C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: 0pako0 w 11 Lutego 2010, 15:34
-
1. Czy jest jakiś program do tworzenia muzyki na PC, który emulował by SID`a ?
2. Jakiego softu na C64 używa się do tworzenia muzyki? Znacie coś fajnego ?
Nigdy tego nie robiłem
-
goat tracker
http://cadaver.homeftp.net/tools/goattrk2.zip
-
Możesz spróbować też JITT64:
http://sourceforge.net/projects/jitt64/
-
Dzięki wielkie.
Na razie bardziej przypadł mi do gustu goattracker, w porównaniu z tym javowym. Nie wiem czemu.
-
pamiętaj coby sprawdzić brzmienie na real c64. Jest różnica między emulacją i a prawdziwym sid`em.
-
Wreszcie jakiś pretekst żeby wyciągnąć z szuflady przyjaciela z dzieciństwa.
W 2010 jeszcze go nie odpalałem, ale uruchomienie go przynajmniej raz w roku jest u mnie rytuałem.
( sorry PeCeciku, ale przecież wiesz - stara miłość nie rdzewieje )
-
goat jest bardziej zaawansowanym playerem dajacym spore mozliwosci wiec jesli przypadl ci do gustu to tym lepiej. jak cos skomponujesz to nie zapomnij sie pochwalic.
-
aha ustaw sobie nowego sida- wiekszosc dzisiaj komponuje na 8580,poza tym emulacja tego chipu jest bardzo bliska oryginalowi.
-
jest też plugin do winampa
http://www.winamp.com/plugin/sidplay2/144643
-
0pako0 szuka programu do tworzenia muzyki a nie sluchania.
-
Witam. Podepnę się pod temat. Mam pytanie związane z Goattrackerem. Świetny program. Właśnie się go uczę. Dość sprawnie mi to idzie, ale jest jeden problem. Słyszę, że pierwszy kanał ma domyślnie nałożony jakiś filtr i każdy instrument użyty na tym kanale ma nieco obcięte wysokie częstotliwości. Skąd to się bierze, jak to zmienić?
-
Drugie pytanko. Czy da się rozciągnąć wpisane wartości? Tzn. żeby z automatu oddalić od siebie nuty w celu uzyskania możliwości wepchnięcia nut trzydziestodwójkowych. Zacząłem pisać utwór, ale nie pomyślałem o tym i teraz nie mam już miejsca pomiędzy nutami na krótsze wartości. :)
-
moze to byc:
emulacja- korzystaj z najnowszej wersji V2.70 i uruchamiaj z parametrem \'/Ixx Set reSID interpolation\' ustawionym na 3.
filter cut off:
\'Command CXY: Set filter cutoff to XY.\'
-
\'Set reSID interpolation\' ustawiłem sobie na 3 w pliku goattrk.cfg Rzeczywiście, teraz się znacznie otworzyło, ale nadal jest ten pierwszy kanał jeszcze delikatnie przefiltrowany. Słyszę to wyraźnie, kiedy w chn orderlist zamieniam kanały miejscami. Komenda C na początku ścieżki właściwie nic nie zmienia.
-
Jeszcze tak się zastanawiam. Czy po skomponowaniu numeru na Goattrackerze odsłuch kontrolny na C64 za pomocą PSID64 jest w miarę miarodajny jeśli chodzi o sprawdzanie zgodności? Na chwilę obecną nie dysponuję połączeniem PC<->C64.
-
Co do rozciągania to już wiem, SHIFT+P, zbawienna funkcja.
-
nie wiem czy dobrze zrozumialem pytanie- nie dysponujesz polaczeniem pc<->c64 i pytasz o \'odsłuch kontrolny na C64\'. chodzi o emulator c64 ?
-
btw,
;reSID model (0 = 6581, 1 = 8580)
masz ustawione na 1,right ?
-
Chcę odsłuchać mój utwór na prawdziwym SID chipie. W tym celu:
1. Eksportuję utwór z Goattrackera do formatu .SID
2. Programem PSID64 przekształcam .SID w .PRG
3. Nagrywam na kasetę uzyskany plik .PRG i słucham na prawdziwym C64.
Myślę, że chyba dobry sposób?
Co do wersji SIDa, to zmieniam sobie SHIFT+F8 na wersję 8580.
-
tak,to dobry sposob na weryfikacje.
-
Witam, podepnę się pod temat odnośnie pierwszego kanału w GoatTrackerze. Wyraźnie słychać, że jest mocno przefiltrowany. Zanim jednak się zorientowałem, skleiłem sobie na pierwszym kanale instrument, który brzmi dzięki temu filtrowi doskonale! Odpaliłem to w emulatorze C64, okazało się, że nici z tego fantastycznego dźwięku. Zawziąłem się trochę na to, by móc go uzyskać na C64, bo jest genialny. Czy jest szansa ustawić tak filtr, aby go ustawić tak na C64? Próbowałem trochę przekręcać filtr ustawiając instrument na drugim kanale, ale do końca nie rozumiem idei filtrów chyba, bo nie wychodzą mi żadne pożądane rzeczy. Obcinam to górę, to dół. Mam rozumieć, że pierwsza wartość w tablicy to dolna częstotliwość a drugi to górna?
Jestem do tego stopnia zdesperowany chęcią uzyskania takiego dźwięku, że chętnie nagrałbym to na mp3 i wysłał komuś, kto mógłby mi to wymodulować choćby w GoatTrackerze ;). Choć wolałbym pogrzebać nad tym sam i pewnie jutro przysiedzę przy tym dłużej.
Co do filtrów czytałem, że starsze modele C64 mogą mieć problemy z właściwym filtrowaniem - i że powinno się stosować 1 filtr na kanale w danej chwili a nie np: 2 kanały z filtrami jednoześnie. Nie wiem ile w tym prawdy, wyczytałem to z książki z 1986 roku pt. \'Compute`s Music System for Commodore 64\'.
Mam pewne obawy odnośnie Goat Trackera - nie wiem czy nie lepiej jednak by było komponować muzykę od razu na C64, by uzyskać porządany efekt. Sprawa tego typu, że robię jeden kawałek do gry w stylu ambientowym, a w ambiencie każdy dźwięk gra rolę i stąd ta moja \'audiofilska\' uwaga.
Z góry dzięki za konkrety i wszelkie rozjaśnienie tego problemu.
-
jaka wersja gt?
jaki emu i jaka wersja? jakie ustawienie sida w emu?
-
Wersja GT V2.70 - nie pisałem tego bo podążam powyższymi wątkami, żeby nie rozwarstwiać tematów. Co do emulatora, to sprawa lekko skomplikowana ;) bo jeden to VICE (wersji nie pamiętam, jestem teraz w pracy) a drugi to Frodo emulowany na WinUAE więc lekko pogmatwane (co do Frodo nie ma tam rozbudowanego wyboru co do emulacji SID, są do wyboru tylko dwie biblioteki) ;).
W każdym bądź razie sprawa nie rozchodzi się o emulator tylko o samego GT. Na pierwszym kanale jest jakiś filtr nałożony i na razie pomińmy fakt, że trzeba będzie to wyłączyć. O co mi chodzi: chciałem tak dostosować filtr instrumentu, że przyłóżmy - na kanale #1 mam ten instrument pod #15 a na kanale #2 mam ten instrument pod #16.
I chciałbym uzyskać ten sam efekt filtrowania wpisując temu instrumentowi pod #16 odpowiednią wartość w filtrze. Tak żeby to brzmiało niemalże identycznie jak na tym kanale #1 z instrumentem #15, gdzie jakiś filtr już siedzi - filtr, który nie jest właśnie w instrumencie tylko tak jakby na kanał nałożony. Przynajmniej tak mi się wydaje, że jest to jakiś filtr nałożony na cały kanał. Chyba, że jest to inna wada GT w tej konfiguracji.
Pytanie więc brzmi: jak działają filtry? Czytałem o tym, ale nadal nie widzę rozwiązania co do wartości jakie powinienem wpisywać, jaka jest kolejność? Jakie przedziały mogą zrobić fajny efekt? Eksperymentowałem z różnymi wartościami i nie widzę w tym logiki. Raz robiło filtr a innym razem nic się nie działo lub ucinało mi dźwięk instrumentu od razu.
Za niedługo podłączę prawdziwe C64 (kwestia composite do 1084S) i zobaczę, czy może nie lepiej instrumenty sobie \'kręcić\' na prawdziwym C64 i przepisywać wartości do GT lub w ogóle odciąć się od GT i komponować na C64.
-
filtr jest globalny, mozesz go tylko wlaczac lub wylaczac dla okreslonych kanalow (nie mam przed oczami dokumentacji GT, nie pamietam \' z palca\' jak to sie robi... - ale pa pewno sa tam po prostu pola bitowe ;)) btw gt 1.x sa prostsze niz 2.x
-
No wiew rafvte, że jest to globalny filtr dla kanału. Kwestia tego, jakie mu ustawić wartości (w każdym instrumencie podawane jest pole w tablicy filtrów i to rozumiem) żeby rozumieć \'co ja robię\'. Jeżeli np: ustawię AA EE to co to oznacza? Które częstotliwości ucinam i czy coś ucinam w ogóle?
-
http://noname.c64.org/csdb/getinternalfile.php/77611/goattracker_tutorial.pdf
-
Ahaa!!! Odpowiedź była pod ręką ;).
Np:
[01:90 F7] (left nybble $9x - set lowpass, right unused, $Fx set resonance,
$x7 set channel/=oscillator)
[02:00 10] (Set cutoff to $10)
[03:FF 00] (end of line)
Dzięki serdeczne :).