za pare miechow na X-sie, jak to \"scena C64 nie chce sie rozwijac i tyle\" \"Very

                   
Jacek31 napisal:

W sumie po kilku opiniach roznych osob dobrze wiedziec, aby nie marnowac czasu na tworzenie czegos czego i tak nikt nie chce, a czas poswiecic np. Amidze.

Dokladnie.

Moje zdanie jest takie - dopal zrobic mozna (bo to fajna ciekawostka), puscic na tym Wild tym bardziej, ale liczyc na pomniki za to...bym nie liczyl \"Very
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 08 Maja 2010, 19:51
                   
Nitro napisal:

Zjebana tekstura ktora nic nie pokazuje, poczekaj na finala, ktory jak dobrze pojdzie to wyjdzie jutro bo juz mnie wnerwia kiszenie go na dysku z powodu pewnej drobnostki.


Ale ja nie lubie migania \"Smile\" Chociaz mam nadzieje, ze efekt z wersji 100% zmieni moje podejscie
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 19:56
                   
Cytat:
Nie no, ale argument!

Jeszcze jeden z Atarowskiego podworka, wybaczcie, innych platform nie ma co porownywac. Karta graficzna do ich komputerka, ktora wg.mnie realizuje o klase wiecej skomplikowanych rzeczy plus emuluje dotychczasowy uklad kosztuje cale 380zl
                   
Cytat:
wyjscie RGB do monitora / telewizora.
21-bitowa paleta RGB (po 7 bitow na skladowa): 2.097.152 kolory.
cztery definiowalne palety po 256 kolorow, mozliwosc wyswietlenia do 1024 kolorow na raz.
nowe tryby wyswietlania:
low: 128/160/168 pikseli w linii, 256 kolorow z palety 2 mln.
standard: 256/320/336 pikseli w linii, 256 kolorow z palety 2 mln.
high resolution: 512/640/672 pikseli w linii, 16 kolorow z palety 2 mln.
tekstowy: 64/80/84 kolumn, niezaleznie regulowane kolory kazdego znaku (2 z 256 z 2 mln).
wewnetrzne 512 KB RAM taktowane zegarem 14,18 MHz.
niezalezna od ANTIC-a VBXE Display list (XDL).

 
blitter pracujacy z czestotliwoscia 14,18 MHz: wydajnosc kopiowania 6,75 MB/s i wypelniania 13,5 MB/s
mozliwosc generowania sprite\'ow o rozmiarach od 1x1 do 256x256 punktow Graphics 8, kazdy sprite w 256 kolorach. Ilosc sprite\'ow ograniczona tylko wydajnoscia blittera: ale co najmniej 30 sztuk o rozmiarach 32x32x256 kolorow na ramke.
programowalne priorytety sprite\'ow i tla. Prosta detekcja kolizji sprite\'ow.
programowalne pozycje x i y sprite\'ow z dokladnoscia 1 piksela hires.
mapa kolorow pola gry o regulowanej rozdzielczosci (od 8x1 do 32x32 piksele Graphics \"Cool\", dla kazdego takiego prostokata mozna wybrac 1 z 32 zestawow kolorow (wszystkie kolory pola gry ulegaja zamianie), mozliwe jest skrolowanie mapy kolorow w pionie i w poziomie z rozdzielczoscia 1 piksela.
mozliwosc mieszania w jednej linii trybu ANTIC-a Graphics 8 i Graphics 15 za pomoca odpowiednich definicji w mapie koloru.
mozliwosc nakladania nowych trybow wyswietlania, sprite\'ow, mapy kolorow itd. na obraz generowany przez ANTIC
opcjonalnie polowa pamieci karty odwzorowana jest w pamieci Atari jako rozszerzenie do 320 KB RAM (Rambo XL)
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 20:01
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 08 Maja 2010, 20:06
                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
Nie no, ale argument!

Jeszcze jeden z Atarowskiego podworka, wybaczcie, innych platform nie ma co porownywac. Karta graficzna do ich komputerka, ktora wg.mnie realizuje o klase wiecej skomplikowanych rzeczy plus emuluje dotychczasowy uklad kosztuje cale 380zl

Sliczny dopal, to fakt, tylko ze....nikt z atarowcow juz na cos takiego dem pisac nie chce.

Poza tym, dobrze wiesz jakie sa realia dopalania ataryny a jakie komody. Dziwi mnie, ze z cennikiem tutaj normalnie wyskakujesz \"Very

Jest na rynku dopalony C64 - nazywa sie DTV. Czego wiecej chciec? Moze jeno filtrow do SIDa. Jest szybki i ma duuzo kolorow. Robcie dema! \"Smile\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 20:08
booka lepiej sie nie wypowiadaj jak nie jestes atarowcem. z tego co pioro mowil to robia na to dema. i wyszlo to w zajebiscie duzej ilosci 20 egzemplarzy... co jak na moje c64+ jest masowa produkcja.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Skull w 08 Maja 2010, 20:09
moze i ja sie wlacze...
co do andropolis, to wsrod downloadow pod ta produkcja znajduje sie tez to: http://noname.c64.org/csdb/release/download.php?id=102609
tam juz mozna sobie samemu polazic po lokacjach joy-em.
Jak to chodzi ? dla mnie, brakuje ulamek do swietnosci - warto uruchomic wersje na c128 ktora jest praktycznie 2 razy szybsza i zapewnia rozrywke w stylu quake na pentium 90 mhz.
\"BluReu\" to wlasnie te przelamywanie barier przez dodwanie sprzetu - niby tylko rozszerzenie pamieci, a \"Atari z 1MB, stacja na karty SD, covoxem i kilkoma innymi rzeczami\" niestety nie osiagna tego poziomu.

Jestem jak najbardziej za rozszerzeniami do c64, ale produkcje i tak  beda tylko docenione jak dzialaja na \"golym\" c64, ew. + cos do doczytywania, czyli glownie c1541 - bo taka konfiguracje moze osiagnac najwieksza liczba uzytkownikow.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 08 Maja 2010, 20:11
                   
Jacek31 napisal:

(...)
I potem powstaja takie produkcje
 \"Wink\"
http://www.youtube.com/watch?v=zPy8c0Y4j_4&feature=related


Autor filmu na youtube prezentuje nawet swoja konfiguracje sprzetowa:

-Super CPU
-REU 64 MB
-4 Diskettenlaufwerke
-kleinen Monitor (bei groszen wirds zu pixelig)
-mindestens 8 SIDs fur die Soundwiedergabe
-186 beidseitig bespielbare Disketten fur das Spiel
-5 weitere beidseitig bespielbare Disketten pro Spielstand
-einen Assistent als \"Disketten-DJ\" (beim Spielen die Disketten in Echtzeit zu wechseln ist unpraktisch)

Spodziewalem sie czegos ekstra a dostalem kolejna animke ktora rownie dobrze moze obsluzyc MMC Replay + modul MP3...

A tak przy okazji, co sadzicie o:
http://www.vesalia.de/e_chameleon.htm
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 20:12
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 08 Maja 2010, 20:12
                   
kisiel napisal:
booka lepiej sie nie wypowiadaj jak nie jestes atarowcem. z tego co pioro mowil to robia na to dema. i wyszlo to w zajebiscie duzej ilosci 20 egzemplarzy... co jak na moje c64+ jest masowa produkcja.

Na ostatnim sztabie z atarowcami prosilem o prezentacje dem na VXBE - zobaczylem jakis scroll i ladowanie jpg. Stwierdzili iz dem nie maja.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 08 Maja 2010, 20:14
                   
kisiel napisal:
a co powiecie na przyspieszenie procka w komodzie? To bedzie dla was konserwatystow do przelkniecia czy nie?


zalezy o ile \"Wink\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 20:15
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 08 Maja 2010, 20:16
A jako programista powiem po co mam pisac na c64 z dziwnymi dopalkami skoro moge na PC? Bedzie latwiej, przyjemniej i efektowniej...
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 20:33
Panowie, ja caly czas mowie tylko o cenach, i tylko w tym kontekscie przywolalem ta dopalke electron\'a.

Wg.mnie wszelakie dopalanie sprzetu jest do niczego, jest dokladnie tak jak zielok mowi, chce lepszy sprzet to napisze na PC cos, albo dla bojacych sie takiej mocy to mamy wspolczesne komorki, przecudne srodowisko aby realizowac remaki gier z 8\'miu bitow do woli i dla mas.
Jako wyjatek od tej reguly postawilbym jakies krytyczne braki w sprzecie, ktore mozna w miare tanio zalatac.
Na Atari sa to stacje dyskow na ktorych ekstremalnie trudno robic trackma wiec zaczeli rozszerzac pamiec, to moge zrozumiec.
Na ZX Spectrum z kolei maja piekne tasmy magnetofonowe jako podstawowy nosnik, tak wiec konieczne bylo wynalezienie sensownego nosnika dla mas, zamiast dyskietek emuluje on magnetofon \"Smile\"

My z kolei mamy komputer zbalansowany pod kazdym wzgledem, tak wiec moglismy sie obyc przez te kupe lat bez dodatkowego osprzetu i chwala konstruktorom C64 za to!
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 20:44
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Raf w 08 Maja 2010, 20:44
                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
Nie no, ale argument!

Jeszcze jeden z Atarowskiego podworka, wybaczcie, innych platform nie ma co porownywac. Karta graficzna do ich komputerka, ktora wg.mnie realizuje o klase wiecej skomplikowanych rzeczy plus emuluje dotychczasowy uklad kosztuje cale 380zl
                   
Cytat:
wyjscie RGB do monitora / telewizora.
21-bitowa paleta RGB (po 7 bitow na skladowa): 2.097.152 kolory.
cztery definiowalne palety po 256 kolorow, mozliwosc wyswietlenia do 1024 kolorow na raz.
nowe tryby wyswietlania:
low: 128/160/168 pikseli w linii, 256 kolorow z palety 2 mln.
standard: 256/320/336 pikseli w linii, 256 kolorow z palety 2 mln.
high resolution: 512/640/672 pikseli w linii, 16 kolorow z palety 2 mln.
tekstowy: 64/80/84 kolumn, niezaleznie regulowane kolory kazdego znaku (2 z 256 z 2 mln).
wewnetrzne 512 KB RAM taktowane zegarem 14,18 MHz.
niezalezna od ANTIC-a VBXE Display list (XDL).

 
blitter pracujacy z czestotliwoscia 14,18 MHz: wydajnosc kopiowania 6,75 MB/s i wypelniania 13,5 MB/s
mozliwosc generowania sprite\'ow o rozmiarach od 1x1 do 256x256 punktow Graphics 8, kazdy sprite w 256 kolorach. Ilosc sprite\'ow ograniczona tylko wydajnoscia blittera: ale co najmniej 30 sztuk o rozmiarach 32x32x256 kolorow na ramke.
programowalne priorytety sprite\'ow i tla. Prosta detekcja kolizji sprite\'ow.
programowalne pozycje x i y sprite\'ow z dokladnoscia 1 piksela hires.
mapa kolorow pola gry o regulowanej rozdzielczosci (od 8x1 do 32x32 piksele Graphics \"Cool\", dla kazdego takiego prostokata mozna wybrac 1 z 32 zestawow kolorow (wszystkie kolory pola gry ulegaja zamianie), mozliwe jest skrolowanie mapy kolorow w pionie i w poziomie z rozdzielczoscia 1 piksela.
mozliwosc mieszania w jednej linii trybu ANTIC-a Graphics 8 i Graphics 15 za pomoca odpowiednich definicji w mapie koloru.
mozliwosc nakladania nowych trybow wyswietlania, sprite\'ow, mapy kolorow itd. na obraz generowany przez ANTIC
opcjonalnie polowa pamieci karty odwzorowana jest w pamieci Atari jako rozszerzenie do 320 KB RAM (Rambo XL)


ta karte widzialem u Lotharka na silesian amiga meeting - generalnie fajnie toto grafe wyswietla, tylko ciekawe czy sie to przyjmie \"Wink\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 20:51
                   
Cytat:
idac takim tokiem rozumowania po co dalas rozszerzenie antica ?

                   
Cytat:
Panowie, ja caly czas mowie tylko o cenach, i tylko w tym kontekscie przywolalem ta dopalke electron\'a.

Porownuje cene zaawansowanej karty graficznej do naszej 1541U ktora jest wg.mnie mniej skomplikowana konstrukcja.


                   
Cytat:
ta karte widzialem u Lotharka na silesian amiga meeting - generalnie fajnie toto grafe wyswietla, tylko ciekawe czy sie to przyjmie

Mysle przyjac sie juz przyjelo, duzo osob te karty ma, jest emulator.. Pytanie tylko kto zechce ograniczyc sie do waskiej grupy posiadaczy tej karty i napisac jakis soft ciekawszy na to.
P.S. Karta Dzwiekowa do Atari tez jest w produkcji \"Smile\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 20:51
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 08 Maja 2010, 20:52
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Raf w 08 Maja 2010, 20:52
                   
Nitro napisal:

My z kolei mamy komputer zbalansowany pod kazdym wzgledem, tak wiec moglismy sie obyc przez te kupe lat bez dodatkowego osprzetu i chwala konstruktorom C64 za to!


brak balansu jest tyko w jednej acz kluczowej sprawie:
atarowcy maja SIO ktore ma true plug and play, IEC w c64 jest podobny ALE przez hardware bugi w 6526 dziala za wolno w trybie natywnym (kernalowskie 400bps ze stacji. czyli tyle co magnet w trubo...)

co spowodowalo lipe w postaci fastloaderow i niemoznosc przejscia z 1541 na inny nosnik.... (realnie az do momentu pojawienia sie 1541u, pomijajac te zawodne emu na pc w dosie z kablem x1541) taki peoblem na gumiaku czy atarynce praktycznie nie istnieje

a jak juz jestesmy przy mass storage i pieniazkach : realnie rzecz biorac.. nie oplaca sie kupowac czegokolwiek innego niz 1541u na dzien dzisiejszy, nawet jesli to relatywnie tani sd2iec za 110zl na allegro... za 400-500 zl otrzymujesz zajebiscie emulowana stacje dyskow + cartridge do koloru do wyboru + reu... az 16MB -  nawet osobno kupiony na allegro action + stacja 1541 + reu moga kosztowac 250-300zl, wiec po co komu sd2iec (chyba ze samemu zlozony na uni epoxy w/g schematu larsP - max 50zl za czesci (wszystkie przewlekane, a do karty sd tak naprawde nie trzeba czytnika - wystarczy ja wkladac pomiedzy rzad goldpinow np 2x10) + jeden wieczor na lutowanie) czy mmc/retro replay za 250+ zl \"Wink\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 20:58
                   
Cytat:
Mniej zaawansowana konstrukcja jest sprzet piora. Masz to jak w banku.

W takim razie cofam moje slowa, wychodzi na to, ze zaawansowany emulator niestety wymaga zaawansowanej kasy \"Smile\"
Nadal wolam o emulator glowicy - 1541U dla mas pracujacych \"Smile\"
                   
Cytat:
co spowodowalo lipe w postaci fastloaderow i niemoznosc przejscia z 1541 na inny nosnik

Ma to swoj urok i zalety, stacje maja const szybkosc transferu, ktora wliczajac wszystkie wspolczesne osiagniecia na tym polu(a mozna jeszcze wiecej zrobic!) jest dla mnie w 100% wystarczajaca do zlozenia dynamicznego dema - dzieki temu powstaja trackma, jakbysmy mieli trylion stacji o roznych predkosciach transferu to zaraz trzeba by RAM\'u dokladac aby jakos standardy wyrownac, albo dema bylyby z pieknymi przerwami, bye bye EoD z perfekt synchro i wogole.
Na ZX Spectrum maja 128kb, tak wiec doczytywanie danych jest rzadziej wymagane, praktycznie odbywa sie tylko miedzy calosciowymi partami w demach albo w cale.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Raf w 08 Maja 2010, 21:05
Cytat: \"Nitro\"
                   
Cytat:

                   
Cytat:
co spowodowalo lipe w postaci fastloaderow i niemoznosc przejscia z 1541 na inny nosnik

Ma to swoj urok i zalety, stacje maja const szybkosc transferu, ktora wliczajac wszystkie wspolczesne osiagniecia na tym polu(a mozna jeszcze wiecej zrobic!) jest dla mnie w 100% wystarczajaca do zlozenia dynamicznego dema - dzieki temu powstaja trackma, jakbysmy mieli trylion stacji o roznych predkosciach transferu to zaraz trzeba by RAM\'u dokladac aby jakos standardy wyrownac, albo dema bylyby z pieknymi przerwami, bye bye EoD z perfekt synchro i wogole.


no a dyskietki sa wieczne, pojemnosc 170kb na strone tez wiecznie wszystkich urzadza... tak jest... 1541 jest the best. ponadto streaming mozna by w celach kompatybilnosci zawsze \"Zwolnic\" do poziomu 1541 i wszystko by wszedzie gralo jak nalezy.

@Kisiel: co do \"przyjecia sie\"... mam na mysli regularne wydawanie oprogramowania na dopalke, a nie jednorazowe wystrzaly \"Wink\"

ze karta audio do /|\\jest w produkji.. na necie widzialem jakies prototypy tez, ale nawet specki nie pamietam a szkdoa mi czasu szukac \"Wink\"

aha no i zapomnialem o stacjach CMD gdzie jaksi rozsadny poziom kompatybilnosci z innymi stacjami CBM byl, ale nie wiem czy jest to na tyle kompatyiblne aby np emulowac stacje 1541 na napedzie FD2000 z dyskietka 3.5\'\'HD - szczerze to watpie.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 08 Maja 2010, 21:15
                   
Cytat:
no a dyskietki sa wieczne, pojemnosc 170kb na strone tez wiecznie wszystkich urzadza... tak jest... 1541 jest the best. ponadto streaming mozna by w celach kompatybilnosci zawsze \"Zwolnic\" do poziomu 1541 i wszystko by wszedzie gralo jak nalezy.

Tia, a co by bylo, jakby ktos zrobil drugiego EoD tylko na szybsza stacje? I by sie wojenki zaczely itd, ja tego nie widze.
Co do dyskietek, to jak widac na razie trzymaja sie dobrze, kiedy przestana stuff w stylu 1541U bedzie mozna kupic za grosze \"Smile\"

                   
Cytat:
aha no i zapomnialem o stacjach CMD gdzie jaksi rozsadny poziom kompatybilnosci z innymi stacjami CBM byl, ale nie wiem czy jest to na tyle kompatyiblne aby np emulowac stacje 1541 na napedzie FD2000 z dyskietka 3.5\'\'HD - szczerze to watpie.

Tia, klonow stacji bylo kilka, choc na pewno ten model na 3,5 dyski nie bedzie zgodny, na Silesii widzialem bodajze u Krilla taki cieniutki klonik 1571 marki Oceanic, cudo.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Raf w 08 Maja 2010, 21:21
oewnie mowisz o tym:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oceanic_OC-118N.jpg - to byla pierwsza stacja do c64 jaka uzywalem.. nie byla niestety moja wlasnoscia \"Sad\"

ale szczerze mowiac ze to kompatybilnosc z 1571 ma, nie wiedzialem wczesniej (pewnie tez dlatego ze i do szczescia mi to potrzebne nie bylo ~12 lat temu). btw mialo to jiffydos a nie oryginalny ROM.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Ramos w 09 Maja 2010, 08:55
A moze wszystkie takie urzadzenia tj. 1541U, MMC64 .... w jednym urzadzeniu, zobaczcie cos takiego:
http://www.vesalia.de/e_chameleon.htm
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Raf w 09 Maja 2010, 09:01
                   
Ramos napisal:
A moze wszystkie takie urzadzenia tj. 1541U, MMC64 .... w jednym urzadzeniu, zobaczcie cos takiego:
http://www.vesalia.de/e_chameleon.htm


kompatybilnosc z mmc64 to jest akurat najmniej istotny ficzer w tym projektcie. cena > 800zl jest juz za to mocno zaporowa

aha: o ile dobrze pameitam to urzadzenie mialo byc dostepne w sprzedazy co najmniej 6mcy temu?
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 09 Maja 2010, 09:30
He..He.. \"Smile\"  nie sadzilem ze temat o Amidze szczerze rozdzieli sie ne temat o C64, ale tez i przezornie zalozylem go w karczmie pierwotnie.
Ale fajnie ze wreszcie ludzie od softu zaczeli przedstawiac swoj punk widzenia i potrzeby ludziom ktorzy robia hardwer. Mam nadzieje ze z tego wyjdzie jaki fajny konsensus, i doczekamy sie okreslenia potrzeb programistow co do sprzetu, co moze zaowocuje jakim fajnym kartem albo innym rozszerzeniem dla C64.
Nitro Mozesz dac jakiego linka do filmiku o tym:
Portal Engine z Andropolis - Doom dla niezorientowanych, nie Wolf.
ale na C64 jak jest. no coz fajnie ze zrobiono to na Atari, ale ja bym wolal to zobaczyc na C64.
Dla zainteresowanych implementacja w C++ (na PC ofkors)
http://www.flipcode.com/archives/Building_a_3D_Portal_Engine-Issue_04_Data_Structures_For_3D_Graphics.shtml
Ja osobiscie nie wiem jak DOOMa mozna mylic z Wolfem  \"Question\" Przeciez roznica jest widoczna golym okiem, DOOM to enage pozwalajacy tworzyc plansze wielopoziomowe, a Wolf ma tylko plansze jednopoziomowe.
Zielok
                   
Cytat:
A jako programista powiem po co mam pisac na c64 z dziwnymi dopalkami skoro moge na PC? Bedzie latwiej, przyjemniej i efektowniej...

Hm.. tylko C64 Quake na Core I7 to juz dla mnie nie to samo, co odpalenie tego na fizycznym C64 nawet gdyby trzeba bylo specjalnego karta za 200zl.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 09 Maja 2010, 09:44
                   
Jacek31 napisal:
Ja osobiscie nie wiem jak DOOMa mozna mylic z Wolfem  \"Question\" Przeciez roznica jest widoczna golym okiem, DOOM to enage pozwalajacy tworzyc plansze wielopoziomowe, a Wolf ma tylko plansze jednopoziomowe.


Doom (oczywiscie czesc 1 i 2) nie do konca ma plansze wielopoziomowe. Nie mozna stojac np w punkcie XY stac na dwoch roznych wysokosciach a tylko na jednej. Owszem wysokosc w roznych punktach moze byc inna ale wielopoziomowe to IHMO zbytnio nie jest (plansze przedstawia sie spokojnie w 2d)
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: zyga w 09 Maja 2010, 10:23
A ja nie kupilbym Chameleona ani 1541U nawet jakby kosztowaly 100zl. Co to za przyjemnosc wepchnac wszystko do emulatora sprzetowego ? Chcesz REU piszesz soft emulujacy REU, chcesz SuperCPU - piszesz soft emulujacy SuperCPU. To ja wole odpalic VICE...

Wg mnie FPGA troche wypacza sens budowania dopalek do retrokomputerow. CPLD, to troche inaczej - wepchniecie tych wszystkich bramek i przerzutnikow w jeden uklad.
To tylko moje zdanie oczywiscie...

Taki SD2IEC jest pamiecia masowa po prostu i swietnie spelnia swoja role.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Raf w 09 Maja 2010, 10:47
http://www.youtube.com/watch?v=ahnU-acuPZU - andropolis dla leniwych.
3D zaczyna sie od 4:15

PS. Zyga - so far nie dostalem od Ciebie maila itd \"Wink\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 09 Maja 2010, 11:41
Ten Chameleon nie zabardzo wyglada, zeby mial pelna emulacje 1541?

W sensie - jak?
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Raf w 09 Maja 2010, 11:49
za http://icomp.de/news/news_e.htm :

28.3.2009: Chameleon delayed
The new multi-functional cartridge for the C64 with flickerfixer, memory expansion, floppy-emulation, freezer- and turbo-functionality has experienced multiple changes during recent development that have delayed mass-production. In addition to that, several semiconductor vendors have disappointed us with extremely long delivery times, so we had to make more changes in order to keep quick mass-production possible. Development of Chameleon is our top priority at the moment and it does not depend on chip delivery times any more. If you want to test Chameleon before it\'s release, you can do that with the C-One. A Chameleon core is available for free download.

http://www.syntiac.com/chameleon.html

ogolnie: wiecej niz polowa c64 (poza romem i gniazdami \"Wink\" ) w fpga dolaczona do expansion slotu... rownie dobrze do tego fpga moglby gosc dodac jeszcze kilka rzeczy... i moze to byc standalone system.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 09 Maja 2010, 00:00
                   
Cytat:
Co to za przyjemnosc wepchnac wszystko do emulatora sprzetowego ? Chcesz REU piszesz soft emulujacy REU, chcesz SuperCPU - piszesz soft emulujacy SuperCPU. To ja wole odpalic VICE...

Wg mnie FPGA troche wypacza sens budowania dopalek do retrokomputerow. CPLD, to troche inaczej - wepchniecie tych wszystkich bramek i przerzutnikow w jeden uklad.
To tylko moje zdanie oczywiscie...

Ja bym tego nie nazywal emulacja, raczej implementacja - sprzet jest kreowany przez nas, a nie jeden sprzet udaje drugi sprzet.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 09 Maja 2010, 00:00
Rozszerzeniom moge powiedziec tak, ale dopalkom mowie nie (no moze poza starociem nie wymagajacym zadnych dodatkowych ukladow to jest burscie c64<>stacja dyskow 1541/1541-II).

Jako zajebiste rozszerzenia traktowalem +60kb do kodowania, potem udalo mi sie byc uzytkownikiem RAMCarta 128KB z przerobionym macroasseblerem tez w sumie do kodowania no i do teraz od kilku dobrych lat IDE 64+dysk 1GB tez do kodowania i wazne ze daje mi szybszy dostep do plikow i katalogow na c64 i do assemblera i monitora niz pc+edytor+kompilator+zakladanie d64/kopiowaie do d64 i uruchamianie tego w emulatorze. Mankamentem jest wlasnie brak emulacji stacji dyskow. Obraz dyskietek w d64 trzeba zapisywac na dyskietke wiec i dyskietka i stacja jest potrzebna.
Widzialem 1541u w akcji i super jak to wszystko dziala, ale patrze od strony kodowania na ten sprzet i mam takie pytanie czy on to oferuje ?

Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ? Czy z 1541u dziala tylko w trybie calkowitej emulacji stacji dyskow czy oferuje tez jakis system plikow tak jak  mam to w IDE64 ?

Idealnym byloby polaczenie ide64 z 1541u.

I prosze nie odpowiadac ze mozna kodowac na pc
 \"Confused\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 09 Maja 2010, 13:57
                   
11111olo napisal:
                   
fenek napisal:
Czy z 1541u dziala tylko w trybie calkowitej emulacji stacji dyskow


Z ta calkowita emulacja to Cie ponioslo.

Nie, nie ponioslo mnie, wazne ze se nabiles posta nic nie wnoszac do dyskusji i nieodpowiadajac na pytanie. Buziaki.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 09 Maja 2010, 15:11
Ze strony
                   
Cytat:

Secondary \'IEC-drive\' for direct access to FAT filesystem.
Can be used in stand alone mode to mount disks into the emulated 1541.
FAT/FAT32 support, with sub-directories and long filenames

Nie wiem zupelnie jak to sie ze soba komponuje, chyba ten support odnosi sie tylko do wybierania obrazow. Ogolnie 1541U ma byc zamiennikiem stacji tak wiec trudno sie spodziewac dodatkowej funkcjonalnosci.
P.S. Kodowanie na PC nie gryzie i jest szybsze \"Wink\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 09 Maja 2010, 16:05
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: bimber__ w 09 Maja 2010, 18:38
nie wiem jak Fenek, ale np ja nie narzekalbym na szybszy procek jesli bylby mi przydatny do wygodniejszej pracy nad rzeczami, ktore beda chodzic na zwyklym 1MHz.

                   
fenek napisal:

Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ?


Fenek, pogadaj z Lukiem, walczy z tym tematem od meetingu.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 09 Maja 2010, 18:55
                   
bimber napisal:
nie narzekalbym na szybszy procek jesli bylby mi przydatny do wygodniejszej pracy nad rzeczami, ktore beda chodzic na zwyklym 1MHz.


Proponuje Commodore 128.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: bimber__ w 09 Maja 2010, 19:40
jest na niego jakies szybsze art studio?  \"Laughing\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 09 Maja 2010, 20:18
                   
bimber napisal:
jest na niego jakies szybsze art studio?  \"Laughing\"


Dla samego art studio nie oplaca sie kupowac C128. Jest art studio z wbudowanym pakerem obrazkow, oszczedza czas przy zapisie i odczycie. Jesli korzystasz z automatycznego rysowania linii itp to polecam przelacznik 1.8 Mhz w zwyklym C64, na pewno narysuje sie szybciej \"Smile\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 09 Maja 2010, 20:32
Hm.. mi sie wydaje ze z wszystkim jest tak ze kazdy trochu kreci nosem do puki nowego nie skosztuje i mu to nie zasmakuje. Potem nawet jezeli by to bylo i gowienko w polewie czekoladowej, ale smacznie zrobione gowienko i tak sobie nie odmowi majac okazje po nie siegnac. \"Very
No coz C128 to wlasciwie nic innego jak stuningowane C64 z kartem Z80/CPM na pokladzie, moze dla tego tak slabo akceptowalne sa tuningi C64, bo w sumie logicznie na to patrzac po co sie mazac w update C64 jak se mozna kupic C128 i miec wsio bez roboty.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 11 Maja 2010, 11:54
                   
fenek napisal:
Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ? Czy z 1541u dziala tylko w trybie calkowitej emulacji stacji dyskow czy oferuje tez jakis system plikow tak jak  mam to w IDE64 ?\"


Emulacja stacji chodzi niezaleznie od REU - obie te rzeczy mozna miec wlaczone naraz.
Co do systemu plikow - cos tam jest, ale moze niech sie wypowie ktos, kto go uzywa \"Razz\"  (ja tam ani razu nie uzylem). Ale do IDE64 to raczej daleko...
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 11 Maja 2010, 17:03
                   
Nitro napisal:
Ze strony
                   
Cytat:

Secondary \'IEC-drive\' for direct access to FAT filesystem.
Can be used in stand alone mode to mount disks into the emulated 1541.
FAT/FAT32 support, with sub-directories and long filenames

Nie wiem zupelnie jak to sie ze soba komponuje, chyba ten support odnosi sie tylko do wybierania obrazow..

Niby tak ale..Devia na chama probowal uzywac komend pod SidDuzzIt i zapisywal jakos na tego drive\'a IEC-SD. Trza by obczaic na ile to jest funkcjonalne tak jak Fenek pyta. Pobawie sie z ciekawosci.

REU na 1541U chodzi razem z 1541 ofkoz.

Jest cos takiego jak TurboMacro Pro+REU 1.2.

Z drugiej strony jest kart Soundemona z assemblerem, wiec moze to rozwiazuje sprawe kompilowania do calego 64KB (zn. 0800 - FFFF jezeli o to biega?)
Obraz carta mozna po prostu wsadzic Ultimejtowi (o ile jeszcze go nie ma  w firmware 1.7b)
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 11 Maja 2010, 17:11
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 11 Maja 2010, 18:54
Sorry jak bede pisal bez sensu jakis chory jestem i w glowie mi sie kreci jak na bani. Jaka dopalke X2 masz na mysli Kisiel ? Przetakt CPU do 1,7MHz ?? czy co ??
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 11 Maja 2010, 19:03
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 11 Maja 2010, 19:45
Hmm, arcyciekawa sprawa, jak sie sprawa ma z kompatybilnoscia? Chodzi mi o troche doglebniejsze spojrzenie na temat..
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 11 Maja 2010, 19:58
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 11 Maja 2010, 20:10
Z przyjemnoscia zobaczylbym dema ktore moglyby byc troche szybsze na tej dopalce, tylko wlasnie zostaje kwestia kompatybilnosci, starenkie PITS raczej nie jest chyba dobrym miernikiem tej kwestii, jesli nowsze rzeczy - np. dema Resource z zracym proc kodem beda dobrze chodzic to jestem za.
Druga sprawa: przydalby sie jakis switch predkosci, bo czasami po prostu rzeczy moga chodzic zbyt szybko...
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 11 Maja 2010, 20:21
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 11 Maja 2010, 20:38
Aha, tak wiec dopalka okazala sie zbyt piekna aby byc prawdziwa \"Smile\" W takim razie mi sie to do niczego nie przyda.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 11 Maja 2010, 20:46
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 11 Maja 2010, 21:08
                   
fenek napisal:

Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ?


Pobawilem sie i dziala z Turbo Macro Pro. Moglem przelaczac banki i kopiowac do nich kod zrodlowy i do nich kompilowac.

                   
fenek napisal:

. Czy z 1541u dziala tylko w trybie calkowitej emulacji stacji dyskow czy oferuje tez jakis system plikow tak jak  mam to w IDE64 ?

IEC-SD zrobiono w ultimejcie w sumie do trybu standalone, aby mozna bylo latwo montowac dyskietki (zamiast wybierac po ciemniaku przyciskami).

Jakos to tam dziala \"ala IDE64\" ale demon predkosci to to nie jest. Fastloadery z kartridzy tego nie lykaja. Zgranie 154blokow trwa 46s. wczytanie 1m 11s. W zasadzie rozne kartridge, jak Action Replay toleruja IECSD ale np. nie moge zmienic katalogu z pod basica, bo @CD: wrzuca mnie do kopiera (trza isc z pod monitora), chyba, ze z pod Retro Replay\'a czy jakiegos Epyx\'a. Pliki zgrywa dodajac .PRG. Pod wspomnianym wczesniej tasmem sprawdzilem pliki SEQ i o dziwo czyta/zapisuje poprawnie (ponownie, do nazwy pliku dodaje .SEQ).
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Skull w 12 Maja 2010, 06:40
                   
kisiel napisal:
nie jest to zgodne z rozszerzeniem c128 bo nie oferuje w tej dopalce RGB i innych dodatkowych bajerow jak wyzsza rozdzielczosc. Nie zmieniam vica z c128 wiec nie jest to z tym zgodne. To tylko przyspiesza proca bez utraty synchro VIC-a. Troche pomysl jak koder, co daje ci 130 cykli w lini.


Hmm oczywiscie interesujace, ale ja sie jeszcze chcialem dopytac o to obecne \"szybkie\" rozwiazanie z przyspieszaniem proca - to ze zwarciem na plycie. Jak to wyglada w praktyce? Bo czytalem, ze przydaje sie przy kompresji plikow, ale jak to wyglada. Czy vic gubi synchronizacje jak w c128 w trybie c64 (tryb \"fast\" - komorka $d030) czy jakos inaczej - jezeli podobnie to proponuje tylko cyfrowy przekaznik/przelacznik tego zwarcia adresowany wlasnie pod $d030 - sam juz od nie dawna stosuje przalaczanie komorki d030 w produkcjach na c64 (bo mam i c128), wiele to nie kosztuje i oczywiscie robie to w takich sytuacjach gdzie nie powoduje to zaklocen na obrazie (najczesciej na ramce). Takie rozwiazanie jest prosze i w jakims stopniu juz egzystuje w programach.

Niemniej na takie cudo o ktorym pisze kisiel to chce \"Razz\"

Jesli chodzi o dopalki to moje zdanie jest takie: jak najbardziej ZA, ale w roli WSPOMAGACZY (nie zastepaczy \"Wink\". Program ma dzialac na golym c64, ale jak sa rozszerzenia to niech korzysta - sam pisze sobie taki \"Bios\" do wykrywania sprzetu, aby pozniej program sie dokonfigurowywal do mozliwosci \"Wink\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 12 Maja 2010, 09:37
Booker: dzieki za poswiecenie czasu i opis jak to dziala.
Kisiel: ale kto korzysta dzis z time crunchera ? w starych kranczerach sam zegar nie jest jako takim problemem ale ilosc pamieci, chyba dlatego one sa takie wolne  \"Confused\" no jednak latwiej skorzystac z exomizera na pc  \"Smile\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Maja 2010, 10:07
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 12 Maja 2010, 11:48
Czyli jak dobrze rozumiem temat to kisiel proponuje zbudowanie takiej \"kanapki\" po VICa, na ktorej bedzie prawdopodobnie CPLD, w ktorym pod adresem $d030 bedzie rejestr (i reszta niezbednych bebechow) pozwalajacy przelaczac sie miedzy Normal_Speed / High_Speed  \"Question\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 12 Maja 2010, 00:00
                   
fenek napisal:
Booker: dzieki za poswiecenie czasu i opis jak to dziala.

Spoko. W zasadzie REU jest tutaj wygodne - jezeli mamy zrodlo trzymane w bankach wowczas przy zawieszce, resecie czy zamazaniu RAMu (o ile prad nie siada) mozna programikiem Jumpbacker odzyskac kod z bankow REU. Jednak tasm ten siedzi w $8000-$C-costam. Katridge Soundemona (bez makro) ktory mozna odpalic pod ultimejtem potrafi uzyc do kompilacji $0800-FFFF. W sumie chyba ideal to by byl ten jego kart z obsluga REU.

Aha. TMP obsluguje na ten moment max 512KB REU.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Skull w 12 Maja 2010, 13:20
                   
kisiel napisal:
Skull: nie zgubi synchro tak jak w 128


Twoje dzielo to ja wiem!
Ale jak to wyglada po zwarciu na plycie ntsc/pal obecnie (te przelaczniki co se ludzie montuja).

\"KisielBurst\" jak bedzie spelnial wymienione zalozenia, moze jeszcze zrobic kariere.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 12 Maja 2010, 14:32
                   
skull napisal:
Ale jak to wyglada po zwarciu na plycie ntsc/pal obecnie (te przelaczniki co se ludzie montuja).


No ja mam taki przelacznik 1.8 Mhz i wtedy gubi synchro z vicem.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Maja 2010, 16:46
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 12 Maja 2010, 17:28
                   
kisiel napisal:
1.8 Mhz ? masz dwa kwarce drogi sebo?


Drugiego kwarca sprzedalem bo spadal z reki \"Smile\"

Moda robil mi Centrax, mam jeszcze podglasniasz sampli, nie mierzylem zwarcia, byc moze 1.8 to byla marketingowa nazwa tego przelacznika ze niby dorownuje szybkoscia Atari 800.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Maja 2010, 17:36
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 12 Maja 2010, 17:52
                   
kisiel napisal:
no coz ..ja juz widzialem nazwy 1.4Mhz burst ... ale Twoja nazwa bije wszystkie.


To nie jest moja nazwa, nawet nie wiem kto jest autorem tego rozwiazania. Moda mialem robionego w 1997 roku i byl reklamowany jako 1.8 mhz, dlatego go chcialem. Teraz widze to jako 1.4 mhz i piszesz ze to jest tak naprawde 1.28 mhz, a przeciez jak mierzyles w roku 2008 na filetach wyszlo ci 1.266 mHz \"Smile\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Maja 2010, 17:59
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 12 Maja 2010, 19:28
kisiel - twoja dopalka podbija taktowanie szyny, czyz nie? \"Smile\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Maja 2010, 19:34
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 12 Maja 2010, 19:44
Jak mowilem, nie jestem elektronikiem ale po poscie o nagrzewaniu SID\'a skojarzylem te procedure, posiadacze Atari Falcona sie w to bawia. I tutaj jedna kwestia, sa rzadkie doniesienia o popalonych Falconach ze wzgledu na ta dopalke, ludzie spekuluja, ze to ze wzgledu na tanie wykonanie plyty. Commodore tez jest tanio zrobiony tak wiec trzeba wziasc pod uwage ta ewentualnosc i jakies testy zrobic czy cos.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Maja 2010, 19:46
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 12 Maja 2010, 19:58
Prawdziwie o stabilnosci rozwiazania bedzie mozna sie przekonac po pewnym czasie i w porze letniej kiedy temperatury sa wysokie. Chociaz w naszym przypadku to nie jest zbyt wielki problem chyba, ze ktos ma podrasowana sztuke, za to dla usera Falcona spalenie jego maszyny za ok. 2000-3000zl jest zdecydowanie bardziej bolesne \"Wink\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 12 Maja 2010, 20:02
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 13 Maja 2010, 04:34
A tak w ogole to pytanie dla koderow. Macie wy na tym zamiar tworzyc cos wiecej niz Dema  \"Question\" No nie wiem gry, programy uzytkowe czy cos w tym stylu. No bo tak defakto w kwestii Dem to chyba kazdy emul na PC ma tryb X2.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Skull w 13 Maja 2010, 06:29
                   
Jacek31 napisal:
A tak w ogole to pytanie dla koderow. Macie wy na tym zamiar tworzyc cos wiecej niz Dema  \"Question\" No nie wiem gry, programy uzytkowe czy cos w tym stylu. No bo tak defakto w kwestii Dem to chyba kazdy emul na PC ma tryb X2.


Ciezko teraz powiedziec jak to by sie rozwijalo. Na pewno czesc oprogramowania (moze i niewielka) juz ma obsluge tego urzadzenia (manipulacja rejestrem $d030, do przyspieszania gdy dziala na c128 w trybie c64).
No oczywista sprawa, jest ze taka dopalka mocno wspomoze tego typu gry/produkcje :
http://noname.c64.org/csdb/release/download.php?id=102609
http://gb64.com/game.php?id=1289&d=18&h=0

zwlaszcza, ze przerobka polegalaby tylko na dopisaniu przed uruchomieniem gry np inc $d030.

Ale to nie wszystko, jesli bylaby pelna synchronizacja, to oznacza ze liczba cykli w liniach podwoilaby sie, daloby to moze nawet nowe tryby graficzne, moze dodatkowego sprite, ale na razie mozna gdbybac.  
No i pewnie czesciej w produkcjach, goscilyby sampelki.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 13 Maja 2010, 07:50
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Skull w 13 Maja 2010, 09:54
                   
kisiel napisal:
dokladnie to wystarczy kazda gre freeznac geoactionem i zrobic zapis pod monitorem do d030. Oczywiscie odczyt z dysku skaszani zabawe.
Co do nowych trybow graficznych pewnie nikt nie czyta ze zrozumieniem, odczyt  vica oraz zapis podczas BA bedzie powodowal spowolnienie/zatrzymanie procka. To nie jest mod vica, za ta kase nie kupisz spartana.


No wiem ze VIC i tak bedzie rzadzil, ale takie gupie
sta $d020 stx $d020
w ile sie wykona ? po 4 czy po 2 cykle ? a manipulacja $3fff na ramce ? - to sa juz namiastki nowego trybu grafiki \"Wink\"
no z tym dodatkowym sprite sie troche rozpedzilem
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 13 Maja 2010, 10:17
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 13 Maja 2010, 11:45
Kisielowi chodzi o to ze nawet jezeli przyspieszymy magistrale, to nie przyspieszy to w zaden sposob VICa, co zaowocuje tym ze:
- przy zapisie trzeba bedzie buforowac dane za pomoca kolejki FIFO, aby wolniejsze urzadzenie zdazylo je odczytac w swoim tempie.
- przy odczycie trzeba wstawic przynajmniej 1 takt zegara, na opoznienie, aby wolniejsze urzadzenie, wystawilo prawidlowo dane.
Ogolnie od strony VICa nowa \"szybsza\" magistrala musi byc asynchroniczna, czyli wykorzystywac sygnal REDY do synchronizacji wolniejszych urzadzen z szybszym CPU.
Skull no.. no.. \"Surprised\"  ten Doom sie nawet ladnie prezentuje, choc u mnie na emulu szybkosc ktora bym uznal za \"redy for game\" uzyskal jak szybkosc ustawilem sobie na 400%, choc na 200% musze przyznac tez to ladnie chodzilo. ogolnie od takich zastosowan to i tak przydalby sie wam bardzie wypasiony GEOAction, ktory potrafil by sprzetowo mnozyc i dzielic (przetwarzanie potokowe blokow na INT, takie prymitywne HT), oraz w locie dekompresowac tekstury.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 13 Maja 2010, 00:00
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 13 Maja 2010, 13:34
Tak panie doktorze jest szansa na szympansa. \"Laughing\"  Tylko ze nie wiem ktorej czesci mojej wypowiedzi sie czepiasz, tej dla skulla ? Wiec nie wiem szansa na co ? Wygrac w Lotto czy co ?
Zreszta pozyjemy zobaczymy, jak bedziesz mial juz schemat. i bedzie wiadomo na czym stoimy. Jak bedzie to tylko kanapka pod VICa. OK spoko, gorzej jak trzeba bedzie cos bardziej w plycie operowac. Wtedy pewnie i entuzjazm spadnie.
EDIT.
A juz wiem o co ci biega przetwarzanie potokowe. Wykonalne ze sprzetowa jednostka mnozaca (sekwensyjna 8x8 bit, w jakims karcie na EXPort).Nie wnikajac w szczegoly budowy takiej jednostki dla nas istotne jest tylko to ze po zakonczeniu obliczen moze zglosic przerwanie INT ze skonczyla i jest gotowa do przyjecia kolejnej porcji danych. Wezmy np, ten fragment
Y0+(Y-Y0)*COS(A)
 z tego wzoru do przeksztalcen 3D
XR=Y0+(Y-Y0)*COS(A)+(Z-Z0)*SIN(A)
(Obrot w okol osi X).
Teraz zalozmy ze przetwarzamy tylko w 8 bitach wiec mamy 8-bitowa wartosc dla COS, ktora bedzie stala bo obracamy sie o dany kat A. Teraz chcemy przeliczyc jak najszybciej 256 bajtowa tablice wspolrzednych.
Ostrzegam ze nie jestem jakims guru programowanie wiec przyklad uproszcze do maksa aby pokazac tylko ide.
Otoz tak caly program to petla obliczeniowa ktora ma dodatkowo w sobie warunek If, ktory np po obliczeniu pierwszych 4 elementow Y0+(Y-Y0) i umieszczeniu ich w tablicy wynikow posrednich inicjuje jednostke MUL odblokowuje przerwania i wysyla do niej wartosc z pierwszej pozycji tablicy wynikow posrednich i COS(A). Teraz po zakonczeniu obliczen, jednostka MUL zglasza przerwanie i podprogram jego obslugi odczytuje dane z niej i umieszcza gdzie chcemy, sprawdza sobie index tablicy, aby przypadkiem koprocesor nie wyprzedzil procesora, i pobiera nastepne dane do obliczen. Chodzi o to zeby synchronizowac obliczenia w czasie, aby nie doszlo do sytuacji ze kooprocesor pobierze dane z miejsca w tablicy gdzie CPU jeszcze nie doszlo z obliczeniami.
Moze opisalem to troche pokretnie, ale chyba ci od programowania dostrzegaja wzrost mocy obliczeniowej, i fakt przetwarzania dwoch watkow obliczeniowych jednoczesnie. No i jednostka mnozaca nie musi byc jakims demonem szybkosci, wystarczy klasyczna implementacja na rejestrach przesuwnych i sumatorze, bo i tak ogranicza ns przepustowosci magistrali i szybkosc samego CPU.
PS. Oczywiscie to taka  tam idea na temat rozszerzen i nie nalezy jej laczyc z pomyslem kisla, to 2 rozne sprawy. Pamietajmy o tym ze to temat ogolny, na temat dopalek i innych pomyslow.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 13 Maja 2010, 13:39
xxx
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Skull w 14 Maja 2010, 07:04
                   
Jacek31 napisal:

Skull no.. no.. \"Surprised\"  ten Doom sie nawet ladnie prezentuje, choc u mnie na emulu szybkosc ktora bym uznal za \"redy for game\" uzyskal jak szybkosc ustawilem sobie na 400%, choc na 200% musze przyznac tez to ladnie chodzilo.

Ta dyskietka to dodatek do dema \"Andropolis\", na niej rowniez znajduje sie wersja pod c128- prawie dwurotnie szybsza. Odczucia do predkosci mam podobne, na 200% juz daloby sie grac (wersja na c128 juz jest dla mnie grywalna).
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 15 Maja 2010, 18:24
No tak ale jak bys chcial zrobic gre to musisz jeszcze liczyc ze troche zasobow pojdzie na przeciwnikow, sterowanie nimi, interfejs i interakcje.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Skull w 15 Maja 2010, 19:22
                   
Jacek31 napisal:
No tak ale jak bys chcial zrobic gre to musisz jeszcze liczyc ze troche zasobow pojdzie na przeciwnikow, sterowanie nimi, interfejs i interakcje.

To prawda, ale to juz zalezy od  poziomu atrakcyjnosci - jesli dodac klika \"plaskich\" sprites (akurat c64 moze sobie na to pozwolic) jak np. w \"duke\" to niewiele to wplynie na engine gry.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 17 Maja 2010, 10:48
                   
bimber napisal:

                   
fenek napisal:

Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ?


Fenek, pogadaj z Lukiem, walczy z tym tematem od meetingu.

Oprocz wspomnianego wczesniej Turbo Macro Pro, jest jeszcze X-Ass Fairlightow.

Ponoc kopie funkcja TronMon - dodatkowym monitorem dla REU + bakupowaniem grafy i muzy. Na CSDb jest jeszcze Dev kit 3.3 (nie wiem, czy to to samo \"Razz\" )
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 17 Maja 2010, 11:02
                   
booker napisal:
W zasadzie podam Ci pomysl, jest takie cos C64HDD - jak zapewne wiesz jest to zwykly soft do odpalenia na PC z kablem Xe1541. Oczywista trza miec na to LPT a to juz przeszla epoka. I co wazniejsze, nie obsluguje w pelni 1541.

Bah \"Smile\"

W zasadzie, to jest 1541emu.

Ale ma poroniony kabel. Zebestowo bylo by,aby dzialal na USB. \"Smile\"

btw. gdzies tam powstala teoria, ze korzystajac ze zrodel 1541emu mozna by tak za 50zl machnac na atmedze karte z SD....jakby cos na wzor SIO2SD.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 24 Lipca 2010, 17:12
Poniewaz kisiel zrobil nam pare tematow o wdziecznych nazwach XXL, a nie chce mi sie ich przegladac i szukac gdzie, kto, kiedys zadal pytanie na temat dodatkowych kolorow dla VICa to pisze tu.
Otoz rozszerzenie kolorow to moze troche za wiele powiedziane, bo wiekszosc scalakow jakie znalazlem nie przebija palety C64, ale czy zastanawialiscie sie kiedys nad wykorzystaniem jakiego ukladu TV OSD wpietego juz za VICa jako dodatkowego procesora video ?? oczywiscie uzyskanie jakis dodatkowych efektow wymagalo by specyficznego programowania, ale moze bylo by to nawet ciekawe rozwiazanie \"Question\"
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 24 Lipca 2010, 17:20
Popatrz na architekture Atari skladajaca sie z dwoch procesorow graficznych.
ANTIC generuje obraz w roznych trybach graficznych, GTIA naklada na niego kolor i sprite\'y. Powstala karta graficzna, ktora zastepuje GTIA pozwalajaca generowac bardziej spasiony obraz.

Co do sceny komodorowskiej, to jestem zdecydowanie na nie, powinnismy sie trzymac oryginalnej konfiguracji a nie leczyc kompleksy rozszerzeniami.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 25 Lipca 2010, 16:02
Tzn. Nitro ja tak w sumie spytalem z ciekawosci, bo nawinal mi sie pod reke scalak STV5730, ktory jest wlasciwie generatorem OSD z wejsciem typu Composit i wyjsciem typu RGB SCART.
Co prawda uklad pozwala wyswietlac tylko tekst i pare tam wlasnych znakow w 8 kolorach (po jednym bicie na skladowe RGB), ale jak by go dozbroic w jaka ATMege i wpiac to do USER-PORT, to otrzymalismy by taki dodatkowy bajer do komody, pozwalajacy troche nietypowo sie pobawic.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 25 Lipca 2010, 16:45
Scalak OSD to ja widze w roli konfiguratora rozszerzen, koniec z miliardami pstryczkow, naciskasz klawisz i pojawia sie menu gdzie mozna wszystko sobie pokonfigurowac. Cale creditsy za pomysl ida do braci Atarowcow, u nich takie cos jest juz w zaawansowanej fazie rozwojowej.

Z racji malej popularnosci rozszerzen u nas raczej to bylaby sztuka dla sztuki.
Fotki:
http://spiflash.org/atari/osd/
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 26 Lipca 2010, 10:44
Tzn. ja scena ATARI wcale sie nie interesuje, nie mialem nigdy styku z tym komputerem i jakos mnie do niego nie ciagnie, wiec nie wiedzialem ze cos takiego maja. Ale trzeba przyznac pomysl fajny naciskasz np. Ctrl + F7/8 i masz menu konfiguratora.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: comankh__ w 26 Lipca 2010, 20:35
alepoco.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 27 Lipca 2010, 15:04
Powiem ci to tak SAA5664 za 30zl (+TDA8217 i LM1881) i masz mozliwosc wyswietlenia 16 kolorow z palety 4096.
Alepoco \"Question\" Sam sobie odpowiedz.
Tytuł: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
Wiadomość wysłana przez: comankh__ w 29 Lipca 2010, 12:00
wyswietlenia w czym (software).
 
aha, prawdziwi mezczyzni rozpoznaja tylko 16.