C64Power Forum

Inne => Scena => Wątek zaczęty przez: Nitro__ w 19 Lipca 2009, 10:19

Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 19 Lipca 2009, 10:19
Aby zachowac jako taki porzadek zakladam oddzielny temat w ktorym mozemy podyskutowac o warezie z LCP. Niedawno wstalem i zobaczylem tylko Crest Slide Story - miazga, coz duzo mowic i rodzime demko 12 Years Later.
Jak na produkcje po 12 latach nieaktywnosci gratulacje, choc z szczerosci sprobuje przedstawic konstruktywna krytyke.
Przede wszystkim grafika w tlach, konwersje naprawde przecietnie wygladaja. Co do efektow, to fajnie, ze zostaly zrobione w wysokiej rozdzielczosci i same w sobie sa w miare, ale te 3 kolory odbieraja im kupe uroku, jeszcze czesto powtarza sie schemat zielony, wg.mnie jest slaby, malo kontrastowy. zielok: rozwazales zrobienie efektow w 2x2 ala Movie World?
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=3585
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 19 Lipca 2009, 10:55
A wiec tak cale demo (lacznie z uczeniem sie powtornie assemblera) powstalo w 4 miesiace. Nie mialem zadnych swoich starych kodow zrodlowych i wszystko tworzylem od nowa. Co do grafiki to no coz jestem sam w grupie i po prostu nie mialem kiedy (ewentualnie nie chcialo mi sie lub nie umie) tworzyc grafik wiec postawilem na konwersje z PC. Czy byla to dobra decyzja? Nie wiem ale chcialem w miare szybko wypuscic te demko gdyz tak naprawde to kod stoi na poziomie sprzed 12 lat a nie watpliwie swiat poszedl do przodu i nie widzialem sensu aby przedluzac czasu tworzenia.

Co do zrobienia efektow w stylu \"Movie World\" to nie rozwazalem tego gdyz nawet tego dema nie widzialem \"Smile\"

Aczkolwiek skoro ludzie lepiej odbieraja \"Faux Visage\" niz \"12 years later\" to dochodze do wniosku, ze moje demo jest beznadziejne bo w mojej opinii \"Faux Visage\" jest porazka. Ale coz ja nigdy sie nie znalem \"Smile\"
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 19 Lipca 2009, 11:32
                   
Cytat:

Co do zrobienia efektow w stylu \"Movie World\" to nie rozwazalem tego gdyz nawet tego dema nie widzialem Smile

To demo po prostu wprowadzilo tryb 2x2, w ktorym piksele sa wielkosci 2x2 i nie ma limitu kolorow. Krewniak 4x4, tyle, ze jesli wszystkie piksele maja byc wyswietlane trzeba interlace zastosowac.
                   
Cytat:

Aczkolwiek skoro ludzie lepiej odbieraja \"Faux Visage\" niz \"12 years later\" to dochodze do wniosku, ze moje demo jest beznadziejne bo w mojej opinii \"Faux Visage\" jest porazka. Ale coz ja nigdy sie nie znalem Smile

Zmieniaja sie czasy, dzisiaj ludzie lubia design, a nie czysty kod, pod ktorego wzgledem demo na pewno nie jest beznadziejne.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 19 Lipca 2009, 00:00
Obejrzalem Andropolis, jak na razie najbardziej podobaly mi sie skrecany wektor a najfajnieszym wizulanie efektem to jest obracajaca sie belka
\"split-rotator (hihi) z pokazywaniem dwoch grafik i 3D tez fajne.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Izaak Berenbaum__ w 19 Lipca 2009, 13:42
                   
Nitro napisal:
Zmieniaja sie czasy, dzisiaj ludzie lubia design, a nie czysty kod, pod ktorego wzgledem demo na pewno nie jest beznadziejne.

wystarczy spojrzec na jeden z komentarzy do Andropolis:

\"Too much of a coder demo, and my vote reflects that. Better design and direction would be needed. Just as GFX and music are major components for a demo -- and thankfully all coders take that for a given --, so is design and direction but unfortunately this is still beyond the grasp of many coders. I realize building parts and effects around a design concept is a no go in a single day production, though.\"

ludziom odbija,najchetniej ogladaliby same przejscia miedzy ladnymi obrazkami  \"Confused\"
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 19 Lipca 2009, 14:12
                   
Cytat:

wystarczy spojrzec na jeden z komentarzy do Andropolis:

\"Too much of a coder demo, and my vote reflects that. Better design and direction would be needed. Just as GFX and music are major components for a demo -- and thankfully all coders take that for a given --, so is design and direction but unfortunately this is still beyond the grasp of many coders. I realize building parts and effects around a design concept is a no go in a single day production, though.\"

ludziom odbija,najchetniej ogladaliby same przejscia miedzy ladnymi obrazkami Confused

Mysle, ze po prostu niektore dema podniosly poprzeczke w gore i ogladajacy sie tego trzymaja, przed koderami staje pytanie, spedzic rok na linkowaniu czy wypuszczac produkcje..

Kontynuujac wrazenia, w 100% zgadzam sie z fenkiem co do Andropolis, wg.mnie 3D najbardziej kopie dupe.
Still Ready: wiecej designu niz kodu, z efektow tylko intro fajne oraz ten tunel, swietny swiezy efekt w duzej rozdzialce.

Czekamy na miejsca 3\'cie i 4\'te, tytuly zachecaja:
                   
Cytat:
3     3DEH     Oxyron     C64     07.33
4    Artillery    Shape    C64    07.00
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 19 Lipca 2009, 14:35
@zielok    Faux Visage fakt jest zryte jakby kolo robil muze na zakwasie:)
Co do 12 lat.. no jak dla mnie jest strasznie nie rowne i to chyba polozylo ocene. Teraz moda na design, mogles np. zrobic wszystkie partsy o kwiatku w podobnej kolorystyce (moze cos zywszego) i bys sie wiele nie natrudzil wiecej a efekt by byl bardziej nowoczesny. Muza faktycznie podnosi wycene produkcji.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: leming__ w 19 Lipca 2009, 16:37
ja tam sie nie znam na kodzie wiec sie nie wypowiadam, wystarczy ze bylem i slyszalem jak ludzie reagowali w trakcie ogladania dema, naprawde Zieloku bylbys zadowolony z pogwizdow i z krzykow radosci podczas odtwarzania demka wiec niema sie co dolowac. Wielu sie podobalo twoje i pozostaje ci byc dumnym. Niech na przyklad Wrath sie wstydzi ze chalke wystawilo a nie ty.
Fakt - brak dizajnu w glosujacych mniemaniu wyskalowal demo nizej (ale wyzej niz \'kolekcjo-demo\' Crestu) zreszta od poczatku wiedziales jak bedzie i chciales wystawic zeby skonczyc i zapomniec. Teraz juz sobie przypomniales jak kodowac wiec mozesz im pokazac \"Smile\"
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 19 Lipca 2009, 17:34
nie no ja swoja wypowiedzia nie chce dolowac autora. Podejrzewam ze dac to dobremu grafikowi i na SP3.0 pierwsze miejsce murowane:)
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 19 Lipca 2009, 19:54
Nitro w Still Ready tunel jest w zoom4...

A co do mnie to ja sie nie doluje. Ot po prostu chce wiedziec co zrobic nastepnym razem lepiej. Nie oszukujmy sie i nie robie dem tylko dla wlasnej satysfakcji ale takze po to aby ludziom sie one podobaly wiec chce uzyskac jak najlepszy efekt.

Co do dezajnu to skladanie dema tak mnie zmeczylo, ze dezajn olalem. Cos tam na poczatku sie staralem ale potem to robilem byleby szybko bylo. Poza tym mialem pewne problemy techniczne (zapomnialem, ze pliki na c64 w dwoch pierwszych bajtach maja adres ladowania itp itd \"Smile\").  

Zreszta. demo wydane a to po 12 latach wbrew pozorom nie bylo latwe i czas zaczac skladac demo na Silesie.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 19 Lipca 2009, 20:02
                   
Cytat:
Nitro w Still Ready tunel jest w zoom4...

Hmm, wydawalo mi sie, ze w wyzszej, spojrze na to jeszcze raz niedlugo.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 19 Lipca 2009, 21:26
                   
kisiel napisal:
nie no ja swoja wypowiedzia nie chce dolowac autora. Podejrzewam ze dac to dobremu grafikowi i na SP3.0 pierwsze miejsce murowane:)


12 years later zostalo pozytywne przyjete, podczas kompo byly oklaski i sa juz przychylne komentarze na CSdb. Nastepne demo Zieloka bedzie wydane w kooperacji Lepsi + Miracles i grafika zajme sie ja oraz CARRION/CREST. No i ludzie z ktorymi rozmawialem na LCP, czekaja na nowe demo LEPSI \"Smile\"
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: c---n w 20 Lipca 2009, 07:17
                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:

12 years later zostalo pozytywne przyjete, podczas kompo byly oklaski i sa juz przychylne komentarze na CSdb. Nastepne demo Zieloka bedzie wydane w kooperacji Lepsi + Miracles i grafika zajme sie ja oraz CARRION/CREST. No i ludzie z ktorymi rozmawialem na LCP, czekaja na nowe demo LEPSI \"Smile\"


Wlasnie. Ja sie juz zdeklarowalem i dla Seby wszystko \"Smile\".
Choc narazie to tylko bedzie logo \"Wink\"

Co do CSS.
Konvertowanie obrazkow zajmowalo DK\'owi duzo czasu. Moj pociag, albo Jailbirda \"Spring comes to Bingen\" to okolo miesiac pracy :O
Co do innych (moich) czyli rozy i model2000 to tu bylo akurat prosto. choc calosc rozni sie nieco od wersji iFLI z 93. Jako ze obrazki nie byly puszczane wczesniej troche moglem w nich przerobic aby \"zmiescily sie w NUFLI\".

Co do party releaseow:
najlepsze wg mnie bylo demko z grafika Archmage\'a (nie pamietam nazwy)

Co do grafik:
To co powiecie o hiresie Veto?
Wg mnie tak jak kiedys Hein z FLI, ktostam z IFLI, tak teraz Veto rozpoczal ere kilerskich hiresow. Dla mnie mistrz (choc niepozorny \"Wink\"
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: c---n w 20 Lipca 2009, 08:46
http://www.flickr.com/photos/carrionpixels/sets/72157621727090684/detail/
moje zdjecia z LCP09
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 20 Lipca 2009, 16:19
Hiresy Veto sa niesamowite! Jego multicolory sa przy hiresach tylko bardzo dobre.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: bimber__ w 21 Lipca 2009, 06:38
NUFLI  \"Shocked\"
poleglem
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Skull w 21 Lipca 2009, 09:04
zielok: bardzo przyjemne demko w klasycznym stylu - dobra robota zakonczona sukcesem.

NUFLI - hit, ostatnia bariera zostala przelamana - pytanie tylko co teraz ? \"Smile\")) Gdyby nie to ze c64 ma tylko 16 kolorow, to interlace mozna juz by olac.
Nie dawno wpomialem o MUCSU-Hires Converter  w tym watku:  http://c64scene.pl/viewtopic.php?t=130&postdays=0&postorder=asc&start=15
Po konwersji z iFLI byly juz bardzo zadawalajace wyniki - i to bez jakiejkolwiek korekcji (niestety w konwerterze nie ma edycji). Przy tym mniej zzerania pamieci niz oryginal (i to zdecydowanie). Dla mnie to tez jest hit.  

Ogolnie cieszy, ze powstaja nowe swietne produkcje mimo, ze to 2009 \"Smile\")

ps. musze przyznac, ze ostanie logo w NUFLI interlace, robi wrazenie - nie lubie za bardzo interlace-a, ale tu nie jest az tak dokuczliwy.
_________________
Bo pecet to zwykly banan...
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 21 Lipca 2009, 14:57
Nufli jest swietne ale po tym http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=81159 i http://noname.c64.org/csdb/release/?id=81164 i http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76259 tym stwierdze (tak jak Oswald) po co komu NUFLI?
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 21 Lipca 2009, 17:08
Nie kazdy lubi hiresy, mi kolorowe z C64 wogole nie podchodza, mistrzowie hiresu sa na ZX Spectrum \"Wink\"
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 23 Lipca 2009, 06:04
Nitro mamy totalne inne gusta... Ten hires z ZX jest jakis taki dziwny..
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 23 Lipca 2009, 10:11
Nie jestem artysta, na moje oko jest po prostu ostry, w przeciwienstwie do naszych obrazkow, ktore sa prawie zawsze rozmyte.
Galeria hiresow ze Spectruma:
http://zxspectrum48.i-demo.pl/zxgallery.html
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: leming__ w 23 Lipca 2009, 10:31
popieram zieloka, dziwne te ich hiresy jakos mnie tak nie kreca jak nasze...
_________________
Ten post wyraza moja opinie w dniu dzisiejszym.Nie moze on sluzyc przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani kazdym innym nastepujacym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Skull w 23 Lipca 2009, 11:51
@Nitro: Jak, obrazy nie ostre - ustaw sobie w emu i bedziesz mial ostre.

Fakt ze gfx-y ze spectrum maja cos w sobie - nie maja w zasadzie innego trybu to i sie \"wyrobili\". Ta ostrosc moze wynikac z tego, ze maja jeszcze mniej kolorow niz c64 i nadrabiaja diteringiem.
W kazdym razie mozesz robic (konwertowac) wierne kopie na c64.   

   

                                                                                    
veto.gif
 :Opis:                                                
      
 :Rozmiar: :15.15 KB
 :Wyswietlen: :Plik sciagnieto 1401 raz(y)

\"veto.gif\"

   


_________________
Bo pecet to zwykly banan...
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 26 Lipca 2009, 20:58
                   
Cytat:
@Nitro: Jak, obrazy nie ostre - ustaw sobie w emu i bedziesz mial ostre.

Fakt ze gfx-y ze spectrum maja cos w sobie - nie maja w zasadzie innego trybu to i sie \"wyrobili\". Ta ostrosc moze wynikac z tego, ze maja jeszcze mniej kolorow niz c64 i nadrabiaja diteringiem.
W kazdym razie mozesz robic (konwertowac) wierne kopie na c64.

Chodzi mi o kontury w obrazkach, u nas ich po prostu nie ma bo brakuje kolorow, hires veto jest tego doskonalym przykladem, wszystko duze, poszarpane i \"rozmyte\".
Co do spectrum, to maja tez interlace, i jest on dosc ciekawy, Spectrum jak sama nazwa wskazuje ma palete skladajaca sie ze spektrum kolorow w dwoch odcieniach - lacznie 15 kolorow i w interlace ladnie sie zlewaja.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Lipca 2009, 06:48
Nitro hehe ty po prostu lubisz komiksy
_________________
Bo pecet to zwykly banan...
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: bimber__ w 27 Lipca 2009, 08:28
                   
Nitro napisal:

Chodzi mi o kontury w obrazkach, u nas ich po prostu nie ma bo brakuje kolorow, hires veto jest tego doskonalym przykladem, wszystko duze, poszarpane i \"rozmyte\".

kolorow u nas nie brakuje, bo mamy az o 1 wiecej \"Wink\"
na c64 piksele sa nieco mniejsze niz na zx, do tego kolory sie bardziej zlewaja, przez co nie mozna uzyskac takiej samej ostrosci jak na spectrum.

a co do rysowania z konturami - trzeba sie naprawde nakombinowac jak kon pod gore zeby narysowac w hiresie dobry komiks.
Tytuł: Dyskusja o produkcjach z LCP
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 28 Lipca 2009, 11:39
                   
zielok napisal:
Ot po prostu chce wiedziec co zrobic nastepnym razem lepiej. Nie oszukujmy sie i nie robie dem tylko dla wlasnej satysfakcji ale takze po to aby ludziom sie one podobaly wiec chce uzyskac jak najlepszy efekt.

OK \"Smile\"

Primo napisalismy z Lemingiem zaka tylko do pierwszego parta. Rozlozenie tego zaka na dwie czesci spowodowalo ze demo sie zaczelo przynudzac mniej wiecej od polowy.

Kolejno, IMHO, zniwelowanie problemu \"zrywania\" zaka, kosztem pozniejszego pojawiania sie efektow to kolejny zanudzacz.

Kolejno, za dlugie pokazywanie grafik to ponownie zanudzacz.

Czyli jednym slowem - jezeli chodzi o demko na party to jedyny problem, co wg. mnie poprawic to dynamika i jeszcze raz: dynamika.

Reszta cacy.

Pozdrowka.

ps. I nie ma co patrzec na innych, zeby robic efekty jakie gdzies tam byly w innych demach, no chyba ze lepsze, szybsze, mocniejsze itd. A tak to lepiej olac kopiowanie cudzych wynalazkow i robic swoje, bo inaczej to kazdy by tylko papugowal drugich \"Wink\"

_________________
C64G+polamana obudowa+C64E_ladny_nawet,jak_amerykancki+C64C_caly_pordzewialy+KABEL IEC_stary,taki_smierdzacy