C64Power Forum

Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: gornipio w 06 Października 2009, 22:35

Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: gornipio w 06 Października 2009, 22:35
 ktory  sprzecior  ma  lepsza  grafe?  atari  2600  czy  c64?  obstawiam  c64...
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: chateau w 06 Października 2009, 22:47
 ale  zes  przeciwnika  dobral    \'\'    atari2600  to  5  lat  starsza  konsola,nie  ma  tu  specjalnie  nawet  nad  czym  debatowac.
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: gornipio w 07 Października 2009, 07:43
 atari  2600  jest  starsza  od  c64?  nie  wiedzialem  o.0  w  takim  razie  sry  za  glupie  pytanie.  ale...  podobno  atari2600  byla  szybsza  od  c64?  tak  chyba  bylo  napisane  w  watku  emulacja  atari  2600?
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: Amun-Ra w 07 Października 2009, 09:39
 Początki  Atari  2600  to  1977,  początki  C64  to  1982.  
  Co  do  szybkości  -  jeśli  porównywać  prędkość  samych  procesorów  to  w  2600  był  minimalnie  szybszy  (1,19  MHz  vs  1,02  MHz  (NTSC)).  Tylko  takie  porównanie  jest  bez  sensu.  
  Dużą  wadą  Atari  2600  był  sposób  wyświetlania  grafiki  -  TIA  (taki  Atarowski  VIC)  nie  miał  pamięci  wideo  w  związku  z  czym  umożliwiał  wyświetlanie  jednej  linii  na  raz,  stąd  pewna  \'upierdliwość\'  w  sterowaniu  i  wyświetlaniu  (między  innymi  3  px/cykl  cpu),  itp.  Ale  nie  chcę  tu  wchodzić  w  szczegóły...  
   
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: indyjr w 07 Października 2009, 11:22
 mocne  pytanie...:)  
   
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: Raf w 07 Października 2009, 12:41
 pierwsze  IBM  PC  mialy  prawdopobnoe  szybszy  cpu,  ale  grafike  MDA...  wiec  co  ma  szybkosc  CPU  do  grafiki?
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: Skull w 07 Października 2009, 14:25
 co  tu  porównywać  :  
  Atari  2600  rozdzielczość:  160x102,  brak  niezależnych  obiektów  graficznych(sprites)  
   
  c64  rozdzielczość:  320x200  ,8  sprites  
   
  już  lepiej  porównywać  c64  z  atari  xe/xt  
   
  Jedyna  przewaga  to  chyba  paleta  kolorów
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: Tomaaz w 07 Października 2009, 14:40
 Spectrum  ma  najfajniejszy  ośmiobitowy  klimacik.    \'\'  
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: gornipio w 07 Października 2009, 16:42
 nie  no,  bo  zdawalo  mi  sie,  ze  skoro  c64  jest  mlodsze  od  atari  2600,  to  powinno  byc  szybsze.  a  tu  okazuje  sie,  ze  a2600  bylo?  co  prawda  minimalnie...  a  zreszta  odpalilem  sobie  emulator  a2600  i  ta  grafika  to  rozpikselowane  postaci!  nic  w  porownaniu  do  demka  na  c64  :p
Tytuł: Graficzna bijatyka!
Wiadomość wysłana przez: Raf w 07 Października 2009, 17:55
 nie  bylo,  bo  50%  mocy  6507  w  vcs2600  szlo  na  generowanie  obrazu  -  realtime.  
   
  to  jest  nieco  analogiczna  sytuacja  do  atari  xl/xe  -  tam  jest  zegar  1.79mhz  ale  procek  graficzny  po  DMA  zre  ok  0.5Mhz  -  dla  6502  zostaje  ok  1.3MHz