C64Power Forum

Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: cacodemon w 05 Stycznia 2011, 19:23

Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 05 Stycznia 2011, 19:23
 Chciałbym  wszystkim  polecić  tę  grę  perełkę  ze  względu  na  bardzo  ciekawą  grafikę  (widok  FPP)  oraz  ciekawy  klimat  budowany  przez  wspaniałą  muzykę  !

http://www.gb64.com/game.php?id=1972&d=18&h=0
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: Raf w 05 Stycznia 2011, 23:04
 ostatnio  gralem  w  drillera  ;)  ten  engine  (mindscape?)  robi  wrazenie  (jest  na  pewno  lepszy  od  raycastera  z  wolfensteina  choc  nie  ma  tu  prawdziwych  tekstur)  ale  niestety  grac  sie  da  dopiero  na  emulatorze  w  trybie  as  fast  as  possible  :P
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: cacodemon w 06 Stycznia 2011, 09:27
 Znalazłem  jeszcze  kilka  takich  gier  3D  na  tym  samym  engine  -  Castle  Master  I  i  II,  Eclipse,  Infared,  Remote  Control,  Sargon,  Space  Station  Oblivion  i  chyba  Time  Crystal.
A  już  w  ogóle  niesamowite  są  Mood  czy  Nether  :)
Fascynują  mnie  gry  3D  na  C-64  i  poszukuję  jeszcze  innych.  
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: chateau w 06 Stycznia 2011, 09:41
 pewnym  ciekawym  acz  niedokonczonym  eksperymentem  bylo  polygonamy:  http://noname.c64.org/csdb/release/?id=62028

z nowszych  proponuje  demo  Andropolis  w  ktorym  mozna  przejac  kontrole  nad  dosc  szybkim  enginem  3d:  http://noname.c64.org/csdb/release/?id=81157

Driller jest  rewelacyjny  ale  przydalby  sie  jakis  bonusowy  megaherc  w  c64:(  ciekawe  o  ile  daloby  sie  przyspieszyc  gre  zmniejszajac  pole  widzenia  ?

jezeli  mialbym  grac  na  c64  w  cos  z  widokiem  fpp  to  wytrzymalbym  chyba  tylko  2d,cos  jak  Elvira  albo  Newcomer.
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: p.a. w 06 Stycznia 2011, 12:24
 Nigdy  nie  potrafiłem  przekonać  się  do  tego  typu  gier.  Pamiętam,  że  próbowałem  kiedyś  grać  w  Eclipse,  ale  miałem  tak  jakby  problemy  :)  Generalnie  ciężko  się  w  to  grało.  Wolne  toto  i  czasami  ciężko  się  było  zorientować,  co  się  dzieje.  Zresztą,  ja  tam  miałem  problemy  nawet  z  Stunt  Car  Racer:)

Niby-3d  jest  w  niby-wolfesteinowym  Complex:

http://www.gb64.com/game.php?id=1613

Była też  taka  strzelanka  Narco  Police:

http://www.gb64.com/game.php?id=5144

Tego typu  produkcji  było  sporo  (poszukaj  wszelakich  gier  z  gatunków  cośtam-3D).W  mojej  opinii  niezbyt  to  jednak  wszystko  grywalne.  A  może  inaczej:  jako  że  trochę  w  PCtowskie  FPP  grałem,  tego  typu  gry  mocno  trącą  myszką,  w  przeciwieństwie  do  bardziej  typowo  8-bitowych  gatunków.
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 06 Stycznia 2011, 12:37
 Może  trochę  offtopicowo  napiszę,  choć  nie  do  końca,  iż  obecnie  pracuję  nad  grą  Meonlawel  napisaną  100%  w  ASM,  to  cRPG.  I  założyłem  sobie,  że  o  ile  grę  tę  dokończę,  kolejną  pozycją,  którą  chciałbym  napisać  byłaby  o  wiele  prostsza  w  strukturze  gra  pseudo  3d.  Nie  jest  to  co  prawda  3d,  ale  chciałbym  właśnie  zrobić  takie  pseudo  3d  z  dużą  ilością  kroków  (czyli  nie  skokowe  przemieszczanie  się).  Już  podjąłem  takie  próby  w  basicu  tak  na  start  i  myślę,  że  to  naprawdę  może  dobrze  chodzić.  W  tym  projekcie,  który  zacząłem  pisać  jeszcze  w  basicu  była  możliwość  otwierania  drzwi,  były  też  takie  potężne  pijawki  ;)  -  animowane  do  tego  czy  np:  pochodnie  na  ścianach,  których  płomień  także  się  animował.  No  i  była  automapa.  Pod  bejzolem  chodziło  to  znośnie  -  i  tak  zoptymalizowałem  to  na  poziomie  wiedzy  jaką  wtedy  posiadałem,  więc  można  sobie  tylko  wyobrazić,  że  pod  assemblerem  powinno  to  zasuwać.  Jeżeli  ktoś  jest  zainteresowany,  by  taki  projekt  w  przyszłości  zobaczyć  to  piszcie,  wzrośnie  mi  motywacja  ;).  Jeżeli  chodzi  o  wektory  to  jednak  o  prawdziwym  3d  nie  mam  zielonego  pojęcia  ;).

A  z  gier  3d  lubię  Encounter,  jest  szybki,  prosty  i  wysoce  grywalny  ;).
 
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: Raf w 06 Stycznia 2011, 12:42
 space  harrier  mnie  swego  czasu  zachwycal  jak  juz  jestesmy  przy  totalnie  pseudo-3d  (Swoja  droga  na  automatach  to  musiala  byc  znacznie  lepsza  gierka,  tam  sprzetowe  skalowanie  duzych  sprzetowych  sprajtow  mieli...)
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: chateau w 06 Stycznia 2011, 13:03
 
Cytuj
obecnie  pracuję  nad  grą  Meonlawel  napisaną  100%  w  ASM
hmmm  jak  ostatni  raz  czytalem  to  byla  jeszcze  w  basicu  ?  dobrze  ze  zrezygnowales  z  basica  na  rzecz  asm  -duzo  wiecej  sie  nauczysz  a  efekt  bedzie  pod  kazdym  wzgledem  lepszy.  jak  bedziesz  mial  jakas  grywalna  wersje  testowa  to  wrzuc  na  forum,potestujemy.
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: BagoZonde w 06 Stycznia 2011, 14:15
 @cheteau
Tak,  przepisuję  wszystko  pod  assa,  który  okazał  się  nad  wyraz  łaskawy  dla  mnie  i  bardzo  fajnie  mi  się  w  tym  cokolwiek  pisze  :).  Oczywiście  jakąś  grywalną  wersję  udostępnię,  na  razie  zrobiłem  ekran  tytułowy  z  muzyką  +  sfx  co  by  sobie  poćwiczyć  ładowanie,  odtwarzanie,  obsługę  joya+klawiatury  no  i  przerwań  IRQ,  timing na animacjach, sprite`y  etc.
 
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: p.a. w 06 Stycznia 2011, 19:37
 A  ja  mam  lamerskie  pytanie:  jak  w  zasadzie,  grając  w  grę,  odróżnić,  czy  to  prawdziwe  czy  udawane  3D?  Pomijam  tutaj  fakt,  że  to  prawdziwe  na  ogół  gorzej  wygląda  i  wolno  chodzi;)
Tytuł: Dark Side - polecam !
Wiadomość wysłana przez: Raf w 06 Stycznia 2011, 20:19
 te  total  eclipsy  itd  to  widac  ze  to  real  3d  bo  masz  konkretne  bryly,  masz  kucanie,  patrzenie  w  gore  i  dol,  jest  zachowana  odpowiednia  perspektywa  (to  wyglada  technicznie  jak  quake,  tylko  znacznie  gorzej).

raycaster  to  najszybsze  pseudo  3d,  acz  odczuwalne  3d  (odsylam  do  terminu  raycasting)  ->  wolfenstein  (wszystko  pod  katem  90`,  brak  wysokosci  itd).  na  c64  to  np  mood  ;)
poszerzeniem  raycastingu  jest  np  doom,  czy  engine  portalowy  taki  jak  w  engine  build  (duke  nukem,  blood,  shadow  warrior)  -  to  bylo  w  tym  przytoczonym  demie  wykorzystane  (i  np  w  numenie  na  atari).

inna  para  kaloszy  to  gry  udajace  3d  typu  space  harrier  czy  chocby  (turbo)  outrun  gdzie  sa  jakies  obiekty  rozne  na  znakach  rysowane  ;)