C64Power Forum

Software => Software => Wątek zaczęty przez: Cobra of Samar w 01 Listopada 2008, 00:00

Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Cobra of Samar w 01 Listopada 2008, 00:00
Jak sam tytul mowi: Okazuje sie, ze mozna w dzisiejszych czasach wydac gierke. Dokonal tego kolega Nosty z Atari, ktory jest pasjonata cardriges.
Oto gierka i informacje na jej temat:
http://gr8.atari.pl/joomla/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

a dyskusje i info znajdziecie na:
http://atarionline.pl/v01/index.phtml?ct=nowinki&id=1225417842&ucat=1&subaction=showfull

http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=6345
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 01 Listopada 2008, 14:15
Nowatorstwem, to to to jest na Atari, u nas wydaja nowe gry i to nie portowane od dawna, sa takze i aplikacje:
http://www.protovision-online.de/catalog/index.php?cPath=2&osCsid=d9825d27b89efb41da9e0d27124d1056
Mamy nawet wydawnictwa budzetowe, jak za starych dobrych czasow, czego przykladem jest chyba najnowsza wydana gra - Sub Hunter za 4 funty na tasmie w porownaniu do 75zl za port na Atari na carcie z bajerami w stylu breloczek i numerem kopii na pudelku.
http://www.binaryzone.org/retrostore/index.php?main_page=product_info&products_id=430
Mysle, ze u kolegow ze sceny Atari sprzedaz jest raczej nastawiona na kolekcjonerstwo.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Cobra of Samar w 01 Listopada 2008, 14:52
Nitro zgadzam sie: Protovision od lat juz sie tym zajmuje komercyjnie. Mialam na mysli Polske. Chodzilo mi o to, ze pomimo iz mamy XXI wiek, emulatorki, wypasione PC-ty, kapitalizm itp  \"Laughing\"  a jednak znalazla sie osoba, ktora wydala gre w Polsce. Co prawda na Atari, ale zawsze 8 bit:).
I rowniez uwazam, ze gra zostala wydana glownie kolekcjonersko. Ale jednak jest.
Pamietam czasy, kiedy wychodzily gry na C64:np. przez LK Avalon, Tim Soft, Mirage. Czekalo sie na nowe tytuly \"Smile\"
I nie wolno zapomniec, ze jest wiele fajnych i dobrze wykonanych gierek na C64.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Ramos w 01 Listopada 2008, 22:15
Ciekawe czy w Polsce kto by sie odwazyc stworzyc porzadna fajna gre na kartridz na C64. Pamiec na gre bylby w sumie nie ograniczony. Jedynie to problem z koderem, ktory by sie podjal zrobienia naprawde dobrej gry na kartridz np. 1 MB. Fajnie by byloby stworzyc rozbudowa gre z fajna grafika i muzyka. Pomarzyc zawsze mozna.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Izaak Berenbaum__ w 01 Listopada 2008, 22:20
                   
Ramos napisal:
Ciekawe czy w Polsce kto by sie odwazyc stworzyc porzadna fajna gre na kartridz na C64. Pamiec na gre bylby w sumie nie ograniczony. Jedynie to problem z koderem, ktory by sie podjal zrobienia naprawde dobrej gry na kartridz np. 1 MB. Fajnie by byloby stworzyc rozbudowa gre z fajna grafika i muzyka. Pomarzyc zawsze mozna.

pamiec na gre bylby dalej 64 kilobajt. raczej nikt by sie nie odwazyc ale fajnie by byloby.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 01 Listopada 2008, 22:46
Nie ma raczej u nas zwyczaju tworzenia gier przez scenowcow, osobiscie jestem juz \'spaczony\' przez gry z sprzetow chocby odrobine nowszych i bardzo malo tytulow z 8\'bitowych komputerow mi podchodzi.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: elban__ w 01 Listopada 2008, 23:00
e - pomylka. pod koniec lat 90 w pyte ludzi robilo gre - lacznie z cala wierchuszka sceny (Elysium, Taboo, Agony).

Zone of the darkness - przeciez to intro do nieskoczonej gry!
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 01 Listopada 2008, 23:31
No dobra, a co wyszlo skonczonego, bo nic nie kojarze poza wspomnianym intrem. Znawca Polskiej sceny nie jestem, wiec ofcoz moglem napisac bzdury.
Mysle, ze niektorzy ludzie mogli zaczynac na grach a konczyc na demach..
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: elban__ w 01 Listopada 2008, 23:58
z tego co kojarze to raczej bylo na odwrot - od dem do gier, przynajmniej w Polsce. Ja o takim przypadku nie slyszalem

Troche mi sie daty pojebaly (polowa lat 90 a nie koniec), ale jednak:

http://noname.c64.org/csdb/group/?id=265

pamietam, ze gry robil tez np Baldhead, Naphalm i na pewno inni, ale w zyciu nie pamietam. tytulow nie pamietam, bo poza slawnymi czolgami, to jakos gry robione przez polskich scenowcow nie byly moimi ulubionymi.

nie wyszly za to te najciekawsze (tzn nikt ich nie skonczyl)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=51304
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=14438

i wspomniane Zone of the darkness.

oczywiscie juz tyle lat minelo ze naprawde moglo mi sie cos popierdolic i moze przegapilem cos fajnego, wiec moze ktos uzupelni.

na koniec ciekawostka: edytor Hardtrack Longhaira zostal wydany komercyjnie.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Cobra of Samar w 02 Listopada 2008, 06:25
Elban ma racje. Sporo tego wyszlo. Nawet programy edukacyjne wychodzily komercyjnie :chemia, czy historia. Sporo jeszcze tego mam w swojej kolekcji.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Lobo w 02 Listopada 2008, 07:19
A ja chcialbym pograc wreszcie w Mortala na Comie http://noname.c64.org/csdb/release/?id=67685 moze ktos sie podejmie i pomoze Hermit\'owi ukonczyc?
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Raf w 02 Listopada 2008, 00:00
zamiast smucic lepiej idzcie cos stworzyc \"Razz\" a Nitro niech sie nie wypowiada kolejny raz w takim tonie jak nie wie o czym mowi \"Wink\"

z innych wydanych gier w polowie lat 90 w Polsce mozna wymienic Bombi, Kulfona, Robbo - i to wszystko bylo w kierunku scena->gry , tak jak wczesniej pisal elban.

niescenowe to mi sie przyppominaja Kolony, Wladca... ekipa od Wladcy wykonala rowniez gre Najemnik i Najemnik powrot w ktore zagralem po reazie aby sie przekonac coz ci ludzie pozniej stworzyli. No i jako ze niektorzy sie tu starsznie ekscytuja Atari to warto wspomniec ze W, N oraz N-P byly wydane tez na male Atari \"Wink\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 02 Listopada 2008, 13:27
                   
Cytat:
a Nitro niech sie nie wypowiada kolejny raz w takim tonie jak nie wie o czym mowi Wink

Hmm, jesli moje posty wygladaja na pisane w stylu \'wszystko wiem\', to wiedz, ze w zadnym wypadku tak nie jest, moja wiedza o scenie jest jeszcze mala, i czesto moge pisac bzdury, ktore sa prostowane przez ludzi bedacych w temacie wieki dluzej niz ja.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 02 Listopada 2008, 17:43
To ja jeszcze uzupelnie.

\"Splitter\" - grupa: Nebula
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=51747
\"KUPIEC\" - grupa:Color 7 http://noname.c64.org/csdb/group/?id=401
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=20391
\"Wyspa\" - Piotr Kuciapski (Wizard)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=27988
\"Zamczysko\" - Piotr Kuciapski (Wizard)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=43883
\"Later\" - grupa:Agony, pelna wyszla
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=2889
\"Chwat\" - grupa: Vermes ?
\"Bombi\" - grupa: Vermes ?
\"Castle\" - Inflexion
\"Slaterman\" - Inflexion
\"Drip\", \"Dr.Mad\", \"Shaman\", \"Droid\", \"Eternal\", \"Skidmarks\", \"Klemens\", \"Twierdza\", \"Black Knight\"
\"Arktyczne Polowanie\" - ? Jumbo/Elysium/Parados ?
\"Deutsch Tester\" - Morris, Latifah
\"Ortotris\" - ?, Latifah
\"Upside down\" (puzzle) - Baldhead, Praiser, Nazgul

Nie wyszly chyba: \"Zwei Bereten\"
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=28871
\"Toxic\" preview - chyba byl zamieszczony w ktoryms Vitality albo
moglem to miec kieeedys razem z magiem taka platformowka za ladna
grafika. Byc moze nazwa tej gry byla inna.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: booker__ w 02 Listopada 2008, 20:49
                   
Cobra napisal:
Jak sam tytul mowi: Okazuje sie, ze mozna w dzisiejszych czasach wydac gierke. Dokonal tego kolega Nosty z Atari, ktory jest pasjonata cardriges.
Oto gierka i informacje na jej temat:
http://gr8.atari.pl/joomla/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

a dyskusje i info znajdziecie na:
http://atarionline.pl/v01/index.phtml?ct=nowinki&id=1225417842&ucat=1&subaction=showfull

http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=6345

Nie no super.

Do gierek jednak wole PS3  \"Twisted
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: elban__ w 03 Listopada 2008, 13:34
http://web.archive.org/web/20070623184915/http://archiwum.zalogag.pl/online/data31/110.HTM - ciekawostka, moze nie do konca na temat.

Moze czytaja to koledzy, ktorzy mogli by napisac wiecej o tworzeniu gier w Polsce przez scenowcow. O wspolpracy z panem Timsoftem, probach sprzedazy gier zagranice, albo z czasow nowozytnych o Protovision

ps. Raf - daj chlopakowi spokoj albo moze przypomnij jak to paliles sidy na scenie.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: bimber__ w 03 Listopada 2008, 14:19
\'Black Knight\' - Luke, Rodney
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=16227
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Randy w 03 Listopada 2008, 14:54
                   
elban napisal:
pamietam, ze gry robil tez np Baldhead, Naphalm i na pewno inni, ale w zyciu nie pamietam. tytulow nie pamietam, bo poza slawnymi czolgami, to jakos gry robione przez polskich scenowcow nie byly moimi ulubionymi.

Pod szyldem grupy Scorn Naphalm\'a wyszly:
\"Scortia\"
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=6051
\"Monsters\"
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=6052
\"Blocks\"
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=6053
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Raf w 03 Listopada 2008, 16:39
bedzie offtop - zdarza sie...

                   
elban napisal:

ps. Raf - daj chlopakowi spokoj albo moze przypomnij jak to paliles sidy na scenie.


PS. gdyby emu64 bylo jeszcze online to w tej chwili chetnie przytoczylbym Twoje i Prezesa wypowiedzi dotyczace m.in. Lio i Logana.

Co do \'palenia sidow na scenie\' - z tego ze ujaralem bedac dzieciakiem jednego scala tlumaczyc sie nie bede, palenie sidow ktore wykreowaliscie w jadzie kielbasianym jest \"prawie smieszne\" i sie juz przejadlo, jak masz cos do mnie to nawet publicznie okresl to konkretnie, chyba ze stac Cie najwyzej np na to aby podczas Silesia Party 1 zawolac mnie i yntelygentie pytac \"gdzie jest mysza\" \"Wink\"

co do moich komentarzy wobec Nitro - nie wysmiewam Cie czlowieku, wkurwia mnie tylko Twoj sposob bycia, na ktory oprocz sposobu w jaki sie tutaj wypowiadasz (twierdzenia nt rzeczy o ktorych nie masz pojcia - nie ma w nich nawet cienia trybu przypuszczajacego) wchodzi rowniez to ze podczas SP2 nonstop wpierdalales sie w teren przeznaczony tylko dla organizatorow (ani raz nie zapytales nawet czy nie przeszkadzasz, inni mieli wystarczajacy instynkt samozachowawczy aby to skumac) tudziez grzebanie po moim _prywatnym_ PC jak tylko zwalnialem przy nim miejsce.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 03 Listopada 2008, 16:54
Raf ten typ tak ma ... peace chlopaki \"Smile\"

PS. A gdzie joystick?
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 03 Listopada 2008, 17:01
Kurde Raf i elban, nie robmy tutaj i wogole znowu wojen, jest nas na na to o wiele za malo i po cholere jeszcze bardziej rozwalac to co aktualnie mamy.

                   
Cytat:
wkurwia mnie tylko Twoj sposob bycia, na ktory oprocz sposobu w jaki sie tutaj wypowiadasz (twierdzenia nt rzeczy o ktorych nie masz pojcia - nie ma w nich nawet cienia trybu przypuszczajacego)

Przyznaje Ci racje, przeszacowywalem troche swoja widze kilka razy, od zwrocenia uwagi przez Ciebie i fenka postaram sie wladowywac wiecej trybu przypuszczajacego do moich wypowiedzi. Moze zziwnym argumentem na swoja obrone jest to, ze niektore z tego typu postow pisalem porzadnie po pijaku a jak wiadomo wtedy czlowiek staje sie przesadnie madry i wszystko wiedzacym, zobacz np daty postow w tym temacie.

                   
Cytat:
wchodzi rowniez to ze podczas SP2 nonstop wpierdalales sie w teren przeznaczony tylko dla organizatorow (ani raz nie zapytales nawet czy nie przeszkadzasz,

Wiesz, pierwsze party i niektorych niepisanych zasad moglem nie znac, zwykle \'kurwa, nie wchodz tutaj, kiedy nie musisz\' by to zachowanie zlikwidowalo, chociaz swoja droga jednak troche osob sie przez ten teren przewijalo. No i rozmawialem troche z Volcano, ktory praktycznie sie z organizatorki nie ruszal. Ostatnim argumentem na moja obrone jest to, ze w pierwszy dzien troche wyalienowany bylem, nie znalem praktycznie nikogo oraz cholernie bylem spiacy wiec jakos tak sie zasiadywalem.

                   
Cytat:
tudziez grzebanie po moim _prywatnym_ PC jak tylko zwalnialem przy nim miejsce.

Znowu czytaj to, co wyzej, druga sprawa jest to, ze bodajze tylko dwa razy sie to zdarzylo, raz jak pamietam szukalem exomizera, drugi raz po wypiciu kilku piw rzeczywiscie chamsko sie wladowalem chcac zmienic playliste, od czego mnie skutecznie odwiodles.
Z drugiej strony na takim riverwash nikt sie o korzystanie z glownego PC ani prywatnych laptopow nie czepial. Ale rozumiem, inne obyczaje i nie mam zadnego klopotu z ich przyjeciem.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Skull w 04 Listopada 2008, 09:41
Dorzucam jeszcze gierke ktora \"prawie\" ukonczylismy z kumplami w \'97:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=16727

No i troche jestem zawiedziony, ze nikt nie wspomnial o tym (2007):
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=45809
(zdobyla 2 miejsce w konkursie)


to sa praktycznie calkowicie polskie produkcje.

ps. Rigor - ciekawa gra, cos w rodzaju Yoomp\'a na Atari, brakuje czegos wiecej w samej rozgrywce, ale reszta jak najbardziej ok.

ps2. Co do Mortal Kombat-a, nawet przez jakis czas mialem chetke na probe napisania tej gierki. Zalozenia w sumie nie byly zbyt skomplikowane:
-grafika (animacja) postaci - przekonwertowac z wersji PC ( wszystko jest do wziecia np. stad
http://www.mortalkombatwarehouse.com/mk1/subzero/ )
sprite 4x4 (w wiekszosci wypadkow 2x4) pakowac exomizerem i umiescic w pamieci,a klatki animacji rozpakowywac w locie.
- ekran scrollowac za pomoca efektu VSP (juz to wykorzystalem w Bombermanie) zajmuje to z 6 linii rastra, a wiec prawie nic
- muzyka
- obsluga kontrolerow

Niestety juz na pierwszym etapie sie wywalilem- nie moglem znalezc dobrego konwertera, ktory przerabia bmp na multicolor ktory nie zamienia kolorow przy kazdym nastepnym pliku (i takiego uruchamianego z linii polecen), a co najistotniejsze zeby przerabial na inna rozdzielczosc niz tylko 320x200 (160x200) - az dziwne.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: elban__ w 04 Listopada 2008, 11:25
Nitro - zaloz ragging sub* to odpowiem Rafowi \"Wink\"

a co do gierek, to jak widac, to co wyszlo, bylo raczej biedne. full price\'y to nie byly na pewno. taka szybka opcja na dorobienie sobie. pamieta ktos ile za takie gry mozna bylo zebrac kasy?

* - na boardach bylo zawsze cos w rodzaju forum z roznymi \'pokojami\', nazywaly sie sub\'y. raging sub sluzyl do prowadzenia wojen, ostrzejszych polemik i ogolnie jazdy.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: leming__ w 04 Listopada 2008, 11:56
teraz panie forumowy wyczysc te offtopy bo tu nie pasuja xD
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 04 Listopada 2008, 16:55
Nie mam jak, posty offtopowe takze zawieraja informacje na temat. Trudno, w tym temacie trzeba sie bedzie przez troche offtopu przekopac..

                   
Cytat:
Nitro - zaloz ragging sub* to odpowiem Rafowi Wink

raging sub sluzyl do prowadzenia wojen, ostrzejszych polemik i ogolnie jazdy.

Jak juz pisalem mam negatywne zapatrywania na wojenki scenowy, to nie te czasy na nie..
Wypijemy na nastepnym party, a nie sie bedziemy tutaj zrec, nie po to to forum stawialem.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Cobra of Samar w 04 Listopada 2008, 17:42
Nitro napisal: \"Wypijemy na nastepnym party, a nie sie bedziemy tutaj zrec, nie po to to forum stawialem\"

SWIETA RACJA!
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 04 Listopada 2008, 20:27
->Skull
Twoj Bomberman nie byl ani full-price ani budzetowka tylko puszczony jako free, wiec np. ja dlatego jej tu nie wymienialem \"Smile\"
ps. trzeba bylo probowac ja pchnac za ger-ramanica \"Smile\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 04 Listopada 2008, 20:36
za gramanice bylo trudno to przepchnac.. dajmy na to taki pentel paint mial byc sprzedany na zachod ale nic z tego nie wyszlo.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Raf w 04 Listopada 2008, 21:47
spontanicznie pomyslalem ze w dzisiejszych realizach prosciej byloby wydac gre na DTV v3 ze zmodyfikowanym flashem .... 2mb ram, 2mb rom... szybszy cpu .. odtwarzanie sampli 8bit - na tym by pewnie sie jeszcze dalo zarobic zakladajac pozyskanie tanich dtv \"Smile\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Skull w 05 Listopada 2008, 09:08
@fenek, myslalem ze tu leca tytuly z ostatnich lat.
A propos, to po Bombermanie, nawet zaproponowali mi wspolprace z Protovision (przy Bombmanii 2).
Ale na razie probuje konczyc kontynuacje Bombermana i strasznie mi to wolno idzie, pochwale sie chociaz shotem:
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Skull w 05 Listopada 2008, 09:16
no to sie pochwalilem ( jak tu sie do cholery wstawia obrazki, aa i avatary)

@kisiel, wez wymysl cardridge tak na 64kB z dodtakowa mala pamiecia podrzymywana bateryjnie (na highscore i setup) jak np bios w PC. To tez cos wydamy \"Wink\" . Moze jakis bajerek typu maly wyswietlacz lcd - pokazmy atarowcom, ze tez umiemy \"Razz\"
_________________
Bo pecet to zwykly banan...
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: elban__ w 05 Listopada 2008, 09:47
                   
kisiel napisal:
za gramanice bylo trudno to przepchnac.. dajmy na to taki pentel paint mial byc sprzedany na zachod ale nic z tego nie wyszlo.


nie bylo jakos specjalnie trudno.

trzeba bylo poprosic kogos o pomoc. Z Scs+trc, Onslaught, Alpha Flight, Chromance, etc. Serio - ci goscie pomogali sprzedac Ci gre, a pozniej mieli z tego first release\'a.

_________________
Mam prawo do nazwy Polsport oraz do GeoActiona
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 05 Listopada 2008, 14:02
                   
Cytat:
no to sie pochwalilem ( jak tu sie do cholery wstawia obrazki, aa i avatary)

Avatary w profilu, a obrazki jako zalaczniki, 256kb chyba wystarczy.
                   
Cytat:
Moze jakis bajerek typu maly wyswietlacz lcd

Heh, to by realnie wszystkich zaskoczylo, prawdziwy hardware world first, a koszta nie bylyby zbytnio wielkie, wyswietlacz moglby byc od Nokii 3310, po 5-10zl na allegro chodza + 3-5zl za mikrokontroler sterujacy wyswietlaczem i komunikacja.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: bimber__ w 05 Listopada 2008, 14:13
                   
kisiel napisal:
dajmy na to taki pentel paint mial byc sprzedany na zachod ale nic z tego nie wyszlo.


Kisiel, ja pamietam oficjalna prezentacje tego programu na NP 8 czy 9. mieliscie takiego speca od PR (Szczygiel), ze az dziwne ze nikt tego nie kupil  \"Laughing\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: elban__ w 05 Listopada 2008, 14:25
Winny jest Marek - on zrobil czarny PR Szczyglowi, chcial mu zabrac mikrofon, awanture i w ogole popsul cala misternie przygtowana prezentacje.

ps sorry za offtop, ale nie moglem sie powstrzymac
pps. pamieta ktos moze jakies cytaty z tej slynnej prezentacji? \"Wink\"
_________________
Mam prawo do nazwy Polsport oraz do GeoActiona
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 05 Listopada 2008, 17:24
tak dokladnie to jak wiecie soft byl z ubieglego wieku. Prezentowany byl oficjalnie na party i tyle.. kiedys musial. W moim mniemaniu jest on bardzo dobrze dopracowanym programem graficznym. Zrob lepszy pogadamy \"Smile\"
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: leming__ w 05 Listopada 2008, 17:34
ee kisiel a ty zrobiles program graficzny? :>
_________________
Ten post wyraza moja opinie w dniu dzisiejszym.Nie moze on sluzyc przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani kazdym innym nastepujacym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 05 Listopada 2008, 17:37
ta .. nawet dwa... ale sie wstydze pokazac \"Wink\"
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: pajda w 05 Listopada 2008, 20:46
                   
elban napisal:
                   
kisiel napisal:
za gramanice bylo trudno to przepchnac.. dajmy na to taki pentel paint mial byc sprzedany na zachod ale nic z tego nie wyszlo.


nie bylo jakos specjalnie trudno.

trzeba bylo poprosic kogos o pomoc. Z Scs+trc, Onslaught, Alpha Flight, Chromance, etc. Serio - ci goscie pomogali sprzedac Ci gre, a pozniej mieli z tego first release\'a.


Ta...
Koledze Maji o ile pamietam to sie czasem mylila kolejnosc \"Smile\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: elban__ w 06 Listopada 2008, 14:28
no coz - czarne owce sa wszedzie. i w PZPN, i w F4CG. \"Wink\"

gosc mial w pyte oriesow, wiec mimo plotek, ktore odkad pamietam krazyly na jego temat, chyba poprostu nie mogl byc zlodziejem.
_________________
Mam prawo do nazwy Polsport oraz do GeoActiona
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Skull w 06 Listopada 2008, 15:26
@Nitro : wlasnie tak robie, ale nie dziala.

Rozmiar emblematu musi byc wiekszy niz 0 kB i mniejszy niz

Blad wysylania zalacznika (nie mozna skopiowac do okreslonego katalogu: ./files/zima_213.jpg, skontaktuj sie z administratorem forum.
_________________
Bo pecet to zwykly banan...
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 06 Listopada 2008, 16:04
Rzeczywiscie, zupelnie zapomnialem o ustawieniu CHMOD\'ow przy przeprowadzce forum na nowy serwer, thx za zwrocenie uwagi.
Juz wszystko powinno dzialac.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Skull w 06 Listopada 2008, 16:37
teraz dziala   

   

                                                                                    
multi_r.gif
 :Opis:                                                
      
 :Rozmiar: :95.43 KB
 :Wyswietlen: :Plik sciagnieto 1679 raz(y)

\"multi_r.gif\"

   


_________________
Bo pecet to zwykly banan...
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 06 Listopada 2008, 17:45
Wyglada super, jakby zywcem przeniesiony z NES\'a, pytanie brzmi jak to wszystko stoi od wewnatrz, co chodzi, a co jest do zrobienia?
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: fenek__ w 06 Listopada 2008, 19:43
-> Skull: czy mozesz jeszcze raz podac link bo ja nic nie widze ?
edit: ok obrazek sie dlugo ladowal \"Smile\"
Czy jest piec ludzikow czy ten frontem stojacy to \"ikonka\" czy jeden
jest/ma byc sterowany przez c-64 ???
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Skull w 06 Listopada 2008, 20:37
No wiec, od wewnatrz to stoi calkiem niezle (przynajmniej tak mi sie wydaje) to co jest przedstawione na screen-ie to rozgrywka w trybie multiplayer i w zasadzie oprocz poprawienia paru drobnych bledow jest juz ukonczona. Jest oczywiscie tez zaimplementowana cala masa efektow, ktorych oczywiscie na statycznym obrazie ciezko pokazac.
Elementem ktory ewentualnie dodalbym do tego trybu to sztuczna inteligencja graczy sterowanych przez komputer. W tej chwili rozgrwka moze sie toczyc tylko przy udziale ludzi (2 joy-e normalne + 2 z CGA adapter Protovision [Bombmania] + klawiatura ).
Oczywiscie liczbe graczy sie ustala (max 5).
@Fenek - to wszystko sa sprite graczy, dwuwarstwowe jak widac. Wszystko dziala fajnie (multiplekser) do puki wszyscy nie stana w jednym wierszu (w sumie musialoby byc 10 sprite, a c64 ma tylko \"Cool\", wtedy sie wlacza tryb ktory nazwalem semi-interlace i dziala to tak, ze co 5 ramke ktorys z graczy znika na jedna ramke. W sumie efekt nie jest az taki dokuczliwy (na pewno lepiej od interlace), a po za tym informuje wszystkich, ze sa blisko siebie, co mozna wykorzystac w rozgrywce stawiajac odpowiednio bombe\"Wink\". Oczywiscie w trybie od 4 graczy w dol tego problemu nie ma.
A moze znasz jakis sposob zeby uzyskac wiecej sprite w jednej linii rastra - z checia bym to dolozyl  \"Smile\"

Co do reszty (single player) pomysly sie nie koncza, a pamiec niestety co chwila, jest juz loader i dziala calkiem ladnie ale jeszcze musze dopisac jakis modul do koordynacji pamieci.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 07 Listopada 2008, 16:13
                   
Cytat:
A moze znasz jakis sposob zeby uzyskac wiecej sprite w jednej linii rastra - z checia bym to dolozyl Smile

Da sie wladowac 9 sprite\'ow na linie, patrz Krestology 3 by Crest, ale to raczej sztuka dla sztuki, da sie chyba tylko ten trik wykonac w dolnej ramce.
Sa jeszcze software sprite\'y, ktore mozna miksowac z hardware\'owymi, ale to w przypadku gry chodzacej na znakach nie wypali.

Co do sztucznej inteligencji, to moge poradzic zobaczenie zrodel jakis Bombermanow napisanych na PC czy tam dla przegladarki.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Listopada 2008, 16:25
podgladanie zrodel prowadzi do wykonania od zera swojego konceptu..
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Izaak Berenbaum__ w 07 Listopada 2008, 16:39
                   
Nitro napisal:
Da sie wladowac 9 sprite\'ow na linie, patrz Krestology 3 by Crest, ale to raczej sztuka dla sztuki, da sie chyba tylko ten trik wykonac w dolnej ramce.

Krestage3 i nie w dolnej ramce tylko daleko w prawej.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 07 Listopada 2008, 16:58
Jak sie komus chce zglebic ten efekt, to tutaj jest dosyc dokladne wyjasnienie:
http://noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=11&topicid=40763#60271
do wyswietlania w ramce dochodzi jeszcze wymog wyswietlania sprite\'ow co druga linie, tak wiec duzego zastosowania tak jak mowilem ta metoda nie ma.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Druid__ w 04 Grudnia 2008, 08:52
Witam wszystkich :]

                   
fenek napisal:
\"Later\" - grupa:Agony, pelna wyszla
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=2889


Tak do tego zrobilismy jeszcze:

\"Timtris\" - grupa Agony, wydawca : Timsoft
grafika Astaroth
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=27953

\"Coldiarus\" - pod szyldem Bad Bytes, wydawca : Magna Media (DE)
grafika Cruise / ESM
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=10875

oraz ostatni produkt:
\"Arthema\" - Inflexion Development, wydawca : Timsoft
grafika Carrion / ESM + Comanche
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=34395

Niestety Arthema nie zostala juz wydana przez Pana Timsofta ale gra jako taka zostala skonczona.

                   
elban napisal:
Moze czytaja to koledzy, ktorzy mogli by napisac wiecej o tworzeniu gier w Polsce przez scenowcow. O wspolpracy z panem Timsoftem, probach sprzedazy gier zagranice, albo z czasow nowozytnych o Protovision

No to byly ciekawe czasy. Mysle ze spora wiedza mogli by sie tu pochwalic Zephyr i Morris.

                   
elban napisal:
na koniec ciekawostka: edytor Hardtrack Longhaira zostal wydany komercyjnie.

Tak tak, mam go nawet w domu.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: kotrobot__ w 04 Grudnia 2008, 10:53
Hardtrack to byl chyba sprzedany nawet dwa razy.

Nie pamietam kto kupil go za pierwszym razem - moze firma GRUBCIO z Tarnowa/Krakowa?
Nie pamietam. \"Wink\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Cobra of Samar w 04 Grudnia 2008, 14:46
Wszystko fajnie, ale to o czym piszemy, to juz zamierzchle czasy (lata 90-te)
A jest jakas gra wydana w ostatnim 2 leciu?, ba 4-5 leciu? Moze cos bylo? Oczywiscie mam na mysli gre wydana w Polsce. Ja nie pamietam, zeby cos wydano.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: __moog__ w 05 Grudnia 2008, 18:58
Jol Robert, Pan Timsoft Artheme kupil chyba dla siebie \"Wink\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Nitro__ w 05 Grudnia 2008, 19:43
Jesli ktos w Polsce teraz zrobilby gre, to spokojnie mozna by ja wydac, mam kontakt z scenowcem, ktory mysle chetnie by sie tego podjal.
Kwestia jest tylko i wylacznie ja zrobic, samo wydanie nie jest niczym nadzwyczajnym.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: leming__ w 05 Grudnia 2008, 22:15
no to dalej no nitro na co czekasz \"Razz\" zamiast tyle pic w weekendy to bys sie wzial za jakies kolko i krzyzyk =]
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 03 Stycznia 2009, 23:02
Samber / Lepsi, rok 1996
kupione i wydane przez Eagleware International
kod Zielok, grafika Stone, muzyka Gregfeel
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=35158
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=20373
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Izaak Berenbaum__ w 04 Stycznia 2009, 02:01
sebaloz,wiesz moze czy powstal samber2 ? nie potrafie tego znalezc na sieci a wydaje mi sie ze mialem to kiedys na dysku.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 04 Stycznia 2009, 10:46
                   
Izaak Berenbaum napisal:
sebaloz,wiesz moze czy powstal samber2 ? nie potrafie tego znalezc na sieci a wydaje mi sie ze mialem to kiedys na dysku.


eee, z tego co pamietam to Eagleware International chcialo druga czesc... Nawet zaczalem robic levele ale jakos ich nie dokonczylem (nie pamietam dlaczego).. Reasumuja to nie ma Samber2.

ps. Mam w planach (gdzie od okolo roku ) zrobic port Samber\'a na PocketPC, GP2x, PSP, Windows i Smartphony. Moze cos z tego wyjdzie.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Izaak Berenbaum__ w 04 Stycznia 2009, 15:15
a nowe demo miracles ? masz emulatory,wygodne cross assemblery,tworzenie efektow w zoom4 nigdy nie bylo prostsze \"Smile\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: zielok__ w 05 Stycznia 2009, 19:16
                   
Izaak Berenbaum napisal:
a nowe demo miracles ? masz emulatory,wygodne cross assemblery,tworzenie efektow w zoom4 nigdy nie bylo prostsze \"Smile\"


Pewnie tak... Jest tylko jeden problem ja juz nie pamietam assemblera (tzn wiele jeszcze kojarze ale jednak). Pozatym nie dorownam demkom z X\'2008.

Chociaz w pewnym momencie zassalem cross assembler, mape pamieci itp...
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 06 Stycznia 2009, 16:30
chlopie przelamiesz sie .. wroci wszystko w lepszej jakosci, autopsja \"Wink\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: prezes__ w 16 Stycznia 2009, 14:52
                   
elban napisal:
Winny jest Marek - on zrobil czarny PR Szczyglowi
[...]
pps. pamieta ktos moze jakies cytaty z tej slynnej prezentacji? \"Wink\"


\"Eee, to juz dawno widzialem, pokaz cos lepszego.\"
\"Lepsza grafika byla na atari, dawaj dalej.\"
\"Ale slaba ta, no... (podpowiedz z tla) rozdzielczosc\"


Skull, jedno zasadnicze pytanie: czy w Twojej grze przesuniecie joya w gore powoduje ruch w gore, a w prawo - ruch w prawa strone? Co z ruchem w lewo i w dol?
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: prezes__ w 16 Stycznia 2009, 15:04
                   
kisiel napisal:
tak dokladnie to jak wiecie soft byl z ubieglego wieku. Prezentowany byl oficjalnie na party i tyle.. kiedys musial. W moim mniemaniu jest on bardzo dobrze dopracowanym programem graficznym. Zrob lepszy pogadamy \"Smile\"


Kisiel, nie wiem jak mozna przez tyle lat nie zakumac ze smiejemy sie z sytuacji a nie z Anal Painta. Kup sobie magnez w tabletkach i odprez sie. \"Zrob lepszy pogadamy\" - po co - na Atari juz dawno zrobili \"Wink\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 16 Stycznia 2009, 15:20
cos w tej warszawce jestescie przegrzani.... z mojej wypowiedzi wynika jakis stresik? hehehe Opinia jest jak dupa.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Skull w 16 Stycznia 2009, 17:51
prezes... musze to wyznac z ciezkim sercem, ale przesuniecie joy-a w dol powoduje ruch... w dol, w lewo niestety... odziwo w lewo.

A jak ma niby byc ????
zreszta ruch ludzikow jest identyczny jak w poprzedniej wersji :
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=45809

i byl specjalnie dopracowywany ( a wierzcie mi ze to nie jest zwykle dec i inc +-16 piksli jak w bombmanii) pod orginal (bomberman-dynablaster).
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 16 Stycznia 2009, 20:32
Kisiel, nie stresuj sie tak \"Smile\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 16 Stycznia 2009, 20:33
Skull, pod jakiego joya to pisales? \"Smile\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 16 Stycznia 2009, 21:13
sebaloz jestem tak zestresowany jak po 2 litrach wody mozna byc.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Sebaloz w 17 Stycznia 2009, 02:54
Kisiel, oderwij sie troche od kompa. Wyluzuj sie, nie siedz od rana do nocy na forum. Nie czekaj na nowe posty, wyjdz na dwor, jakies piwo, teatr, kino, dyskoteka, klub nocny. Zabaw sie, albo przynajmniej posluchaj sobie radia torunskiego. Stres Cie zzera od srodka, odpocznij od swiata edytorow graficznych, sam przez to przeszedlem, uwierz mi, to nie jest sposob na rZycie..
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 17 Stycznia 2009, 08:40
grypa 39 stopni.. gdzie mam wyjsc?
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: Skull w 17 Stycznia 2009, 13:00
kisiel ciezko chory... lezy w lozku... ciezko chory... na grypee... (dalej tu -> http://c64scene.pl/viewtopic.php?t=64 )

sebaloz - na taki zwykly 48 pinowy joystick z klawiatura numeryczna i analogowym klawesynem.  \"Cool\"  - pelno tego na allegro.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: elban__ w 19 Stycznia 2009, 16:20
                   
skull napisal:
prezes... musze to wyznac z ciezkim sercem, ale przesuniecie joy-a w dol powoduje ruch... w dol, w lewo niestety... odziwo w lewo.

A jak ma niby byc ????


Cactus Ci wytlumaczy.

Kisiel - Moge Ci to po latach wyznac.  Prezentacja programu, ktory juz wtedy mial 5 lat bardzo nas bawila. Oraz oczywiscie fachowy komentarz Szczygla. Z Grzesiem Turnauem tez nie chodzi o to, ze spiewasz w podobny do niego sposob \"Wink\"
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: kmeg__ w 11 Września 2009, 00:00
                   
fenek napisal:
To ja jeszcze uzupelnie.
Nie wyszly chyba: \"Zwei Bereten\"
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=28871


Pelna wersja nigdy nie wyszla. Morris przekazal kod Quamusowi ale ten jej tez nigdy nie skonczyl mimo, ze mocno katowalismy kiedys ostatni grywalny preview na jakims zlocie.

                   
fenek napisal:

\"Toxic\" preview - chyba byl zamieszczony w ktoryms Vitality albo
moglem to miec kieeedys razem z magiem taka platformowka za ladna
grafika. Byc moze nazwa tej gry byla inna.

Toxic byl chyba ostatnia gierka, ktora kupil TimSoft (jednakze za raz po niej zarzucil dystrybucje na C64 i gra oficjalnie nie wyszla). Za gierke odpowiadali Kerk, Apacz, Moog, Explorer. Dysk z pelna wersja przepadl ale jakis czas temu odnalazl ja Explorer - za jakis czas pusci ja pewnie Jazzcat (jak w koncu ja przekonwertuje na d64). Upubliczniony zostal chyba za to edytor leveli do niej.
Tytuł: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
Wiadomość wysłana przez: comankh__ w 21 Września 2009, 22:42
Albo (still unreleased) Arthema (c)Inflexion
http://gtw64.retro-net.de/Pages/a/Review_Arthema.php