C64Power Forum

Software => Programowanie => Wątek zaczęty przez: zielok__ w 12 Lipca 2009, 14:10

Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 12 Lipca 2009, 14:10
Jak zablokowac? Nie chce mi sie szukac ani myslec. Pamietam, ze cos z NMI. Da ktos zrodlo?
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 12 Lipca 2009, 16:06
http://www.c64power.com/?strona=artykuly/assembler08
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 12 Lipca 2009, 19:35
Dziekuje! Ale cos jednak pamietam!
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 13 Lipca 2009, 07:12
wystarczy jedno poke:

poke 808,234
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Raf w 13 Lipca 2009, 09:03
po co to blokowac? przeciez to jest odpowiednik ctrl+break.....
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 13 Lipca 2009, 09:38
                   
Raf napisal:
po co to blokowac? przeciez to jest odpowiednik ctrl+break.....


Bo zawsze sie ktos znajdzie kto bedzie chcial sprawdzic czy zablokowane.
Przeciez nie nabierze sie na to zeby przed uruchomieniem wpisac poke \"Smile\"
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 13 Lipca 2009, 00:00
                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:

Bo zawsze sie ktos znajdzie kto bedzie chcial sprawdzic czy zablokowane.
Przeciez nie nabierze sie na to zeby przed uruchomieniem wpisac poke \"Smile\"


O wlasnie \"Smile\"
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Izaak Berenbaum__ w 13 Lipca 2009, 14:55
                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:
                   
Raf napisal:
po co to blokowac? przeciez to jest odpowiednik ctrl+break.....

Bo zawsze sie ktos znajdzie kto bedzie chcial sprawdzic czy zablokowane.

niech jeszcze sprawdzi czy zablokowany jest przycisk reset w komodorku. albo czy korki w mieszkaniu sa zablokowane.
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 13 Lipca 2009, 22:15
Blokowac? Nie blokowac? Po co dyskutowac? Jest to czysto estetyczna czynnosc, ktorej rezultat dedykuje sie tym, ktorym podczas ogladania produkcji swierzbia palce i bladza nimi po klawiaturze \"Smile\".
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: wegi w 13 Lipca 2009, 23:32
Jakkolwiek restore jest dolaczone bezposrednio do NMI i przerwanie zostanie i tak wyzwolone. W krytycznych czasowo momentach (fastload przykladowo) z duzym prawdopodobienstwem powali program.
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 14 Lipca 2009, 09:32
Jest metoda pro na to, chodzi w niej o to, aby wywolac przerwanie NMI i go nie zakonczyc, wtedy sytuacja opisana powyzej nie zajdzie.
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: wegi w 14 Lipca 2009, 16:12
*=$1000

sei
lda #$38
sta $01
lda #sta $fffa
lda #>nmi1
sta $fffb
jmp *
            :
nmi1
lda #sta $fffa
inc $0400
jmp *-3

nmi2
lda #sta $fffa
inc $0450
jmp *-3

wychodzi, ze z restore nie da sie tego zamaskowac
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 14 Lipca 2009, 18:07
                   
Cytat:
The Action Replay (and almost any other Freezer) works via IRQ or NMI, then the AR-ROM is switched in.
If you disable all IRQs (e.g. SEI), and disable all NMIs (forcing a NMI and never acknowledging it), the freezer button should not work anymore.

Z tego tekstu wynika, ze jest inaczej \"Wink\"
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Lipca 2009, 18:11
IMHO nie ma potwierdzenia nmi ani irq w 6510. Najprosciej zablokowac to wylaczajac rom i kierujac wektor na rti
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: wegi w 31 Lipca 2009, 23:11
Nitro wymyslilem troche denny sposob na NMI:
http://forum.c64power.com/index.php?id=1877&fid=1

ale sztuka jest...

ech... gdziez te czasy, gdzie o 9:00 w Dniu Kobiet w zakladzie pracy zaden mezczyzna trzezwy nie byl \"Sad\"
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 01 Sierpnia 2009, 13:01
wegi sposob z zerowaniem sprawdzales w realu?
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 01 Sierpnia 2009, 13:23
Wreszcie znalazlem artykul z sposobem na NMI i jak mowilem, da sie \"Wink\"
http://www.the-dreams.de/articles/nmi-lock.txt
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: wegi w 01 Sierpnia 2009, 16:48
teoria byla tak lajtowa, ze jej nie sprawdzilem, a jak sprawdzilem to upadla hle hle

Ale powiem serio - nie chcialem pisac do Ciebie i zawracac Ci glowy takim bzdetem, ale zakladalem, ze jak cos bedzie nie tak - sie odezwiesz - nie mylilem sie przynajmniej co do tego \"Smile\"

Teraz sprawdze, to od Nitra - moze drugi raz trzeba bedzie odszczekac hehe
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: wegi w 01 Sierpnia 2009, 20:23
nie dosc, ze restore nie wywoluje NMI to nie zglasza sie takze frezerka z actiona (tego w 1541u) nie za kazdym razem zglasza sie tez menu 1541u - DOBRE - znaczy sie Nitro racje mial \"Rolling
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 01 Sierpnia 2009, 21:43
znaczy ze dupa a nie 1541U \"Smile\" troche koles uproscil dzialanie.
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 02 Sierpnia 2009, 12:33
Czasami (w niektorych demach) freezer menu w 1541U zawiesza komode po tym jak zmienilo sie dyskietke. Ale mozna to obejsc uzywajac karty w trybie standalone :]

Mozliwe, ze kwestia dopracowania firmware\'u.
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 02 Sierpnia 2009, 08:15
to ze nie dziala freezer po wyzerowaniu nmi to blad sprzetowy/glue logic. Istnieje jeszcze prawdopodobienstwo ze program nie uzywa przerwan, ale pokazcie mi taki program:)
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 02 Sierpnia 2009, 10:51
Jaki blad?, IRQ wylaczone, NMI wykorzystywane przez Actiona wylaczona i mamy Game Over, Action nie ma jak sie wbic. Dopiero sprzetowe freezery monitorujace szyne sobie z tym poradza.
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 02 Sierpnia 2009, 13:22
no to podaj mi program w  ktorym masz wylaczone przerwania.
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 02 Sierpnia 2009, 14:36
Myslalem, ze chodzilo o ten blokujacy NMI \"Wink\"
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 02 Sierpnia 2009, 18:43
action ma polaczone nmi i irq wiec nie ma znaczenia co wyzwala przerwanie.
Tytuł: RunStop + Restore
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 02 Sierpnia 2009, 19:09
Podaje link do obszernego watku o blokowaniu cartow.
http://noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=11&topicid=3651&showallposts=1