Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: wegi w 26 Sierpnia 2009, 10:48
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: wegi w 26 Sierpnia 2009, 10:48
Ogladalem sobie dema Samaru i kiedys nie zwracalem na to uwagi, ale widze od kranczu poprzez pasztet i opium duzo jest zsynchronizowane z muzyka - opium to kilka razy obejrzalem i mam pytanie do Prezesa - nakresl mi idee obrotow w 3d z zoomingiem i morphingiem dla tylu dotow jak mozna prosic oraz:
Ile dotow mozna w jednej ramce postawic ?
Czy czyszczenie pamieci jest zerowaniem calego bufora, czy bardziej oplaca sie gasic ploty?
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 26 Sierpnia 2009, 11:48
Co do czyszczenia, to oczywiscie, ze oplaca sie pojedynczo ploty gasic, jak stawiamy punkty, to modyfikujemy rownoczesnie kasujacy speedcode sta $xxxx.
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: wegi w 26 Sierpnia 2009, 11:57
Zielony jestem w tym ale czy tez nie robisz przez eor, ze raz postawisz a raz zgasisz, czy po prostu 8 dotow od razu gasisz??
Ile cykli na postawienie plota zuzywasz??
Jak widze, ze Zielok mial 1024 to chyba szybko sie da??
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: prezes__ w 26 Sierpnia 2009, 13:11
obroty obrotom nie rowne. mozesz obracac wokol 3 osi, wokol 2 i wokol 1 - im mniej tym obroty szybsze, mniej obliczen. najwiecej plotow w ramce mozna zmiescic dla 1 osi kiedy zmienia sie tylko jedna wspolrzedna - wtedy lecimy po petli 256 pozycji i jako bonus mozna wykorzystac sprajty. tylko ze IMHO to juz jest takie sciemnione 3d...
gaszenie oczywiscie przypisane do plota - lda#$00 sta$xxxx sta$yyyy ...
jesli mowa o opium - nie pamietam ile tam bylo cykli na plot - te ploty sa duzo starsze niz samo demo. na norcie 7 pokazalem kulke z plotow 3d - tam bylo ich wiecej http://noname.c64.org/csdb/release/?id=8807
a dziela zieloka jeszcze nie widzialem, nie wypowiadam sie..
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: wegi w 26 Sierpnia 2009, 13:31
Dobra, ale trajektorie byly wczesniej przeliczone i w ramie byly juz przeliczone wspolrzedne, czy kazdy dot z osobna liczony co wydaje sie niemozliwe, czy policzony np. jeden i jego przesuniecie bylo jakims wspolczynnikiem dla pozostalych?
No i ten morphing, zooming - no zdradz troche wiecej - idea... Bo kapitalnie to wyglada w opium - wowczas Butt-man:)
No a kuleczka tez bardzo ladna gratulacje
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 26 Sierpnia 2009, 13:50
Cytat:
Ile cykli na postawienie plota zuzywasz??
Nie mam sie czym chwalic, wychodzi cos kolo 60\'u z kasowaniem na pelnoekranowy.
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: prezes__ w 26 Sierpnia 2009, 14:37
Trajektorie sa ofcoz realitime - prekalk nie zmiescilby sie w RAMie: 128 plotow (jak dobrze pamietam) x 25Hz x ~20s x 3(xyz) =~ 200KB
Morphing miedzy dwoma obiektami dziala tak: dla kazdego punktu dla wszystkich 3 wspolrzednych jest liczona 2-bajtowa delta ze znakiem: Delta x = (wsp. x obiektu#2 - wsp. x obiektu#1) / ilosc klatek przejscia
Delty sa policzone w tle w czasie kiedy kreci sie obiekt bez morphingu. W fazie przejscia w kazdej klatce przed policzeniem obrotow do wspolrzednej dodajesz delte i przesuwasz punkt - z przeniesieniem, zapisujac w RAMie mlodszy bajt do nastepnej iteracji: X1lo X1hi = X0lo X0hi + DeltaXlo DeltaXhi X1lo - zapisujesz, X1hi - nowa wsp. punktu, X0lo - zapisany z poprzedniej iteracji, X0hi - stara wsp.
Powtarzasz tyle razy ile jest klatek przejsciowych, az dostaniesz obiekt wyjsciowy.
Cykli na punkt jest napewno wiecej niz 60 - przy morphingu trzeba policzyc wsp. Z ktora normalnie sie pomija. No i dochodzi cieniowanie w multikolorze.
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 26 Sierpnia 2009, 15:42
wegi a co za problem dolozyc ramu
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: wegi w 26 Sierpnia 2009, 16:43
Dzekuje bardzo Prezes i Nitro - jest to dobry kawalek koderskiej roboty
Tytuł: Demo sztuka
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 27 Sierpnia 2009, 10:29
W \"12 years later\" ekran czyscilem przez zerowanie bufora czyli
lda #$00 sta $xxxx sta $xxxx+1 sta $xxxx+2 itd.
Przy ilosci 1024 plot bylo to szybsze niz kasowanie plotow (na 16x16char)
Przy fullscrenie szybsze moze byc czyszczenie plotow.