C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: Kisiel w 14 Listopada 2009, 16:24

Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Listopada 2009, 16:24
Hej znacie jakies ciekawe metody na:
1. pakowanie / kodowanie sampli (np. 8 bit).
2. generowania instrumentow w postaci pcm.
Oczywiscie mozliwe do zastosowania na comciu (wiec sprzetowe np. mp3 odpada)

Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 14 Listopada 2009, 19:13
Wiki listuje procz ADPCM:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PCM
http://pl.wikipedia.org/wiki/DPCM

Co do generowania instrumentow to haslo: software synthesizer powinno dac rade w google, dodac do tego demoscene i powinno byc dobrze. Wiem tylko tyle, ze bardzo prymitywnie mozna jakos za pomoca sinus\'a dzwieki generowac.
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Listopada 2009, 21:30
a mnie interesuje jak sa mody robione w 4k i 64k, wiec pytam \"Smile\"
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 14 Listopada 2009, 22:03
Minuta szukania:
http://in4k.untergrund.net/index.php?title=4k_synth
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Listopada 2009, 23:42
kicha myslalem ze to robia w mod a nie midi.
Czyli sie nie da wygenerowac matematycznie np. dzwieku organ?
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 15 Listopada 2009, 12:33
Przeczytaj uwaznie, MIDI nie jest uzywane przez zawodowcow.
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: wackee w 15 Listopada 2009, 09:43
Oczywiscie ze sie da, wiekszosc dzwiekow generuje sie matematycznie. Caly dzwiek cyfrowy to matematyka. Na tym wlasnie polega robienie super ekstra modow do 64kb. Kisiel, pobawilbys sie troche synteza modularna to bys najszybciej to zrozumial. Polecam buzza \"Smile\"

Generalnie uzywasz specjalnego softu do wygenerowania sampli i nalozenia na nie efektow. Ten soft opracowuje matematyke ktora pozniej jest to w stanie wygenerowac od zera podczas uruchamiania 64kb. Tak naprawde w srodku takiej 64kb lub 4kb zapisane sa puste patterny i ich uklad, oraz te wlasnie \"metody\" na poszczegolne sample oraz engine generatora. Wiadomo ze zapis \"4 sekundy white noise z low pass filter przy 1000Hz\" zajmuje o wiele mniej miejsca niz takowy sampel \"Smile\" Patterny kompresuja sie rewelacyjnie, wiec... \"Smile\"

Jest tez druga metoda - muzyk dostaje za zadanie zrobic modul ktory kompresuje sie np. do 8kb i siedzi i dlubie chipa az mu sie to uda (ja tak robilem do \'backpage\'/suspend). Mistrzem takich chipow oczywiscie byl Dune/Orange \"Smile\"
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Listopada 2009, 11:25
no tak to myslalem ze sie robi \"Smile\"
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: Reiter w 20 Kwietnia 2010, 20:48
                   
kisiel napisal:


Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).


Chyba dalo sie 8:2 w Cool Edit, albo sie myle.
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: c---n w 21 Kwietnia 2010, 14:06
http://4klang.untergrund.net/
na BP wszyscy PCtowcy ktorzy wystawiali 4kb intro albo 64kb intro sie chwaili ze tego uzywaja.
Tytuł: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Wiadomość wysłana przez: joodas__ w 21 Kwietnia 2010, 14:38
Obadaj tez PuavoHard Intro Music Composer. Zakodowalem intro 4kb na pc z muzyka w tym robiona. Good shit:)