C64Power Forum

Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: konkarol w 15 Stycznia 2011, 08:20

Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: konkarol w 15 Stycznia 2011, 08:20
 Wtiam!
Mam  mp3  sony  i  adapter  kaseta-mp3.
Czy  jest  możliwość  uruchomienia  gry  poprzez  adapter  i  w  jakim  formacie  przeżucić  gry  na  mp3.
Z  góry  THX    \'\'  
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: 11111olo w 15 Stycznia 2011, 10:20
 Podłącz  do  adaptera  MP3  i  włóż  kasetę  do  magnetofonu.
Jak  wczytywać  to  chyba  wiesz?
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Esio w 31 Stycznia 2011, 14:00
 Wszystko  pięknie  ładnie,  ale  pomimo  tego  może  zajść  możliwość  ustawienia  głowicy    \'\'  A  na  odtwarzaczu  MP3  trzeba  ustawić  odpowiednią  głośność  i  zarazem  wybrać  najlepsze  ustawienie  korektora  graficznego.  Ja  na  swoim  daremnym  odtwarzaczu  nie  dałem  rady  nic  uruchomić  z  dźwięku  formatu  *.mp3,  poszło  z  trudem  na  *.wma.  Ty  masz  soniacza,  może  pójdzie  bez  żadnego  ustawiania.  Odtwarzania  dźwięku  też  nie  trzeba  pauzować,  wystarczy  szybko  spacje  nacisnąć.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Raf w 31 Stycznia 2011, 14:32
 logiczne  ze  najlepiej  z  pliku  WAV  ;)  
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 31 Stycznia 2011, 18:43
 @Raf  genialne  !!!!  
@Olo  masz  te  paski?
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 30 Sierpnia 2011, 19:15
Żarty żartami, ale zagłębiam się w temat i na zagranicznych forach wyczytałem, że niektórym osobom się udało to z różnymi 8-bitowymi maszynami uczynić.

Mam adapter kasetowy mp3 dedykowany np. do słuchania mp3 w samochodzie jak się ma kaseciaka. Ściągnąłem z netu .tap'a jednej gry, skonwerciłem Audiotap'em do .wav i puściłem ten plik bezpośrednio z peceta (podłączyłem adapter do wyjścia audio w karcie muzycznej, a kasetę wsadziłęm do magnetu od Komody). Na C64 w head ficie nie mam prawidłowych pasków przez co nie mogę wczytać gry. Bawiłem się poziomem głośności, ale zbytnio to nic nie dawało.

Jeżeli komuś udała się ta sztuka, bo byłbym wdzięczny za wskazówki, najlepiej krok po kroku co trzeba uczynić, by odpalić grę z .wav na C64 \"\"
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Esio w 30 Sierpnia 2011, 21:46
V-12/Tropyx
Zrób zdjęcie tych pasków, rzucimy okiem na nie i może dojdziemy  w czym problem. Wave'a masz w turbo ?
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: MCbx w 31 Sierpnia 2011, 01:41
Ja próbowałem to robić z programami do Spectrum i C64.
Spectrum nawet działało. C64 wymagało strojenia głowicy, i ledwo szło na śrubce wkręconej "na maksa". Wszystko zależy od "kasety", bo na wcześniejszej, pożyczonej kasecie głowicę trzeba było nieco podnieść. Tą kasetę należy po prostu zestroić jak zwykłą.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 31 Sierpnia 2011, 09:19
Spectrum to inna bajka - tam można było podpiąć zwykły magnet i śmigało. W C64 kręcenie śrubką w magnetofonie nie daje żadnych rezultatów. Trochę paski się zmieniają, gdy ścisza się poziom głośności pliku .wav

.wav jest w normalu, plik w turbo też sprawdzałem. Ściągnąłem zrzut .tap Boulder Dasha i jak przekopiowałem .tap na kasetę, to wczytuje bez problemu. Po konwersji na .wav niestety nie da się uzyskać prawidłowych pasków. Fotki zapodam później, bo muszę je najpierw wykonać. Może to kwestia samego mp3 tape adaptera?

Jeszcze jedna sprawa. Nie wiem na ile to ma znaczenie, ale skonwertowany .wav z pliku .tap jest jak gdyby przesterowany, na wykresie amplitudy piki są ponad normę, w zasadzie jest to prawie jednolity wykres. to normalne?

\"\"
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 31 Sierpnia 2011, 10:54
Obiecane fotki.
Pierwsza to gra zapisana w popularnym TURBO, jak widać paski są trochę nienaturalne. Ponadto piszczenie na początku gry jest brzmieniowo inne, niż na C64 - strange.

\"\"

Druga fota - .wav z Boulder Dasha oryginalnego.

\"\"

Kręcenie śrubką nic nie daje \"\" Ciekawe czy da się to ogarnąć?
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Gohanks w 31 Sierpnia 2011, 14:12
Jeśli chodzi o mp3, to moja próba wyglądała następująco:
Nagrałem z pendrive'a podłączonego do boomboxa 10 mp3, część waveform inverted część normalną, wszystkie w turbo, na kasetę. O ile samą nazwę programu wyświetliło o tyle za każdym razem loading error się wyświetlał dalej, kilka razy udało się uruchomić intro z gry. To samo sprawdziłem później nagrywając kasetę z płyty audio, do której nagrania posłużyły mi wav'y z tych samych gier.
Efekt był identyczny, więc może to wina konwertera lub taśmy (choć to drugie raczej mało prawdopodobne).

Potem wrzucę zdjęcia pasków z tej kasety i z przykładowej nagranej dawniej przy pomocy wieży thompson. Ciekawi mnie na ile kompresja mp3 utrudnia wczytywanie. Może uda się do tego dojść powoli.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 31 Sierpnia 2011, 15:59
hmm
ADPCM itp w wav - kompresja stratna
mp3 - kompresja stratna.
słabo widzę kompresje oszukujące ucho do zastosowań przekazywania kodowanej informacji.
W pewnych warunkach pewnie się to da (.raw), zależy jaką macie kartę muzyczną, szum blaster pewnie byłby najlepszy a kodeki AC97 możecie sobie w d.. wsadzić.
Powodzenia \"\"
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Gohanks w 31 Sierpnia 2011, 16:07
Przy nagrywaniu CD nie było żadnej kompresji, efekt mimo to identyczny. Przed chwilą testowałem inny konwerter ale nadal skutek podobny, bardzo ciężko ustawić głowicę.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 31 Sierpnia 2011, 16:22
w CD jest przetwornik PWM jedno bitowy  emulujący 16

PS. jak macie oscyloskop albo szybki przetwornik ADC to jesteście w domu ...
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Esio w 31 Sierpnia 2011, 17:34
Nie daje głowy, ale te paski wyglądają mi na za dużą głośność. Widać, że niewiele Ci do szczęścia brakuje. Odtwarzasz na kompie ? Może przycisz kartę dźwiękową, może masz korektor graficzny załączony w oprogramowaniu karty dźwiękowej lub odtwarzaczu np. Winampie. Wyłącz go jeśli jest \"\" Program na pewno stworzył dobry plik. To że nie działa to kwestia dobrego odtworzenia go.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 31 Sierpnia 2011, 17:54
Esio:
Nie daje głowy, ale te paski wyglądają mi na za dużą głośność. Widać, że niewiele Ci do szczęścia brakuje. Odtwarzasz na kompie ? Może przycisz kartę dźwiękową, może masz korektor graficzny załączony w oprogramowaniu karty dźwiękowej lub odtwarzaczu np. Winampie. Wyłącz go jeśli jest Program na pewno stworzył dobry plik. To że nie działa to kwestia dobrego odtworzenia go.

Odtwarzam na kompie, np. prosto z Goldwave albo z odtwarzacza (F3) w Total Commanderze. Equalizera z tego co wiem, to nie ma, chyba że mi gdzieś Soundblaster ukrył hehe. Ściszałem kartę dźwiękową, trochę się paski zmieniały ale nigdy nie dochodziły do ideału.

Większość odradza używania mp3 do tego typu zabiegów, polecany jest .wav i to właśnie najlepiej wygenerowany z pliku .tap. Zgrywanie bezpośrednio z wieży/radiomagnetofonu też nie jest wskazane, bo w takim sprzęcie jest głowica stereo, a w magnecie od C64 jest mono, no i jeszcze dochodzą jakieś tam zakłócenia, szumy itp. Chociaż są i tacy (np. na forum Lemon), którym się udało zgrać gierki w ten sposób i rzekomo działają \"\". Ja jeszcze przetestuję inny magnetofon, bo może mój jest już zajechany i robi jakieś przekłamania.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Esio w 31 Sierpnia 2011, 22:09
Że też na to nie wpadłem. Może to być wina magnetofonu. Taki objaw pojawiał mi się nie raz, kiedy pierwszy raz miałem C64. Wtedy mogło brakować jakieś masy przy głowicy lub elektroniki magnetofonu. To co w przy muzyce w normalnym magnetofonie słyszeliśmy dodatkowo jako buczenie itp. to w C64 oprócz prawidłowych pasków pojawiały się śmieci ook nich. Masz jakieś pewne nagranie dla C64 na kasecie ?
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Gohanks w 31 Sierpnia 2011, 22:14
Ja sam tak robiłem bez problemów, tyle że już nie mam sprzętu na którym to wykonywałem, a do tego co mam nie mogę podłączyć sygnału wejściowego.

MAŁY UPDATE:
Próba udana, nagrałem kasetę z MP3 i bez problemu po dokładnym ustawieniu głowicy odpaliłem grę. Konwersja przy pomocy najnowszego wav-prg, kompresja do mp3 przy pomocy Audacity i potem pendrive podłączony do boomboxa i mp3 zgrana na taśmę. Zgrałem 5 próbek i wszystkie działają.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: StaryMarabut w 31 Sierpnia 2011, 23:49
V-12 Jak nic nie wskórasz,  to może spróbuj wyeliminować ten adapter kasetowy.
Jak ja zgrywałem kasety też miałem problem z tym adapterem. Dolutowałem kabel  na płytkę datasette, w miejsce gdzie dochodzi kabelek od głowicy.  Drugi koniec tego kabelka do karty audio PC, i do poprawnego transferu wystarczyło wyregulować poziom głośności.
Może wystarcz dokupić gniazdo Jack na przewód i wypuścić już zrobionym otworem, obok kabla datasette->C64, na zewnątrz obudowy.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: zbyndek w 01 Września 2011, 12:54
Oo! Trochę zaskoczyła mnie ta dyskusja ;) Myślałem, że już na temat taśm, magnetofonów i samochodowych przejściówek-kasetek już jest wszystko jasne.

W każdym razie jeszcze raz się przypomnę ;)
Ja z powodzeniem używam używam takiej przejściówki wciśniętej do Datasette i podłączonej do karty dźwiękowej w PC. Udaje mi się osiągać w ten sposób transfery pojedyńczych plików prg, obrazów t64 i tap, a nawet przenosić obrazy d64 na dyskietkę. Pliki prg ładuję prosto z WAV-PRG. Obrazy kowertuję do wav za pomocą tego samego programu - nie ma przeciwwskazań do stosowania wavów. Z mp3 nawet nie próbowałem. Właśnie, ucho może da się nabrać, ale nie komputer.

Używam przejściówki kasetowej marki Blow, która ma tak koszmarną jakość dźwięku, że aż powróciłem do zwyczaju nagrywania muzyki na kasety, by słuchać własnej muzyki w użytkowanym samochodzie. W każdym razie całkowicie przypadkowo okazało się, że zakupione przeze mnie badziewie doskonale współpracuje z Datasette....

Oto, co mogę doradzić na podstawie własnych doświadczeń:

1. Nie ma potrzeby kręcenia głowicą w przypadku takiej przejściówki, trzeba jedynie starannie dobrać poziom głośności na wyjściu dźwięku. Co ciekawe na head-ficie widzę jakieś zniekształcone paski nawet gdy magnetofon jest w pozycji stop, a puszczony jest jakiś dźwięk z pc.
2. Co do głośności to dobieramy ją od NAJNIŻSZEGO poziomu i zatrzymujemy się od razu gdy paski na head-ficie będą poprawne i programy zaczną się poprawnie wczytywać. U mnie paski wyglądały poprawnie nawet przy prawie maksymalnej głośności, ale nic przy tym nie działało. Warto ustawieniach głośności obniżyć suwak "Wave" prawie do minimum i regulować głośność za pomocą "Master volume", aby mieć precyzyjną kontrolę. Łatwo przeoczyć właściwy moment.
3. Przy poprawnym ustawieniu paski na head-ficie mają mniejszą grubość niż przy prawdziwej kasecie.
4. Co ciekawe programy zapisane w turbo są bardziej tolerancyjne na zły poziom głośności niż te w domyślnym formacie C=.
5. Poziom głośności poziom głośności jest najtrudniej dobrać przy obrazach oryginalnych kaset w formacie tap. Wiele z nich nie jest zapisana jako turbo. Dochodzą także różne sztuczki producentów, aby łatwo nie skopiować. Słyszałem nawet o przesterowaniu zapisu na taśmie, tak aby nie poszło to magnetofonie dwukasetowym. W każdym razie na head-ficie można widzieć różne cuda, a mimo to program może się dobrze wczytać. Złe ustawienie głośności w takich przypadkach nie ujawnia się od razu, a np dopiero gdzieś po czołówce, planszy tytułowej... W każdym razie nie jest to niemożliwe tylko trzeba się natrudzić. Warto taką grę z obrazu tap uruchomić najpierw na emulatorze i zobaczyć jak będzie wyglądał jej proces ładowania.

BTW na którejś z polskich stron o C= 64 trafiłem na obszerny poradnik jak zgrywać taśmy.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 01 Września 2011, 20:43
Dzięki wielkie za wszystkie wskazówki.

Ze zgrywaniem taśm raczej nie ma problemów. Testowałem zgranie jakiejś kasety do pliku .tap, a potem ten sam plik, nawet bez żadnych obróbek typu czyszczenie, zgrywałem ponownie na czystą kasetę i programy wczytują się bez zarzutu.

Podmieniłem magnet, ale nadal jest to samo. Zresztą skoro magnet wczytuje normalne kasety, to nie powinien zakłócać transferu w tym przypadku. Może mam jakiś lipny mp3 adapter \"\" firmy DPM, kupiony w Media markcie.

Tak, na head ficie widać jakieś paski nawet, jak PLAY nie jest wciśnięte. Ciekawe, co nie? Najwidoczniej adapter kasetowy nadaje tak mocny sygnał, że odbiera go głowica bez styku z "taśmą".

No nic, potestuję jeszcze po weekendzie, może odpalę .wav'a na innym pececie z innej karty muzycznej, bo moja odtwarzajka mp3 nie odtwarza wave'ów \"\"
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: zbyndek w 02 Września 2011, 21:05
Ciężko teraz dostać taką przyzwoitą przejściówkę kasetę z kablem. Wszędzie tylko szmelc! Jeśli już ktoś bardzo taką potrzebuje to zostaje tylko szukać używanych sztuk renomowanych producentów... A słyszałem, że takie zapewniają oszałamiającą jakość dźwięku, np. Blaupunkt czy Sony. To już zresztą temat dla tych, którym bardzo zależy by wzbogacić swoje kaseciaki.

Przypomniało mi się jeszcze: jest jeszcze opcja "Inverted waveform" do indywidualnego sprawdzenia, jednak jeśli dźwięk z pc zapisuje się poprawnie na taśmie magnetofonowej to pewnie wina leży po stronie przejściówki. Sprawdzić, w każdym razie, można...

W pc, z którego przesyłam do dane do Datasetta mam kartę dźwiękową Realtek. Sterownik tej karty pozwala mi zdecydować czy wyjście dźwięku jest przeznaczone dla słuchawek, czy ma być wyjściem liniowym. Wybranie opcji "Wyjście liniowe" nieco poprawia mi jakość przesyłu, mogę wybrać nieco krótszy czas trwania jednego bitu (tylko turbo) na wav-prg i przyśpieszyć czas ładowania. Oczywiście to już też dla każdego kwestia indywidualna.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: pawel1201 w 25 Września 2011, 18:03
Da się uruchomic wav na c64 bardzo prosto. Mi się udało i to każda gra.
Wylutować trzeba głowicę z magnetofonu i podłaczyć do wtyczki jack. A co do pliku wav to wczytywanie zaczyna sie od 18 sekundy. Można też przerobić wava usuwając te 18 sekund i juz w skruconym pliku sekunde później dodać 6,5 sekundy wstawkę, tyle ile trwa to okienko informacyjne. Głośnościa ustawia sie te paski w head fit. Ja mam u siebie bardzo malutkie.
Jako odtwarzacz użyłem laptopa Compaq armada e500, prubowałem z Noki n95 ale za małą ma skale głośności i nie wyszło, pliki oczywiście w wav bo w mp3 ciężko cos wczytać.
Poniżej kilka zdjęć.

\"1\"

\"2\"

\"3\"

\"4\"

\"5\"
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 25 Września 2011, 21:24
No no, jestem pod wrażeniem \"\" Zwłaszcza wrzucenia elektroniki z magnetofonu do wnętrza C64 \"\" Chyba będę musiał pobawić się tym patentem. U siebie stawiam na adapter kasetowy, być może jego marna jakość zniekształca mi sygnał.

Widzę, że masz usunięte także gniazdo Audio/Video i zastąpione chinchami bądź jack'ami. W jakim celu jeden kabelek jest doczepiony do modulatora?

Te 18 sekund, o których piszesz, to raczej nie jest regułą, może to dotyczyć zrzutów oryginalnych gier.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: pawel1201 w 27 Września 2011, 21:36
Te 2 chinch cerwony i biały to wyjście AV a ten  w modulatorze to wyjście magnetofonu. W modultorze byl jeszcze przylutowany taki maly jeden kabel to go wylutowałem a w jego miejsce kabel z głowicy. Tylko jak bedziecie to robić to trzeba na ustawianiu głowicy miec i dobrac kabelki który + a który -. Opornik dobierałem doświadczalnie.

\"\"


Poniżej krótki filmik

http://youtu.be/pyGENGnsz0k
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 01 Października 2011, 21:09
Dzięki za fotkę i filmik. Jednym słowem wykorzystałeś gniazdo w modulatorze, które normalnie służy do podłączenia kabla antenowego.

Czy rezystor jest wymagany?
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 26 Stycznia 2012, 19:51
Odświeżam temat. Korzystając z tego, że mam jeden magnet bez obudowy, postanowiłem dzisiaj poeksperymentować.

Wziąłem gniazdo jack wylutowane kiedyś z karty muzycznej, dolutowałem do niego 2 kabelki (masa i 1 kanał), a następnie z drugiej strony kabelki dolutowałem do kabelków przy głowicy w magnecie (wyszło mi, że czerwony to masa, a biały to sygnał). Niestety ta opcja nie zadziałała, jakieś krzaki w head fit były.

Odlutowałem więc z płytki drukowanej od magnetu te 2 kabelki, co idą do głowicy i zamiast nich dolutowałem moje gniazdo na jack'a. Puszczałem wave'a przerobionego ze sprawnego .tap'a i regulowałem głośność w Regulacji głośności w Windowsie. Play Control ustawiłem prawie na maxa, a WAVE/MP3 na nieco niżej, niż połowa. Uzyskałem w końcu 2 paski na head ficie, ale niestety żadnymi zabiegami nie udało mi się uzyskać idealnie cienkich pasków. Co więcej, zauważyłem dziwną rzecz, że leci pasek cienki, a po chwili robi się o 1 mm grubszy. Mimo tego gra nie chce się wczytywać, po kilku sekundach wywala load error (nagłówek znajduje).

Kolejna ciekawostka - puszczając wave'a z kompa nadal trzeba fizycznie nacisnąć PLAY w magnetofonie, żeby wczytywanie w ogóle było możliwe. Na filmiku , co był pokazany przez usera pawel1201 jest tylko elektronika z magnetu - w jaki sposób więc PLAY jest wciskane? Po wpisaniu <-L obraz od razu znika (nie ma komendy Press Play On Tape nie wiem jakim cudem).

Jeżeli ktoś z forumowiczów ogarnia temat i ten patent sprawdził, to niech napisze, podzieli się fotkami bo przyznam że jest to jedna z kilku niewiadomych, które mnie dręczą ;). Swoją drogą wolę bardziej ustawiać głowicę śrubokrętem, niż paskami od głośności ;)
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: ExciterELB w 06 Lutego 2012, 17:45
Przypadkiem tu wpadłem i zupełnie nieprzypadkiem mam rozwiązanie problemu, które sam wykminiłem 2 dni temu \"\"

Po pierwsze: t64 przerabiam za pomocą WAV-PRG (do ściągnięcia w necie)

Po drugie: sam robię przerwy w WAV zaraz po wgraniu nagłówka (wystarczy wciąć ok. 6 sek ciszy) przy grach w Turbo

Po trzecie: zapisuję to później jako ACM Waveform | PCM | 44.100 kHz | 8 bitów | Mono -  jedna gra zajmuje ok. 2-3 MB

A przeróbkę magneciaka zrobiłem w ten sposób:

\"\"


Przy czym zwieram kanały z karty dźwiękowej lewy z prawym i tak połączone sygnały wprowadzam do magneciaka.

Ktoś pytał co to za cuda, że nie pokazuje się "Press play on tape" .. wystarczy zewrzeć na stałe dwa kabelki, które w magneciaku podłączone są do mechanicznego włącznika zaraz pod płytką drukowaną. To powoduje nic innego jak mechaniczne zwarcie tych 2 przewodów podczas wciskania klawisza Play. \"\"

EDIT: nawet widać to na tym zdjęciu - to ten czarny i niebieski kabelek wchodzący we wcięcie w płytce i widać kawałek blaszki tego "zwieracza"

a no i jakby ktoś mi powiedział skąd urwałem ten czarny kabelek owinięty o śrubkę.... on jest z jednej strony przylutowany tam gdzie kończy się zdjęcie (szkoda że go nie ująłem).. próbowałem to rozkminić ze schematu ale coś mi nie idzie :/
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 06 Lutego 2012, 21:24
ExciterELB:
Ktoś pytał co to za cuda, że nie pokazuje się "Press play on tape" .. wystarczy zewrzeć na stałe dwa kabelki, które w magneciaku podłączone są do mechanicznego włącznika zaraz pod płytką drukowaną. To powoduje nic innego jak mechaniczne zwarcie tych 2 przewodów podczas wciskania klawisza Play.

No to ja pytałem :D Dzięki za wyjaśnienie - sprytne. Ja w swoim pierwszym magnetofonie ów element stykowy z 2 blaszkami wręcz zajechałem, ale to przez zbyt częste naprzemienne przewijanie i wciskanie play (szukanie gry rulez).

Czy w Twojej przeróbce odlutowany jest kabelek, co idzie do głowicy magnetofonu? Zastanawiam się, czy ma to jakiś wpływ na odbiór sygnału. Mi by zależało, aby magnetofon posiadał dalej wszystkie swoje funkcje, a jednocześnie mógł łykać sygnał wav z innego źródła.

Ps. nie napisałeś nic o ustawianiu głowicy poprzez regulację poziomu głosności dźwięku z kompa...
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: Raf w 06 Lutego 2012, 22:20
ladowanie i ustawianie glowicy z laptopa toshiba tecra m1 na pewno dziala  ;) tyle w temacie hackowania datasette moge powiedziec.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: ExciterELB w 07 Lutego 2012, 16:54
Nie odcinałem głowicy i z kasetki nadal można wgrywać (sprawdzone) \"\"

Głowicy nie trzeba ustawiać przy tej przeróbce podczas wgrywania z WAV.

Poziom głośności z kompa... hmmm.. zbytnio się tym nie przejmowałem... sprawdziłem tylko żeby nie było za cicho.. tak na ok 70% głośność mam ustawioną, a wychodzę przez wyjście słuchawkowe.

aha... w WAV-PGR robie Invert Waveform ... bez tego nie bardzo chciało działać.
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: suchy w 11 Marca 2012, 23:32
ExciterELB:
a no i jakby ktoś mi powiedział skąd urwałem ten czarny kabelek owinięty o śrubkę.... on jest z jednej strony przylutowany tam gdzie kończy się zdjęcie (szkoda że go nie ująłem).. próbowałem to rozkminić ze schematu ale coś mi nie idzie :/

Ten kabelk (który tylu już osobom spędzał sen z powiek \"\" ) to TP (Test Point), punkt pomiarowy, a wychodzi z ostatnego stopnia przedwzmacniaczy/filtrów.

TUTAJ podałem propozycję uniwersalnej przeróbki datasette z możliwością podłączenia dowolnego źródła z softem audio do C64, oraz z dodatkową funkcją COPY (wg. pomysłu ExciterELB czyli ładowania softu do C64 z zewnętrznego źródła z jednoczesnym zapisem na taśmę).
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: dc64 w 25 Września 2012, 14:01
suchy:
ExciterELB:
a no i jakby ktoś mi powiedział skąd urwałem ten czarny kabelek owinięty o śrubkę.... on jest z jednej strony przylutowany tam gdzie kończy się zdjęcie (szkoda że go nie ująłem).. próbowałem to rozkminić ze schematu ale coś mi nie idzie :/

Ten kabelk (który tylu już osobom spędzał sen z powiek ) to TP (Test Point), punkt pomiarowy, a wychodzi z ostatnego stopnia przedwzmacniaczy/filtrów.

czyli "urwany" w przypadku mojego 1530 - ucięty kabelek nie ma wpływu na ładowanie się programów (gier). Zapis/odczyt taśmy przebiega prawidłowo. W takim razie za co odpowiada i gdzie powinien być przylutowany hm... bo na pewno nie do złącza 6-pinowego? ;)
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: dc64 w 25 Września 2012, 15:15
ExciterELB:
a no i jakby ktoś mi powiedział skąd urwałem ten czarny kabelek owinięty o śrubkę.... on jest z jednej strony przylutowany tam gdzie kończy się zdjęcie (szkoda że go nie ująłem).. próbowałem to rozkminić ze schematu ale coś mi nie idzie :/

wie może ktoś jaka to jest płytka PCB? szukając w manualu 1530/C2N żadna jakoś nie pasuje do tej na zdjęciu
\"\"

BTW sorry za dostrzegalną na zdjęciu "kryptoreklamę" deutsche sklepu, w żadnym wypadku celowo nie umieszczoną ;)
Tytuł: Jak uruchomić gre z mp3
Wiadomość wysłana przez: V-12/Tropyx w 03 Stycznia 2013, 16:06
Trochę bałagan się porobił na forum i nie ma konkretnego wątku, a w zasadzie jest ich kilka dotyczących mtap/ptap, zrzucania kaset w obie strony etc.

Mam pytanie do osób, które bawiły się mtap'em. Czy ktoś próbował odpalać ten soft na 486SX? U mnie się nie odpala, wyskakuje rząd różnych cyferek oraz info, że "Code page operation not supported on this device". Czyżby to była zbyt słaba maszyna, by odpalić ten programik? \"\"