C64Power Forum

Ogólne => Szukam, zapomniałem, nie pamiętam tytułu... => Wątek zaczęty przez: p.a. w 13 Listopada 2009, 21:02

Tytuł: Robienie map - przewijany ekran
Wiadomość wysłana przez: p.a. w 13 Listopada 2009, 21:02
 Jest  jakiś  sensowny  sposób,  który  ułatwiłby  robienie  map  do  tego  typu  gier?  W  komnatówkach,  wiadomo,  jest  łatwo.  Zrzucamy  screenshota  z  każdej  planszy,  sklejamy  do  kupy  i  jest  dobrze.  A  gry  scrollowane?  Jest  jakiś  trick,  czy  po  prostu  trzeba  uważnie  patrzeć  i  przesuwać  bohatera  o  zawartość  jednego  ekranu?
Tytuł: Robienie map - przewijany ekran
Wiadomość wysłana przez: chateau w 13 Listopada 2009, 22:24
 niestety  nie  przychodzi  mi  na  mysl  zaden  trik  ktory  nie  wymagalby  zagladania  w  kod  gry.  pozostaje  ci  chyba  tylko  \'reczna\'  robota.  
   
  do  czego  robisz  mapke  btw  ?
Tytuł: Robienie map - przewijany ekran
Wiadomość wysłana przez: Skull w 14 Listopada 2009, 11:18
 to  może  pomóc  ->  http://www.c64.cba.pl/index.php?text_id=54
Tytuł: Robienie map - przewijany ekran
Wiadomość wysłana przez: p.a. w 15 Listopada 2009, 14:36
 U.  Czyli  łatwo  nie  jest.  Na  razie  nie  robię  żadnej  konkretnej  mapy,  aczkolwiek  pytanie  powstało  w  momencie  grania  w  Camelot  Warriors,  w  których  jeden  korytarz  jest  scrollowany.  Poza  tym  myślałem  o  zmajstrowaniu  mapki  do  Shadow  of  the  Beast  (raczej  nie  całej,  bo  równina  jest  dłuuuga,  ale  podziemi  i  zamku  jak  najbardziej).  Podejrzewam,  że  te  mapki  są  gdzieś  dostępne  w  necie,  ale  mi  w  sumie  sprawia  przyjemność  samo  ich  robienie...  Chociaż  przy  okazji  Nodes  of  Yesod  okrutnie  się  wymęczyłem.