C64Power Forum

C64Power Game Mod Compo => Game Mod Compo 2012 (#1) => Wątek zaczęty przez: Raf w 07 Stycznia 2012, 23:41

Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Raf w 07 Stycznia 2012, 23:41
C64 POWER GAME MOD COMPO

\"\"

Wielu z nas marzyło (spędzając godziny przy C64, głównie na kręceniu śrubką w magnetofonie i łamaniu joysticków), o stworzeniu własnej części/kontynuacji ulubionej gry. Niektóre z nich posiadały wbudowany edytor plansz, pozwalający chociaż na chwilę poczuć się jak rasowy projektant. Niestety, stworzenie wersji wykonywalnej nie zawsze było możliwe i częstokroć wymagało odpowiedniej dawki wiedzy z zakresu programowania w języku maszynowym. Mimo tego do dnia dzisiejszego powstało szereg kontynuacji gier tworzonych przez użytkowników, spośród których pod względem liczby wydanych części przoduje Boulder Dash.

Wychodząc naprzeciw wszystkim miłośnikom modyfikowanych gier, chcielibyśmy Was zaprosić do udziału w konkursie C64 Power Game Mod Compo, którego zasady są następujące:

- Czas trwania konkursu: Prace można zgłaszać do 30 kwietnia 2012 r.
- Aby konkurs mógł zostać rozstrzygnięty, potrzebujemy minimum 5 prac (maksymalnie 2 na osobę).
- Gra może być stworzona na edytorze, który pozwala stworzyć w całości gotowe gry (np. SEUCK, Creations, Game Maker) w postaci wykonywalnej, jednakże ostatecznie będzie ona niżej oceniona. Dopuszcza się używanie edytorów do gier już istniejących (np: Boulder Dash, Kikstart 2, Repton 3, Traz, Mr. Robot, Rad Ramp Racer, Breaker, Breakout Construction Kit, Gotcha i inne).
- Im większa kreatywność i wkład osobisty w daną grę, tym większa szansa na wyższe miejsce w ogólnej klasyfikacji.
- Na forum C64 Power jest subforum dla partycypujących ;) (w celu pomocy w modowaniu gier).
- W widocznym miejscu w grze musi się znaleźć napis “C64 POWER GAME MOD COMPO”, o ile będzie taka możliwość. W przeciwnym wypadku należy dodać linijkę np. podczas depackingu gry lub dodać ekran tekstowy z taka informacją.
- Uwaga! W wersji konkursowej należy z gry usunąć wszelkie dane wskazujące na to, kto jest jej autorem. Zachęcamy do dostarczania na konkurs dwóch wersji gier - podpisanej i niepodpisanej. Po zakończeniu konkursu publikujemy oczywiście wersję podpisaną (można dołączyć do niej własne intro itp.). Zgłaszanie niepodpisanych prac ma na celu zminimalizowanie subiektywizmu jury. NIE WOLNO UJAWNIAĆ KTO JEST AUTOREM MODA PRZED OGŁOSZENIEM WYNIKÓW. W przypadku podania do publicznej wiadomości wprost czytelnej informacji praca zostanie wykluczona z konkursu.
- Grę w postaci wykonywalnej należy podesłać na nośniku (kaseta/dyskietka) bądź w postaci elektronicznej (pliki prg, .d64, .t64 bądź .d64 - w dobie internetu jest to opcja preferowana ;) ) na adres redakcji: raf[maupa]c64power.com.
- Do gry należy dołączyć dokumentację, w której będzie zawarta historia tworzenia danej modyfikacji gry. Można również stworzyć plik wykonywalny na C64, zawierający te same informacje. W treści należy wyraźnie zaznaczyć, jakie formy modyfikacji zostały dokonane (nie musi to być opis techniczny modów - wystarczy je wymienić).
- Podmiana plansz w grze jest wystarczającym kryterium, aby uznać grę za zmodyfikowaną. Zmiana jedynie sprajtów, bądź muzyki, nie jest wystarczającym powodem, by uznać grę za MOD. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do uzasadnionej dyskwalifikacji pracy, jeśli gra będzie zmodyfikowana w minimalnym stopniu lub zmiana nie wpłynie w sposób namacalny na rozgrywkę.
- W przypadku sytuacji problematycznych, organizatorzy oferują swoją pomoc w przygotowaniu gry.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do korekty regulaminu w trakcie trwania konkursu.
- O wynikach zadecyduje powołane na tę okazję specjalne, niezależne jury.

Przewidziana pula nagród (zakładamy, że będzie się powiększać w trakcie trwania konkursu):
- C64 ;)
- Kupony na zakupy w C64 Power
- Książka Bajty Polskie
- kilka oryginalnych gier.

Naszym celem jest zachęcenie czytelników do twórczego tworzenia kontynuacji gier na C64. Potraktujcie to jako świetną formę zabawy, ale także i możliwość poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia Commodorowskiego oprogramowania.

Przykłady zmodyfikowanych i modyfikowalnych gier, które mogą posłużyć za inspirację:

- Żulder Dash/Tropyx
- Traz III/Tropyx
- Giana Sisters Collection/Apidya
- FlaschBier 2007
- Seria “Arno Dash” (i wiele innych podstawowych klonów Boulder Dasha)
- Aargh Krakout
- Championship Sprint

Edytory gier bądź gry, w których istnieje możliwość edycji gry/plansz:
- SEUCK
- Activision GameMaker
- Arkanoid Level editor
- Mr. Robot and his Robot Factory
- Boulder Dash Construction Kit
- Kikstart II
- Gotcha!
- Krakout Construction Kit
- Pinball Construction Set
- Breaker
- Breakout Construction Kit
- Rad Ramp Racer
- Repton 3
- Traz
- Adventure Construction Set
Zachęcamy do tworzenia przeróbek gier, które nie posiadają dedykowanych im edytorów.

Organizatorzy: Raf/Vulture Design oraz V-12/Tropyx
Patronat medialny: C64 Power oraz River’s Edge
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 15 Stycznia 2012, 13:38
Przykładowa gra stworzona w SEUCK:
http://ca-fan.pl/newsy/sta-seuck
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Skull w 20 Stycznia 2012, 18:31
U nas "gigantem" od seucków jest indyjr, ale coś ostatnio przepadł.
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 21 Stycznia 2012, 19:03
Jakby co, jest już event na CSDb i Facebooku, można dołączać \"\"

http://www.facebook.com/events/210007909093501/

http://noname.c64.org/csdb/event/index.php?id=1920

Mogę zdradzić, że są już pierwsze osoby, które zaczęły coś dłubać na konkurs :D
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Raf w 26 Stycznia 2012, 18:24
dzieki Odynowi mamy juz logosa \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 26 Stycznia 2012, 19:03
Fajny plakat. Brakuje tylko jednak jakiejś specjalnej podstrony z informacjami typu c64power.com/game-mod-compo etc. (w informacji na plakacie też dobrze żeby był taki adres). Odwołanie jedynie do wątku na forum jest trochę nie teges ;). Ale zainteresowani trafią \"\".
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 26 Stycznia 2012, 19:56
Na plakacie są adresy 2 stron, które zajmują się publikowaniem informacji podstawowych - regulaminu. Jak wchodzisz na c64power.com, to od razu przed oczami masz plakat a pod nim regulamin \"\" a jak wchodzisz na moją stronkę, to niebawem po prawej stronie będzie plakat z odnośnikiem do regulaminu. To powinno wystarczyć.

Zachęcamy do udziału w konkursie, niech to będzie świetna zabawa. Osobom totalnie nieobeznanym z robieniem wersji executable gier, oferujemy wsparcie.
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 26 Stycznia 2012, 20:28
Tak, jak wchodzę na c64power.com to widzę plakat i regulamin ale przesunie się te info w dół, gdy tylko pokażą się nowsze, chyba, że jest to sticky news. Ja tak z dobroci serca, fajnie wygląda taka rzecz, że jest osobna podstrona, bardziej prestiżowo odnośnie rangi konkursu, psychologia i takie tam. To tylko moja sugestia, tak poza tym nie mam zastrzeżeń a wręcz przeciwnie! Róbcie to! \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Stycznia 2012, 08:41
proponuję żeby jeszcze, w nagrodach nie pisać "c64;)" bo to z góry zakłada, że konkurs jest "o czapkę śliwek". Tylko np. "Specjalna wersja C64" i tu np. z wmontowanym SD2IEC czy inna mała modyfikacja (czy inny kolor), podnosząca unikatowość takiej nagrody.
Raf, kto jak kto, ale Ty się takimi rzeczami bawisz od dawna - a jak podnosi to atrakcyjność nagród!

btw. plakat bardzo fajny
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 27 Stycznia 2012, 12:09
Skull ma rację. Fajnie by było jakiegoś hardware'owego moda do Game Mod Compo dorzucić. Uczestnicy tego konkursu posiadają już zapewne jeden lub dwa komodorki. Myślę, że można by nawet ściepę zrobić na nagrody. Np: 10 osób w jury, z których każdy daje dziesiątaka. To już 100 złotych. Albo ktoś podaruje / odda po kosztach jedną płytkę SD2IEC czy SwinSID, adapter na dwa dodatkowe joy'e czy inną elektronikę i tym samym zrobi sobie dobrą reklamę.

No albo c64 gold edition, jak tam wolicie :P ;).

To luźne propozycje, nie mamy na celu wchodzenia z butami \"\".
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 27 Stycznia 2012, 19:14
Dobry pomysł - ja jestem za. Wszelkie sugestie mile widziane, traktujmy przede wszystkim to jako dobrą zabawę, a nie jako jakieś ciśnienie, że ktoś musi najlepszego moda wygrać etc. Lista nagród, tak jak to zaznaczyliśmy - będzie się poszerzać. Zresztą każdy chętny może coś dorzucić od siebie do puli nagród. Co do C64 z SD2IEC to zobaczymy, co Raf o tym sądzi - ja ogólnie jestem za.

Ja bym z chęcią dla uczestników przygotował jeszcze specjalne wydanie dyskietki ze wszystkimi pracami i notką finałową. Jakaś nalepka na dyskietce, ładny cover \"\" się pomyśli.

Do listy gier z edytorami dopisuję Emerald Mine II. To taki klon Boulder Dasha. Zresztą w najbliższych dniach wrzucę linki do niektórych gier z edytorami, co by ludzie nie musieli szukać
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 27 Stycznia 2012, 19:17
BagoZonde:
Brakuje tylko jednak jakiejś specjalnej podstrony z informacjami typu c64power.com/game-mod-compo etc.

Jeszcze raz w kwestii tego problemu, czy ten link nie wystarcza? :

http://www.riversedge.pl/c64_power_game_mod_compo
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 27 Stycznia 2012, 20:53
V-12/Tropyx
Nie no, już super! Ale jeszcze nie wystarcza! Gdzie wersja angielska? ;).

Super, że wrzuciliście na Lemona na przykład. Szkoda tylko, że jak RGCD się pojawiało to nie pomyśleli, żeby na naszych forach powrzucać. Do RGCD sam tu wrzucałem i to "poniewczasie".

Chłopaki, jest super! Chciałbym też coś fajnego od siebie dorzucić, ale nie wyrobię bo dobrze by było nagrody już powoli ustalić na 100%, a nie jestem pewien czy podołam, chyba, że uda mi się dorzucić później to "coś", na razie cichosza - nie chcę spalić na panewce.
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 27 Stycznia 2012, 22:14
Mamy jeszcze sporo czasu, więc no problem. Anglojęzycznej wersji jeszcze do siebie nie wrzucałem - właśnie jestem na etapie przenoszenia strony na nowy server \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 27 Marca 2012, 00:25
BagoZonde:
Chłopaki, jest super! Chciałbym też coś fajnego od siebie dorzucić, ale nie wyrobię bo dobrze by było nagrody już powoli ustalić na 100%, a nie jestem pewien czy podołam, chyba, że uda mi się dorzucić później to "coś", na razie cichosza - nie chcę spalić na panewce.

Rozważamy możliwość przedłużenia czasu trwania konkursu, aby dać szansę tym, którzy się jeszcze nie zdecydowali. Zachęcam gorąco, nie tylko dla rywalizacji, ale przede wszystkim dla własnej frajdy. Osoby chętne do dorzucenia się do puli nagród również zapraszam do naszej inicjatywy.

Z nieoficjalnych informacji mogę zdradzić, że trwają prace nad 2 mod'ami, w tym jeden jest zgodnie z deklaracją autora na ukończeniu. \"\" Zachęcam do działania.

Przypominam, że jeżeli ktoś nie dysponuje wystarczającymi umiejętnościami w modowaniu, zadowolimy się gotowym zestawem plansz, które pomożemy wsadzić w grę i wykonać z niej wersję executable. \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Raf w 07 Kwietnia 2012, 19:15
no kurde, nikt nie robi tych modow jednak? :D
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 07 Kwietnia 2012, 19:51
Myślę że to nie jest kwestia:
- nagród,
- reklamy,
- trudności,
Po prostu ludziom się nie chce.

PS. Robię teraz debug core 6502 więc za jakiś czas ruszą prace z uruchomieniem prototypu \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Raf w 09 Kwietnia 2012, 11:36
na pewno jest jakas garsc ludzi, ktorym sie chce robic jeszcze cos retro, pytanie tylko jak ich zacheciec \"\" przeciez np w redakcji C&A Fan Indyjr produkuje gierki SEUCKowe.
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 09 Kwietnia 2012, 12:54
Miało być promo dodatkowe na http://retrogames.pl/ , ale MAC chyba od kilku miesięcy odpoczywa od prowadzenia strony.
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 09 Kwietnia 2012, 19:52
V-12/Tropyx
Ja spasowałem ze względu na brak wystarczającej ilości czasu :/. Muszę zawodowo podnieść sobie skilla i zmienić pracę na lepszą bo popłynę. A komodorowo organizuję od połowy roku czas na pewien projekt i jak na razie tylko z doskoku coś robię, krew mnie zalewa.
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 10 Kwietnia 2012, 01:17
BagoZonde:
Ja spasowałem ze względu na brak wystarczającej ilości czasu :/.

Nie pasuj. Myślę, że przesuniemy termin, nawet po wakacjach. Dla osób przygotowujących mody (a takowe są) to będzie dodatkowe ułatwienie. W razie potrzeby służę pomocą koderską/jakąkolwiek. \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 10 Kwietnia 2012, 07:10
V-12/Tropyx:
nawet po wakacjach

mój internet mobilny słabo znosi ogłoszenie ;)
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 10 Kwietnia 2012, 08:47
783 gry stworzone przy pomocy SEUCK (według GB64.COM). Czy można jeszcze coś innego wymyślić ?
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 10 Kwietnia 2012, 09:10
cacodemon:
783 gry stworzone przy pomocy SEUCK (według GB64.COM). Czy można jeszcze coś innego wymyślić ?

Naszym celem nie jest propagowanie tworzenia gier przy pomocy edytora SEUCK. Nawet w pierwszej fazie tworzenia regulaminu chcieliśmy zastosować obniżenie punktów za SEUCK'a. \"\" Bardziej chodzi o tworzenie kontynuacji gier, które się tego nie doczekały.
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 15 Kwietnia 2012, 10:34
UWAGA!

Przedłużamy termin przyjmowania prac do 30 czerwca!

Tak więc mamy jeszcze 2,5 miesiąca, by mod'ować. \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 18 Kwietnia 2012, 09:54
Doczekaliśmy się czegoś, co zostało niejako wydane poza konkursem - źródło do gry Miner 2049'er

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=108015
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 15 Maja 2012, 15:16
Jako że niedawno ruszyła oficjalnie strona Silesia Party 6, chciałbym i w tym miejscu potwierdzić, że decyzją organizatorów, prezentacja i głosowanie na prace w konkursie C64 Power Game Mod Compo odbędą się podczas party!

W planach możliwość pogrania w zmodowane gry, a także oficjalna prezentacja niepodpisanych prac, wraz z omówieniem modyfikacji. Uznaliśmy, że partyzanci spełnią dobrze rolę jurorów i mamy nadzieję, że wszyscy będą dobrze się bawić.

Stąd też prace na konkurs będzie można dostarczyć osobiście w ostatnim dniu czerwca podczas Silesii 6, ale prosiłbym jednak o wcześniejsze podesłanie ich na emaila, celem uniknięcia nieprzewidzianych błędów przy prezentacji. \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 06 Czerwca 2012, 16:26
Dotarła trzecia praca na konkurs! Pozostał niecały miesiąc, może w przerwach między meczami Euro ktoś jeszcze zmotywuje się, by pomodować jakąś grę. Do końca tygodnia czekam także na Wasze plansze do Boulder Dasha i to będzie po złożeniu kolejna praca na konkurs :D
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 28 Czerwca 2012, 21:46
6 prac w konkursie! Szczegóły i prezentacja już w sobotę live @ Silesia Party 6 \"\"
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: Raf w 04 Lipca 2012, 17:41
Prezentację odbyto, teraz czekamy na wyniki od Warlocka...
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 05 Lipca 2012, 20:10
Oficjalne wyniki dzięki uprzejmości CJ Warlocka:

1. p 6   Coltfire by Jens Engel         138
2. p 2   Brain Delicacy by Dr Guru      137
3. p 1   Kikstart 2012 by V-12         133
4. p 7   Nibbly 2012 by Bimber         123
5. p 5   Power Dash by C64 Power Community   118
6. p 3   Crazy Dream 10 by Logic DeLuxe      113
7. p 4   Kolony Mod by Mikra          90

Tak więc wygrała gra, która de facto nie była modem, ale została przez nas dopuszczona do konkursu ;) Gratulujemy wszystkim uczestnikom! Skontaktujemy się z Wami w celu ustalenia odbioru nagród. Wszystkie gry zostaną niebawem opublikowane, zarówno osobno, jak i na zbiorczej dyskietce. Trwają właśnie prace nad dopieszczeniem finalnych wersji, bo niektóre będą miały intra i notki.
Tytuł: C64 POWER GAME MOD COMPO
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 08 Lipca 2012, 14:49
Oficjalna prezentacja prac, filmiki z prezentacji @ Silesia Party, linki do ściągnięcia wszystkich prac (osobno, razem, oficjalna dyskietka z pracami):

Wyniki konkursu C64 Power Game Mod Compo