C64Power Forum
Ogólne => Szukam, zapomniałem, nie pamiętam tytułu... => Wątek zaczęty przez: Shadow2k w 28 Czerwca 2010, 10:07
-
Cześć!!!
Poszukuje 2 gierek.
1) Zapomiana wyspa
lub
2) Colony <- klon gry 1)
Pozdrawiam.
-
Kolony, to kolony (bo zakladam, ze o ekonomiczna gre chodzilo):
http://gb64.com/game.php?id=15427&d=18&h=0
Tak naprawde nie napisales, o co w tych grach chodzilo, jak wygladaly itd. Podaj wiecej szczegolow, jesli pamietasz.
-
Ta Zapomniana wyspa, to może po prostu Wyspa, LK Avalonu
-
Ja polecam tą wersję gry Kolony
http://gb64.com/game.php?id=15428&d=18&h=0
Poprawiona przez Dux`a.
-
Grogzbeak, niby tak, ale jak w takim razie Kolony mialyby byc jej klonem?
-
Dzięki
-
Zapomiana wyspa była 1 - a kolony to tylko klon tej gry (troszkę gościo się wysilił i nieco pozmieniał).
W orginalnej wersji zamiast wojska jest giełga akcji - Commodore Atari IBM i cos tam jeszcze :)
Gdzieś mi się zapodziała ta gierka - muszę chyba przetrząsnąć wszystkie moje płyty CD może została wypalona.
Pozdrawiam wszystkich Commodorowców.
-
O prosze, w takim razie chetnie bym na nia spojrzal. Jak znajdziesz, zawies to na jakims serwerze i podrzuc linka.
-
Coś mi się kojarzy \'Gwiezdny Kupiec\' by L.K Avalon (ta giełda aukcji: Commodore. Atari, IBM) ale mogę się mylić (zdarzyło mi się \'połamać\' tą grę kilkanaście lat temu - wersję taśmową, była chyba też dyskowa, nie wiem jaka jest na gb64).
http://gb64.com/game.php?id=15425&d=18&h=0
-
To byl Gwiezdny Manager, faktycznie z LK Avalon. Byla mozliwosc grania na gieldzie - 5 albo 6 spolek, wlasnie firmy komputerowe. Gwiezdny kupiec byl kontynuacja, tego samego autora, ale juz bez gieldy, za to z mozliwoscia budowania na mapie (w managerze mialo sie tylko tabelki z liczbami budynkow).
-
Gwiezdny Kupiec - też niezła gierka - wiele godzin przesiedzialem na niej.
Wracając do Zapomianej Wyspy - ją też napisał GS.
Jak ktoś wie to jest ona napisana w BASIC`u z małym wykorzystaniem poke i sys ...., oczywiście wrzucone polskie znaki.
Dla zainteresowanych wrzucam linka do kodu źródłowego Kolony - jak by komuś się chciało pobawić w BASICU - trzeba usunąć niektóre POKE i SYS`y i powinno działać.
Jak ktoś chce na comodzie miec zródło - to nalezy grę ściągnąć linki w postach na górze - wersji D64 po wczytaniu nacisnąś Break lub w emu ESC i dać list i mamy kodzik.
a tu umieszczam kod w wersji TXT na PC
http://www.shadow2k.cba.pl/kolony.txt
-
W Gwiezdnym Kupcu byl jakis blad i zdarzalo sie, ze w polowie rozgrywki gra \'szalala\' - dodawala jakies zasoby, odejmowala cos i generalnie trzeba bylo zaczynac od poczatku. Ale swietna byla, to fakt. Choc wg. mnie Gwiezdnego Managera nie przebila. No i brakowalo jej specyficznego humoru poprzednika. Tam mozna bylo isc do pudla nawet za uprawe koki :)))
-
Oj to były czasy C64
Ja próbuje przerobić Kolony na PC w c++, na razie idzie mi to topornie.
Żebym z 15 lat temu miał PC to bym nawet programował, a tak na starość uczę się c++
Na razie jest to forma liniowa z małymi funkcjami i paroma wskaźnikami.
Ale to nic o czegoś trzeba zacząć.
Na razie tak – później zrobię na obiektowo – a później w Winami z jakąś grafą – żeby miało ręce i nogi.
-
Przesyłam pierwsze wypociny.
Nic nie wyszlo z przerabiania kody - trzeba bylo pisać od nowa wszystko
http://shadow2k.cba.pl/kolony.exe
-
Napiście czy macie PL znaczki.
-
No ciekawe, ciekawe - polskie znaczki są.
Fajnie, że się uczysz C, ale dla Kolony chyba bardziej klimatycznym środowiskiem są raczej ośmiobitowce.
Na Atari w poprzednim roku, nawet wydali nową wersję na cartridge, i to z oficjalną premierą.
http://atarionline.pl/v01/index.phtml?ct=nowinki&id=1256653666&ucat=1&subaction=showfull
Na pewno milej widziana byłaby NOWA wersja na komcia - np w assemblerze - szybkość działa wtedy na poziome tej którą prezentujesz.
-
no to trzeba zakasać rękawy skull, mogę ci to wydać na karcie jak chcesz:)
-
hehe, Kisiel - na karta to ja już mam inną pozycję (może Ci wkrótce podeśle)
-
pozycje to mi się kojarzy... kurcze znaczy się chcesz wydać jakąś gierkę na swoim karcie?
-
nie zaprzeczę, że mi się nie marzy.. ale w sensie takim jak u atarowców, nie na zarobek. Shota z giery umieszczałem juz na forum sceny. To byłaby duza wygoda, gdyby do uruchamiać grę na kilka osób zaraz po włożeniu carta do komcia.
-
no to zawsze możesz liczyć na parę osób które to kupią, ale na więcej niż 15-20 kopii to już bym naprawdę nie liczył. Pytanie czy to było by jak UCart?
-
W UCart-cie się na pewno nie zmieści :)
może w 128kb.
Kisiel od razu do Ciebie pytanie, kupiłem na alledrogo taki telewizorek LCD 8\', nieduże to, ale do c64 - pomyślałem jak znalazł. Niestety nie ma klasycznego wejścia av, tylko jakieś wymyślne przez port USB. Pytanie czy da się gdzieś podłączyć sygnał \'po niskiej\' (najlepiej oddzielnie chromna i luma) za tunerem, czy jak się wogóle do tego zabierać.
-
zadajesz mi pytanie: czy widziałeś mercedesa, można zrobić w nim tuning?
Ogólnie cieńko widzę podłączanie komcia do scalaków allinone.
-
procedura:
otwierasz obudowę patrzysz na scalak,
sprawdzasz czy ma normalne a/v w pdf,
sprawdzasz czy to taniocha i ma płytę referencyjną.
podłączasz się pod nie podłączone piny z płyty.
Tak się pyka tunery.
-
ok, dzięki, pokombinuje.
-
Fajnie pomyślana gierka na ATARI.
Ja przesyłam kolejne wypociny na c++.
Z braku czasu gierka już powinna być ukończona - ale co nagle to po diable.
http://shadow2k.cba.pl/kolony.exe