C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: joodas__ w 05 Września 2009, 15:07

Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: joodas__ w 05 Września 2009, 15:07
Witam ponownie wszystkich,

Mam zamiar zaznajomic sie z troche z asemblerem C64, czyms co bylo dla mnie czarna magia w czasach scenowania na C64:) Wiem, ze kiedys sie uzywalo Turbo Assemblera i chyba byl on jednym z lepszych narzedzi to kodowania. Mam kilka pytan:
1. Podstawy programistyczne i programowanie w C++ opanowane bardzo dobrze.  Od jakiej literatury/stron www najlepiej zaczac nauke/zabawe z asemblerem C64?
2. Od jakich prostych programow zaczac nauke asemblera C64?
3. Mam zamiar pisac programy w asemblerze i uruchamiac je na emulatorze dzialajacym na PC. Jakie \'srodowisko programistyczne\' daje rade pod tym wzgledem?

Jak pisze cos w asemblerze na DOS PC uzywam PlusEdita z podpietym kompilatorem NASM. Po nacisnieciu klawisza i skompilowaniu kodu program uruchamia sie w DosBoxie. Jest to poprostu zwykly edutor tekstowy odpowidnio sparametryzowany. Przydalobym sie cos takiego samego do kodowania i urchamiania programow napisanych w asemblerze C64.

Dzieki za wszelkie wskazowki, tym czasem popytam wujka googla.

Pzdr
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: joodas__ w 05 Września 2009, 15:25
moze sie to komus przyda, ksiazki o C64 w pdf:

http://www.bombjack.org/commodore/books.htm
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: prezes__ w 05 Września 2009, 15:44
Dla mnie wypierdoza Joodas, dzieki \"Idea\"
Oby kazdy potrafil przywitac sie takim linkiem. \"Smile\"
Tutaj jest wiecej:
http://www.bombjack.org/commodore/

ps. Sebaloz - klikaj i przypomnij sobie o czym traktuje forum c64scene.pl
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 05 Września 2009, 16:15
Ja zaliczylem powrot do kodowania na c64 po jakichs 12 latach.. Czego uzywam (skopiowalem wiekszosc z mojego dawnego posta) :

Jako edytor Relaunch64 ( http://www.popelganda.de/ ).
Do niego mam podpiety Kick Assembler ( http://noname.c64.org/csdb/release/?id=56307 ) i emu Vice (naciskam F6 i po chwili mam w Vice uruchomiony kod).

Z innych toolsow to uzywam jeszcze
Do kompresji
PUCrunch ( http://www.cs.tut.fi/~albert/Dev/pucrunch/ ),
RLEPack ( http://noname.c64.org/csdb/release/?id=34686 )
Do sinusow
Sinus Creator ( http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38353 ).
Wixbouncer http://noname.c64.org/csdb/release/?id=12618
Do konwersji grafik na charset
PicChar http://noname.c64.org/csdb/release/?id=54319
Do obslugi obrazow dyskietek
D64Editor http://noname.c64.org/csdb/release/?id=46695
Do grafiki
Project One http://noname.c64.org/csdb/release/?id=39261

Konfiguracja Relaunch jest prosciutka (zajela mi jakas minutke). Jakby co sluze pomoca

Moge rowniez wyslac literature jaka zassalem

Duza skarbnica wiedzy na temat kodowania http://codebase64.org/doku.php

A jeszcze jedno jesli chodzi o emulacje (a raczej jej dokladnosc pod wzgledem wizualnym) to polecam emu Hoxs (ja testuje na sam koniec pod tym emulatorem, w czasie tworzenia wole pod Vice)

I jeszcze jedno \"Smile\" Nie mam i nie uzywam c64. Calosc dema (a dokladnie to co ja robilem) \"12 years later\" ( http://noname.c64.org/csdb/release/?id=81161 ) powstalo na PC i bylo testowane na emulatorze. Wiem, ze Leming testowal to potem na prawdziwym c64 i po za malutka pierdola (dzwiek byl odtwarzany przy przejsciach z pominieciem jednej ramki - i tak bym tego nie uslyszal nawet na c64) wszystko bylo w 100% zgodne. Teraz sie pewnie narazilem ale no coz \"Smile\"

edit: Ja po mojej dlugiej przerwie jako pierwszy program stworzylem sobie ploter\'a . Ale z racji, ze nigdy nie kodowales na c64 to polecam stworzyc jakies wyswietlanie roznych trybow graficznych (multi, hires), scrole itp
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 05 Września 2009, 16:26
tak tak trzeba sie naoliwic
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Skull w 05 Września 2009, 17:06
Nie wiem jak tam anglojezyczna literatura, ale ja najlepiej przyswajalem podstawowa wiedzie ze gazetki C&A ( retroreaders.pl). Jak juz poznasz podstawy, to w zasadzie juz wszystke inne pozycje beda sie nadawac aby poszerzac wiedze - oczywiscie forum jest wlasnie od zadawania pytan, a wiec sie nie krepuj \"Wink\". W samym edytorze relaunch sa krotkie helpy z listingami czesciej uzywanych procedurek, opisy rejestrow itd.

Oczywiscie, ze sie uzywa do testowania emulatorow - program uruchamia sie tysiace razy, no i maja opcje monitoringu - mozna analizowac wszystko klatka po klatce - na orginalnym c64 nie mialbym szans na dopracowanie wielu procedurek. Ale... koncowa wersja MUSI dzialac na orginale - inaczej siara.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Stg__ w 05 Września 2009, 19:54
                   
joodas napisal:
2. Od jakich prostych programow zaczac nauke asemblera C64?

szczerze piszac to ja zaczynalem od 64 plus 4 & amiga i scroll\'a Polonusa, pozniej byly rastry w C&A, a pozniej to juz jakos poszlo  \"Very

                   
joodas napisal:

3. Mam zamiar pisac programy w asemblerze i uruchamiac je na emulatorze dzialajacym na PC. Jakie \'srodowisko programistyczne\' daje rade pod tym wzgledem?

ja uzywam crimson editor\'a tass\'a i vice, naciskam f5 kod sie asembluje i uruchamia sie vice pozniej naciskam f3 robi sie autoload i mam uruchomiony kod ( bez actiona uruchamia sie od razu bez f3 )
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 08 Września 2009, 18:27
                   
joodas napisal:
moze sie to komus przyda, ksiazki o C64 w pdf:

http://www.bombjack.org/commodore/books.htm


Rozwalila mnie ta kolekcja \"Smile\" Dzieki serdeczne!
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 08 Września 2009, 18:33
                   
splatterpunk napisal:
                   
joodas napisal:
moze sie to komus przyda, ksiazki o C64 w pdf:

http://www.bombjack.org/commodore/books.htm


Rozwalila mnie ta kolekcja \"Smile\" Dzieki serdeczne!


Nie wiem czy zauwazyles, ale tu masz wiecej \"Smile\"
http://www.bombjack.org/commodore/
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 09 Września 2009, 19:50
Aha, mniam.

Tak offtopicujac Polska przegrywa na wyjezdzie ze Slowenia 2:0 ...

Qrwa.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Izaak Berenbaum__ w 09 Września 2009, 20:10
a Izrael po niezlym meczu rozpykal Luxemburg 7:0 ale szanse na awans juz nikle  \"Sad\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 09 Września 2009, 20:44
                   
splatterpunk napisal:
Tak offtopicujac Polska przegrywa na wyjezdzie ze Slowenia 2:0 ...


Myslalem ze grali z Turcja u siebie \"Smile\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 04 Października 2009, 20:21
                   
Stg napisal:

ja uzywam crimson editor\'a tass\'a i vice, naciskam f5 kod sie asembluje i uruchamia sie vice pozniej naciskam f3 robi sie autoload i mam uruchomiony kod ( bez actiona uruchamia sie od razu bez f3 )


Stilgar, mozesz napisac jak sobie to ustawiles?
Ja do tej pory kodowalem tylko z uzyciem Turbo Assa na C64 a ostatnio pod emulatorem. Tylko sobie zywot utrudniam, na to wychodzi.
Crimson Editor skonfigurowalem sobie w ten sposob, ze po nacisnieciu F5 kod kompiluje mi do pliku .O64 - chodzi mi o to zeby po nacisnieciu np F6 kompilowal i od razu uruchamial pod VICE.
No i co to za rozszerzenie .O64? Czym rozni sie od .PRG? - mam na mysli to czy poza samym obrazem binarnym cos jeszcze zawiera.

Pewnie i tak pojde bardziej w strone Relaunch64 i jakiegos Kick Assa albo Acme ale najpierw chcialbym sobie tego Crimson Ed i TASSa wyprobowac.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Skull w 05 Października 2009, 08:04
Zdaje mi sie, ze zle kombinujesz. Po co masz sie mordowac z konfiguracja edytora - wystarczy, ze np. przy kompilacji (albo jakiegokolwiek uruchomienia) podasz link do pliku .bat w ktorym sobie poustawiasz wszystko czego Ci dusza zapragnie - w koncowej linii wpisujac uruchomienie emulatora z obrazem o64 (czy jakim tam chcesz).

ps. O64 mniemam ze to oznaczenie pliku wyjswciowego c64 (OUTPUT), czyli to samo co prg pewnie.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Stg__ w 05 Października 2009, 13:26
                   
splatterpunk napisal:

Pewnie i tak pojde bardziej w strone Relaunch64 i jakiegos Kick Assa albo Acme ale najpierw chcialbym sobie tego Crimson Ed i TASSa wyprobowac.


Moja konfiguracja bazuje o ile pamietam na watku z csdb o cross assemblerach i tajnych bat\'ach Kmeg\'a \"Wink\"

Crimson Editor -> Tools ->Preferences -> User Tools

Command:run.bat
Argument$(FileName)
Hot Key: Ulubiony hot key

Capture output checked
use short filename unchecked
save before execute checked

run.bat:

C:\\c64\\tass\\64tass-1.45\\64tass.exe --m6502 %1 -o compiled.o64

C:\\c64\\tass\\tslink.exe compiled.prg compiled.o64

del tape.t64

C:\\c64\\tass\\maketape.exe tape compiled.PRG

C:\\c64\\tass\\c64\\VICE\\x64.exe -autostart \"tape.t64:compiled.prg\"

tape image\'a jest tworzony bo czasami byly problemy z autostartem samego prg, ale to bylo na wersji Vice\'a hohohooho do tylu, wiec mozliwe ze mozna bata zoptymalizowac.

o64 to bin ktory wychodzi z tass\'a, ktory jest zrodlem dla linkera, nie pytajcie mnie czemu w ten sposob jest to robione, bo nie pamietam, dziala i nie chcialo mi sie / nie bylo czasu zeby to zmieniac. \"Smile\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: jammer__ w 05 Października 2009, 15:17
                   
zielok napisal:
Do sinusow
Sinus Creator ( http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38353 ).


a po co zewnetrzny soft, skoro kickass policzy jakikolwiek wzor \"Wink\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 05 Października 2009, 15:37
Ja uzywam WixBouncera, jest zdecydowanie lepszym rozwiazaniem od KickAss\'a, jesli chodzi o sinusy, bo masz podglada na zywo i miksowanie 4 fal w jedna, dla fanow efektow na sinusach raj.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Stg__ w 05 Października 2009, 19:53
sinusy to sie generuje w real time\'ie \"Wink\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 05 Października 2009, 20:18
To co, na nastepnej Silesii compo na najlepszy sinus w real time? Punkty bonusowe za ilosc promili we krwi \"Very
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 12 Października 2009, 00:00
                   
Stg napisal:

Moja konfiguracja bazuje o ile pamietam na watku z csdb o cross assemblerach i tajnych bat\'ach Kmeg\'a \"Wink\"

Crimson Editor -> Tools ->Preferences -> User Tools

Command:run.bat
Argument$(FileName)
Hot Key: Ulubiony hot key

Capture output checked
use short filename unchecked
save before execute checked

run.bat:

C:\\c64\\tass\\64tass-1.45\\64tass.exe --m6502 %1 -o compiled.o64

C:\\c64\\tass\\tslink.exe compiled.prg compiled.o64

del tape.t64

C:\\c64\\tass\\maketape.exe tape compiled.PRG

C:\\c64\\tass\\c64\\VICE\\x64.exe -autostart \"tape.t64:compiled.prg\"



Stilgar, Skull, dzieki za odpowiedz.

Zaczne od tego, ze mam wogole problem z uruchomieniem jakiegokolwiek pliku wsadowego (.bat) na moim systemie.
Po utworzeniu jakiegos pliku bat, np.:

                   
Kod:
systeminfo.exe | find \"Czas pracy systemu\"
systeminfo.exe | find \"Data oryginalnej instalacji\" :
pause


i probie uruchomienia otrzymuje komunikat:
\"Nazwa \"#s\' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnetrzne lub zewnetrzne, program wykonywalny lub plik wsadowy.\"

Jestem w kropce i zyczliwie prosze o pomoc \"Smile\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 12 Października 2009, 00:00
I od razu zapytam. Skad wziac pliki:

tslink.exe

i

maketape.exe

?
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Stg__ w 13 Października 2009, 17:12
                   
splatterpunk napisal:
I od razu zapytam. Skad wziac pliki:
tslink.exe

http://noname.c64.org/csdb/getinternalfile.php/57504/6502tass.zip

                   
splatterpunk napisal:

maketape.exe

jest dostepny jako tool do c64s:
http://www.elysium.filety.pl/index.php?dir=tools/pc/emulators/C64s/&file=c64s_2.0.zip&AutoIndex=af10c1c4eea15f1f9fe42618f7aca469
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Hornet__ w 13 Października 2009, 20:45
wszyscy jestescie chorzy....tracicie klimat komcia...ja bawilem sie takim czyms jak Amica (NIE Amiga), prostego displaya robilem pod AR a wiekszy kod pod TASSem....a Wy tu wydziwiacie, jakies cuda z lutownica, jakies oporniki i inne cuda....nie, to mi sie nie podoba
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 13 Października 2009, 22:12
                   
Hornet napisal:
wszyscy jestescie chorzy....tracicie klimat komcia...ja bawilem sie takim czyms jak Amica (NIE Amiga), prostego displaya robilem pod AR a wiekszy kod pod TASSem....a Wy tu wydziwiacie, jakies cuda z lutownica, jakies oporniki i inne cuda....nie, to mi sie nie podoba


Ja np prowadze troche zywot nomada i trudno byloby mi przemieszczac sie z calym sprzetem. Nadeszla nowa era laptopowa. Klimat to sobie mozna zrobic kilka razy w roku (i wtedy to dopiero jest nostalgia pelna). No i zawsze jest Silesia na ktorej jak to ongis na partiesach bywalo tez wysmaruja pasta do zebow...
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 13 Października 2009, 22:19
Odnosnie mojego watku:

Problem z plikami typu .bat okazal sie trywialny, po prostu mialem wlaczone kodowanie znakow Unicode zamiast ANSI w Notepadzie, stad command.com nie mogl zinterpretowac polecen mimo, ze ja je widzialem.

Po zalaczeniu plikow tslink.exe i maketape.exe wszystko dziala poprawnie.

THX Stg.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: c---n w 14 Października 2009, 19:06
command.com ?
hello! my tu XXI wiek mamy...
fenomen win/dos nigdy nie przestatanie mnie zadziwiac.

tak tylko glosno wzdycham.....

btw: przegrywamy 0:1 ze slowacja - zajebiscie po prostu
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 14 Października 2009, 19:40
Ktoz mowi, ze programy musza uzywac DOS\'a, po prostu pracuja bez GUI w konsoli...
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: c---n w 14 Października 2009, 19:55
                   
Nitro napisal:
Ktoz mowi, ze programy musza uzywac DOS\'a, po prostu pracuja bez GUI w konsoli...


nie mam nic przeciwko programom dzialajacym z konsoli - a nawet popieram, ale

nitro:
sa troche bardziej zaawansowane interpretery plikow wsadowych niz command.com. na unixie (a naduzywajac zalicze tutaj wszystkie linuxy i mac os x\'y, a nawet na windowsie) mamy: sh, bash, csh, ksh, zsh itp, tid...

ale command.com - c\'mon, give me a break!
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 14 Października 2009, 20:37
                   
carrion napisal:
btw: przegrywamy 0:1 ze slowacja - zajebiscie po prostu


Slowaccy kibice malo nie pozabijali sie zbiegajac z trybun na boisko po meczu aby swietowac awans \"Smile\"
A Polacy... coz, mogliby chociaz strzelic normalnego gola na pozegnanie, tzn. nie-samoboja, ehh...
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 15 Października 2009, 15:13
                   
Cytat:

nitro:
sa troche bardziej zaawansowane interpretery plikow wsadowych niz command.com. na unixie (a naduzywajac zalicze tutaj wszystkie linuxy i mac os x\'y, a nawet na windowsie) mamy: sh, bash, csh, ksh, zsh itp, tid...

ale command.com - c\'mon, give me a break!

Skoro wszystko co potrzeba moge nim zrobic, to po co mi inny \"Smile\" A poza tym to jest juz retro \"Wink\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Jacek31 w 15 Października 2009, 18:02
He.. He .. taki maly offtop, w sprawie meczu. Dzisiaj w pracy padlo pytanie. Dla czego nasi sobie strzelili samoboja ?? Jedna pomyslal i odpowiedzial. Chcieli widocznie jak najszybciej skonczyc i isc do szatni, bo im w jajca zimno bylo.
_________________
A szostego dnia Bog stworzyl czlowieka ... Aby mogl sie napic.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: joodas__ w 22 Maja 2010, 15:44
Witam,

Probuje skompilowac pierwszy program w asemblerze z wykorzystaniem Tass, Crimsona, VICE ale tass sygnalizuje blad dotyczacy --m6502.TAS. Co to jest --m6502.TAS?

Komunikat:
                   
Kod:


C::\\C64>C::\\C64\\6502tass\\tass.exe --m6502 : -o compiled.o64
6502 Turbo Assembler : Shareware Version : Copyright (:c): 1997 Taboo Productions
This program HASN\'T BEEN REGISTERED for use in commercial purposes!

Assembling file:: :  :--m6502.TAS : to : -o.O64
**Fatal** Can\'t locate file:: --m6502.TAS
Error messages:: :  : 1
Warning messages:: : None
Passes:: :  :  :  :  :  : 1
Range:: :  :  :  :  :  :  :None
Remaining memory:: : 450k

C::\\C64>C::\\c64\\6502tass\\tslink.exe compiled.prg compiled.o64
Turbo Linker 64 : Version 1.0 : Copyright (:c): 1996 Taboo Productions

*** Can\'t read file:: compiled.o64 ***

C::\\C64>del tape.t64

C::\\C64>C::\\c64\\6502tass\\maketape.exe tape compiled.PRG
Creating file:: tape.T64
Can\'t open:: compiled.PRG
O.K.

C::\\C64>C::\\c64\\WinVICE\\x64.exe -autostart \"tape.t64::compiled.prg\"


zawartosc pliku run.bat:

C:\\C64\\6502tass\\tass.exe --m6502 %1 -o compiled.o64
C:\\c64\\6502tass\\tslink.exe compiled.prg compiled.o64
del tape.t64
C:\\c64\\6502tass\\maketape.exe tape compiled.PRG
C:\\c64\\WinVICE\\x64.exe -autostart \"tape.t64:compiled.prg\"

Cos zle poustawialem?[/code]
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Skull w 22 Maja 2010, 18:00
wez sciagnij to co przygotowalem razem z ostatnim numerem c&a fun, i sprawdz czy Ci dziala.
_________________
Bo pecet to zwykly banan...
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: djgruby w 23 Maja 2010, 08:58
                   
joodas napisal:
Komunikat:
                   
Kod:
C::\\C64>C::\\C64\\6502tass\\tass.exe --m6502 : -o compiled.o64
...

zawartosc pliku run.bat:
                   
Kod:
C::\\C64\\6502tass\\tass.exe --m6502 %1 -o compiled.o64
...

Cos zle poustawialem?

Moze sprobuj uruchomic swoj plik run.bat z parametrem w postaci pliku zrodlowego:

                   
Kod:
C::\\C64>run.bat source.asm

_________________
In Lord Satan we trust
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: joodas__ w 23 Maja 2010, 14:08
Eksperymentowalem troche z roznymi parametrami tassa. Okazalo sie, ze zmiana linii w run.bat dotyczacej tassa na:

C:\\C64\\6502tass\\tass.exe %1 compiled.o64

rozwiazal problem.

--m6502 - Na stronie Singular Crew jest info, ze jest to parametr, ktory podaje sie zeby kompilator kompilowal na architekture procesora podanego jako parametr.

Skull: Twoj pakiecik do programowania przestestuje w nastepny weekend.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 17 Sierpnia 2010, 16:34
                   
joodas napisal:
Eksperymentowalem troche z roznymi parametrami tassa. Okazalo sie, ze zmiana linii w run.bat dotyczacej tassa na:

C:\\C64\\6502tass\\tass.exe %1 compiled.o64

rozwiazal problem.

--m6502 - Na stronie Singular Crew jest info, ze jest to parametr, ktory podaje sie zeby kompilator kompilowal na architekture procesora podanego jako parametr.


Mi wszystko dziala wlasnie przy takim pliku run.bat:

                   
Kod:

D::\\C64\\tass\\64tass.exe %1 -o compiled.o64

D::\\C64\\tass\\TSLINK.EXE compiled.prg compiled.o64
 :
del tape.t64
 :
D::\\C64\\tass\\MAKETAPE.EXE tape compiled.PRG
 :
D::\\C64\\emulatory\\WinVICE-2.1\\x64.exe -autostart \"tape.t64::compiled.prg\"



czyli bez parametru \"--m6502\".

Takie male podsumowanie, zeby bylo dla potomnych.

Ja tam przerzucam sie na Relaunch + KickAss + Vice.

_________________
www.vulture.c64.org
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 17 Sierpnia 2010, 17:02
                   
splatterpunk napisal:

Ja tam przerzucam sie na Relaunch + KickAss + Vice.


No wlasnie. Troche musialem sie pobawic zanim doszedlem do momentu w ktorym wszystkie ustawienia Relauncha byly poprawne, katalogi skonstruowane prawidlowo itd. i w koncu skompilowalem kawalek kodu a nastepnie skompilowany program zostal automatycznie uruchomiony pod Vice. Poza ustawieniami i struktura katologow mialem jeszcze poczatkowo problem z wersja Relauncha. Chce to podkreslic bo jesli ktos np sciaga Relaunch 64 v2.0 z CSDB to automatycznie nikt mu nie powie \"sluchaj koles a wiesz wogole, ze ta wersja nie obsluguje KickAssa?\" i pozniej sa jaja, bo mozna sie meczyc miesiacami ale ni ch*ja...
Aby wiec skorzystac z KickAssa jako kompilatora nalezy uzyc Relaunch 64 v.2.1 beta 2 albo beta 3.

Wiem, ze dla niektorych z Was to oczywiste ale chcialem te informacje dodac do tego watku na wypadek gdyby ktos zaczynal z tym stuffem (a wierze, ze beda takie osoby).

_________________
www.vulture.c64.org
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 17 Sierpnia 2010, 18:02
Ja uzywalem starego Relauncha z prostym skryptem wsadowym, nowszy jest zabugowany, zreszta stary tez, wyklinalem na niego rowno. Jesli ktos mysli o napisaniu komfortowo trackma, to wlasne baty to podstawa.
Przesiadka na Crimson Editor naprawde sporo ulzyla, jak ktos ma dosc Relauncha, to niech napisze, wrzuce swoja paczke ze wszystkim co potrzeba aby wygodnie tworzyc \"Smile\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 17 Sierpnia 2010, 18:06
Ty nie czekaj tylko wrzucaj \"Wink\" Crimson tez vhdl daje rade. mily.
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: splatterpunk__ w 17 Sierpnia 2010, 19:40
Nitro, wrzucaj.
_________________
www.vulture.c64.org
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 17 Sierpnia 2010, 20:18
Okej, wiec tak.
6502-asm wrzucamy do katalogu spec, w opcjach dodajemy nowy syntax i go ustawiamy.
Dalej tools->user tools i load tools, ladujemy c64.cmd. Ustawiamy wlasne sciezki do plikow.
build.bat to wsadowy kompilujacy zrodlo i odpalajacy je w vice, przekazuje takze labele.
bulidd.bat to przyklad budowania dysku, nie jest to szczyt elegancji ale mi wystarczal.   

   

                                                                                                
Desktop.rar
 :Opis:                                                
      
\"\"
Pobierz
 :Nazwa zalacznika: :Desktop.rar
 :Rozmiar: :2.37 KB
 :Pobran: :Plik sciagnieto 212 raz(y)
   

Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: nes__ w 26 Września 2010, 23:01
Jak pod KickAssem z Relaunch i Vice zaznaczyc poczatek kodu w pamieci ?

Daje

.pc = $1000
sei
lda #$01
sta $d220
sta $d221
jmp *

i sys4096 pod Vice i lipa..
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 26 Września 2010, 23:37
moze pod vicem uruchamiasz plik asm?

ja koduje pod kickassem ale nie uzywam relaucha, skompilowalem twoj programik, pod vicem uruchomilem plik prg, wgral sie pod $1000 i dziala przez sys4096
_________________
_________________
Ramos o kooperacji Lepsi+Miracles: wasza ekipa oprocz Carrion\'a to przecietniacy i tak jest duzo.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: nes__ w 27 Września 2010, 12:10
Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukac plik na dysku, zaladowac i odpalic
Myslalem ze to taki full automat z Relauncha jest ze \"Compile and run\" i startuje.. A tu pusty Vice startuje
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 27 Września 2010, 12:21
musisz zbudowac sobie plik bat do kompilowania asm i uruchamiania prg pod vice
_________________
_________________
Ramos o kooperacji Lepsi+Miracles: wasza ekipa oprocz Carrion\'a to przecietniacy i tak jest duzo.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: djgruby w 27 Września 2010, 05:27
                   
nes napisal:
Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukac plik na dysku, zaladowac i odpalic
Myslalem ze to taki full automat z Relauncha jest ze \"Compile and run\" i startuje.. A tu pusty Vice startuje

Mozesz od razu w linii komend podac parametr dla VICE-a w postaci nazwy pliku D64 i nazwy pliku PRG do zaladowania. Dodatkowo mozesz w takiej komendzie uzywac wildcards (tj. gwiazdki, pytajniki):

                   
Kod:
x64 \'tools.d64::?irmas*\'
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Września 2010, 06:54
                   
nes napisal:
Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukac plik na dysku, zaladowac i odpalic
Myslalem ze to taki full automat z Relauncha jest ze \"Compile and run\" i startuje.. A tu pusty Vice startuje


Tu masz gotowca - relaunch+vice+compilator+exomizer i inne - wszystko pokonfigurowane i od razu mozesz programowac - ale compilator to 64tass (skladnia taka sama jak w TurboAssemblerze) - najwyzej sobie tylko to zmien.

http://ca-fan.pl/files/dodatki/06/C64_Programowanie.zip
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: nes__ w 27 Września 2010, 17:49
                   
skull napisal:


Tu masz gotowca (..)

http://ca-fan.pl/files/dodatki/06/C64_Programowanie.zip


Tez pusty Vice wyskakuje a wczesniej taki komunikat
Cos nie teges..




W Vice.ini te permlinki sa zle w paczce, jak sie nie ma F: jako hdd

AutostartPrgDiskImage=\"F:\\C64Project\\emulator\\autostart-C64.d64\"
FliplistName=\"F:\\C64Project\\emulator\\fliplist-C64.vfl\"

a i tak po zmianie Vice startuje pusty, tyle ze komunikatu o braku F: nie ma.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Września 2010, 18:18
                   
nes napisal:
                   
skull napisal:


Tu masz gotowca (..)

http://ca-fan.pl/files/dodatki/06/C64_Programowanie.zip


Tez pusty Vice wyskakuje a wczesniej taki komunikat
Cos nie teges..




W Vice.ini te permlinki sa zle w paczce, jak sie nie ma F: jako hdd

AutostartPrgDiskImage=\"F:\\C64Project\\emulator\\autostart-C64.d64\"
FliplistName=\"F:\\C64Project\\emulator\\fliplist-C64.vfl\"

a i tak po zmianie Vice startuje pusty, tyle ze komunikatu o braku F: nie ma.

eee ten dysk F nie ma znaczenia (u mnie startuje i tak z E)
waznie jest zeby katalog C64Project (ten glowny z zipa) rozpakowac w glownym na jakiejs partycji (albo na pendrive)
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: nes__ w 27 Września 2010, 18:27
OK, znalazlem - trzeba dac save zrodla przed kompilacja. smiga.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Września 2010, 18:58
                   
nes napisal:
OK, znalazlem - trzeba dac save zrodla przed kompilacja. smiga.

a to jeszcze lepiej \"Smile\"
chociaz pisalem o tym w artykule.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: nes__ w 27 Września 2010, 19:32
nie czytalem \"Smile\" byl link do zipa tylko
jej, ale ulga - pisac kod w asmie i nie szukac po klawiszach gdzie co jest  \"Very i sie nie bac ze zniknie wszystko jak sie zwiesi emu
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: nes__ w 30 Września 2010, 20:11
Pytanie - czy da sie wprowadzic w Relaunch automatyczna tabulacje mnemonikow? tak jak w TASS na C64 jest.. zeby etykiety zostawaly przy lewym brzegu a mnemoniki wciete.. albo jakis skrot klawiaturowy do detabulacji pojedynczej linii?
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Skull w 01 Października 2010, 06:45
                   
nes napisal:
Pytanie - czy da sie wprowadzic w Relaunch automatyczna tabulacje mnemonikow? tak jak w TASS na C64 jest.. zeby etykiety zostawaly przy lewym brzegu a mnemoniki wciete.. albo jakis skrot klawiaturowy do detabulacji pojedynczej linii?


raczej o takiej opcji mi nie wiadomo - tabulacja jest utrzymywania przy pisaniu kodu, ale automatyczne przesuwanie etykiet do lewej to nie.
Relaunch to edytor tekstowy z dodatkami dla piszacych dla c64 - ale rowniez dla wszystkich plikow tekstowych.
Tego typu udogodnienia (chociaz nie wiem, czy bym sie ucieszyl gdyby ta opcja byla w standardzie) radze zglosic autorowi bo cos wspominal o nowej wersji tu.
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: nes__ w 04 Października 2010, 22:42
a moglbys dac link do artykulu a ktorym wspominales?

interesuje mnie np. jak zrobic jeszcze zeby nie linkowalo do pustego pliku, tylko zeby tam juz sobie powrzucac jakies sprajty, fonty, muzyke
Tytuł: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Wiadomość wysłana przez: Skull w 05 Października 2010, 06:48
                   
nes napisal:
a moglbys dac link do artykulu a ktorym wspominales?

interesuje mnie np. jak zrobic jeszcze zeby nie linkowalo do pustego pliku, tylko zeby tam juz sobie powrzucac jakies sprajty, fonty, muzyke


Artukul wprowadzajacy jest w ostatnim numerze C&A Fan - sciagnij sobie (na gorze forum jest link).
Aby dodac do wlasnego programu dane z grafika muzyka itd. uzywaj dyrektyw .binary . Wiecej w katalogu HELP i manualu do compilatora.