C64Power Forum
Archiwum => Komoda => Wątek zaczęty przez: Komoda w 03 Sierpnia 2010, 19:12
-
Witam wszystkich
Powoli zaczynam pracę nad trzecim numerem magazynu o grach komputerowych na C64 \'KOMODA\'. Dwa pierwsze numery robiłem sam od A do Z i dlatego wyglądają amatorsko i zawierają błędy. Jeśli jest ktoś chętny do współpracy (opisy gier, artykuły, rubryki itp., to serdecznie zapraszam bo sam nie dam rady
-
napisz coś więcej, czego oczekujesz jaka tematyka do kiedy planujesz wydać kolejny numer itd. Powodzenia :)
-
Warto wspomóc nowe projekty. Jeśli ktoś czuje się na siłach może napisać do tego nowego magazynu jakiś ciekawy artykuł.
-
podziwiam za zapal, ale mysle ze moglbys go lepiej wykorzystac, szczegolnie majac na uwadze ze bardzo fajnei sie czyta to co piszesz.
jesli jednak w ogoel chcesz kontynuowac.... moja sugestia: zaloz strone itnernetowa na jakims w miare dogodnym cms (np dokuwiki sie siwetnie nadaje do twoerzenia zbiorow artykolow) podepnij pod oto mozliwosc \'druku\' do pdf... mysle ze to rozsadniejsze niz wydawanie takich pdfow (w prapadku c&a fan tez mysle ze byla by to elpsza opcja, ale tam to dziala na zasadzie kontynuowania tradycji staego pisma i to tez jest ok) ;) nie dosc ze nie musisz miec (ale mozesz ;) ) wtedy cyklu wydawniczego, to np pod kazdym artem mozesz dostac po komentarzu itd etc.
z mojego punktu widzenia jednak opisywanie po 20 starych gier ktore juz gdzies keidys ktos opisal... to strata Twojego czasu.
-
Witam.Właśnie wróciłem z kilku dniowego urlopu i nie miałem kontaktu z internetem. Piszcie śmiało:)
-
Witam użytkownika ratvte. Dzięki za cenne rady. Może miałbyś ochotę włączyć się do współpracy nad trzecim numerem?:)
-
Stronke na dokuwiki moge Ci postawic.
-
Raf ale w tym doku wcale a wcale się łatwo nie pisze.
-
jak sie zna html to i sie dokuwiki pozna ;)
przynajmneij nie ma z tym takcih problemow jak np z joomla - co z tego ze mozesz sobie tam wkleic caly dokument zaznaczony w wordzie, skoro potem tego wyedytowac nie dizie bo przy recznej edycji gubi formatowanie? ;)
-
@Komoda
Rób to co lubisz i w taki sposób jaki lubisz. Nie słuchaj żadnych rad i sugestii na temat ulepszania i modernizowania. Fora o C64 pełne są teoretycznych rozważań typu \'co by tu nie zrobić\' i \'fajnie by bylo jakby stworzyć to czy tamto\', tyle że w praktyce nikt tego nie robi, a jak zrobi to mało kto to przeczyta, prawie nikt nie skomentuje (poza kurtuazyjnymi bzdetami w stylu \'kawał dobrej roboty!\'), a na aktywny udział ludzi nie masz co liczyć. A jak zrobisz coś nie po myśli doradzającego, to jeszcze Ci się dostanie. Zresztą sam widzisz ten las rąk chętnych do pomocy i ilość głosów w ankiecie na Top 10 gier. Jak zaczniesz stosować się do podpowiedzi różnych \'wujków dobra rada\', to już po Twoim magazynie. Rób swoje tak jak sobie to wymyśliłeś.
Pozdrawiam i życzę sukcesów! :)
-
amen!
-
no to jak widzisz koledzy podpowiedzieli - rob sobie to sam dalej po prostu ;)
-
@rafvte
1. A kto i gdzie mówił, że Komoda ma robić magazyn sam? Chodziło o to żeby pod wpływem widzimisie jakiegoś tam \'wujka dobra rada\' nie podejmował pochopnie decyzji o zmianie formy i charakteru swojego pisma. Takich \'wujków co to wiedzą lepiej\' w światku C64 trochę jest. Niestety nic dobrego z ich porad nie wynika. :) Chcesz pomóc, to napisz coś o grach, a nie wywracaj całość do góry nogami po swojemu.
2. Ile chciałeś wziać za postawienie tej stronki? ;)
@Komoda
Decyzja należy oczywiście do Ciebie.
Pozdrawiam! :)
-
ad.1
c&a fan ssie podobno 600 osob co numer - jak dla mnie to oczywiste ze nie ma miejsca na kolejny magazyn tego typu (chyba ze lepszy), oraz ze o ile na zachodzie sa wydawane tego typu pisemka juz praktycznie w kazdym kraju, to w Polsce raczej nie ma na co liczyc. Tak przy temacie sie dziwie, ze Komek nie zostal jeszcze wciagniety w redakcje c&a fan... rowniez odzew w tym temacie
pokazuje ze \'konkurencyjnej\' redakcji skompletowac sie raczej nie uda.
ad.2
Wszystko w zyciu robisz za pieniadze? z toba biznesu tez nie robie, skad nagle pytanie o kase?
moj najwiekszy skok w zyciu na kase mozesz zoabczyc tu: www.silesiaparty.pl , przyjedz, zobacz co ludzie robia _sensownie_ z pasja.
-
@rafvte
Idealnie potwierdzasz to co napisałem. Tworzysz błędne teorie i w oparciu o nie dajesz rady Komkowi. Bo co to znaczy, że nie ma miejsca na kolejny magazyn? Tak można by mówić gdyby były one (a przynajmniej \'Komoda\') pismami komercyjnymi. Wtedy można by się zastanawiać czy na rynku jest miejsce na kolejny magazyn, który się sprzeda. Ale to ma się nijak do produkcji darmowych (przy okazji wychodzi na jaw kto patrzy na sprawę przez pryzmat kasy i zarobku). Jeśli komuś chce się je robić, to zawsze jest na nie miejsce. Poza tym - chcesz powiedzieć, że jak te 600 osób przeczyta raz na parę miesięcy \'C & A Fan\' (jakieś pół godziny lektury), to będą one tak nasycone, że na pewno nie będzie im się chciało siegnąć po kolejny darmowy magazyn? Bzdura!
Nie przyszło Ci do głowy, że może ktoś chce mieć własny magazyn, a nie pisać do już istniejącego? Człowiek coś po prostu robi i od razu się zaczyna: \'powinieneś to i tamto\', \'lepiej by było jakbyś...\'. Ja mam wra
-
żenie, że Komek prosi o pomoc przy tym co już robi, a nie o wskazówki co ma robić.
Co do pieniędzy - pewien człowiek umieszczał kryptoreklamy w \'C & A Fan\', ktoś poprosił o zapłatę za pomoc na tym forum, więc tak sobie pomyślałem.
Co do party - dam organizatorom radę. Zamiast robić to na jakimś zadupiu, zróbcie w Warszawie i połaczcie z czymś innym, bo żal patrzeć na relacje z tego czegoś (rozumiesz teraz o co mi chodziło z \'dobrymi radami\'?)
-
Tomaaz,a gdzie byłeś jak w Warszawie był North?
a na większą imprezkę w Warszawie to tylko RiverWash: www.riverwash.pl
-
@Tomaaz:
Akurat śląsk to nie tylko zagłębie węglowe, ale też (kiedyś) scenowe. Więc nie może być mowy o zadupiu.
-
@Cobra, Zyga
To jest ironiczny przykład \'dobrej rady\'. Ja wcale tak nie myślę. Właśnie taką radę mógłby dać ktoś kto zawsze wie lepiej co i jak powinni robić inni i jak to ulepszyć. :)
Inaczej - ktoś prosi o pomoc w tworzeniu gry tekstowej w BASICu. A \'wujek dobra rada\' mu na to: \'Moim zdaniem powinieneś napisać palatformówkę w assemblerze\'. O taką sytuację mi chodziło.
-
Witajcie
Poprosiłem tylko o pomoc w sensie pisania artykułów i recenzji. Grafiką i składaniem magazynu zajmuje się moja kumpela, która już dłuższy czas pracuje z programami graficznymi i DTP. Do współpracy zgłosiło się kilka osób i to nie koniecznie z innych redakcji. Zapraszam do współpracy:)
-
Kurde, no dajcie już spokój, Przecież komoda nie szukał porad (bo te nie są mu potrzebne - całkiem dobrze sobie radzi), tylko chętnych do współpracy i tyle! A tu zaraz całe epistoły wypisujecie o \'wyższości Świat Wielkanocnych nad Świętami Bożego Narodzenia\'!
-
Amen! ;)
-
Komek chce mieć własny magazyn i jest pełen zapału, więc staram się go zachęcać do tworzenia tego pisma. Czemu jeśli ktoś ma chęci i zapał na wydawanie to się go zniechęca.
Przypominają mi się dawne czasy sceny kiedy to wydawana mnóstwo magazynów i zawsze narzekano, że ich jest za dużo i ciągle powstają nowe.
Swoją drogą to są trzy magazyny: C&A Fan, C&A Games i Komoda. Ściągają go nie tylko ludzie związani ze sceną i bardzo chcą czytać na różne tematy związane z komputerami spod znaku Commodore. Jeśli ktoś chce to znajdzie temat i coś napisze.
Pomyślcie, że jeśli sami czegoś nie zrobimy to kto to zrobi, ale widzę że nie wszystkich to obchodzi i są tu tylko po to, aby narzekać.
-
@Ramos
Ale przecież tylko jedna osoba marudzi. Reszta albo neutralna albo popiera to co Komek robi, więc nie jest tak źle. ;)
-
Od dwóch dni mam problem z zassaniem pierwszego numeru. Czy jest alternatywny link?
-
Pierwszy numer można pobrać z C&A Fan, do którego bezpośredni link oraz info można znaleźć na ich głównej stronie
-
Nie idzie z Sendspace.
-
Można je też pobrać z CSDb: http://noname.c64.org/csdb/group/?id=6425
-
Dziękuje.
-
Znaleźli się ludzie chętni do współpracy
, dziekuję Wam bardzo za pomoc i chęć stworzenia zespołu. Prace nad trzecim numerem w trakcie. Trochę to potrwa bo planujemy około 40 stron. Pozdrawiam.
-
A wciąż potrzebujecie głosów na TOP 10 gier?
-
Fajnie, że są ludzie co chcą jeszcze coś robić, a nie tylko kłócić się i wybrzydzać na nowe projekty.
-
No jasne, ze głosy na Top 10 bardzo potrzebne
wysyłajcie śmiało
-
A jak to głosowanie ma wyglądać?
Wybieram 10 dowolnych gier i ustawiam według swoich preferencji?
-
@Komoda, opisywałeś już może w swoim magazynie grę: \'Fort Apocalypse\' (1982 ze stajni Synapse Software)? Jeżeli nie, to wg. mnie warto ją opisać. Jeśli tak to podaj w którym nr, to z chęcią przeczytam, co tam naskrobałeś na ten temat (nie bardzo mam czas na czytanie wszystkiego od deski do deski
).
Dla mnie ta gierka to wyjątkowa produkcja - przykład tego, że niekoniecznie wypasiona grafika musi decydować o atrakcyjności i grywalności gry. Gra ma w zasadzie bardzo prostą grafikę, wręcz zgrzebną, oraz niewydumane efekty dźwiękowe, ale sam pomysł, scenariusz i detale są w niej dopracowane do perfekcji. Gra jest niezwykle wciągająca - ma po prostu TO COŚ, co nie pozwala graczowi, po krótkiej zagrywce, oderwać się od niej!
Nigdy specjalnie grami się nie pasjonowałem, bo jak pojawiły się 8-bitowe komki na naszym rynku, to byłem już \'starym koniem\', planującym założenie rodziny.
, ale Fort Apocalypse przyciągnął moją uwagę (było to chyba w 84r - ech, to, już prehistoria)
-
Dokładnie tak jak mówisz. Wybierasz 10 ulubionych gier i ustawiasz wedle gustu
-
Każdy kto ma ochotę, może głosować
na maila komek2@o2.pl Podliczę wszystkie głosy i już w trzecim numerze ukaże się wasza własna lista, która powstanie z nadesłanych głosów. Pozdrawiam