C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: SPC w 17 Listopada 2010, 19:07
-
Witam,
Nowa wersja firmaware SD2IEC obsluguje podobno GEOSA 2.0. Czy komus z Was udalo sie zabootowac go z karty? Ewentualnie ktory obraz?
-
http://commodorebounty.com/index.php?option=com_kunena&Itemid=54&func=view&catid=8&id=143#145
-
Mam NORMALNEGO GEOSa 2.0 na dyskietce D81.
-
pisze się oryginalnego.. gratulujemy.
A tak przy okazji to bawił się ktoś weelsami na c64?
-
@Łolo
Nie pitol
@Kisiel
Bez dopały to słabo :]
@Rafi
Jakis konkrety?
-
no sorry ze tym razem bez konrketow ale po prostu wyczytalem, ze oryginalne zrzuty GEOSow smigaja a crackowane nie :)
-
Kisiel... fajny jesteś.
SPC o co Ci chodzi.
Obraz pobrałem z jakiejś strony - nie pamiętam jakiej i był na obrazie dyskietki D81.
-
winny się tłumaczy, nie pitol.
-
Spoko dzieki rafvte, tez to wyczytalem, ale niestety strona z ktorej mozna bylo legalnie pobrac orginal chyba przestala istniec :/ Jakby jeszcze ktos mial jakis namiar to bede wdzieczny :)
-
spróbuj tutaj http://www.archive.org/web/web.php
-
Ha, zapomnialem o web archive :) Zaraz zobacze
-
Kisiel, chlopie - wracasz mi wiare w ludzi (czytaj - wisze ci kolejnego browara) :) Wszystko potrzebne do szczescia jest tutaj: http://web.archive.org/web/20080302155043/cbmfiles.com/geos/geos-13.html
Odpalilo sie z karty elegancko, czas na testy :)
-
w stosunku do normalnej stacji powinno być szybciej (czas dostępu)... widać różnicę?
-
Noo i to spora. Nie bawilem sie jeszcze aplikacjami, bo musze sobie przygotowac odpowiedni obraz (cholera nie ma jak dyskietki zmienic :/). Jak potestuje napisze co i jak :)
-
najlepiej porównaj do stacji, do georam, reu, czas ładowania np. geowrite 2.0
-
http://n2dvm.retroarchive.org/Commodore/GEOS/MP364.D81 - GEOS megapatch 3.. nie mam jak sprawdzic, ale moze to tez zadziala? :)
-
ten obraz używa georam 512K.. ok rozumiem.. ale co to jest ten mp3?
-
SPC napisał\'
\'cholera nie ma jak dyskietki zmienic :/\'
... w SD2IEC \'dyskietki\' można zmieniać hardware`owo. Doczepiasz do SD2IEC dwa mikroswitche: UP i DOWN. Póki co nie sprawdzałem tego praktycznie, a tym bardziej nie mam pojęcia, czy to będzie działać z GEOSEM w SD2IEC, więc szczegółów Ci nie podam, ale może odezwie się ktoś, kto już to testował.
-
Ja też się zastanawiam jak to przełączanie działa.
Na płytce Shadowwolf 1.2 jest tylko jeden pin do zmiany dysku.
-
Drugi switch to RESERVE - PC2 atmegi.
Dokładny opis:
Changing Disk Images
====================
Because some programs require more than one disk side there is support
for changing the currently mounted disk image with a button connected
to the disk change pin.
If your circuit doesn`t have a disk change pin/button you might be able to
add it yourself:
- For the original MMC2IEC:
Connect a button from PA4 to ground. PA4 is pin 36 on the DIL version
of the controller or pin 33 on the surface-mount version.
- For Shadowolf`s MMC2IEC 1.x PCBs:
Connect a button from PC4 to ground. PC4 is pin 23 on the DIL version
of the controller or pin 23 on the surface-mount version.
- Any other circuit without disk change pin on a convenient connector
somewhere and no button dedicated to that function: Please check
with the supplier of the board and read config.h in the sources
to find out how to connect it.
To use this functionality, create a text file that lists the file
names of all disk images you want to swap between, one per line.
The file names are parsed in the same way as the CD command, so you
can include a path to the image if desired.
Examples:
=== example 1 ===
FOO.D64
BAR.D64
BAZ.D64
=== end of example 1 ===
----> koniec części 1
-
część druga ---->
=== example 2 ===
//NEATGAME/:DISK1A.D64
//NEATGAME/:DISK1B.D64
//NEATGAME/:DISK2A.D64
//NEATGAME/:DISK2B.D64
=== end of example 2 ===
The swap list is enabled by sending \'XS:filename\' over the command channel
with filename being the name of the image list you created, parsed
in the same way as any other file name.
After sending XS the first image in the list is automatically
mounted. To switch to the next image in the list, push the button. If
the new image was mounted successfully both LEDs will blink twice.
When you`ve reached the last image in the list pushing the button will
mount the first image again. All of this is completely compatible with
normal image mounting/unmounting, so you can unmount the disk image
any time you want and resume the mount cycle later by pushing the
button.
Due to the way this feature is implemented you are not limited to a
swap list containing just D64 images, M2I and even FAT directories
will work too. FIXME: Does that still work?
----> koniec części drugiej
-
część trzecia opisu ---->
If you press the button when no list has been set before or when the
previous list was cleared by sending XS the software will look for a
file called AUTOSWAP.LST in the current (FAT-)directory and use this
as the current swap list until you deactivate it or manually change
the directory (otherwise an AUTOSWAP.LST in the new directory would be
ignored until you send XS, killing the nice \'it just works\' feeling).
FIXME: Integrate the following into the preceding
The second disk change button is on
- PA5 for LarsP
- PC3 for Shadowolf`s MMC2IEC 1.x
- PC2 for Shadowolf`s sd2iec 1.x (\'Reserve\' on the header)
- PG4 for uIEC
Either of those buttons will trigger the use of AUTOSWAP.LST.
If a swap list is already active, the first button will switch
to the next image in the list, the second button will switch
to the previous image in the list and pushing both buttons
together will switch to the first image in the list.
The confirmation blink is red+green followed by
green for \'next\', by red for \'previous\' and by
red+green for \'first\'.
-
... może ktoś to sprawdził i podzieli się uwagami. Ja nieczasowy jezdem ostatnio.
-
... teoretycznie wygląda to prosto.
Trzeba stworzyć \'swaplistę\', czyli plik tekstowy, w którym umieszczamy listę z kolejnymi nazwami wszystkich obrazów .D64, które będziemy przełączać switchami. Ten plik tekstowy o nazwie np. \'name\' umieszczamy na karcie SD w katalogu z obrazami .D64, jeśli na \'swapliście\' nie podaliśmy ścieżek dostępu do obrazów. Następnie aktywujemy \'swaplistę\' komendą: \'XS:name\'. Posiadacze starego Kernala w komciu muszą rzecz jasna komendę tą poprzedzić i zakończyć stosownymi OPEN/CLOSE. Dla posiadaczy JiffyDOSa jest to proste, wystarczy podać:
@\'XS:name\'
Po aktywacji \'swaplisty\' instaluje się automatycznie pierwszy obraz z listy. Kolejne obrazy przełączamy w przód/tył switchami. Naciśnięcie jednoczesne dwóch switchy - natychmiastowy powrót do pierwszego obrazu z listy. Tyle teorii. Sprwadził to ktoś praktycznie? Uwagi, porady?
-
Z ta nieczasowoscia to nie sam masz. Kurde mam Jiffy DOSa i elegancko by to pewnie pyknelo, ale nie wiem kiedy znowu bede mogl siasc do C64 :/ Odezwe sie jak cos bo chce tego Geosa potestowac.
-
Geos ruszył dopiero na nowymi firmware i można obracać dyskami .
Gdyby sd2iec nie chciał załadować listy dysków sprawdźcie czy nie popełniliście jakiejś literówki w nazwie obrazu dyskietki.
Suchy, dzięki za opis.
Gdyby nie ten temat pewnie nie ruszył bym tego w tym roku.
-
jeżeli chcecie obracać obrazy to :
1. otwierasz plik w notatniku zmieniasz nazwę na AUTOSWAP i ważne musisz zmienić roszczenie na LST czyli będzie to wyglądało tak : AUTOSWAP.LST
2. Powiedzmy że chcesz odpalić gry 2 lub więcej dyskowe np masz TURR1-1.D64 i TURR1-2.D64 czyli wpisujesz jedno pod drugim :
TURR1-1.D64
TURR1-2.D64
i to wszystko lista utworzona ważne jest aby plik do odpalenia znajdowały się w tym katalogu gdzie jest stworzona powyżej lista i z tego co pamiętam to aby to działało należy odpalić nie gry ale pozycje z listy (chyba bo nie jestem pewien, ale to już sami spróbujecie)
3. dyski w mmc2iec zmienia się następująco , są tam 2 piny oznaczone jako Disk-Change 1 (zmiana w górę) , czyli zwarcie przyciskiem reset na 1 sekundę (chociaż czas na tym oprogramowaniu może się różnić ja próbowałem na wersji 0.7 czy 0.8) spowoduje przerzucenie Pierwszej części gry na Drugą
analogicznie Diski-Change 2 zmieni dysk o pozycję niżej
-
luzik1980 napisał:
\'... z tego co pamiętam to aby to działało należy odpalić nie gry ale pozycje z listy ...
\'
???
... Luzik nie rób zamieszania, jak czegoś nie wiesz dokładnie, to lepiej tego nie pisz, tak aby nie wprowadzać ludzisków w błąd! Tylko konkrety, a to już zostało wyżej napisane, co Starymarabut potwierdził.
-
Niestety muszę co poniektórych użytkowników SD2IEC zmartwić. SD2IEC jest ciągle rozwijany, co rzecz jasna cieszy, ale z drugiej strony wymusza co jakiś czas konieczność wymiany procka AVRa na zasobniejszy w pamięć programu (nikt raczej nie bawi się w optumalizację, bo kto ma na to czas - ot dodawane są nowe możliwości i poprawiane błędy). Kto śledzi projekt MMC/SD2IEC od początku to wie, że jedna wymianka miała już miejsce: ATMEGA32 (32KB) wymieniono na ATMEGA644P (64KB). Obecnie obsługa GEOSa wyczerpała zasoby 644-ki i jeżeli ktoś chce się pobawić OS Wheels, czy mieć możliwość obsługi różnych fastloaderów (dodawane są coraz to nowe) przez SD2IEC, to trzeba wymienić procek ATMEGA644P na zgodny pinologicznie ATMEGA1284P (128KB flash programu) i do zaprogramowania zastosować plik .bin firmware dla stosownej wersji hardware`u SD2IEC i zawierający w nazwie pliku: ...m1284p...
Ja tam sobie po prostu wyjmę z podstawki jeden procek i wstawię w to miejsce drugi (ATMEGA1284P ma wersję PDIP40, ale niełatwo dostać go w detalu u nas w kraju). :)
Większość będzie niestety musiała wylutować procka SMD z płytki i wlutować w jego miejsce nowy (!) :( ,no chyba, że spoczniecie na laurach i zostaniecie przy wersji 644. ;)
-
Lista zmian w firmware SD2IEC od momentu zasuportowania GEOSa (sierpień 2010):
2010-11-07 - release 0.10.0
- Deprecation notice:
E-R and E-W commands will be removed in the next release
- Improved reliability of Nippon loader
2010-10-31 - release 0.10.0pre5
- Bugfix: Avoid duplicate file name when DEL/DIR matches
- Bugfix: Reduce chance of data corruption in Wheels
- Bugfix: Slightly relax IEC timing while waiting for command
- Added AR6 1581 fastloader+saver (PAL)
2010-10-26 - release 0.10.0pre4
- Bugfix: Wheels with SuperCPU timing issue corrected
- Bugfix: Rare problem with ~ in FAT file names fixed
- Added compile-time option to capture fastloader code
- Added Wheels 4.4 fast loaders
- Added another variation of the Epyx Fastload cart
- Added Nippon fast loader
2010-10-16 - release 0.10.0pre3
- Bugfix: Wheels 128 loader detection fixed
- Added a second Epyx Fastload variation
2010-10-15 - release 0.10.0pre2
- Bugfix: G-P answer fixed
- Bugfix: Strip 0x0d from file names when appropiate
- Wheels support
2010-08-06 - release 0.10.0pre1
- GEOS 2.0 support (d64/d71/d81 images only)
- File-based M-R emulation
- Removed \'oldnkc\' configuration
-
dlatego najwyzszy czas aby ktos siadl i odsmiecil caly ten firmware... (szczegolnie ze w pliku konfiguracyjnym builda sa opcje wylaczenia poszczegolnych fastloaderow na przyklad... no i z pewnoscia obsluga fat12 w fatfs.c jest do likwidacji a obsluga fat16 tez IMO powinna dac sie wylaczyc... fat32 da sie stosowac na nosnikach o pojemnosci od 256mb czyli w praktyce na kazdej karcie 512mb+)
-
@Raf, wszystko fajnie, tylko z tego co kojarzę, to większość commanderów, które jako tako mogą współpracować z SD2IEC \'chodzi\' tylko z FAT16 (wyjątkiem jest chyba tylko FIBR, który obsługuje FAT32), a jakoś nasi rodzimi koderzy nie bardzo kwapią się, póki co, do napisania czegoś fajnego i nowego z użytków dla SD2IEC!
-
No w końcu znalazłem trochę czasu i sprawdziłem GEOSa (wersja pobrana z web.archive) na SD2IEC + C64 & JiffyDOS i jestem mile zaskoczony. Działa świetnie! Dzięki możliwości szybkiej \'zmiany dyskietek\' w SD2IEC przy pomocy mikroswitch`y, piorunem można uruchamiać różne aplikacje pod GEOSem. Przykładowy czas ładowania GeoWrite to ok. 5 sekund (7 łącznie z uruchamianiem aplikacji). Również wygląda na to, że na SD2IEC działa GEOS megapatch64-version 3 z linku podanego przez Raf`a, ale na gołym komciu bez dodatkowej pamięci RAM nie chce się uruchomić, tylko daje inteligentny komunikat, że potrzebuje do pracy, do wyboru:
1/ CMD RAMCARD
2/ CMD RAMLINK
3/ C=/CMD/REU
4/ GEORAM/BBGRAM
-
suchy a ty przypadkiem nie masz georam? Kartę opyliłeś?
-
http://commodorescene.servebbs.org/downloads/cs2004geotelp001top010.pdf
... fajny tutorial na temat GEOSa.
-
GEOS megapatch64-version 3 z linku podanego przez Raf`a mimo moich najszczerszych chceci nie uruchomil sie - nie widzial GeoActiona :(
-
pewnie że nie rozpozna geoaction-a
-
Kisiel - podales kiedys w jakims linku (juz nie pamietam gdzie) adres obrazu D64 dzialajacego z GeoActionem. Niestety link nie dziala. Masz moze go gdzies jeszcze? Swoja droga dlaczego normalnie GeoAction nie jest rozpoznawany?
-
http://projekt64.filety.net/
Dlaczego nie jest rozpoznawany? Bo żaden action nie jest rozpoznawany. Aby przejść do rozszerzenia musisz actiona wyłączyć. Masz 50% szans że trafisz na właściwe.
-
Action wylaczony mialem. Nie udalo mi sie odpalic z dodatkowym ramkiem.
-
Jak masz ustawiony georam wgrany zmodowany obraz actiona 7.3(4.0) to musi pójść. No chyba że wychodzisz zap\'em.
-
Hmmm... Mam tak, jak dostalem od Ciebie, nie majstrowalem nic ;)
Edit: mam JiffyDOS do tego jeszcze, ale nie powinien robic problemu.
-
no to jak nie majstrowałeś to odpala sie ramcart po F3
-
Najgorsze bedzie to ze pewnie bede Ci wisial kolejne 3 piwo, sprawdze... Mam nadzieje ze sie myle :p
Edit:
Switche:
0-1
0-1
1-0
1-0
F3 (normal reset), laduje z obrazu zmodowanego Geosa, wykrywa RAM, laduje sie tapeta i koniec.
-
@SPC Jak chcesz używać karta GeoActiona to musisz przełączyć komcia z JiffyDOS na Kernal inaczej kicha. GeoAction i JiffyDOS używają klawiszy funkcyjnych F1-8 i się wzajemnie \'kitwaszą\'. ;)
-
no to wisisz suchemu
-
Panowie, az takim lajkonikiem to nie jestem, nie zecz w klawiszach funkcyjnych :D Poprostu Megapack wykrywa w trybie tekstowym dodatkowy RAM, natomiast wiesza sie po zaladowaniu \'tapety\' desktopu. GEOS z Web Archive laduje sie pieknie w tych samych ustawieniach, ale po odpaleniu konfiguracji mowi wyraznie: Ram extension: none. Cos moze robie zle nie mam pojecia. Czy ktos z was testowal to z obydwoma rozszerzeniami zainstalownymi w jednej komodzie? Tak pytam bo testowalem rozne ustawienia i cos mi nie idze :) Chyba wyciagne druga komode bez JiffyDOS`a i sprawdze z GeoActionem...
@Suchy - wylaczylem JiffiDOS, tak samo.
-
hmm to może po prostu przetestuj georam przy pomocy maniac manson? albo monitor do geo/neo/bb ram.
-
No jutro zrobie testa, troche sie pomeczylem dzisiaj, siemka i dzieki...
-
pod emulatorem VICE przy włączonym 512K georam, wiesza się przy czytaniu desktopa.
Może ktoś to jeszcze potwierdzić, czy ja coś zjebałem?
-
oooo podwójny post.. RAF jak się usuwa podwójnego posta?
-
Sprawdze jutro w pracy, bo mam jakas konkretna kaszane z winda w domu i musze przeinstalowac - nie odpala mi sie najnowszy VICE, jedynie jakas leciwa wersja 1.3. W tej wersji jedyne rozszerzenie to REU i wykrzacza Mega Packa bez względu na wielkość pamieci. Co ciekawe objaw taki sam jak u Ciebie Kisiel i na real C64 - najpierw RAM jest wykrywany a następnie zwiecha przy ladowaniu desktopu. Nie wiem na ile REU jest kompatybilne z GEORAM, ale wyglada mi to na jakis problem z samym Mega Packiem...