Cytat: |
konia z rzedem temu kto zaemuluje 16 bit na procesorze 8 bit. |
Cytat: |
Sweet 16 is a 16-bit pseudo-microprocessor implemented in 6502 assembly language . |
Cytat: |
PS. kiedys widzialem emulator spektruma na comciu Smile |
Ramos napisal: |
Jest pewien projekt. |
Ramos napisal: |
Czy moze ktos reflektowalby na stworzenie emulatora komputera VIC-20. Po glebokim zastanowieniu z Nitro uznalizmy, ze projekt jest realny i mozna go stworzyc na C64. Moze ktos by chcial sie za to zabrac? |
Cytat: |
Te atari z 65816@14Mhz i do 16MB ram to juz tak naprawde jak PC jest, nawet instalator tego ich systemu graficznego jest wzorowany na tekstowym setupie windowsow linii NT/win 3.x. Moze to juz jest scena \'GRZYBATAROWSKA\'? |
Cytat: |
2) na VIC20 powstalo troche dem - ale podobnie jak dema na C64 wymagaja one bardzo scislego timingu - jest to _niewykonalne_ aby dema np z rasterbarami dzialaly prawidlowo, bo przeciez trzeba w ogole sporo czasu na emulowanie ukladu VIC... |
Cytat: |
3) VIC ma rozdzielczosc 176x174, bedziesz to skalowac realtime do 320x200? czy moze obetniesz ekran zostawiajac w 177-320,174-200 pusty ekran ? |
Cytat: |
Trzeba jeszcze wziac na poprawke to, ze ten emulatro apple na atari uzywa 128kb ram, czyli w jednym banku mozna trzymac emulowany system a w drugim kod emulatora. Na defaultowym C64 nie ma takiej opcji, a chocby +60 ma garsc osob... any workaround? |
Cytat: |
Nie znasz dokladnie sceny Atarowskiej wiec sorry, ale bzdury piszesz. U Atarowcow nadal standardem jest fabryczny 6502, owszem sa rozszerzenia wladowujace 65816 z szybszym procesorem, ale to egzotyka, nie standard, a juz nikt na to dem nie pisze. |
Cytat: |
Maja takze projekt nowego ukladu graficznego, ktory jest strasznie wypasiony i moze emulowac stary chip, tutaj zgadzam sie, taka maszyna to juz nie Atari. |
Cytat: |
Rzecza najczesciej rozbudowywana w tych komputerach jest RAM, wynika to z tego, ze ich stacja nie ma wlasnego proca i podczas ladowania obciaza mocno system a takze pozwala tylko grac 2 z 4 kanalow POKEY\'a. Tak wiec Atarowcy wszystkie dane dema laduja do pamieci, dzieki czemu znika problem linkingu z takimi ograniczeniami. Ale Uwaga - nie pisza efektow, ktore same nie dzialalyby na golej maszynie z 64KB. |
Cytat: |
A jak ktos sie wzorowal przy kodzeniu jakiejs nakladki na windowsie, to do niego pretensje miej a nie zwalaj wszystkiego na cala scene Atarowska. |
Cytat: |
Hmm, no scisly timing i bugi ukladow z ktorymi nawet emulatory PC maja problemy rzeczywiscie nie wchodza w gre, ale emulator do odpalenia jakichs gier, czy tam aplikacji jest wg. mnie spokojnie do napisania. Emulacja VIC\'a nie powinna zabrac duzo czasu, bo to prosty uklad podobny do naszego bardziej wypasionego VIC\'a-2. |
Cytat: |
Owszem, ale taki Apple II ma wiecej pamieci od calych wielkich 4KB VIC\'a, zostaje nam po odjeciu tych 4kb, wejsc, wyjsc, basica i kernala i screen ramow cos kolo 50-56kb na kod. P.S. Ten emulator Apple II chodzi w ok. 50% szybkosci. |
skull napisal: |
ale przeciez mamy emulatory: http://noname.c64.org/csdb/search/?seinsel=all&search=emulator jest BBC, Amigi, X-Box-a, Apple, MS-DOS, a Spectrum-a to ze 3 pelen wypas . |
Ramos napisal: | ||
A widziales te emulatory? Oprocz Chip-8 Emulator to nie sa porzadne emulatory. Emulator Spectruma to sa dwa i emuluje tylko ZX BASIC i obsluge magnetofonu i tyle. Brakuje mu kilku ciekawych opcji, ktore sie da zrobic na naszym kompie. Jednak wtedy potrzebne bedzie rozszerzenie pamieci, bo 64KB to niestety bardzo malo. Co przeportowania gier bez problemu da sie przenies pare tytulow, ale jest to zabawa dla kogos kto dysponuje troche wolnym czasem i checiami w kodowanie czegos takiego. Nie sadze, aby ktos w Polsce do takiego czegos sie zabaral. |
Cytat: |
nie napisalem ze to standard. Podobnie jak standardem nie jest SupercPU do C64. Sek w tym ze teraz juz praktycznie nic nie dziala na lysym 8bit |Atari bo trzeba miec rozszerzenie pamieci o ktorym piszesz nizej, ale o tym za chwile. I umowmy sie ze nie mam nic do takich rozszerzen, tylko standaryzacji czegos zblizonego jestem przeciwny (czytaj: chocoazby rozszerzenie pamieci w 8bit Atari), bo tez sobie moge podpiac 512K REU do C64 z kontrolerem DMA i zaczac porownywac jakosciowo produkty mozliwe do wykonania na takim zestawie (REU jest tak wydajny ze GEOS 2.0 go wykorzystuje jako akcelerator grafiki bitmapowej (kopiowanie blokow danych)) |
Cytat: |
wlasny proc nie ma tutaj nic do rzeczy (Swoja droga musi miec procesor bo przezciez w ATARI jest plug\'n\'play interface SIO, wiec dane sie laduja po tym intereface po prostu magicznie same? - nawet zadalem sobie trud i wyszukalem taka ulotke - http://www.tietokonemuseo.net/esitteita/atari400/atari810diskdrive.htm - pisze jak byk ze ma 6507 nawet najprostsza stacja 810.... zanim zaczniesz mi zarzucac niekomptetencje dot. sceny atarowskiej moze czasem sam siegnij do zrodel... ) , natomiast ze POKEY to jest uklad wszystko w jednym do tego stopnia ze ograniczona jest jego funkcjonalosc przy probie korzystania z kilku features jednoczniesnie (za malo nozek na scalaku... tylko 4bit magistrali adresowej wymusza inna fukncjonalnosc przy odczycie i zapisioe rejestrow POKEY\'a) |
Cytat: |
niemniej jednak majac tyle pamieci wiecej nie wierze aby nikt sie nie pokusil o tabelaryzacje efektow wykorzystujac wlasnie ta dodatkowa pamiec... |
Cytat: |
no tak, wypowiadam otwarta wojne wszystkim Atarowcom, szczegolnie Panu Smiglo/Blowjobb ktory jest tutaj na forum Wink |
Cytat: |
no to poprosze Cie teraz o wskaznie takiego oprogramowania na VIC20 (poza demoscena) ktore jest naprawde warte emulacji. Ni zarazem nei ejst napisane w basicu rzecz jasna. |
Cytat: |
PS. Mimo iz tego nie sprawdzilem to jestem niemal pewni tam jest uzywane BANKOWANIE . P.S. 2 : sporo \'normlanego\' oprogramowania na VICa wykorzystuje tez rozszerzenia jego ramu, to tez przewidujesz? Smile jak juz napisalem, jak w jednym banku zaladujesz kod z VIC20 dokladnie w takie miejsce w RAM gdzie to ma byc zaladowane a potem analizcujesz odczyty i wpisy w osobnym banku to sobie to mozesz spokojnie emulowac. co z tego ze bedziesz mial nawet moze i 60k do dyspozycji w jednym banku C64, skoro wszystko bedziesz musial prawdopodbnie relokowac? co sie stanie jak emulowany program akurat dobierze sie do pamieci w ktorej jest kod emulatora? 2 banki zapewniaja takie minimum ochrony pamieci.... i brak potrzeby relokowania danych. |
Cytat: |
robil ktos u Was efekty powyzej 64KB? |
Cytat: |
ja tylko pragne wskazac ze na malym Atari te rzeczy jednak ladniej wygladaja.. wiecej kolorow i jak ogladalem kilka dem - te obiekty i tla layerowac mozna zdecydowanie efektowniej i szibciej niz na c64 (czy to dzieki display liscie?) . na C64 takie rzeczy sie zdarzaja w symulowanym 40x25, 80x50 16 kolorow, ale nie wygladaja tak ladnie. |
Cytat: |
swoja droga... Przypominam sobie to demo na Atari ... z wieloma obiektami 3d ... i to demo zostalo uruchomione na 65816@~14Mhz zeby pokazac ten przeskok jakosciowy.. plynne dla oka to bylo na 14MHz, to ilez to moglo FPS byc przy efektywnym ~1.2Mhz na golasie Razz a obiekty fajne, tlo kolorowe, obiekty na tym tle - tylko nie pamietam nazwy dema... ani nazwy grupy :d |
Cytat: |
A czy kojarzy ktos nazwe takiego demka na komcia z raytracerem? Zaczynalo sie bodaj od cytatu \"remember - realtime raytracing is impossible\", potem byla seria scenek z roznymi obiektami, w trybie 16 kolorow, z pikselami 4x4, i chyba nawet w przyzwoitej predkosci. Designu raczej tam nie bylo, ale technicznie miodzio, nie moglem uwierzyc... |
Nitro napisal: |
Hmm, za nic nie moge odpalic tego demka ani na Vice ani Hoxsie, po swietnej scence z kostkami w 4x4 wywala mnie do basica.. |