C64Power Forum

Software => Software => Wątek zaczęty przez: joodas__ w 19 Grudnia 2009, 10:48

Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: joodas__ w 19 Grudnia 2009, 10:48
Witam wszystkich,

Bladze po sieci w poszukiwaniu opisow nowych trybow graficznych C64 i nie moge sie w nich polapac. W momencie gdy opuszczalem scene kolorowe logosy rysowalo sie na Advanced Art Studio, obrazki we FLI lub w IFLI w roznych edytorach. Czy moglby ktos napisac jakie nowe ryby graficzne zostaly opracowane i jakie edytory sie uzywa do rysowania obrazkow? Czy istnieje jakis rozdzial co do trybow uzytkowanych do rysowania logosow i obrazkow?

Dzieki wielkie
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: kotrobot__ w 19 Grudnia 2009, 00:00
Sprawdz to. Jest troche informacji.

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=33660
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: SUDi__ w 19 Grudnia 2009, 00:00
http://www.studiostyle.sk/dmagic/gallery/gfxmodes.htm
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Skull w 19 Grudnia 2009, 13:13
Jesli jeszcze chwile zaczekasz, to przed swietami pojawi sie  numer C&A fan, w ktory bedzie moj art. o NUFLI- ale rowniez maly przeglad innych wspolczesnych trybow na c64.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: xpo__ w 25 Lutego 2011, 12:48
hej. tu tez znajdziesz sporo informacji o formatach graficznych na komode

http://www.algotechproductions.com/articles/c64gfxmodes/c64gfxmodes.htm
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 25 Lutego 2011, 13:11
Heh, odkop watku, rzadka rzecz na tym forum, z racji bycia swiezym userem jestes usprawiedliwiony, ale na przyszlosc tego nie rob.
Tj. patrz na daty tematow - autor po okresie czasu, ktory minal na pewno zdobyl informacje, ktore chcial.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 25 Lutego 2011, 16:14
Oj nie sprawiedliwy nitrus, imo watek diggera(hardware) tez nie jest na swoim miejscu ale ja tam sie nie czepiam.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 25 Lutego 2011, 18:31
Zrobione, dziw, ze tego nie zauwazylem..
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: digger w 25 Lutego 2011, 23:59
Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Skull w 26 Lutego 2011, 08:35
                   
Digger napisal:
Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.

Nie - zreszta opisywalem to w arcie (patrz kilka postow wyzej).
Jest to napisane ciurkiem instrukcja po instrukcji kawal kodu (obszar $1000-$1fff), taki rodzaj speed code, bez zadnej petli, a wiec nie ma co sie silic na zrodlowki, tylko \"przeklejac\" zywcem.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 26 Lutego 2011, 09:55
                   
Digger napisal:
Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.

Tylko generator speedcode korzysta ze strony zerowej. Displayer jest w zrodlach mufflona w pliku mufflon.h, tylko ze jest tam juz skompilowany \"Smile\"

                   
skull napisal:
wiec nie ma co sie silic na zrodlowki, tylko \"przeklejac\" zywcem.

Taki Oswald napisal wlasna wyswietlarke nufli. Zrobil nawet wlasne tabelki do tworzenia speedcode pod $1000. Nie wiem tylko czy uzywa Kick Assa, ale chyba pod monitorem tego nie kodowal i jakies zrodla ma, wiec mozna sie do niego zglosic.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: digger w 01 Marca 2011, 13:29
                   
Oswald napisal:
Hi Digger!

I don\'t know where that\'s coming from but its wrong \"Smile\" I havent done
any NUFLI displayer so far \"Smile\"

Kind regards,

O


Hmmmmmmmmmm...
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 01 Marca 2011, 15:47
                   
Digger napisal:
                   
Oswald napisal:
Hi Digger!

I don\'t know where that\'s coming from but its wrong \"Smile\" I havent done
any NUFLI displayer so far \"Smile\"

Kind regards,

O


Hmmmmmmmmmm...


User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
Leon\'s first try at NUFLI, the supposed feeling of lonelyness comes through nicely, the building blocks of the picture are great, but overall feels rushed. I have helped to create the executable.

User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
ofcourse I have coded a nufli displayer just for fun.

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=95299
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: digger w 01 Marca 2011, 21:28
                   
Oswald napisal:
haha, it was just a stupid joke, meaning \"ofcourse I havent coded a displayer\" \"Wink\"


No i widzicie.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Skull w 02 Marca 2011, 07:51
co tak sie uparles na ta zrodlowke? Przeciez to caly kawal kodu w ktorym praktycznie nic nie mozna modyfikowac, bo od razu stracisz synchronizacje rastra.
Wytnij z pliku obrazka (zgraj pod monitorem vice-a obszar $1000-$1fff, oraz kawalek od $3000) i wklejaj to do kodu na zasadzie binarki.

No chyba, ze zamierzasz napisac wlasny edytor do nufli.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 02 Marca 2011, 13:35
Rowniez nie wiem o co chodzi, jednolitego displayera jako takiego do NUFLI nie ma - kod jest generowany w zaleznosci od potrzeb co do zmieniania kolorow.
Trzeba tylko wpiac sie do exek\'a z Mufflona z wlasnym kodem.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: digger w 02 Marca 2011, 20:52
OK, no kumam. Chcialem zastosowac NUFLI to wyswietlenia generatywnych efektow ale to nie da rady w ten sposob. Moze uda mi sie to zmontowac w czystym FLI.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 03 Marca 2011, 16:06
Chcesz efekt z duza iloscia kolorow, mam racje? Jak tak, to polecam zapoznanie sie z trybem 2x2 - przyklady w Movie World, Real, Larch...
Sa do niego pelne zrodla, zjada 50% mocy tam, gdzie jest wyswietlany.
Do tego mamy jeszcze tryb 2x1 - You Know The Routine i 4x2 w Snapshot\'cie.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: digger w 03 Marca 2011, 17:35
Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co oczywiscie jest niemozliwe \"Sad\"
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 03 Marca 2011, 17:57
Niestety C64 to nie Amiga, trzeba isc na kompromisy \"Smile\" Tryb 2x2 wystepuje w wersji z interlace\'m i bez, zobacz sobie jak to wyglada, IMHO interlace jest calkowicie bezbolesny, nawet dodaje uroku tworzac dla oka takie hmm. mikroobwodki dookola pikseli. Tylko to wszystko na CRT i najlepiej na real sprzecie.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 03 Marca 2011, 18:26
4x4 interlace rownoczesnie w pionie i poziomie to wlasciwie taki 2x2 z obwodkami \"Smile\"
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 03 Marca 2011, 18:53
Akurat motion bluru robionego przez interlace nie trawie, obojetnie w jakim trybie.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 03 Marca 2011, 21:11
W Movie World jest tryb 2x2x 16 kolorow. To nie jest tak, ze w tym moim 2x2 interlace byl dodatkiem jak Sebaloz przyrownal to do z4.
\"Interlace\" a dokladnie przelaczanie dopelniajacych sie \"szachownic\" 2 bitmap byl glownym elementem uzyskania tego trybu i iluzji.

A juz pozniejsza wyswietlarka na timerach zakodowana przez Ninje to majstersztyk. Ja nie wiedzialem, ze mozna to tak rozwiazac.

>
>Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co >oczywiscie jest niemozliwe.
>
To jest mozliwe, w 6 kolorach  \"Wink\"
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: digger w 03 Marca 2011, 23:08
                   
fenek napisal:
To jest mozliwe, w 6 kolorach  \"Wink\"


No tak ale bez interlacu I mean. Da sie? Jak? Chyba, ze sprajtami, co w sumie mnie urzadza. Czyli jak w NUFLI, co druga linie switch.

A widzialem to 2x2 –: Ninja rozwalil. W Movie World wyglada to tez super.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 04 Marca 2011, 08:03
Zeby nie bylo nie domowien to sprecyzuje. Chodzilo mi o tryb 6 kolorow jaki kiedys stosowano. Grafika na fontach w multikolorze co daje 3 kolory wspolne dla calego efektu i ustawiona warstwa sprajtow w multi ktora daje 3 dodatkowe kolory, w sumie 6 kolorow.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: comankh__ w 04 Marca 2011, 22:25
7 kolorow. IASC.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: digger w 05 Marca 2011, 11:25
Jako ze efekt z natury ma byc generatywny, nie zalezy mi na obciazeniu proca przez sama wyswietlarke. Czyli sprajty w multikolorze nad/pod FLI co druga linie. Byc moze uda mi sie tez zmieniac $D025 and $D026 co dwie linie. Do tego mozna dobrze zutylizowac szarosci jako kolory przejsciowe.

Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: xpo__ w 06 Marca 2011, 18:14
ja tez mam pytanie odnosnie NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a. z tego co czytalem na CSDb to podobno ciezko jest cokolwiek zmajstrowac w tym trybie, ale moze sie myle :]
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 06 Marca 2011, 18:33
                   
xpo napisal:
NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a.

NUFLI to AFLI+8 sprajtow hires. Mozna zrobic NUFLI tylko na prawej stronie ekranu, wtedy zostanie kilka sprajtow do wykorzystania np na warstwe multi albo mozesz zrobic sztuczke z dziewiatym sprajtem \"Smile\"
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: xpo__ w 06 Marca 2011, 19:09
ja mam rysynek na srodku ekranu, powiedzmy 1/3 szerokosci ekranu. nie wiem czy dobrze kombinuje ale poniewaz szerokosc grafiki nie jest na caly ekran to teoretycznie powinny zostac jakies wolne sprity (nie jestem koderem wiec czasem trudno mi pewne zagadnienia techniczne rozgryzc.  zaluje ze nie nauczylem sie kodowania :]
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: c---n w 06 Marca 2011, 19:16
@xpo
nauczenie sie kodowania nie wystarczy przy nufli. tutaj trzeba byc crossbow\'em \"Wink\"
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 06 Marca 2011, 19:42
                   
xpo napisal:
ja mam rysynek na srodku ekranu, powiedzmy 1/3 szerokosci ekranu. nie wiem czy dobrze kombinuje ale poniewaz szerokosc grafiki nie jest na caly ekran to teoretycznie powinny zostac jakies wolne sprity (nie jestem koderem wiec czasem trudno mi pewne zagadnienia techniczne rozgryzc.  zaluje ze nie nauczylem sie kodowania :]

Sa juz takie tryby np Super Hires Fli z dwoma warstwami sprajtow w hiresie nalozymi na siebie, nie musisz umiec kodowac zeby przekonwertowac swoj obrazek na SHF, tylko obrazek musi byc troche mniejszy niz 1/3 szerokosci ekranu, maxymalnie 96 pixeli z 320. Nie przypomniam sobie takiego trybu AFLI lub FLI z warstwa sprajtow HOM (jedna warstwa 4 sprajtow multi nalozona na warstwe 4 sprajtow w hiresie). Mozna dodac jeszcze rozciagniecia sprajtow np 4 normalne multi i dwie rozciagniete warstwy po 2 sprajty w hiresie. Zainteresuj tym pomyslem jakiegos kodera, ale tutaj nie znajdziesz takich hardkorowych koderow jak Crossbow \"Smile\"
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: digger w 06 Marca 2011, 19:43
                   
xpo napisal:
NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a.


XPO, Obczaj dosc dosc dobry przeglad trybow graficznych (aczkolwiek nie wszystkie sa wymienione) http://www.algotechproductions.com/articles/c64gfxmodes/c64gfxmodes.htm oraz tu http://noname.c64.org/csdb/forums/index.php?roomid=7&topicid=25743&showallposts=1

                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:
Mozna zrobic NUFLI tylko na prawej stronie ekranu, wtedy zostanie kilka sprajtow do wykorzystania np na warstwe multi albo mozesz zrobic sztuczke z dziewiatym sprajtem \"Smile\"


Czyli XFLI (w demach Dane\'a jest tego troche, np. w Digital Magic, Phases i Cycle). S(zt)uczka z 9 sprajtem IMHO tu nie wyjdzie, kiedys myslalem, ze wystarczy np. zmienic $D010 np. w polowie linii... ale to nie tak latwo. Nie wystarczy juz nawet byc Xbowem \"Wink\"
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 06 Marca 2011, 19:46
xpo: jesli chcesz, aby te sprite\'y sie ruszaly, to zapomnij - ruch rozwali timing procedury FLI i bedzie sieczka zamiast obrazka.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: Skull w 06 Marca 2011, 19:54
jaki 9-ty sprite - przy nufli ? Zapewniam was ze jakby mozna bylo cos wiecej to i w formacie nufli byloby wykorzystane.
Rozwiazania sa trzy:
- sprites softwarowe - czyli przepisywanie czastki bitmapy (i w warstwie sprites)
- wezszy obrazek i wtedy mozna odzyskac kilka sprites (ale ruch tylko w poziomie inaczej zgubisz synchro i po nufli)
- nie nufli, a mucsu -> w porywach wyglada identycznie jak nufli, a zawsze zostaje jeden sprites do wlasnego wykorzystania - pole obrazka nie jest cyklowane jak przy nufli, fli itd. - zostaje wiecej czasu na efekty.
Tytuł: tryby graficzne na C64
Wiadomość wysłana przez: xpo__ w 06 Marca 2011, 20:32
dzieki wszystkim za informacje. no coz, Crossbowa nie bede w takim razie niepokoil hehe :] w sumie to nie planowalem przesuwania spritow nad grafika, ale raczej o wyswietlenie trzyklatowej animacji wielkosci jednego HOMa 1x1. jak sie nie da to placzu nie bedzie \"Wink\"

anyway dzieki jeszcze raz