C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: chateau w 16 Stycznia 2010, 05:24
-
wlasnie przeszukiwalem troche google w celu zobaczenia jakie to narzedzia wspomagaja proces tworzenia gier na c64 i natknalem sie na ten chyba malo znany program:
http://drzoom.ch/c64/d4/index.php
okazuje sie ze to calkiem rozbudowane narzedzie do tworzenia gier przygodowych. do 128 lokacji,grafika w multicolor,mozna dodac sprajty,obsluguje joystick a nawet myszke. przykladowa gierka wyglada nawet ok. co najwazniejsze narzedzie jest od 1998 darmowe,na licencji public domain.
oczywista wada jest jezyk niemiecki wiec albo trzeba go znac albo poswiecic troszke czasu z jakims slownikiem online. na stronie jest dostepna pelna 21-stronnicowa instrukcja.
-
No ładnie. Też ostatnio zastanawiałem się nad stworzeniem czegoś w jakimś kreatorze. Przy czym myślałem o stareńkim Adventure Construction Set (jeśli dobrze pamiętam teraz nazwę) Electronic Arts bodajże.
Bawiłeś się tym kiedyś?
-
ten program ea wydaje sie troche archaiczny,juz w zzapie go zjechali w 1985 roku wiec wnioskuje ze nie bedzie sie dzisiaj specjalnie nadawal.
http://www.zzap64.co.uk/fullissues/zzap007/zzapgbqfwg.jpg
poza tym jakos nigdy nie przepadalem za tymi przygodowkami \'z lotu ptaka\'. zdecydowanie wole widok z pierwszej osoby/z boku/izometryczny.
btw powstaje druga wersja edytora o ktorym wspomnialem wyzej ale jako komercyjny produkt i nie ma jakiejs konkretnej daty ukonczenia prac wiec pewnie trzeba bedzie jeszcze pare lat poczekac:
http://outoforder.twoday.net/topics/Adventure+System%3A+D42/
-
a jednak nie jako komercyjny,chyba zle doczytalem bo stwierdzaja ze \'- Entwicklung auf Freeware Basis\'. wiec jezeli skoncza ulepszenia to druga wersje programu bedzie mozna pobrac za darmo.
-
Hmm...wolałbym, żeby zamiast drugiej części powstała ta, która jest, ale po angielsku. Trochę go znam, bardziej niż trochę - nie lubię :)
-
to co,tlumaczymy manual ? 1 osoba=1strona,ja moge pierwsza jezeli znajdzie sie 20 chetnych
-
Aha, widzisz, nawet nie wiedziałem, że produkt EA pozwala na tworzenie przygodówek \'z lotu ptaka\' -też jakoś niespecjalnie mnie one pociągały.
Natomiast z ZZAPem różnie bywa. Zdarzały im się wielbłądy- np. niespecjalnie docenili Pirates!
Z drugiej strony czemuś tak słabemu jak International Ice Hockey dali - i to w 1992 roku!- aż 70% (64% za grafikę!) a nie takim aż złym The Munsters (z 1988)- 30% w czym 28% za grafikę i 37% za dźwięk. O grywalności można długo dyskutować, natomiast o 4 lata starsze The Munsters ma niezaprzeczalnie lepszą grafikę od zeppelinowego gniota:)
Innymi słowy- na recenzje ZZAPu zawsze miło spojrzeć, ale zgodzić się z nimi - całkiem często - nie sposób.
-
tutaj screeny z tej przykladowej gierki stworzonej w dimension4:
http://i48.tinypic.com/24vikqp.png
http://i48.tinypic.com/2r44p5c.png
http://i46.tinypic.com/240zksy.png
http://i48.tinypic.com/29c71qf.png
http://i49.tinypic.com/1izpsn.png
http://i48.tinypic.com/8vtdl0.png
-
Uuuu. W liceum może dałbym radę, teraz będzie ciężko:)
Więc może damy ogłoszenie: miłośnik przygodówek i ośmiu bitów, biegle władający j. niemieckim - poszukiwany :)
-
lot ptaka wywnioskowalem ze screenu z gb64:
http://gb64.com/game.php?id=143
wiec chyba tak wygladaja przygodowki stworzone w tym edytorze.
cos mi sie przypomina ze OSH jest tlumaczem i chyba wlasnie niemieckiego...
-
Baaardzo ładne screenshoty. Prawie jak tekstówki Magnetic Scrolls. Ale właśnie -można tworzyć tylko tekstówki czy również \'chodzone\' przygodówki?
-
A. W sumie nie wchodziłem na gb w kontekście tej gry akurat... Czyli nie tyle lot ptaka (myślałem, że chodzi o coś a la Gauntlet),ile taki schematyczny widok, \'geograficzny\', a la wszelakie RPG.
-
to nie sa typowe tekstowki,po przeczytaniu tekstu i obejrzeniu obrazka przechodzisz do menu z ktorego wybierasz rozne interakcje z otoczeniem. pogooglowalem troche i na tym silniku powstala przygodowka leisure suit leo. oczywiscie wydana po niemiecku ale jakis cracker przetlumaczyl ja na angielski wiec mozna w nia pograc i zobaczyc jak to wyglada.
-
A tak, widziałem tę grę na lemonie czy gb64... zamierzałem się za nią zabrać któregoś dnia, bo pamiętam, że czytając przed laty opisy Larry`ego, baardzo chciałem w to zagrać (podobnie było z różnymi przygodówkami Sierry czy Lucasfilm Games...)